škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Superbin Yol Tutuşu Limitleri ve Lastiğin Etkisi

Cagri33 · 50 · 10844

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kolgezer

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 599
    • Profili Görüntüle
[MENTION=14601]Cagri33[/MENTION]
Leon 1205kg,astra 1285 kg dır. Buna rağmen 1.6 136 bg lik dizel astranın 0-100 değeri 9.6 sn iken,1.6 tdi 115 bglik leonun 0-100 değeri 9.8 sn dir. Aradaki 80 kg lık farka rağmen 0.2 sn bence azımsanmayacak bir süredir. Ayrıca ilerleyen yıllarda 1.6 136 lık motorun 9 sn nin altına düşebildiğini de göreceğiz. Ama 1.6 tdi ömrünü doldurmuştur. Vag grubu bu hacimde yakın zamanda yeni bir dizel motor kullanacaktır.zira 1.6 tdi,2.0 tdi ile kıyaslanırsa ne kadar verimsiz olduğu daha net görülecektir.
« Son Düzenleme: 18 Mart 2017, 17:20:58 Gönderen: kolgezer »


Çevrimdışı egeyildirim

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Arifkoc;611168
Bende 18 jant var ve konforu bence cok iyi ve orj. 19 bulabilirsem degistirmeyi dusunuyorum ve yol tutusunu cogaltmak isterseniz yay ve spacer ile ise cozersiniz


konu dışı olacak ama 19luk bulursanız 18liklere talibim haberiniz olsun [MENTION=14279]Arifkoc[/MENTION]


Çevrimdışı Arifkoc

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 13
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: egeyildirim;611191
konu dışı olacak ama 19luk bulursanız 18liklere talibim haberiniz olsun [MENTION=14279]Arifkoc[/MENTION]


19 bulabilirsem haberlesiriz ama onceligim takas yapmak


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kolgezer;611187
[MENTION=14601]Cagri33[/MENTION]
Leon 1205kg,astra 1285 kg dır. Buna rağmen 1.6 136 bg lik dizel astranın 0-100 değeri 9.6 sn iken,1.6 tdi 115 bglik leonun 0-100 değeri 9.8 sn dir. Aradaki 80 kg lık farka rağmen 0.2 sn bence azımsanmayacak bir süredir. Ayrıca ilerleyen yıllarda 1.6 136 lık motorun 9 sn nin altına düşebildiğini de göreceğiz. Ama 1.6 tdi ömrünü doldurmuştur. Vag grubu bu hacimde yakın zamanda yeni bir dizel motor kullanacaktır.zira 1.6 tdi,2.0 tdi ile kıyaslanırsa ne kadar verimsiz olduğu daha net görülecektir.



Mevzu burda astranın zaten yeni ve güçlü motorla 9.7 saniye yapmasıdır leonda 9.8 saniyedir ve bu arabalar 100 den sonra da yürür ve o zaman dsg farkını ortaya koyar ve 0.1 saniyelik fark leonun lehine geçmeye başlar.21 beygir ve 70 tork farktan bahsediyorsunuz 80 kg ağırlığın farkını düşünürken bunu da düşünmek lazım.İlginiz farsa roll ve draglara bu bahsedilen iki aracın değil yeni kasadı 10.2 saniye 0-100 e sahip astra j golf 6 1.6 tdi 105 beygire 190 a kadar bir boy bile fark atamamaktadır ki golf 6 nın 0-100 ü 11 saniyenin üzerinde.Demek istediğim şey burda herşey kağıt üstündeki gibi olmuyor.Yakıt olarak zaten astranın motorundan özellikle otomatik şanzumanlarda tdi çok çok daha iyidir.100 km de 1 litreden de fazla yakar astradakş motor.Mesele fanatiklik değil tdi den inip 1.6 136 ya da binebilirim ancak tdi nin elindeki güç az olsa da çok daha iyi kullanması bu gücü farkı kapatıyor.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı kolgezer

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 599
    • Profili Görüntüle
[MENTION=14601]Cagri33[/MENTION]
1.ben yukarıda araç değil motor kıyaslaması yaptım.motor kıyaslaması yapılırken manuel araç baz alınır.bu bağlamda benim yukarıda verdiğim değerler manuel araç verileridir. Bu Araçların otomatik şanzımanları farklı olduğundan otomatik şanzıman kıyaslaması apayrı bir konudur.
2.Her motorun beygir ve tork grafisi vardır. Bu grafikler detaylı incelenip her bir vites için azami performans sağlayacak ideal vites atma anı belirlenir. eğer iki aracı da kullanan(manuel araçlardan bahsediyorum)kişiler o vites atma anlarında vites değiştirirse belirtilen 0-100 değerlerinin ne anlama geldiğini pratikte daha net görmüş oluruz.
3.gelelim sizin verdiğiniz örneğe,astra j nin 100-190 arasında golfe göre bir ivme kaybının olduğunu düşünüyorum.zira sizin  verdiğiniz örnek motor değil araç kıyaslaması.bu noktada otomatik şanzıman farkının mutlaka büyük bir etkisi vardır. 100 den sonra dsg nin olumlu katkısı olmuş olabilir. Bu astranın motorunun kötü olduğunu göstermez.Ama başta da dediğim gibi oto şanzıman konusu apayrı bir mevzu.az yaksın diye firmalar vites değiştirme aralıklarını belirlerken performansı 2. plana atabiliyor.


