škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

travers sonrası gelen tak sesi...

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı varadin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar merhaba;

skoda fabia'nın sıkıntılarıyla boğuşmaya devam.
en son kış lastiklerini değiştirdiğimde araba sola çekmeye başladı. rot balasnçıya götürdüm. travers kayık dediler. tamam yap dedim. düzeltmek için 250 tl istediler . neyse yapacak bişey yok dedim diğer parçalara zarar vermeden yaptırayım dedim . neyse sağa sola çekme olayı gitti fakat bu sefer de kasislerden geçerken önden mi arkadan mı nereden geldiğini anlamadığım bir tak tak sesi gelmeye  başladı sanki bir yerde boşluk var kasise gelince devamlı olarak o boşluktan dolayı tak tak diye metal metale vuruyor.
zamanım da yok gitmeye. var mı önerisi olan? başına gelmiş olan teşekkürler...


Çevrimdışı ByCiHaT

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 26
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: varadin;606202
arkadaşlar merhaba;

skoda fabia'nın sıkıntılarıyla boğuşmaya devam.
en son kış lastiklerini değiştirdiğimde araba sola çekmeye başladı. rot balasnçıya götürdüm. travers kayık dediler. tamam yap dedim. düzeltmek için 250 tl istediler . neyse yapacak bişey yok dedim diğer parçalara zarar vermeden yaptırayım dedim . neyse sağa sola çekme olayı gitti fakat bu sefer de kasislerden geçerken önden mi arkadan mı nereden geldiğini anlamadığım bir tak tak sesi gelmeye  başladı sanki bir yerde boşluk var kasise gelince devamlı olarak o boşluktan dolayı tak tak diye metal metale vuruyor.
zamanım da yok gitmeye. var mı önerisi olan? başına gelmiş olan teşekkürler...


Ateşleme Bobininden  diye düşünüyorum  hocam.  Başıma gelmişti.  Araba  gidiyordu   ama gaz yemiyordu   devir saati  düşüp düşüp yükseliyordu.  Bobin dedğişti  Düzeldi.


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Alıntı yapılan: varadin;606202
arkadaşlar merhaba;

skoda fabia'nın sıkıntılarıyla boğuşmaya devam.
en son kış lastiklerini değiştirdiğimde araba sola çekmeye başladı. rot balasnçıya götürdüm. travers kayık dediler. tamam yap dedim. düzeltmek için 250 tl istediler . neyse yapacak bişey yok dedim diğer parçalara zarar vermeden yaptırayım dedim . neyse sağa sola çekme olayı gitti fakat bu sefer de kasislerden geçerken önden mi arkadan mı nereden geldiğini anlamadığım bir tak tak sesi gelmeye  başladı sanki bir yerde boşluk var kasise gelince devamlı olarak o boşluktan dolayı tak tak diye metal metale vuruyor.
zamanım da yok gitmeye. var mı önerisi olan? başına gelmiş olan teşekkürler...


Peugeot 308'lerde aynı ses nedeniyle travers garantiden değişiyor. Fabiadaki durumu ilk defa duyuyorum.


Çevrimdışı varadin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: turker;609500
Peugeot 308'lerde aynı ses nedeniyle travers garantiden değişiyor. Fabiadaki durumu ilk defa duyuyorum.


ya arkadaş bu bursa'da doğru düzgün bir usta bulamadık ki bu fabia'dan anlayan. bursa'da yaşayan arkadaşlar siz arabanızın bakımlarınızı kime yaptırıyorsunuz?


Çevrimdışı varadin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ByCiHaT;609499
Ateşleme Bobininden  diye düşünüyorum  hocam.  Başıma gelmişti.  Araba  gidiyordu   ama gaz yemiyordu   devir saati  düşüp düşüp yükseliyordu.  Bobin dedğişti  Düzeldi.


kardeş yanlış yere yazdın sanırsam. yazdığının benim anlattığım ses ile bir alakası yok.
saygılar...


Çevrimdışı emor78

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 119
    • Profili Görüntüle
Aynısı benim fabiada var amortisör takozlari rulman li tip olduğu için dediler ordan ise geri dönersen sevinirim


Çevrimdışı varadin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: emor78;610620
Aynısı benim fabiada var amortisör takozlari rulman li tip olduğu için dediler ordan ise geri dönersen sevinirim


Merhaba;

şimdilik idare ediyorum biraz teyp sesini açarak vb. ama yazlık lastikleri taktırmaya gideceğim aynı yere sıkıntıyı anlatacağım bakalım ne diyecekler. ama arabadan zaten soğudum. bu yılın sonuna doğru biraz para toplayıp nakit olarak başka bir araba alacağım. elentra, civic, cerato vb. bir araba alacağım bu kronik sıkıntıları bir türlü bitmeyen araba ile daha da uğraşmak istemiyorum. doğru düzgün ustası da yok zaten
Allah sabır versin size ve bu fabia sahiplerine...


