škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

tekerleğe nitrojen basımı

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;608149
Alıntı yapılan: khalil;608143



Siz olayı alıp nerelere götürdünüz. F1 ve WRC gibi farklı lastik kullanımında lastiğe herşey basarsın o farklı bir konu. Standart cadde araçlarında kullanılan standart lastiklerde ısınmadan performans sergilemezler ama normal lastikler ısındıklarında da performansı ciddi şekilde artmaz. Performans optimize edilmiştir. Cadde kullanımı için üretilen yüksek performans lastiklerinin çoğu ısındıkça yapışır yola tecrübe ile sabittir.



Ilhan Bey,

Saka mi yapiyorsunuz? Motorsporlarina isi baglayan sizsiniz.

Bakin size ne lazimsa oradan aciklamasini yapabilirim. Motorsporlariyla ilgili yeterli tatmini verdigimi dusunuyorum.

Piste cikan araclar icinse, tanidigim ve istanbulparkta ciddi kovalayan arkadaslariminda bir kismi lastik basinci degismedigi icin nitrojen kullaniyor. Geri kalan kismi gercekten saf azot gazini bulmak zor ve surekli lastik degisimi yapilan araclarda pahali oldugu icin kullanmiyor.

Ayrica surda da yanilgiya dusuyorsunuz; azot basilan lastik asla isinmaz diye bir kanun yok. Neticede lastik yola surtunuyor ve kaucuk yine isiniyor. Sadece azot gazinin isi iletim katsayisi dusuk oldugu icin lastikten isi transferi olmuyor ve gaz isinmiyor (ihmal edilebilir boyutta isiniyor). Isinmayan gaz genlesmiyor, genlesmeyen gazin basinci degismiyor. Basinci degismeyen gaz lastigi hep yaklasik olarak ideal basincta tutuyor. Ideal basinclada ideal tutunma saglaniyor.

Gundelik hayattaki araclardaki arti ve eksilerini de uyarlamama gerek var mi?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Ben cadde lastikleriyle drag yapanlardan bahsettim. Yanlışınız var olayı khalil kardeş F1'e bağlayıp kaçtı :)

Neyse konu uzayıp gidecek. Benim anlatmak istediğim bu forumda araç kullanan birçok kimse lastiğinde azot gazına ihtiyaç duyacak kritik düzeylere çıkamaz. Azot çok zorlanan uçak lastiklerinde standart olarak kullanılıyor lastik ısınıp parçalanmasın diye.
O yüzden bizim gibi aile kullanımı için alınmış bir araçta azotun belirgin bir faydası olmayacaktır kendi adıma boşuna para vermeye gerek olmadığını düşünüyorum.
Paradan da önemlisi lastik indiğinde azot bastıracam diye lastikçi lastikçi gezmek eziyet.
« Son Düzenleme: 14 Şubat 2017, 15:38:02 Gönderen: enoktakenokta »


Çevrimdışı khalil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 601
  • KAMIQ
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;608156
Ben cadde lastikleriyle drag yapanlardan bahsettim. Yanlışınız var olayı khalil kardeş F1'e bağlayıp kaçtı :)


Yoo, biryere kaçtığım yok. Takipteyim.:) Sonuç olarak kararım; Yazın havalar ısınınca nitroyu birkere deneme yönünde. Bakalım sonuçta tecrübe etmeden iyi mi, kötü mü olduğunu anlayamyacağımı gördüm burada. Bazı şeyleri yaşayıp görmek lazım. Böyle teoride kalınca benim aklım karışıyor:)


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: khalil;608159
Yoo, biryere kaçtığım yok. Takipteyim.:) Sonuç olarak kararım; Yazın havalar ısınınca nitroyu birkere deneme yönünde. Bakalım sonuçta tecrübe etmeden iyi mi, kötü mü olduğunu anlayamyacağımı gördüm burada. Bazı şeyleri yaşayıp görmek lazım. Böyle teoride kalınca benim aklım karışıyor:)


Senin tecrübelerini de almak isteriz inşallah. Daha iyi bir yazlık lastik bulamadım ki içindeki havaya sıra gelsin. :)


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Tadinda birakiyorum.
Esen kalin


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı khalil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 601
  • KAMIQ
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;608161
Senin tecrübelerini de almak isteriz inşallah. Daha iyi bir yazlık lastik bulamadım ki içindeki havaya sıra gelsin. :)


Olur inşallah. Herşey zamanı, sırası gelince olur. Tecrübelerimi buradan paylaşırım. Sizin paylaşımlarınız için de teşekkürler.


