škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

tekerleğe nitrojen basımı

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
Recep bey işte o kısmı artık sizinle ilgili ve ben o aşamada ben başından ayrılmıyorum ama artık elemanlar beni bildikleri için sıkıntı yapmıyorlar
2020 Karoq 1.6 TDI


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: muallim45;608212
Hayatım boyunca istasyondan hava basmadım basmamda zira güvenilir degil ve hepsinin saatleri bozuk ya kendi kompresörü kullanırım yada dijital saatle kontrol ederim


Tabi ki en sağlıklısı lastikçi, çünkü kendilerinde daha kalibreli bir basinç ölçer mevcut. Fakat göz kararı diye de bir şey var. Yani 34 psi deyip ille de 34 olsa bile zaten çukurdur, tümsektir, kaldırımdır derken zaten 34 ü kaç gün tutturabilirsiniz. Dolaysıyla çok hassas hava basmak elzem bir durum değil. Saydığım sebeplerden dolayı 1-2 haftada bir basınç kontrolu yapmak gerekiyor. Ben bazen gözle ve sürüşte anlaşılmasa da bazı lastiklerin 30 un altına düştüğünü görüyorum.


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;608216
Tabi ki en sağlıklısı lastikçi, çünkü kendilerinde daha kalibreli bir basinç ölçer mevcut. Fakat göz kararı diye de bir şey var. Yani 34 psi deyip ille de 34 olsa bile zaten çukurdur, tümsektir, kaldırımdır derken zaten 34 ü kaç gün tutturabilirsiniz. Dolaysıyla çok hassas hava basmak elzem bir durum değil. Saydığım sebeplerden dolayı 1-2 haftada bir basınç kontrolu yapmak gerekiyor. Ben bazen gözle ve sürüşte anlaşılmasa da bazı lastiklerin 30 un altına düştüğünü görüyorum.
İşte recep bey ben nitrojen sayesinde 2 ayda bir anca kontrol ettiriyorum ama göz kontrolu her daim var. Nitrojen lastigi kolay terk edemiyor.
Aslında youtube bir video var ama bir türlü ekleyemedim oto pratik den firistone sponsorlu güzel bir anlatım
2020 Karoq 1.6 TDI


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Sensörü taktığımdan beri artık her daim lastik basınçları kontrol altında ekstra kontrole gerek yok. 2-3 sefer patlak lastiği 1,9 bar düştüğü anda hep uyardı, neredeyse ayda bir tane çivi yada vida yoldan topluyoruz o yüzden nitrojenle uğraşmak zor olur lastiğin açısından belki faydalı ama zaten 3-4 yılda bir lastiği değiştiriyoruz o yüzden gerek yok diye düşünüyorum.



Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: muallim45;608217
İşte recep bey ben nitrojen sayesinde 2 ayda bir anca kontrol ettiriyorum ama göz kontrolu her daim var. Nitrojen lastigi kolay terk edemiyor.
Aslında youtube bir video var ama bir türlü ekleyemedim oto pratik den firistone sponsorlu güzel bir anlatım


Doğrusu nitrojen de olsa içerideki bir gaz. Saydığım sebeplerle kaçma yapacaktır. Sizin kullanımınızdan kaynaklı ya da lastikçiniz lastiği janta sağlam yapıştırmış olabilir.


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Azot basip birde hava mi kontrol edecez :) Arac kaymadigi surece lastik havasi pek aklima gelmiyor, hava saati ile olcmedim ama belirgin bir inme olmuyor sizinkiler iniyormu.  6 ayda bir lastik degistirirken lastikci sisiriyor ve soylememe ragmen inatla 38-40 ne bulursa basiyor, yolda lastik sensoru yaniyor gidip bir petrolde duzeltiyorum sonra 6 ay devam.