Çevrimdışı bipekkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 360
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: varadin;610659
Merhaba;

şimdilik idare ediyorum biraz teyp sesini açarak vb. ama yazlık lastikleri taktırmaya gideceğim aynı yere sıkıntıyı anlatacağım bakalım ne diyecekler. ama arabadan zaten soğudum. bu yılın sonuna doğru biraz para toplayıp nakit olarak başka bir araba alacağım. elentra, civic, cerato vb. bir araba alacağım bu kronik sıkıntıları bir türlü bitmeyen araba ile daha da uğraşmak istemiyorum. doğru düzgün ustası da yok zaten
Allah sabır versin size ve bu fabia sahiplerine...
@varadin,
Artık araçlarda da 10 yıl kullanma süresi var.Üretici bu süre sonunda yedek parça bulundurma ve üretim mecburiyeti yok. 2. el araç alırken yaşına ve km' ne ve kaporta durmuna bakmak lazım.İçinizde belki en fazla süreyle Skoda kullanan benim, 1989 dan beri kullanıyorum.2006 da aldığım Fabia dışındaki araçlarda, ne ön düzen, ne fişeklik lastikleri, ne amaortisör ve takozları vb. sorunlar hiç yaşamadım.Elbette kronik sorunları vardı ama hiç biri dişe dokunur sorunlar değildi.En son kullandığım Felicia combi sattığımda 162.000 km deydi sadece ön amartisörler değişmişti ve her şeyi orjinaldi.Şimdi kullandığım 2006 Fabia Combi, 5. yıla girerken tüm fişeklikler amortisörler(Ön) ve takozları ile ön diskler ve fren balataları değişti.Kullanım bakım kitabına da zaten bu tip aksamların 5 yılda bir değişimi öngörülüyor.Yerine yerli fişeklikler ve takoz kullanıldı. Hala sorun yok. 3. yılda buji tepelerindeki indiksiyon bobini yandı,Araç daha 30.000 km devirmiştiki o bobini yanan silindirin sibopları yandı.Üst kapak revizyon gördü.sibop kayıtları üst modelin kayıtlarıyla değişti şimdi sorun yok, kısacası modeli ve motoru komple değişen bir araçtaki olması muhtemel tüm sorunları yaşadım araç şu an sıfır gibi ama benide deli etti.Üstelik tüm bakımları aksatılmadan yapılan bakımlara rağmen üstelik son 4 yıl hariç o zamanın parasıyla 6.000 TL' den fazla masraf yaptım.
2. el araç aldınız mı ilk yada birden fazla el değiştirilmişse eski sahiplerinin nasıl araç kullandığını bilemezsiniz.Bakımlarını nasıl yaptırdı bilemezsiniz. 15.000 km yağ değişimi önerilir ama Ankara daha doğrusu Türkiye gibi toz toprağın içinde yaşam mücaselesi verilen,asfalt yolda çamuru yaratabilen bizim gibi ülkelerde 15.000 km yerine 7-9.000 km de ve her defasında yağ filtresi ve toz filtresi değiştirmek motoru sağlam tutar.Tam tersine bırakın 15.000'i geçtiği halde "idare eder" mantığı ile araç kullanan çok bu ülkede.
Uzatmayayım, 2. el alacağınız elentra, civic, cerato vb her ne marka alırsanız alın benzer yada o marka modele özgü sorunları yaşayıp yaşamayacağınızın hiç bir garantisi yoktur.Özellikle 100.000 km devirmiş araçlarda.
Sağlıcakla kalın.
« Son Düzenleme: 13 Mart 2017, 12:59:34 Gönderen: bipekkan »


Çevrimdışı varadin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bipekkan;610686
@varadin,
Artık araçlarda da 10 yıl kullanma süresi var.Üretici bu süre sonunda yedek parça bulundurma ve üretim mecburiyeti yok. 2. el araç alırken yaşına ve km' ne ve kaporta durmuna bakmak lazım.İçinizde belki en fazla süreyle Skoda kullanan benim, 1989 dan beri kullanıyorum.2006 da aldığım Fabia dışındaki araçlarda, ne ön düzen, ne fişeklik lastikleri, ne amaortisör ve takozları vb. sorunlar hiç yaşamadım.Elbette kronik sorunları vardı ama hiç biri dişe dokunur sorunlar değildi.En son kullandığım Felicia combi sattığımda 162.000 km deydi sadece ön amartisörler değişmişti ve her şeyi orjinaldi.Şimdi kullandığım 2006 Fabia Combi, 5. yıla girerken tüm fişeklikler amortisörler(Ön) ve takozları ile ön diskler ve fren balataları değişti.Kullanım bakım kitabına da zaten bu tip aksamların 5 yılda bir değişimi öngörülüyor.Yerine yerli fişeklikler ve takoz kullanıldı. Hala sorun yok. 3. yılda buji tepelerindeki indiksiyon bobini yandı,Araç daha 30.000 km devirmiştiki o bobini yanan silindirin sibopları yandı.Üst kapak revizyon gördü.sibop kayıtları üst modelin kayıtlarıyla değişti şimdi sorun yok, kısacası modeli ve motoru komple değişen bir araçtaki olması muhtemel tüm sorunları yaşadım araç şu an sıfır gibi ama benide deli etti.Üstelik tüm bakımları aksatılmadan yapılan bakımlara rağmen üstelik son 4 yıl hariç o zamanın parasıyla 6.000 TL' den fazla masraf yaptım.
2. el araç aldınız mı ilk yada birden fazla el değiştirilmişse eski sahiplerinin nasıl araç kullandığını bilemezsiniz.Bakımlarını nasıl yaptırdı bilemezsiniz. 15.000 km yağ değişimi önerilir ama Ankara daha doğrusu Türkiye gibi toz toprağın içinde yaşam mücaselesi verilen,asfalt yolda çamuru yaratabilen bizim gibi ülkelerde 15.000 km yerine 7-9.000 km de ve her defasında yağ filtresi ve toz filtresi değiştirmek motoru sağlam tutar.Tam tersine bırakın 15.000'i geçtiği halde "idare eder" mantığı ile araç kullanan çok bu ülkede.
Uzatmayayım, 2. el alacağınız elentra, civic, cerato vb her ne marka alırsanız alın benzer yada o marka modele özgü sorunları yaşayıp yaşamayacağınızın hiç bir garantisi yoktur.Özellikle 100.000 km devirmiş araçlarda.
Sağlıcakla kalın.



merhabalar söylediklerinize harfiylen katılıyorum.

debriyaj balatasından, fren disk ve balatalarına ön-arka amortisör amortisör takızları motor kulak takozları. rot rotil .... aklınıza ne gelirse değiştirdiğim halde bir düzen tutmayan araba var ise korkun. ha belki bunun nedeni usta da olabilir  burada sadece skoda fabia yı kötülemek de doğru değil.
sağlıklı,dertsiz ve boş kazançlı günler diliyorum.


Çevrimdışı bipekkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 360
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: varadin;610691
merhabalar söylediklerinize harfiylen katılıyorum.

debriyaj balatasından, fren disk ve balatalarına ön-arka amortisör amortisör takızları motor kulak takozları. rot rotil .... aklınıza ne gelirse değiştirdiğim halde bir düzen tutmayan araba var ise korkun. ha belki bunun nedeni usta da olabilir  burada sadece skoda fabia yı kötülemek de doğru değil.
sağlıklı,dertsiz ve boş kazançlı günler diliyorum.
@varadin,
Sizin son anlattıklarınızdan fişeklikler hariç ön düzende değişmeyen kalmamış.Aslında hala o tak sesi devam ediyorsa sizin bu sorunlarınızı çözecek tek yer iyi bir rot balansçıdır.Adamlar sadece rot ayarlarına, balanslara bakmazlar. Aracın 4 tekerlekle ilgili dolayısıyla aracın tüm tekerlek izlerinin yerinde olup olmadığınada bakarlar (İkaz etmek lazım).Bu benim başıma 1995 formende başıma geldi.Askeri araç arka sol köşeden vurmuştu arkasından 3-4.000  km de bir sol arka tekerlek bilyası bozulmaya başladı.Meğer kaza sırasında arka kule öne doğru kasarak töleransları dışına çıkmış.Bunu bulan rot balansçılar oldu.Pompayla yerine getirildi sorun düzeldi üstüne bilya değiştirmeden 70.000 km yaptım sattım.
Her şeye rağmen düzen tutmayan araçta sorunu ön motor kasasında aramak lazım ve dediğim gibi bunu tespit edecekte rot-balansçılardır.
« Son Düzenleme: 13 Mart 2017, 13:54:05 Gönderen: bipekkan »


Çevrimdışı varadin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bipekkan;610696
@varadin,
Sizin son anlattıklarınızdan fişeklikler hariç ön düzende değişmeyen kalmamış.Aslında hala o tak sesi devam ediyorsa sizin bu sorunlarınızı çözecek tek yer iyi bir rot balansçıdır.Adamlar sadece rot ayarlarına, balanslara bakmazlar. Aracın 4 tekerlekle ilgili dolayısıyla aracın tüm tekerlek izlerinin yerinde olup olmadığınada bakarlar (İkaz etmek lazım).Bu benim başıma 1995 formende başıma geldi.Askeri araç arka sol köşeden vurmuştu arkasından 3-4.000  km de bir sol arka tekerlek bilyası bozulmaya başladı.Meğer kaza sırasında arka kule öne doğru kasarak töleransları dışına çıkmış.Bunu bulan rot balansçılar oldu.Pompayla yerine getirildi sorun düzeldi üstüne bilya değiştirmeden 70.000 km yaptım sattım.
Her şeye rağmen düzen tutmayan araçta sorunu ön motor kasasında aramak lazım ve dediğim gibi bunu tespit edecekte rot-balansçılardır.


fişeklikler ne bilemedim ama onların da değiştiğine eminim. teker rulmanlarına kadar değişti. traversin kaçık olduğunu rot balansçı söyledi. ona da 250 tl verdik traversi düzeltsin diye. ama o da çare olmadı. bir düzen tutmadı. ama yine aynı rot balançıya gidip söyleyeceğim ve yazlıkları taktıracağım. ben genelde il dışında ve ülke dışında oluyorum. yoksa çoktan götürmüştüm olmadı diye.


Çevrimdışı emor78

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 119
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı varadin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: emor78;610737
Amortisör takozlarina baktır derim


İşten anlayan bir rot balansci biliyor musunuz Bursa'da?


Çevrimdışı bipekkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 360
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: varadin;610706
fişeklikler ne bilemedim ama onların da değiştiğine eminim. teker rulmanlarına kadar değişti. traversin kaçık olduğunu rot balansçı söyledi. ona da 250 tl verdik traversi düzeltsin diye. ama o da çare olmadı. bir düzen tutmadı. ama yine aynı rot balançıya gidip söyleyeceğim ve yazlıkları taktıracağım. ben genelde il dışında ve ülke dışında oluyorum. yoksa çoktan götürmüştüm olmadı diye.
@varadin,
Tabla burç lastikler,i salıncak lastikleri vb ön düzendeki tüm lastiklerden olabildiği gibi ön amortisör üst takozlarını değiştirilmediyse (sertleşerek küçülmüş olabilir yada parçalanmış) değiştirildiyse gerekli pul vs.takılmayarak oluşmuş boşluk aynı sesi verir.
Şimdi aklıma geldi 80-90 km de sağ yada sola çekme varmı? Traverste eğrilik yada şasede bir sıkıntı(Kapanma-açılma) mutlaka araç sağ yada sola çeker tekerleklerden biri geride(mm hesabı) dir. Çukura şiddeti düşme,sağ yada soldan darbe buna neden olabilir.)
« Son Düzenleme: 14 Mart 2017, 12:04:24 Gönderen: bipekkan »


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Sizi soğutan araba değil söğüşlemeye odaklanan ustalar olmuş.Kaza ve darbe almamış bir arabanın kolay kolay traversi yamulmaz hadi yamıldu diyeliğim genelde bu parçayı çıkma veya sıfır ile değiştirirler ki çebinizden çıkacak para maksimum +100-150 tl olurdu ve sağlıklı bir işlem olurdu.Anlaşılan ustanız işi iyi bir şekilde yapmamış yada sıkıntınız başka noktada.

Bu sorunlar genelde burçlardan olur ve ön takımı kontrolü yapıldığında ortaya çıkar.Salıncak alt tabla burçlarını boşluk yaptıysa kalkma ve durma esnasında tak tak diye vurma sesi yapar.Aynı şekilde amortisöt bilyalarıda eskidiyse kasislerden geçerken vurma sesi yapar.Bunların kontrol edilmesi lazım iyi bir ön düzenci yada mekanikçi bunu kolaylıkla tespit edebilir.