škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Understeera kalma durumu

Messo · 34 · 5219

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Messo

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 11
    • Profili Görüntüle
Öncelikle herkese merhaba ,
Skoda superb III 1.4 TSI 150 HP dsg sahibiyim lastiklerim fabrika çıkışı olan P7 ler sorunuma gelecek olursak viraja gaz vererek girildiğinde kronik önden çekiş sorunu olan understeere(önden kayma) düşmesi ancak normal bir sekilde olmayıp bu durumu sürdürmesi ve overstree (arkadan kayma) girmesi tahminime göre yüksek beygirin vermiş olduğu ve mekanik difransiyel kilidinin olmamasından bu durumu çılgınca yaptığına kanaat getiriyorum lastikler herkesin bildiği gibi kötü ve buda bir etmen. Işıklarda kalkışa başladığınızda biraz sert tahrik uyguladığınızda gösterge tablosu disco topu gibi oluyor(ESP ışığı) ve tekerlekler 70 km/h kadar patinajda kalabiliyor bu durumun nedeni nedir ve sizlerde bu durumlarla karşılaşıyormusunuz ? Asr her daim aktif...


Çevrimdışı MaÇaHeL

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 364
    • Profili Görüntüle
Muhakkak senin agresif kullanmandandır Mehmet Emre.Sakin bi deneme yap aracın tepkilerine bi öyle bak.Agresif kullanmandan ise yapma ALLAH korusun fark etmez de daha kötü bir zeminde yaşarsan bu kaymayı toparlayamazsın, ALLAH korusun.


Çevrimdışı SKODAFABIANJ2015

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 165
    • Profili Görüntüle
Hocam bu aracın 2.0 tdi sini de kullanan var ama böyle şikayet duymadık hic.Olay güç meselesi değil bence sizin ani gaza yüklenmeniz ve dsg nin güce ihtiyac var diye algılayıp tork ve beygiri hızlıca vermesinden kaynaklanıyor olabilir.Yani dsg ye biraz daha alışmanız aniden basmak yerine yavas yavas hamleler ile gücü temin etmeniz sorununuzu azaltacaktir. Çünkü superb yol tutus açısından hafife alınacak bi araba değil boyle şeyler cok limitlerde olur ancak


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı Messo

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 11
    • Profili Görüntüle
3 yıl boyunca önden çekiş Mercedes Vito 2.2 cc tork konvertörlü (tam otom. Şanzıman) kullandım  ve understeer durumuna düştüğünü görmedim ve 1 yıl Fiesta kullandım ve overstree durumuna düştüğünü bilirim arkasını bırakmaya meyilli bir araba ama demek istediğim bu arabanın yol tutuşuna kötü diyemem fakat süspansiyonlari konfor odaklı ve sizlerde farkerdesiniz ki virajlarda yana yatma eğilimi fazlaca var diğer kullandiklarim kadar virajlarda güven vermiyor bana göre ve bu durum dediğim sorunları yaşatıyor hamleleri pek sevmeyen ağır abi pozisyonlarını oynayan bir araç b8 passatı kullanmadım ama onun suspansiyonlarinin sert ve viraj kabiliyetinin bir tık daha iyi olduğunu duymuştum superb passattan daha önde gelen bir araç bunu kabul edelim ama limitlerde duyduklarıma nazaran  geri kalıyor ve bu güvensizliği yaşatan en temel etkenlerde süspansiyonlar ve P7 'ler geliyor ...


Çevrimdışı mojaverock

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 291
    • Profili Görüntüle
Bende superb III 1.4 TSI 150 HP dsg P7  - 17 ''  kullanıyorum . Bana göre araç hafif olduğu için virajlarda kayma eğilimi gösterebiliyor . Araçta 4-5 kişi olduğunda bu sorun ortadan kalkıyor.

Araç ağırlaştığında hem lastikler daha sağlam basıyor , hemde ağırlık merkezi biraz daha aşağıya kaydığı için yol tutuş artıyor .

