2.0 adlı yeni jenerasyon start-stop sistemi ilk çıkışını yeni Passat ile yapıyor. Start-stop sistemi 2.0 saatte 7 km/s’nin altındaki hızlarda motoru durdurma fonksiyonunu arttırıyor. Motor, araç duraklama halindeyken kapatılmakla kalmıyor ayrıca vites boşta seyir halindeyken de kapatılıyor bu da Volkwagen’in enerjiyi verimli kullanma stratejilerinin ne kadar ayrıntılı olduğunu gösteriyor.
Volkswagen ilk 2008’de piyasaya sürdüğü start-stop sistemi, Golf’ün 2012 modelinin çıkmasıyla daha yüksek bir teknolojiye kavuşmuştu. Bu en son geliştirilen yeni 2.0 start-stop sisteminin en önemli karakteristik özelliği ise, daha da geliştirilmiş olan yakıt ekonomisi. Ayrıca bu sayede araç yavaşladığında motorun erken kapatılması ile karbondioksit emisyonları da azalıyor. Motor seçeneklerine bağlı olarak değişmekle birlikte, bu sistemle kilometre başına 1.7 gr/km daha az karbondioksit salınıyor ve ekstra yakıt tasarrufu sağlanıyor. Bu mütevazı bir ilerleme gibi görülebilse de, hedefin güç aktarımında azami tasarruf sağlamak olduğu göz önüne alındığında önemli bir gelişme olarak dikkat çekiyor.
Sistemdeki en zor görev, motorun doğru zamanlarda kendi kendine durmasını sağlamak. Sistem sürücünün gerçekten durmak mı istediğini yoksa sadece kısa bir süre için çok yavaş mı sürdüğünü iyi ayırt edebilmeli. Manuel vitesli araçlarda kontrol tamamen sürücünün elinde olduğundan, araç 7 km/s hızın altında seyrediyor, vites boşta ve sürücü debriyaj pedalına basmıyor ise motor durduruluyor. Ancak çift kavramalı otomatik vitese sahip araçlarda ise sistemin, kullanıcının durmak istediğini algılaması çok daha karmaşık hale geliyor. Aslında bu noktada, fren pedalının aktivasyonu tek geribildirim kaynağı olarak değerlendiriliyor. Yeni sistem, frene uygulanan basıncı, direksiyon açısını, aracın hızını ve yavaşlamasını hesaba katarak motorun durup durmayacağına karar veriyor. Eğer tüm bu verilere göre motoru durdurmak mantıklıysa, saatte 7 km/s’nin altındaki hızlarda motor otomatik duruyor. Öte yandan, sürücünün trafik ışığına yaklaşırken ışığın yeşile dönmesi gibi pek çok ani karar değiştirme durumları da olabilir. İkinci jenerasyon start-stop sistemi bu gibi durumların üstesinden gelebiliyor, çünkü yeni geliştirmelerle motoru yeniden başlatmak çok hızlı ve rahat.