škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yokuş-Kalkış Sıkıntısı?

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Agronom

  • Kıdemli Fabialog
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 347
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar merhaba. 2016 1,6 TDI style cr dsg octavia da hillholder problemi yaşayan var mı? Çoğu zaman gerçekten bayır olarak nitelendirebileceğim eğimlerde aracı park ederken ileri ve geri kaçırma yapıyor. Şanzumanla ilgili bir problemmi var çözemedim aynı sıkıntıyı başka yaşayan varsa en azından genel bir şey mi öğrenmek isterim.


Çevrimdışı izmirli öğretmen

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 825
    • Profili Görüntüle
Ben de 2014 var sıkıntı yok  Yani kaçırmıyor


Çevrimdışı elliyedi

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 619
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Agronom;607856
Arkadaşlar merhaba. 2016 1,6 TDI style cr dsg octavia da hillholder problemi yaşayan var mı? Çoğu zaman gerçekten bayır olarak nitelendirebileceğim eğimlerde aracı park ederken ileri ve geri kaçırma yapıyor. Şanzumanla ilgili bir problemmi var çözemedim aynı sıkıntıyı başka yaşayan varsa en azından genel bir şey mi öğrenmek isterim.


Park yaparken araç tam anlamıyla durmadan frenden ayak çekip gaza basınca hill holder devreye girmiyor. Yaklaşık bir saniye frene basmak gerekiyor. Octavia'da da, yeni polo'da da bunu yaşadım. Üstelik kaçırınca da öyle hemen gaz yemiyor öndeki araca tıklanabilir. Dikkat etmek lazım.


Çevrimdışı medcezir03

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 161
    • Profili Görüntüle
merhaba
bende aynı durumu servise sormuştum. bana bizzat servis müdürü uygulamalı bilgilendirdi. çok dik eğimde işe yaramıyor ve sadece normal eğimde 3 saniye kadar intikal mesafesi kadar sürekliligi var. durma süresi daha uzun sürecekse ve eğim cok dik ise kendimiz frene basarak müdahale etmemiz gerekiyor.  bu durumda normal.


Çevrimdışı Listeriatros

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 57
    • Profili Görüntüle
Bu konu ile ilgili başıma gelen enterasan durumu size aktarmak isterim. Bu arada bu forumdaki ilk mesajım. Herkese selamlar.
Aracım 2014 Ağustos TDI DSG Elegance. Yaklaşık 3 ay kadar önce aracımda yarım saniye kadar yanan bu nedenle tam okuyamadığım bir uyarı yazısı çıkıyordu. Bazen aracın tam kapısını açarken, bazen hareket halinde oluyordu. Okuyabildiğim kadarıyla aracı P konumuna alıp park ediniz gibi bir şey. Araç durumunda menüden bakınca herhangi bir uyarı gözükmüyordu. Nadir olan bir şey olduğu için pek üzerine gitmemiştim. Bakım da yakın olduğu için (45000 bakımı) o zaman gösterme niyetindeydim ve öyle de yaptım. Bu sorundan bahsedince servis sorumlusu çok şaşırdı. Bu km de beklenen bir sorun olmadığını genelde 100000 km sonrası görülen ama önemli bir durum olduğunu söyledi. Aracın vites mekanizması değişmesi gerekiyormuş. Kavrama veya mekatronik değil bu parça. Yaklaşık 2500 tl bir masrafı var. Neyse ki garanti uzatmam olduğu için ücret vermeden sorun çözüldü. Gelelim bu konuda DSG muhabbetini neden yaptın sorusuna.
Hill-holder sorununu ben de sizler gibi yaşıyordum. Nerdeyse araç alındı alınalı. Servise bu şikayetimi söylediğimde bir iki göstermelik test ile normal olduğunu söylediler hep. Ancak bu vites mekanizması değiştikten sonra araşındaki ilişkiyi çözemesem de hill-holder sorunum da ortadan kalktı. Yokuşlarda hafif fren yapsam bile tutuyor artık. Çok güzel oldu. Ayrıca DSG daha bir kararlı, konforlu hale geldi. Meğer benimki biraz sıkıntılıymış. Şunu da belirtmek isterim Hill-holder tutması ve DSG durumumdaki düzelme belki de yeni DSG yazılımı ile düzelmiştir. Mantık olarak yeni yazılım yüklemişlerdir diye düşünüyorum mekanizma değişince.


