http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=32209 verdiğim Linkte detaylı olarak B8 - Insignia - A7 karşılaştırması var.
B8 1.4TSI Highline manuel babamın aracı ben de Octyavia A7 Elegance 1.6TDI Manuel var, buy 2 aracı sizin bahsettiğiniz başlıklar altında özetleyecek olursak:
HAcimAraçlara ilk girdiğiniz anda A7 ile Passat arasında iç hacim olarak ahım şahım bir fark yokmuş izlenimi veriyor. Ancak bu araçları uzun süre ve sıklıkla kullandığınızda hem ön hem de arka hacim hissi B8'de A7'ye göre biraz daha fazla.
Mesela A7 de arka koltuğa 3 kişi oturuyor diz mesafesi yeterli ancak çok yan yana oturuluyor. B8 de ise bu 3 lü arasındaki mesafe biraz daha açık. Ön koltuklarda bu genişlik hissi daha da fazla. A7 de şoför koltuğunda oturuken hem sol cama hem de yolcuya daha yakın hissediyorum. B8 de ise daha uzak.
Passat ın bagajı ölçü olarak belki daha geniştir ama pratik tam tersi. A7 nin bagajına daha çok şey sığdırabiliyorum ve liftback tasarım sayesinde yüklemesi oldukça kolay. Büyük eşyaların B8'e yüklenmesi daha zor.
Yakıt biri TS biri yazılımlı TDI. Ş. içi bolca dur-kalk ve rampalı yollarda kullanıyorum. A7 yaklaşık 7lt, B8 yaklaşık 9lt tüketiyor. Benzinli ve aşırı beslemeli bir motora göre TSI verisi güzel. Ancak tabii ki yüksek hızlarda ve perf kullanımda TDI daha tutumlu. Stock TDI perf olarak TSI ın çok gerisinde. Ama yazılımla arada neredeyse fark yok. Hatta TDI da güç patlama şeklinde gelirken, TSI daha bir atmosferik havasında.
YalıtımOctavia bariz olarak daha sesli. Özellikle ön yan aynaların tarafından rüzgar sesi alıyor. Aynı hızlarda B8 de rüzgar sesi yok. Çanakkale'nin meşhur sert rüzgarları olduğunda B8 120km den sonra içeri rüzgar sesi almaya başlıyor ama yine de A7 deki kadar değil. Durgun havalarda rüzgar sesi maalesef A7 de kesilmezken, B8'de 140km den sonra başlıyor.
Yol sesi yalıtımı konusunda A7 başarılı, B8 daha da başarılı neredeyse yol sesi hiç duymuyorum.
Motor sesi konusunda biri TDI olduğundan karşılaştırma yapmak doğru olmaz. Ama TSI gerçekten çok sessiz. TDI kendi klasmanı içinde oldukça sessiz.
SüspansiyonA7'de 3.5luk eibach kullanıyorum ve orjinal 17'' Teron jantlarım var. Passat da ise 18'' jantlar var. Passat bariz olarak A7 den daha yumuşak karakterli. A7 nin stock hali bile oldukça sert. Bunun sebebinin yol tutuşu artırmak olduğunu düşüyorum. Torsiyon çubuk ve yol tutuş endişesi süspansiyonun A7 de biraz daha sert olmasına neden olmuş.
A7 nin yol tutuşu bana göre sorunlu. Yaylar ve 17'' janta rağmen bazı durumlarda bana hiç ama hiç güven vermiyor. Eski araçlarımda gazı korkmadan oturtup döndüğüm yerlerde A7'de ayağımı gazdan çekiyorum.
B8 de ise oldukça yumuşak, darbeleri, çukurları vs iyi sönümlüyor. Hiç bir zaman süspansiyonun limite ulaşıp "taak" diye vurduğuna şahit olmadım. A7 ise bu olumsuz durumu bazen yaşayabiliyorum. B8 deki tek şikayetim bazı durumlarda arka sağ taraftan gelen lakur lukur sesler. Bence bu sınıfta bu tür bir sorun olmaması lazım.
B8 in yol tutuşu ise güzel, beni hiç tedirgin etmiyor. Daha geniş ve yüksek olmasına rağmen, rayda gidiyor hissiyatı oldukça fazla.
Sonuç olarak tabii ki sınıf farkı yüzünden Passat daha iyi. Ama şu var. Passat da neden memnun değilsin ne geliştrilmeli deseler söyleyeceğim çok birşey yok. Ama aynı şeyi A7 için söyleseler 5-6 maddelik bir liste yaparım ki irdelesem bu liste uzaya da bilir. Yine de bana göre A7 gerçek bir F/P aracı