Sondan başlayayım; lastik patlaması tamamen şans işi. Bakmışsın 2-3 sene hiç patlamaz bakmışsın haftada bir çivi denk gelmiş. Yani tamamen şansızlık, üretici ile uzaktan yakından alakası yok.
Otomatik şanzımanlara gelince DSG olmasa bile, araba durduktan sonra önce ayak frendeyken boşa (N) alıp el frenini çekmeli, sonra ayak frenini bırakıp yükü el frenine alınca tekrar ayak frenine basıp (çünkü çoğu zaman frene basmayınca vites park (P) ve geri vites (R) ye geçmiyor) vites kolunu park konumuna getirip ayak frenini bıraktıktan sonra o şekilde motoru stop ettirmelidir. Böylece dişlilere yük binmemiş olur. Bir başka dikkat gereken durum da otomatiklerde, vitese alır almaz gaz vermekte acele etmemek, 1-2 saniye kadar gecikmeli gaz vermek, aniden şanzımana ve dişlilere yüklenmeyi önlüyor.
Kronik DSG sorunu için, ABD de oluşan dizel gate skandalı gibi, devlet yapmasa bile birlik olup VW'a bu durum için Tüketici Mahkemeleri ve Sanayi Bakanlığı üzerinden baskı yapılabilir.