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: khalil;608159
Yoo, biryere kaçtığım yok. Takipteyim.:) Sonuç olarak kararım; Yazın havalar ısınınca nitroyu birkere deneme yönünde. Bakalım sonuçta tecrübe etmeden iyi mi, kötü mü olduğunu anlayamyacağımı gördüm burada. Bazı şeyleri yaşayıp görmek lazım. Böyle teoride kalınca benim aklım karışıyor:)
Bu iyi fikir işte konu ile ilgisi olan ve demogojiden uzak yaşamaya aday bir fikir tebrik ederim konuyu sabote etmeyen niyetiniz hasıl oluyor.
Şimdi size 2008 de YAŞADIGIM VE SIKINTISI BANA HASIL OLAN bir durumm anlatayım #khalil.
2008 yazında 2004 model bir ford cmax aldım İstanbul'dan ve Manisa ya dönecegim yakın çevrede aramama ragmen nitrojen mak. Bulunan bir lastikçi bulamadım yola çıktım Akhisar öncesi bir rampa var ve inerken bir sarsıntı oldu yolda yeni mıcır lanmış yanımdan geçen hyundai araç telasla korno basıyor ve işaret ediyor durdum ve indim baktım sol ön teker parçalanmış ve resmen dumanlar tütüyor lastikler de pırelli P6 lastik yaşı 2  neyse elimi degdim ve anında geri çektim resmen elimi dağladı ısısı. Allah'tan satıcının kaskosından istifade çekici aldık ve manisaya intikal ettik.
Ben tabii nitrojensiz yola çıkarsan olacagı budur diye de hayıflanıyorum.
Bu yaz başıda şimdiki aracım yeti ile izmire gittim hava da çook sıcak yolda birden araç lastik sinyali verdi ve indim baktım anormal bir durum yok aracımda dijital basınç ölçme aletim var. Ölçtüm baktım havalar olmuş 39#40 ben hep 34 hava bastırırım bu defa da oğlumu dinlemiştim burdakiler gibi çok bilmişlik yapan oğlumu, nitrojen bastırma baba dediydi ve bunu yaşadım
Şimdi arkadaşlar yorum yapmıyorum yaşadıklarımdan anlatıyorum şimdi bir çok şey yazıyorsunuz bunlar bana yaşadıklarımdan ötürü TIRIVIRI geliyor. SİZ BİLİRSİNİZ, İSTER KULLANIN, İSTER KULLANMAYIN yine yazıyorum insan nezaketle bir soru sormuş o soruya cevap verdim. Aksini içinizde tutun yoksa konu ..ok yoluna gidiyor insan ın net cevap almasına konu saptırarak bir yere varamazsınız varsa elinizde bilimsel ve araştırma sonuçları hadleriniz dahilinde burada paylaşın bizde 57 yaşımızda sizlerden bir şeyler öğrenelim ve teşekkürler edelim.
Konuyu açan kardeşim ben bu kirlilik için sizden özür dilerim. Umarım bir fikriniz oluşmuştur.
Üye kardeşler sizde hakkınızı helal edin gene uzadım gittim yahu affalo...
« Son Düzenleme: 14 Şubat 2017, 19:29:32 Gönderen: muallim45 »
2020 Karoq 1.6 TDI


Çevrimdışı masah

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 57
    • Profili Görüntüle
Havanın 3/4 ün den fazlası zaten azot. 25 senedir araç sahibiyim daha hiç azot bastırmadım lastiklere bastırmam da.
Çok lastikçinin "abi nitrojen (nitrojen deyince daha bir afili oluyor sanırım) basalım mı lastiklere" sorusuna "havanın zaten %78 i nitrojen, gerek yok sen normal hava bas"  diye cevap verdim. Lastikçilerin bir çoğu nitrojenin atmosferimizi oluşturan gazlardan biri olduğunu bilmiyor bile.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2420
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: masah;608195
... Lastikçilerin bir çoğu nitrojenin atmosferimizi oluşturan gazlardan biri olduğunu bilmiyor bile.


Tespit çok doğru.