 Bir de yere temas eden yüzey daha az olduğu için 17 '' ler 19 '' ler kadar stabil olmayabilir.


Çevrimdışı Messo

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 11
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mojaverock;607689
Bende superb III 1.4 TSI 150 HP dsg P7  - 17 ''  kullanıyorum . Bana göre araç hafif olduğu için virajlarda kayma eğilimi gösterebiliyor . Araçta 4-5 kişi olduğunda bu sorun ortadan kalkıyor.

Araç ağırlaştığında hem lastikler daha sağlam basıyor , hemde ağırlık merkezi biraz daha aşağıya kaydığı için yol tutuş artıyor .

 Bir de yere temas eden yüzey daha az olduğu için 17 '' ler 19 '' ler kadar stabil olmayabilir.


Bizimkiler 18" dediğiniz gibi araç burnu viraja girdiğinde garip bir ağırlık transferi gerçekleşiyor burnun hattinden fazla hafifledigi hissediliyor verdiği his bu yönde ve araç kafadan kopmaya başlıyor


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
D sınıfı bir araçtan ciddi bir dinamizm beklememek lazım, virajda c sınıfı sert bir hatchback gibi istese de davranamaz. Fakat superb'in düz yolda ani şerit değiştirmesi baya iyi, satış temsilcisi yanımda yaptı, 100ün ğzerinde giderken direksiyonu fırıldak gibi savurdu. Araç gayet güzel topladı.  Ama viraj olayı farklı, arkada ciddi bir hacim var. Octi a4'ten beri liftback ve büyük arka taraf virajda kendini hissettirir. Kontrolsüz hareket yapmadıkça esp toparlar sorun olmaz.


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Messo;607656
Öncelikle herkese merhaba ,
Skoda superb III 1.4 TSI 150 HP dsg sahibiyim lastiklerim fabrika çıkışı olan P7 ler sorunuma gelecek olursak viraja gaz vererek girildiğinde kronik önden çekiş sorunu olan understeere(önden kayma) düşmesi ancak normal bir sekilde olmayıp bu durumu sürdürmesi ve overstree (arkadan kayma) girmesi tahminime göre yüksek beygirin vermiş olduğu ve mekanik difransiyel kilidinin olmamasından bu durumu çılgınca yaptığına kanaat getiriyorum lastikler herkesin bildiği gibi kötü ve buda bir etmen. Işıklarda kalkışa başladığınızda biraz sert tahrik uyguladığınızda gösterge tablosu disco topu gibi oluyor(ESP ışığı) ve tekerlekler 70 km/h kadar patinajda kalabiliyor bu durumun nedeni nedir ve sizlerde bu durumlarla karşılaşıyormusunuz ? Asr her daim aktif...

Superb i 70 km de patinajda kullanmak. Bir sonraki basliginizi simdiden goruyorum. DSG sanzimani kucagima aldim inmek istemiyor.
« Son Düzenleme: 11 Şubat 2017, 10:17:21 Gönderen: mdindas »


Çevrimdışı Ncr1

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 111
    • Profili Görüntüle
Aracın yapısı bunda büyük etken öncelikle araç çok yüksek ofisimin park yerinde diğer araçlara baktığımda passat a4 a5 bunların hepsinden daha yüksek bu tek  başına bir problem değil. Aracın ağırlığı da çok az küçücük araçlar 1.1 1.2 ton zaten. Ben virajda hafif gazla oturtuyorum virajda bu arabayla frene basınca ciddi kopma oluyor kesinlikle yapılmamalı

SM-A510F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı Messo

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 11
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mdindas;607705
Superb i 70 km de patinajda kullanmak. Bir sonraki basliginizi simdiden goruyorum. DSG sanzimani kucagima aldim inmek istemiyor.


Adaşım 30 km/h de acil sıyrılacagın bir yer geldiğinde bu araç 70 km/h a kadar torque steer da kalıyor sizde diyorsunuz ki bir sonraki başlık dsgyi kucağıma alıyorum inmiyor beyfendi emin olun böyle bi durum da dsg patlasada catlasada gerekli hukuki süreç başlatılır araba parçaları belli bir muhendislikle üretilir bu parçalar gerekli mukavemeti taşıyacak şekilde üretilir eğer bu aracın gücünü tasiyamiyorsa demek ki ciddi bir hata vardır ve dsg  denilen şanzıman la sürekli olmayan patinaja dusseniz ve ani hizlanmalar yapsanizda dsg şanzımanı dagitamazsiniz bana inanın :) ve insanların acil işi olduğunu düşünün kimse vay araba 6000 RPM ye geldi turbom patlicak dsg m bitecek demez


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Kac zaman sonra dise dokunur adam gibi konu gelmis.

Aracin sasesi uzun ve konfor odakli bir arac. Fiestayla viraja girdiginiz cizgiyi kullanirsaniz abuk subuk tepkiler almaniz normal olur.

Arkanin onden daha agir oldugunu dusunerek biraz daha genisletilmis bir cizgi izlemeniz lazim. Ayrica agirlik transferi ise hb bir araca gore daha gec olacaktir. Virajin basinda daha yumusak bir cizgi izleyip arkadaki agirligi guzelce transfer ettikten (yatirdiktan) sonra tren rayina koymus gibi cok hafif gaz acarak (on tarafi koparmiycak arkaya biraz daha agirlik vericek kadar bir gaz acma) guzel stabil bir cizgiyle canavar gibi viraj donersiniz.

Uzun saseli ve konfor odakli bir araba oldugu icin gemi efekti (viraj icinde yatma) oldukca fazladir. Ancak bu aracin yol tutmayacagi anlamina gelmez.

En iyisi bahsettiginiz sikintiyi icerden guzel bir sabit kamera ile cekin. Hem kadrani hem direksiyonu hem de yolu gorebilelim. Onun uzerinden daha saglikli yorumlayabiliriz. Sofor camina telefon tutacagini yapistirirsaniz guzel bir aciyla cekmis olursunux


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı egeyildirim

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
benim araç da 1.4 150 act manuel. üzerinde lastik olarak farkı cpc5 ler mevcut. genelde limitlerde kullanırım aracı, bırakın arkayı bırakmayı kafadan hiç kopmadı bu zamana kadar. esp ışığını virajlarda hiç görmedim ama dediğiniz gibi ani kalkışlarda bolca görüyorum, kafa da ozaman açılıyor zaten. önceki aracım astra  idi, onunla giremediğim hızlardaki virajları çok rahat alıyor bu araç ki astranın süspansiyonları oldukça serttir. bence lastikleriniz büyük problem, csc5 yada cpc5 ile sorununuz büyük ölçüde kalkacaktır
« Son Düzenleme: 11 Şubat 2017, 18:51:36 Gönderen: egeyildirim »