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
Sensör bizde zaten var mehmet bey. Sizinkinin güzelligi hava basınç miktarını gösteriyor olması[emoji106]
Recep bey nitrojenli lastigi sipopdan ignesi üzerinde iken indirmek çok zor zaman alıyor illa igne sökmek gerek igne var iken menfez dar oldugu için nitrojen boşalırken hemen buz tutuyor ve tıkıyor buzun erimesini beklemeniz gerek ve bu böyle sürüyor ilk mesajım da bir çivinin indirdigini 5 günde belirginleştigini bizzati inceledim kendi aracımda
2020 Karoq 1.6 TDI


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Hayrettin bey bu arada bize de laf cakmisiniz bilimsel veri vs diye. Bizde konuyu acan ve okuyan arkadaslara yardimci olmaya calisiyoruz. Ayrica reklam amaci gutmeyen hicbir resmi sitede veya araclarin ve kullandigim lastiklerin kullanma kilavuzunda azota yonelik bir oneri bulamadim. Amacimiz konuyu sulandirmak degil ben arastirmalarimda Otomobillerde kullanilmasini gerektirecek bilimsel kanit bulamadigimi soyledim, kullananlarin subjektif degerlendirmeleri ve saticilarin onerileri disinda hic bir veri yok. Cok yuksek yuke ve ani isi degisimlerine maruz kalan ucaklarda standart ama arac lastikleri hic bir zaman o kritik degerlere ulasmiyor.


Çevrimdışı masah

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 57
    • Profili Görüntüle
Mesajımdan alıntı yapılmadan cevap verilmiş gibi geldi, keşke alıntılayarak cevap yazsaydınız bana hitap ettiğinizi kesin olarak anlar ona göre size uygun cevabı verirdim.
Siz ortaya yazdığınız için ben de bu durumda ortaya cevap vermek zorunda kalıyorum.
Lastikçiler nitrojenin azot olduğunu bilmediklerinden makinenin üstüne bakıp söylerler diyelim o halde.
Kimseden çerçeve dersi alacak yaşta değilim, herkes kendi çerçevesi ile ilgilenir başkasına ukalaca cevaplar vermezse forumda güzel güzel yazışır, birbirimizin görüşlerinden faydalanmış oluruz.
Yoksa karmaşa çıkar, forum amacı dışına çıkar.
Hülasa görüşlerim değişmedi, lastiklere azot basmayı hala faydasız görüyorum, 25 senedir araç sahibiyim, hatta off-road aracı da kullanıyorum. Tüm lastiklerim dünyanın atmosferini  oluşturan gaz karışımı ile dolu...


Çevrimdışı myskoda

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar bir şey sormak istiyorum; aracım 2015 elegance cr octavia 2015. sibop kapakları yeşil. sağ arka lastik basıncı düştü ve bana hava bastırma dendi. bununla ilgili ne yapabilirim?


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Azot bastıracaksanız lastikçilere gidip yine azot bastırın.

Pist yarışı koşmadıkça gerekli olmadığını düşünenlerdenim. Zaten normal havanın bile %71'i azot  :)


Çevrimdışı Serkan_1668

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 47
    • Profili Görüntüle
Sıcaklık farki çok fazla olmayacagi için bence nitrojene gerek yok.lastik havalarinida düzenli kontrol etikten son herhangi bir proplem olacagini düşünmüyorum.
Nitrojenin yol tutusunada bir faydasi yok.
Bence para tuzagi
Gerek yok .


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;608223
Sensörü taktığımdan beri artık her daim lastik basınçları kontrol altında ekstra kontrole gerek yok. 2-3 sefer patlak lastiği 1,9 bar düştüğü anda hep uyardı, neredeyse ayda bir tane çivi yada vida yoldan topluyoruz o yüzden nitrojenle uğraşmak zor olur lastiğin açısından belki faydalı ama zaten 3-4 yılda bir lastiği değiştiriyoruz o yüzden gerek yok diye düşünüyorum.

Kullanmış olduğunuz bu aygıtın ve ek ekipmanların linkini paylaşabilir misiniz.

 Teşekkürler


Çevrimdışı ringcep

  • Yüzbaşı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1415
    • Profili Görüntüle
    • http://www.tekbamatbaa.com
Araçlarımızın lastik kontrol sistemi güzel çalışıyor,farklı bişey yapmaya gerek olmaz düşüncesindeyim


Çevrimdışı icarus

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 238
    • Profili Görüntüle
Gereksiz olduğu düşüncesindeyim. Yük durumuna göre lastik havalarıyla oynamak gerektiğinde her zaman nitrojen bulmak mümkün olmuyor