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
Lastikçiler havalı olsun diye öyle söyler demek dar bir çerçevedir. lastikçiler makinenin üzerinde öyle yazdıgı için öyle söylerler.

http://www.federalotomotiv.com/NITROJEN_GAZ_BASMA_CIHAZI-157-tr-urun.html#.WKNfdr2jPqA

Zor gelmezse linkteki yazıyı okuyun ve makine resmini büyütüp inceleyin. Çerçeve genişlesin lütfen bir zahmet
« Son Düzenleme: 14 Şubat 2017, 21:56:21 Gönderen: muallim45 »
2020 Karoq 1.6 TDI


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2420
    • Profili Görüntüle
Hayrettin hocam, teorik olarak anlatılanlar doğru fakat pratiğe uygulanabilir mi? Araba nitrojene alışınca herdaim nerede bulacağız nitrojeni?:tmr:


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
Araba nitrojene alışmıycak ben alıştım yukarda anlattım da zaten. yıllardır manisa izmir istanbulda sıkıntı çekmedim yada benim tercihim o oldugu için sıkıntım olmuyor diyelim.

http://www.leventlastik.com/icerik/lastikte-nitrojen
2020 Karoq 1.6 TDI


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2420
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: muallim45;608206
Araba nitrojene alışmıycak ben alıştım yukarda anlattım da zaten. yıllardır manisa izmir istanbulda sıkıntı çekmedim yada benim tercihim o oldugu için sıkıntım olmuyor diyelim.


Yok hocam ben latife yapmıştım. Demek istediğim bir kere basma ile olmuyor, eksildiğinde de nitrojen basmak gerekiyor.. tabi bulunulan yerde bulunabilirse. Normalde yakıt alımlarında akar yakıt istasyonlarında normal hava takviyesi yapıyoruz, nitrojen olunca uygun yer aramak ve bedava olan şey için ayrıca para vermek gerekecek.


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
Recep bey sıkıntı yok bu işte bir gerçek var hangi lastikçiye giderseniz o lastik başı 5 tl yi birkez alıyorlar sonrasında istemiyorlar çünkü onlardaki makinenin tankında 60 lt civarı gaz var. Benden hep ilk defa para alindı.

Alıntıdır:

DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR:

1. Yaz aylarında sıcak havalarda Nitrojen ile şişirilip kullanılır, Kışın nitrojen boşaltılıp normal hava basılır.*

2. Nirojen ile şişirilmiş lastiğin havası azalırsa, ya nitrojen ile tamamlanır yada nitrojen bulunamassa o lastik indirilip hava basılır,

3. Nitrojen ile şişirilen lastiklerin subap kapakları yeşil subap kapağı ile değiştirilir, yeşil kapak o lastiğe nitrojen basıldığını ifade eder, kışın normal hava basılınca yeşil kapaklar siyah kapaklarla değiştirilir.

Konunun Asıl Adesi:*http://www.engelsizdostlar.com/forum/oto-klinik/lastiklere-nitrojen-gazi-basilmasinin-faydalari/#ixzz4Yh2ES2Qq*
Kaynak: www.engelsizdostlar.com*

Alıntı yapılan: rsimsek;608209
Normalde yakıt alımlarında akar yakıt istasyonlarında normal hava takviyesi yapıyoruz, nitrojen olunca uygun yer aramak ve bedava olan şey için ayrıca para vermek gerekecek.

Hayatım boyunca istasyondan hava basmadım basmamda zira güvenilir degil ve hepsinin saatleri bozuk ya kendi kompresörü kullanırım yada dijital saatle kontrol ederim
2020 Karoq 1.6 TDI


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2420
    • Profili Görüntüle
Bilgiler güzel ve faydalı. Meşekatine katlanmak isteyenler yapabilir. Ayrıca yazın nitrojen kışın normal hava derken zaten normal hava basılan lastiğin içi ıslak durumdadır. Nitrojeni lastiği indirip basmanın pek bir anlamı yok, iç kısmı iyice kurutmak, lastik inik olsada içteki kaç litre hacmindeki normal havayı boşaltmak/vakumlamak gerekiyor. Paldır küldür iş yapan lastikçilerin de bunu yaptıklarını hiç sanmıyorum. Ama nitrojen basıp yeşil sibop kapağı takacaklarına eminim. Dediğim gibi mantiken faydalı görünüyor, pratiken uygulanabilir mi soru işareti var! En azından vakumlama mümkün mü?