škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Superbin Yol Tutuşu Limitleri ve Lastiğin Etkisi

Cagri33 · 50 · 10832

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
Evet abilerim sürekli farklı konular altında tartışması yapılan bu konuyu hep birlikte kullanıcılar olarak yorumlayalım diyorum.Sizce araçlarımızı yol tutuşu ve limitleri nasıl lastiğin etkisi nedir ve sizce kendi segmenti veya alt segmentlerde superbten daha iyi limitleri ve yol tutuşu olan araçlar var mıdır ? Fikirlerinizle güzelleşecek bir konu bence bu araç birçok c segmentten iyi d segmenttede 508 talisman gibi araçlardan üstün insigniayla denk passattan bir tık aşağıda.Sizin fikirleriniz nelerdir :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
Ben kendi yorumumu şöyle yapayım; premium sınıfı bir kenara koyarsak bu segmentte en iyi yol tutuş hala Insignia'da, Passat ve Superb o limitte değil hala. Tabi bu demek değil ki bu araçlar yol tutmuyor, segment içinde belli bir yol tutuş standartlarına sahipler her haliyle. Ama D segmenti ultra bir yol tutuş beklentisinden ziyade konfora yönelik bir sınıf. Burda sürücünün beklentileri önemli tamamen.

Lastik çok fazla etki ediyor yol tutuşa. Bizzat bu durumdan muzdarip olup maddi zararına bakmadan 5.000 km'deki lastikleri söküp değiştiren birisiyim. Yazlık yüksek performanslı lastikte favorilerim Continental Sport Contact ve Good Year Eagle F1 serileri kesinlikle


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
[MENTION=6878]schumici[/MENTION]


Abi bu konuda zaten bir problem yani anlaşılmazlık ortaya çıkıyor. Araç D segment ancak ben c segment sedan birçok araçta olmayan tutuşu gördüm ve dediğiniz gibi lastikte çok çok önemli bir faktör.Bu araç özellikle bana en büyük farkı otobanlarda yüksek hızda hissettirdi.170-180 gibi hızlarda şerit değiştirirken veya viraj dönerken hiçbir güvensizlik vermedi ki bunda boyutlarının bence çok büyük etkisi var.Passat zaten aynı platformda olsada boyutlarının avantajını kullanıyor diyebilirim.Ancak insignia verdiği yol tutuş performansını benim kanaatim konforu kısarak yapmış ve bu da bence d segment bir araç için çok iyi optimize edilmesi gereken bir durum.Talismanı bilen abilerim varsa bu konuda çok yorum yapmayacağım net bir şekilde mondeodanda talismandan da iyi bir tutuşu var.Toplayacak olursam benim gözümde bu araç yol tutuyor tedirgin etmiyor ve bunu böyle güzel bir hacim ve konfor vererek yapıyor :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı baba63

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1039
    • Profili Görüntüle
    • http://www.medyaurfa.com
Passat'la karşılaştırılması gerekirse;

Passat'ın süspansiyonları SuperB'den sert. Bu yüzden de yol tutuşu 1 tık daha iyi. Aracın boyutlarından daha küçük hissettiriyor. Tabi ki bunun dezavantajını çukurlarda takırtılarla yaşatıyor. SuperB ise yüksek süraatlerde yumuşak süspansiyon nedeniyle gövde salınımı yapabiliyor. Bunun da avantajını normal kullanımlarda konfor olarak veriyor...

Hem konforlu olsun, hem de iyi yol tutsaydı keşke diyenler olabilir...

Oda var... AUDİ...

Ben Passat'la SuperB'nin durumunu premium sınıftaki Mercedes E serisi ile BMW 5 serisine benzetiyorum...

Biri sırf konfor, diğeri performans...

Bu konuda performans ve konforun ortasını bulabilen nadir araç bence A6...
« Son Düzenleme: 14 Mart 2017, 23:35:50 Gönderen: baba63 »


Çevrimdışı özdil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1578
    • Profili Görüntüle
Ben çok memnunum. Yol tutuş denemem olmadı. Ailemle kullanıyoruz zaten 4 kişi. bundan önce e39 m5im vardı. herkes oooo diyecek belki ama araç devamlı kaymaya meğillidir. Ağırlığından dolayı virajlarda güven vermiyordu. önler 245 arkalar 275 genişliğe sahip olmasına rağmen.
 Aracın hedefi konfor ve bunu çok iyi başarıyor. Ben korkarak aldım bayideki 19 jantlı modeli ama bir sorun yaşatmadı bana. Herkesin beklentisi farklı. 41 yaşına geldim 2 çocukla bu saatten sonra sportif sürüş peşine düşmem.


Çevrimdışı Kiose

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 10
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: özdil;610871
Ben çok memnunum. Yol tutuş denemem olmadı. Ailemle kullanıyoruz zaten 4 kişi. bundan önce e39 m5im vardı. herkes oooo diyecek belki ama araç devamlı kaymaya meğillidir. Ağırlığından dolayı virajlarda güven vermiyordu. önler 245 arkalar 275 genişliğe sahip olmasına rağmen.
 Aracın hedefi konfor ve bunu çok iyi başarıyor. Ben korkarak aldım bayideki 19 jantlı modeli ama bir sorun yaşatmadı bana. Herkesin beklentisi farklı. 41 yaşına geldim 2 çocukla bu saatten sonra sportif sürüş peşine düşmem.


Bendede superb 1.4 tsi dsg var ve uzerinde suan 17lik stratos jantlar var ama yaz donemi icin jantlari 19luk yapip yaz lastikleri takmak istiyorum sizce lastikler buyuyup ve genislecegi icin aracin performans ve yakit tuketimine nasil etki eder? Kullandiginiz icin bilginiz vardir diye dusunuyorum


Çevrimdışı özdil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1578
    • Profili Görüntüle
Benim araç en baştan beri 19 jantla ve manuel. depo ortalamamızı 8in üstünde görmedik kışın bile. ortalama hızımız 30-35 arası oluyor. uzun yolda zaten çok ekonomik aracımız.


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
17 ile 19 jant arasinda jant basina 2 kg agirlik artisi olur, yakitiniz cok az artar ama asil sorun lastik maliyeti olur. Sahsen bir takim lastigi max 25.000km yada 2 yil kullandigim icin 19 jant alip ucuz lastik arayisina girmem.


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Yol tutuş konusunda araçları kullandığım için İnsignianın; Superb ve Passattan daha iyi olduğunu  söyleyebilirim.

A0001 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı egeyildirim

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Akif Hoca;611068
Yol tutuş konusunda araçları kullandığım için İnsignianın; Superb ve Passattan daha iyi olduğunu  söyleyebilirim.

A0001 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


flexride varsa katılıyorum ama yoksa aynı düşüncede değilim


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Insignia kullanmadim ama astra corsa golf polo hepsini kullanmis biri olarak opelin sert karakteri nedeniyle daha fazla guven verdigini soyleyebilirim. Ancak konu konfor olunca sinifta kaliyor.


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;611132
Insignia kullanmadim ama astra corsa golf polo hepsini kullanmis biri olarak opelin sert karakteri nedeniyle daha fazla guven verdigini soyleyebilirim. Ancak konu konfor olunca sinifta kaliyor.




Aynen katılıyorum yani insignia yol tutuş olarak bende altını çizerek flex şasi varsa daha iyi diyebilirim superbteki şasi opsiyonu olsa o da aynı olur ancak sert süspansiyonla güven vermesi aslında daha iyi tutar demekte değil ben öyle düşünüyorum önemli olan şasinin rijit yani burkulma oranının az olması konu dışı olur konfor ama dediğiniz gibi superb koltuktan süspansiyona çok daha iyi konfor olarak d segmentte istenilenleri insigniadan çok daha iyi veriyor.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

[MENTION=13384]Forever[/MENTION]