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Hillholder suresi cok cok.kisa. var mi yok.mu belli degil. Ayni grup olmasina ragmen passat da cok daha belirgin ve kullanisli hillholder. Ama onda da start stop Octavia daki kadar basarili degil.


Çevrimdışı Listeriatros

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 57
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;607942
Hillholder suresi cok cok.kisa. var mi yok.mu belli degil. Ayni grup olmasina ragmen passat da cok daha belirgin ve kullanisli hillholder. Ama onda da start stop Octavia daki kadar basarili degil.

Passatta hill-holder değil auto hold var. Aynı mekanizma değil tam olarak. Auto-hold ile hill-holder mukayese dahi olmaz. Auto-hold arabayı o konumda teorik olarak sonsuza kadar tutar (yakıt bitene kadar); belli bir süresi yok. Kalkı ki auto-hold aktifken kemer sökerseniz, aracı durdurursanız, kapıyı açarsanız otomatik el frenini çeker araba. Bende Octi dışında bir de Golf var, Passatın sistemiyle aynı Golf'ünki. Octavianın bence en büyük eksiği auto-hold olmaması. Yoksa sunum açısından Passatla arasında aman aman bir fark yok.


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Hill-Holder la Auto Hold arasındaki farkı bilmiyordum iyi oldu öğrendiğim. Ama benzer şekilde Insignia nın hillholder'ı da daha uzun süre tutuyor. Kısaca ben Octi de hill holder var mı yok mu hissedemiyorum.

Diğer konu olarak, A7 ile B8 arasında aman aman fark olmadığına katılmıyorum. Evet A7 tam bir F/P aracı. Ama Passat dan inip Octi ye binince bariz taş arabasına binmiş gibi hissediyorum. Kalite algısı çok daha yüksek B8'de. Ama aradaki fiyat farkına değer mi orası tartışılabilir


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Ek bir bilgi olarak hill-hold süresinin vag-com ile artırılabileceği bilgisini vereyim.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı khalil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 602
  • KAMIQ
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar Hill-hold meselesine şöyle bir açıklık getirmek istiyorum. Hill-hold özelliği aracın manuel el freni yada elektronik park freni özelliğine göre değişir. Bu kullanım kılavuzlarında da anlatılmıştır aslında. Normal el freni olan araçlarda eğimli bir yerde frenden ayağımızı çektiğimizde hill-hold özelliği açıksa devreye girerek aracı 2-3sn kadar sabit tutabilir. Ancak bu kısıtlı süre olayı elektronik park freni olan araçlarda dakikalarca sürecek kadar uzundur. Bundan önceki aracım elektronik park frenli olduğundan konu tecrübelerimle sabittir.


Çevrimdışı Listeriatros

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 57
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;607965
Hill-Holder la Auto Hold arasındaki farkı bilmiyordum iyi oldu öğrendiğim. Ama benzer şekilde Insignia nın hillholder'ı da daha uzun süre tutuyor. Kısaca ben Octi de hill holder var mı yok mu hissedemiyorum.

Diğer konu olarak, A7 ile B8 arasında aman aman fark olmadığına katılmıyorum. Evet A7 tam bir F/P aracı. Ama Passat dan inip Octi ye binince bariz taş arabasına binmiş gibi hissediyorum. Kalite algısı çok daha yüksek B8'de. Ama aradaki fiyat farkına değer mi orası tartışılabilir