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
[MENTION=11879]kolgezer[/MENTION]

Hocam zaten konu çok saptı yol tutuşu konuşuyorduk her şey konuşuldu gene de faydalı bir konu ağzınıza sağlık. Bu konularda ben çok takıntılı değilim hepsi 3 aşağı 5 yukarı aynı hacimde yakın performans ve yakıt tüketimlerine sahipler.Ancak konu dışında ama gerçekten Dsg şanzumanlı bir tdi 136 beygirlik astrayı 120 beygirlik bravoyu alabiliyor bu da çok enteresan özellikle 100 den sonra ki hızlarda işler değişiyor :) Sizin superbin yol tutuşu hakkındaki görüşleriniz nedir bir bilginiz var mı ?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
Bugün bu sorunun cevabını Ender abi, Doğukan ve Ali Fuat kardeşlerimle birlikte deneyerek tekrar teyitledik. Araç kötü yol tutmuyor ama segmentinin Nirvana'sı da değil. Neyi vadediyorsa onu layığıyla yerine getiriyor, konfor anlamında üzmüyor, sessiz ve rahat bir sürüş sunuyor. Harambeygir YouTube kanalımızda yayına girdiğinde daha çok detaya erişebileceksiniz 1 hafta içinde


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: schumici;611213
Bugün bu sorunun cevabını Ender abi, Doğukan ve Ali Fuat kardeşlerimle birlikte deneyerek tekrar teyitledik. Araç kötü yol tutmuyor ama segmentinin Nirvana'sı da değil. Neyi vadediyorsa onu layığıyla yerine getiriyor, konfor anlamında üzmüyor, sessiz ve rahat bir sürüş sunuyor. Harambeygir YouTube kanalımızda yayına girdiğinde daha çok detaya erişebileceksiniz 1 hafta içinde


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi



Heyecanla bekliyoruz abi limitlerin zorlandığı bir superb videosu :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
TDI kotu bir motor degil ama 10 yildir degismeyen blok ve teknoloji ile her yil daha az yakmayi nasil basariyor. Fizik kurallari degismiyor ne kadar is o kadar yakit demek. Beygir gucu artan motorlarin tuketimi surekli dusuyor. Sanirim motorlar az yakmiyor ama test kriterleri degisti. Mpi ve fsi motor fabrika verisinin 2 lt alti yakiti rahatlikla sehir icinde tutturuyordu. Yeni tsi ve tdi da bu Deger 0.5 ltden fazla olmuyor ayni guzergahta.


Çevrimdışı kolgezer

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 599
    • Profili Görüntüle
Superb in yol tutuşu bence olması gerektiği kadar.ne eksik ne de fazla. Evet insignia sanki bir tık daha iyi çünkü o aracın aerodinamiği hakikaten başarılı. Fakat bu tasarım iç mekanda da bazı kısıtlamaları beraberinde getiriyor. Mesala ben insigniada arkaya oturduğumda kafam tavana değiyor ama superbde ve passatta değmiyor. Daha spor bir formu var insignianın, bu da yola daha iyi tutunmasını sağlıyor bence. Ha superb çok mu kötü bence değil.ben gayet memnunum.yüksek hızlarda viraj dönerken aracı şeritte tutmak zor olmuyor.200 le  makas attım kaç kere, bir sıkıntı olmadı ama kuru zemin kışlık alphin le.aynı şeyi yazlık prelliyle yapmam mesela. Diyeceğim o ki lastik de gerçekten çok önemli.conti goodyear ve michelin dışındaki lastiklerle fazla atraksiyon yapmamak lazım.


Çevrimdışı ringcep

  • Yüzbaşı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1415
    • Profili Görüntüle
    • http://www.tekbamatbaa.com
Bugün İstanbul dışı 290 km  lik yolculuğum oldu,ortalama hızım 130 km civarında.Yeri geldi sollamalarda 200 km çıktığım da oldu yol tutuşta olumsuz hiçbir şeyle karşılaşmadım.Lastiklerim Brıdgestone turanza.Araçta 4 kişiydik.Yakıt olarak ta ortalama 5.7 lt gösteyerdi yol bilgisayarı.Aracımdan çok memnun kaldım.Rampayı 5. vites 160 km hızla çıktım.Önümde tsi passat vardı yol vermek zorunda kaldı.Tahminim tork farkından olsa gerek.Superb birkez daha uzun yol testini başarıyla gerçekleştirmiş oldu.:)


Çevrimdışı Haradrim

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 55
    • Profili Görüntüle
1.4 150 DSG var bizde 19 Jant Pirelli P7 lastikleri ile.

yüksek sürat viraj performansı ve yol tutuş olarak yerinde.

Ancak %90 lastiklerden kaynaklı olarak; araba çok patinaja kalkıyor akabinde önden kayma yapıyor. Hafif ıslak zemin ve soguk havalarda gaza cok daha az fazla basar basmaz lastikler yoldan kopuyor.

O kadar çok etkiliyorki 12 bin KM de tüm lastikleri değiştirip başka marka alma kararı verdik


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
[MENTION=6878]schumici[/MENTION]

Abi videoyu ne zaman yüklersiniz ?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
Alıntı yapılan: Cagri33;611508
[MENTION=6878]schumici[/MENTION]

Abi videoyu ne zaman yüklersiniz ?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi



Micra'nın montajı yetişti de bizim Süpo'nun montaj yetişmedi :D Ali Fuat kardeşimizin üstüne hunharca yıktık montaj işini, bu haftasonuna kadar bitmiş olur diye düşünüyorum


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
[MENTION=6878]schumici[/MENTION]

Tamam abi heyecanla bekliyoruz [emoji23]Elinize ayağınıza emeğinize sağlık


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi