Merhaba;
şimdilik idare ediyorum biraz teyp sesini açarak vb. ama yazlık lastikleri taktırmaya gideceğim aynı yere sıkıntıyı anlatacağım bakalım ne diyecekler. ama arabadan zaten soğudum. bu yılın sonuna doğru biraz para toplayıp nakit olarak başka bir araba alacağım. elentra, civic, cerato vb. bir araba alacağım bu kronik sıkıntıları bir türlü bitmeyen araba ile daha da uğraşmak istemiyorum. doğru düzgün ustası da yok zaten
Allah sabır versin size ve bu fabia sahiplerine...
@
varadin,
Artık araçlarda da 10 yıl kullanma süresi var.Üretici bu süre sonunda yedek parça bulundurma ve üretim mecburiyeti yok. 2. el araç alırken yaşına ve km' ne ve kaporta durmuna bakmak lazım.İçinizde belki en fazla süreyle Skoda kullanan benim, 1989 dan beri kullanıyorum.2006 da aldığım Fabia dışındaki araçlarda, ne ön düzen, ne fişeklik lastikleri, ne amaortisör ve takozları vb. sorunlar hiç yaşamadım.Elbette kronik sorunları vardı ama hiç biri dişe dokunur sorunlar değildi.En son kullandığım Felicia combi sattığımda 162.000 km deydi sadece ön amartisörler değişmişti ve her şeyi orjinaldi.Şimdi kullandığım 2006 Fabia Combi, 5. yıla girerken tüm fişeklikler amortisörler(Ön) ve takozları ile ön diskler ve fren balataları değişti.Kullanım bakım kitabına da zaten bu tip aksamların 5 yılda bir değişimi öngörülüyor.Yerine yerli fişeklikler ve takoz kullanıldı. Hala sorun yok. 3. yılda buji tepelerindeki indiksiyon bobini yandı,Araç daha 30.000 km devirmiştiki o bobini yanan silindirin sibopları yandı.Üst kapak revizyon gördü.sibop kayıtları üst modelin kayıtlarıyla değişti şimdi sorun yok, kısacası modeli ve motoru komple değişen bir araçtaki olması muhtemel tüm sorunları yaşadım araç şu an sıfır gibi ama benide deli etti.Üstelik tüm bakımları aksatılmadan yapılan bakımlara rağmen üstelik son 4 yıl hariç o zamanın parasıyla 6.000 TL' den fazla masraf yaptım.
2. el araç aldınız mı ilk yada birden fazla el değiştirilmişse eski sahiplerinin nasıl araç kullandığını bilemezsiniz.Bakımlarını nasıl yaptırdı bilemezsiniz. 15.000 km yağ değişimi önerilir ama Ankara daha doğrusu Türkiye gibi toz toprağın içinde yaşam mücaselesi verilen,asfalt yolda çamuru yaratabilen bizim gibi ülkelerde 15.000 km yerine 7-9.000 km de ve her defasında yağ filtresi ve toz filtresi değiştirmek motoru sağlam tutar.Tam tersine bırakın 15.000'i geçtiği halde "idare eder" mantığı ile araç kullanan çok bu ülkede.
Uzatmayayım, 2. el alacağınız elentra, civic, cerato vb her ne marka alırsanız alın benzer yada o marka modele özgü sorunları yaşayıp yaşamayacağınızın hiç bir garantisi yoktur.Özellikle 100.000 km devirmiş araçlarda.
Sağlıcakla kalın.