Passat ile ilgili yorumlarımı yakın arkadaşımın 1 sene önce alığı Passatı üzerinden yapıyorum.Aracı kendimce inceledim ve test ettim merak ettiğim konularda. Kastetmeye çalıştığım nokta şuydu. Elbette Passat bir miktar daha kaliteli hissettiriyor. Olmalı da zaten. Ama bana göre yine de kalite algısı olarak bile çok bir fark yok. Gelelim benim için önemli noktalara.
-Arka diz mesafesi olarak gözle görülür, hissedilir bir fark yok.
-Bagaj olarak Passat geniş olmasına rağmen Octavianın bagajı ile mukayese olmaz. Eşya asma kulplarından tutunda camla birlikte açılmasına kadar bir sürü etken.
-Motor aynı motor, Passatta beygiri fazla. Sürüş olarak bir fark yok. Hatta Octi bir miktar atik gibi.
-Şanzıman aynı malum DSG 7 ileri kuru kavrama.
Yakıt tüketimlerinde fark yok, varsa da Octavia lehine.
-Passat'ın darbe sönümlemesi Octavia'ya göre üstün olduğu noktalardan. Şehir içinde araç bariz daha tok. Çok mu iyi? Bence D sınıfı için daha iyi olmalıydı.
-Ankara çevre yolundaki muhtelif asfaltlarda (kaymak, pütürlü ne ararsanız var) 120 km/sa hızda desibel ölçümlerinde hiç bir fark yok. Bu noktada Passat için hayal kırıklığına uğradım. Çok daha iyisini beklerken aynı çıktı. Daha yüksek süratlerde Passat daha sessiz olabilir bilemiyorum. Ben kendim için uzun yolda kullandığım hız olan 120 km/sa ile test yaptım ki zaten hız limiti. Bir çok kişi bu hızlarda seyrediyor.
-Yukarıda da bahsettiğim gibi Passat'ta Auto-hold ve elektromekanik park freni var, Octavia'da ne yazık ki normal el freni ve çoğu kişiye göre zayıf bir Hill-holder (benim işimi görecek kadar zaman tanıyor bana).

Sonuç olarak iç mekan genişliği, bagaj, motor, şanzıman, yakıt tüketimi, uzun yol gürültü seviyesi gibi ana unsurlar arasında fark olmaması aman aman bir fark demek için bana göre yeterli unsurlar.

Bu arada şimdi aklıma geldi. Arkadaşımın aracı Comfortline 1.6 TDI DSG idi. Belki Highline olsa o kalite algısı daha bariz olabilirdi. Bence Elegance/Style Octavia ile Comfortline Passat arasında kalite algı miktarı sınırlı. Tabiki Hayalet göstergeli Highline bir Passatın iç mekanda sundukları daha fazla olacaktır. Ayrıca Comfortline Passat ile Elegance/Style Octavia donanım olarak nisbeten benzer. Hatta Octavia daha dolu diyebiliriz; Adaptif xenon gibi özellikleri sıralarsak. Aradaki 42000 TL yi bize sunmuyor Comfortline Passat.


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=32209  

verdiğim Linkte detaylı olarak B8 - Insignia - A7 karşılaştırması var.

B8 1.4TSI Highline manuel babamın aracı ben de Octyavia A7 Elegance 1.6TDI Manuel  var, buy 2 aracı sizin bahsettiğiniz başlıklar altında özetleyecek olursak:

HAcim
Araçlara ilk girdiğiniz anda A7 ile Passat arasında iç hacim olarak ahım şahım bir fark yokmuş izlenimi veriyor. Ancak bu araçları uzun süre ve sıklıkla kullandığınızda hem ön hem de arka hacim hissi B8'de A7'ye göre biraz daha fazla.

Mesela A7 de arka koltuğa 3 kişi oturuyor diz mesafesi yeterli ancak çok yan yana oturuluyor. B8 de ise bu 3 lü arasındaki mesafe biraz daha açık. Ön koltuklarda bu genişlik hissi daha da fazla. A7 de şoför koltuğunda oturuken hem sol cama hem de yolcuya daha yakın hissediyorum. B8 de ise daha uzak.

Passat ın bagajı ölçü olarak belki daha geniştir ama pratik tam tersi. A7 nin bagajına daha çok şey sığdırabiliyorum ve liftback tasarım sayesinde yüklemesi oldukça kolay. Büyük eşyaların B8'e yüklenmesi daha zor.

Yakıt biri TS biri yazılımlı TDI. Ş. içi bolca dur-kalk ve rampalı yollarda kullanıyorum. A7 yaklaşık 7lt, B8 yaklaşık 9lt tüketiyor. Benzinli ve aşırı beslemeli bir motora göre TSI verisi güzel. Ancak tabii ki yüksek hızlarda ve perf kullanımda TDI daha tutumlu. Stock TDI perf olarak TSI ın çok gerisinde. Ama yazılımla arada neredeyse fark yok. Hatta TDI da güç patlama şeklinde gelirken, TSI daha bir atmosferik havasında.