Hocam zaten koltuktan süspansiyona o konuda ben fazla abartmış olmayayım ama konfor olarak insigniayla superbş aynı kefeye koymak istemem flex şasi olursa denilen doğru olabilir ama superbte şase opsiyonuyla çok iyi olur zaten. Süspansiyonun sert olması yol tutuşa etki etsede önemli olan şasinin rijit olması opsiyonsuz insigniada sert olsa bile yol tutuşu olarak çok farklı olacağını sanmıyorum.Konu yol tutuşu ancak 2009 dan beri aynı kasaya makyajla giden bi insignianın ucuz fiyatlandırmadan dolayı sattığını düşünüyorum çünkü yeni kasa birçok d segmentten teknoloji konfor ve tasarım olarak geride zaten.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Konfor olayinda haklisiniz tum opeller gibi insignia da sert bir aracmis.
Fakat burada opelin Hakkini yememek lazim. Insignia 8 yildir degismesede vw grubundan cok daha dinamik, sportif ve sik bir kasaya sahip. Eskimesine ragmen benim gozumde yeni passat ve superb ten daha sik bir arac. Ayrica guncel 1.6 dizel motoru tork konvertorlu sanzumanina ragmen 1.6 tdi 120ps'den cok cok yeni ve performansli bir makina. VW dizel motorda 10 yildir yazilimla guc artirarak goz boyuyor, iddiali firmalarin hepsi 1.6 dizellerini yeniledi PSA ve VW haric.
Diyeceksiniz neden insignia cok satilmiyor veya ben insignia almadim. VW ve son iki yilda skoda haricinde hicbir markada aracini kisisellestirme sansim yoktu. Mesala mondeo, 508, insignia hepsine baktim, alacagim aracta cok ozellik aramiyorum ama bir tek ozellik icin bir ust pakete gecmek gerekiyor diger markalarda. Mondeoda bos paketi alip led far ekleyemiyorsun, led far icin en dolu pakete gecip 20bin pakete 6 bin de led fara fark vereceksin. Bluethoot ve multimediayi opsiyon olarak tek alamiyorsun ust pakete gecmen lazim. Mondeo da koltuk rengi secemiyorsun hepsi siyah kumas. VW grubu abarttigimiz kadar kaliteli oldugu icin tutulmadi, sonucta Araclarda segmentlerin standartlari belli. C veya D segment olup B segmentten kotu yol tutusa izolasyona performansa sahip arac hicbir markada yok. VW ve dogus turk insaninin ihtiyaclarina uygun arac getirmeyi biliyor ve kolaylikla satiyor. Avrupadaki emisyon normlarininda buna katkisi oldu. Onlar cevreyi az kirleten arac urettiler biz az yaktigi icin siraya girdik. Diger markalar az yakan motor uretmekte gec kaldilar. Herkes sorunlu oldugundan bahsetse de DSG kadar az sorun cikaran 1.6 dizel otomatik uretilmedi. B, C ve D segment 1.6 dizel otomatikte VW disinda alternatif yok.


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
[MENTION=13384]Forever[/MENTION]

Hocam her fikrinize saygım var ama insignia superbten daha dinamik cümlesine hiçbir şekilde katılmıyorum.Motor konusunda benim düşüncem şöyle hocam.Tdi motor hala ve hala birçok rakibinden sessiz tutumluluk olarak PSA grubu överler ama kıyaslamaya gelince 308 le leonun yakıtını kıyaslasak arada 1 litre fark çıkmaz diye düşünüyorum aynı ortam ve hızda.Opel gibi diğer markalar 320 torktan işte 136 beygirden bahsediyolarda hocam önemli olan eldeki gücü kullanabilmek.Vag grup aktarma organlarındaki tartışmasız üstünlüğüyle ve verdiği tork aralığı vb. Özelliklerle şu an çıkan denk olarak söylüyorum 320 torklar 130 beygirlerden aşağı değil.Teknoloji olarak eski mi TDİ kesinlikle ancak hiçbir şekilde hiçbir konuda geride değil hatta benim gözümde Astra 1.6 136 beygir 320 tork ve Makyajlı leon 115 beygir 250 tork aynu 0-100 değerlerini yakalayıp 1 litrede az yakıyorsa kağıt üstünde 300 beygir yazsa da anlamı yok birçok roll ve drag yarışında TDİ nin bu kağıt üzerinde güçlü görünen araçları tokatladığını görüyoruz :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı Arifkoc

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 13
    • Profili Görüntüle
Bende 18 jant var ve konforu bence cok iyi ve orj. 19 bulabilirsem degistirmeyi dusunuyorum ve yol tutusunu cogaltmak isterseniz yay ve spacer ile ise cozersiniz