çünkü arabayı üreten fiziğini yapısını bilen test eden onaylayan tasarlayan yüzlerce mühendisi bünyesinde bulunduran araba üreticileri yani onlar arabayı sizin bildiğinizden daha iyi biliyor neyle nasıl calıstıgını yapısını sürtünme kat sayısına kadar herşey planlı işler dolayısıyla onları bi köşeye bırakalım bildiğimizi yapalm olayı artık tutmaz o eski model içinde sadece kadran olan arabalar için geçerli bunlar ayrıca nitrojen banada para tuzağı gibi geliyor şuanki seramik kaplama gibi
bir mühendis olarak size şunu belirtmek isterim;
mühendislikte 3E kuralı vardır; emniyet-estetik-ekonomi
siz bunların hepsini göz önüne alarak tasarım-hesaplama-imalat yapmak zorundasınız. sadece emniyet kavramına ya da sadece ekonomi kavramına yönelemezsiniz. belirli limitler dahilinde bu 3E'yi bir arada bulundurmak zorundasınız.
merak etmeyin, dediğiniz gibi mühendisler çok iyi biliyorlar belirttiğiniz hususları. ancak imalat için herşeyin en verimlisini veya en iyisini ortaya koymak, "ekonomi" kavramından uzaklaşmayı gerektiriyor. günümüzde araç üreticilerinin 1 tane civatadan bile kar elde etmeye çalıştıklarını düşünürsek, araçlarda her şeyin en verimlisini ve en iyisini görmemiz ne yazık ki mümkün değil. belli limitler dahilinde kısmalar mevcut oluyor mecburen.
bu kısıtlamalarla satın aldığınız araçların üstüne para harcamak size kalmış bişey. seramik kaplama da yaptırabilirsiniz, nitrojen de bastırabilirsiniz, hava filtresini de değiştirebilirsiniz vs vs bunlar tamamen size kalmış.
kısacası olay mühendislerin sadece bu kadar bildiklerinden dolayı değil, olay tamamen maliyette