Yalıtım
Octavia bariz olarak daha sesli. Özellikle ön yan aynaların tarafından rüzgar sesi alıyor. Aynı hızlarda B8 de rüzgar sesi yok. Çanakkale'nin meşhur sert rüzgarları olduğunda B8 120km den sonra içeri rüzgar sesi almaya başlıyor ama yine de A7 deki kadar değil. Durgun havalarda rüzgar sesi maalesef A7 de kesilmezken, B8'de 140km den sonra başlıyor.

Yol sesi yalıtımı konusunda A7 başarılı, B8 daha da başarılı neredeyse yol sesi hiç duymuyorum.

Motor sesi konusunda biri TDI olduğundan karşılaştırma yapmak doğru olmaz. Ama TSI gerçekten çok sessiz. TDI kendi klasmanı içinde oldukça sessiz.

Süspansiyon
A7'de 3.5luk eibach kullanıyorum ve orjinal 17'' Teron jantlarım var. Passat da ise 18'' jantlar var. Passat bariz olarak A7 den daha yumuşak karakterli. A7 nin stock hali bile oldukça sert. Bunun sebebinin yol tutuşu artırmak olduğunu düşüyorum. Torsiyon çubuk ve yol tutuş endişesi süspansiyonun A7 de biraz daha sert olmasına neden olmuş.

A7 nin yol tutuşu bana göre sorunlu. Yaylar ve 17'' janta rağmen bazı durumlarda bana hiç ama hiç güven vermiyor. Eski araçlarımda gazı korkmadan oturtup döndüğüm yerlerde A7'de ayağımı gazdan çekiyorum.

B8 de ise oldukça yumuşak, darbeleri, çukurları vs iyi sönümlüyor. Hiç bir zaman süspansiyonun limite ulaşıp "taak" diye vurduğuna şahit olmadım. A7 ise bu olumsuz durumu bazen yaşayabiliyorum. B8 deki tek şikayetim bazı durumlarda arka sağ taraftan gelen lakur lukur sesler. Bence bu sınıfta bu tür bir sorun olmaması lazım.

B8 in yol tutuşu ise güzel, beni hiç tedirgin etmiyor. Daha geniş ve yüksek olmasına rağmen, rayda gidiyor hissiyatı oldukça fazla.


Sonuç olarak tabii ki sınıf farkı yüzünden Passat daha iyi. Ama şu var. Passat da neden memnun değilsin ne geliştrilmeli deseler söyleyeceğim çok birşey yok. Ama aynı şeyi A7 için söyleseler 5-6 maddelik bir liste yaparım ki irdelesem bu liste uzaya da bilir. Yine de bana göre A7 gerçek bir F/P aracı


Çevrimdışı Listeriatros

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 57
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;607976
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=32209  

verdiğim Linkte detaylı olarak B8 - Insignia - A7 karşılaştırması var.

B8 1.4TSI Highline manuel babamın aracı ben de Octyavia A7 Elegance 1.6TDI Manuel  var, buy 2 aracı sizin bahsettiğiniz başlıklar altında özetleyecek olursak:

HAcim
Araçlara ilk girdiğiniz anda A7 ile Passat arasında iç hacim olarak ahım şahım bir fark yokmuş izlenimi veriyor. Ancak bu araçları uzun süre ve sıklıkla kullandığınızda hem ön hem de arka hacim hissi B8'de A7'ye göre biraz daha fazla.

Mesela A7 de arka koltuğa 3 kişi oturuyor diz mesafesi yeterli ancak çok yan yana oturuluyor. B8 de ise bu 3 lü arasındaki mesafe biraz daha açık. Ön koltuklarda bu genişlik hissi daha da fazla. A7 de şoför koltuğunda oturuken hem sol cama hem de yolcuya daha yakın hissediyorum. B8 de ise daha uzak.

Passat ın bagajı ölçü olarak belki daha geniştir ama pratik tam tersi. A7 nin bagajına daha çok şey sığdırabiliyorum ve liftback tasarım sayesinde yüklemesi oldukça kolay. Büyük eşyaların B8'e yüklenmesi daha zor.

Yakıt biri TS biri yazılımlı TDI. Ş. içi bolca dur-kalk ve rampalı yollarda kullanıyorum. A7 yaklaşık 7lt, B8 yaklaşık 9lt tüketiyor. Benzinli ve aşırı beslemeli bir motora göre TSI verisi güzel. Ancak tabii ki yüksek hızlarda ve perf kullanımda TDI daha tutumlu. Stock TDI perf olarak TSI ın çok gerisinde. Ama yazılımla arada neredeyse fark yok. Hatta TDI da güç patlama şeklinde gelirken, TSI daha bir atmosferik havasında.

Yalıtım
Octavia bariz olarak daha sesli. Özellikle ön yan aynaların tarafından rüzgar sesi alıyor. Aynı hızlarda B8 de rüzgar sesi yok. Çanakkale'nin meşhur sert rüzgarları olduğunda B8 120km den sonra içeri rüzgar sesi almaya başlıyor ama yine de A7 deki kadar değil. Durgun havalarda rüzgar sesi maalesef A7 de kesilmezken, B8'de 140km den sonra başlıyor.

Yol sesi yalıtımı konusunda A7 başarılı, B8 daha da başarılı neredeyse yol sesi hiç duymuyorum.

Motor sesi konusunda biri TDI olduğundan karşılaştırma yapmak doğru olmaz. Ama TSI gerçekten çok sessiz. TDI kendi klasmanı içinde oldukça sessiz.

Süspansiyon
A7'de 3.5luk eibach kullanıyorum ve orjinal 17'' Teron jantlarım var. Passat da ise 18'' jantlar var. Passat bariz olarak A7 den daha yumuşak karakterli. A7 nin stock hali bile oldukça sert. Bunun sebebinin yol tutuşu artırmak olduğunu düşüyorum. Torsiyon çubuk ve yol tutuş endişesi süspansiyonun A7 de biraz daha sert olmasına neden olmuş.

A7 nin yol tutuşu bana göre sorunlu. Yaylar ve 17'' janta rağmen bazı durumlarda bana hiç ama hiç güven vermiyor. Eski araçlarımda gazı korkmadan oturtup döndüğüm yerlerde A7'de ayağımı gazdan çekiyorum.

B8 de ise oldukça yumuşak, darbeleri, çukurları vs iyi sönümlüyor. Hiç bir zaman süspansiyonun limite ulaşıp "taak" diye vurduğuna şahit olmadım. A7 ise bu olumsuz durumu bazen yaşayabiliyorum. B8 deki tek şikayetim bazı durumlarda arka sağ taraftan gelen lakur lukur sesler. Bence bu sınıfta bu tür bir sorun olmaması lazım.

B8 in yol tutuşu ise güzel, beni hiç tedirgin etmiyor. Daha geniş ve yüksek olmasına rağmen, rayda gidiyor hissiyatı oldukça fazla.


Sonuç olarak tabii ki sınıf farkı yüzünden Passat daha iyi. Ama şu var. Passat da neden memnun değilsin ne geliştrilmeli deseler söyleyeceğim çok birşey yok. Ama aynı şeyi A7 için söyleseler 5-6 maddelik bir liste yaparım ki irdelesem bu liste uzaya da bilir. Yine de bana göre A7 gerçek bir F/P aracı


Linkteki ayrıntılı karşılaştırma ve yazınız için teşekkürler. Benim bir kaç gün yapıtım test ile sizin direkt sahip olmanız arasındaki farkları da gördüm. Benim açımdan çok faydalı oldu. Superb'i kullanma şansınız oldu mu acaba? Passat ve Octavia ile karşılaştırsak.


Çevrimdışı Agronom

  • Kıdemli Fabialog
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 347
    • Profili Görüntüle
Verilen cevaplar için teşekkür ederim. Demek ki genel olarak bi problem var. yalnız [MENTION=14972]Listeriatros[/MENTION] beyin DSG olayı kafamda soru işareti oluşturmadı değil. Yeni DSG yazılımı ile bir alakası bence de olabilir. Bu yazılımı ücretsiz attırabiliyomuyuz acaba bi araştırmak lazım.


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Konuyu arada dağıtıyouz kusura bakmayın lütfen
 [MENTION=1408]sedat[/MENTION]:

Maalesef Superb'i uzun süreli kullanma fırsatım olmadı. Yalnız şunu söyleyebilirim ki Superb'in iç tasarımında hayal kırıklığını uğradım. Superb2'de çok elegan bir hava vardı. Maalesef Superb3'de Octavia havası daha çok hakim. Dış tasarım çok çok güzel, ama aynı başarıyı iç tasarımda yakalayamamışlar