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Hocam sorunun kaynagi sadece lastikler, benim arac michelin primacy 3 le gelmisti ayni sikayetleri foruma yazdim birazda eski aracim passatla karsilastirip superb in yol tutusunun kotu oldugunu soyleyince herkes bombaladi beni.
Sikayetlerim
1-viraj icinde gaza yuklenince once onden kayma mudahale edincede arkadan kaymaya basliyordu. Kayma cok ciddi ve ayni aks uzerinde oldugu icin ESP de mudahale etmiyordu.
2- 1. Viteste sert kalkista kesin patinaja dusuyordum ama arac asfalti kaziyarak patinaj yapmadigi icin ESP isigindan anliyordum kaydigini, sanki ben gaza basiyorum ama araci birisi arkadan tutuyordu.
3- yavas ilerleyen trafikte 2.vites ile yol alirken bosalan yan seride kafayi sokup gaza dokununca pajinaja dusuyor, toparlamak icin bastigimda 6500 devirde elektrik keslinceye kadar patinaj devam ediyordu.
4- sehir icinde ani serit degisimlerinde (makas) arac daha yatmaya baslarken kayiyor diger tarafa manevra yaptigimda asiri tepki vererek arka tarafin kontrolu imkansizlasiyordu. Arac kullanmaktan korkar oldum,
Aracimi kullanan arkadaslar sakin kullandiklari icin konfor ve yol tutusuna bayiliyordu. Ben ise servisle lastikcilerle ve forumlarda care ariyordum. VW yan markasi olsada bu kadar kotu olamaz diyordum.
Kislik lastik ararken orjinal 17"jant buldugum lastikciden istemeyerekte olsa eski jant ve lastiklerimi aldigi icin cok ucuza kumho ice wi31 aldim. Simdi tutkal gibi yapisiyorum yola, kuru zemin virajda araci kafadan kaydiramiyorum lastik birakmiyor. Birakin 2.vitesi 1.viteste bile 4000 devire kadar patinaj cekiyor sonra tutunuyor.
Lastiginizi degistirin tum sikayetleriniz duzelecek ama yazlik lastikte bu performansi alabildigim marka olmadi, kumhonun yazliklarida cok kayiyormus. CSC5 kullanmadim ama cpc5'te iyi degildi. O da kayiyordu ama Michelinden tek farki lastigin yolu birakacagi noktayi kestirebiliyordunuz
Simdi kumho performansinda bir yazlik lastik ariyorum bulamazsam gittigi yere kadar kisliklarla devam edicem.


Çevrimdışı Messo

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 11
    • Profili Görüntüle
[MENTION=13384]Forever[/MENTION]

Hocam sikayetlerinizin aynısını harfi harfine yaşıyorum bencede lastiklerin çok fazla etkisi var ve dediğiniz gibi sakin kullanan kişiler aracın tıpkı tank misali yol tuttuğunu söylüyorlar ������ ben yol tutuşu çok iyi diyenleri pek umursamiyorum (bana göre orta) arabanın direksiyonuna oturdugumda bana yasattiklarını güvensizliklerini bilebiliyorum bu makine benim şahsi fikrimdir en iyi lastiği taksak bile sunabilecekleri ortada pek hareketi sevmeyen ani hareket yaptığında sana misliyle karşılık veren bir otomobil senin emirlerine pek itaat eden bir tip değil onun için biraz daha temkinli olmakta yarar var ...

Alıntı yapılan: egeyildirim;607748
benim araç da 1.4 150 act manuel. üzerinde lastik olarak farkı cpc5 ler mevcut. genelde limitlerde kullanırım aracı, bırakın arkayı bırakmayı kafadan hiç kopmadı bu zamana kadar. esp ışığını virajlarda hiç görmedim ama dediğiniz gibi ani kalkışlarda bolca görüyorum, kafa da ozaman açılıyor zaten. önceki aracım astra  idi, onunla giremediğim hızlardaki virajları çok rahat alıyor bu araç ki astranın süspansiyonları oldukça serttir. bence lastikleriniz büyük problem, csc5 yada cpc5 ile sorununuz büyük ölçüde kalkacaktır


Bizde bolca kafadan kopmalar mevcut ve kafadan koptuğunda yapabileceğiniz pek bişey kalmıyor anca bir iki teknik oda şansınız varsa ve ön lastikler yol tuttugu anda arkayi bırakıyor doğal olarak ve bunlar asr aktifken oluyor oversteer olmadan da ESP devreye girmiyor kafadan kopmalar da ESP nin katkısını görmedim dediğiniz gibi ve benim aklıma gelen en temel etkende lastikler ve değişimleri şart ...
« Son Düzenleme: 12 Şubat 2017, 11:24:20 Gönderen: enoktakenokta »