škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

11200 km dsg kavrama değişimi

toxo · 81 · 27247

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı degerbal

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 57
    • Profili Görüntüle
bende Octavia 1.4 tsı dsg var araç 42bin oldu ve bunun 30 bin km yazılımlı olarak kullandım, ilaveten pedalcommander da var. F1 kulakçıklı, S modda, manuel kullanıyorum.
Aracın yazılm sonucu dyno su 179bg 380 tork çıktı.
DSG de hiç bir sıkıntı çıkmadı umarımda çıkmaz 60 bine kadar da beklemiyorum
aracımda 2 yıl ek garanti de var.


Çevrimdışı Blue Rapid

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Manuelde kullanarak kendinizi boşuna yoruyorsunuz sport modunda kullanın vites değişimleri yüksek devirde olacak sık sık vites değiştirmeyecek şanzıman ısınma yapmayacak rahatlayacaktır ancak yakıt lt niz yüksek olacaktır


Çevrimdışı Bilgic

  • Nová Fabia III Combi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1325
    • Profili Görüntüle
Rampa çıkarken yüksek torka ihtiyaç duyuyor demişsiniz, ancak bu bilgi doğru değil   [MENTION=13991]mojaverock[/MENTION]. Şunun için söylüyorum; Fabia 1.2 TSI DSG'de 1400 devir/dakika ile 4000 devir/dakika arasında tork değeri sabit ve 175 Nm.
« Son Düzenleme: 30 Mart 2017, 10:56:36 Gönderen: Bilgic »


Çevrimdışı mojaverock

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 291
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Bilgic;612226
Rampa çıkarken yüksek torka ihtiyaç duyuyor demişsiniz, ancak bu bilgi bana pek doğru gelmedi [MENTION=13991]mojaverock[/MENTION]. Şunun için söylüyorum; Fabia 1.2 TSI DSG'de 1400 devir/dakika ile 4000 devir/dakika arasında tork değeri sabit ve 175 Nm.


Düz yolda 1500 devirde 7. vitesle gidebiliyoken , dik rampada 1500 de 2. viteste gidiyoruz . Vites küçülmesinin sebebi tork ihtiyacı ve düşük viteste daha yüksek tork elde edebilmemiz .

1500 devirde 7. viteste düz yolda sabit 100km/h gittiğimizi düşünelim ,araç çok az torka ihtiyaç duyar .  Dip gaz basıp 200 km/h  çıkarmak istediğimizde ivmelenmek için tork ihtiyacı oluşur ve araç vitesi küçültüp yüksek devirlere geçer .

Yine düz yolda 1500 devirde 7. vites 100 km/ h de hızı sabitleyip gidelim . Araç rampaya geldiğinde çıkamayacağını anladığında daha yüksek tork için direk 6 - 5 diye düşüyor . Yeterli torku elde ettiğinde o viteste kalıyor .

Fabia tork eğrisinde maks torka 1400 de ulaşıp 4000 e kadar koruyor olabilir .

Bir araç aynı devirde 1. viteste 200 N/m tork üretebiliyorsa , 3. viteste 120 N/m  , 7 . viteste 60 N/M tork üretebilir . ( rakamları salladım )

Ben böyle biliyorum , işin doğrusunu teknik boyutunu  bilen bi arkadaş anlatırsa daha iyi olur .


Çevrimdışı Fabia II

  • ST Meraklısı
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Mehmet 2016;612215
Manuelde kullanarak kendinizi boşuna yoruyorsunuz sport modunda kullanın vites değişimleri yüksek devirde olacak sık sık vites değiştirmeyecek şanzıman ısınma yapmayacak rahatlayacaktır ancak yakıt lt niz yüksek olacaktır

Forumda başka bir konuda okumuştum o konuyu bulamadım ama yanlış hatırlamıyorsam uzun süre sport modda kullanmakta şanzıman açısından pek iyi değilmiş.


Çevrimdışı dawn

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 166
    • Profili Görüntüle
Hafif rampada yarım debriyaj ile aracı sabit tutmaya çalışmak manuel vites için de sakıncalıdır. Bir süre sonra eriyen debriyaj balatasının kokusunu almaya başlarsınız. DSG ile tam fren yapsanız bile şanzımana hafif bir yüklenme oluyor (bunu N -> D geçişinde motorun sesinin değişmesinden anlayabilirsiniz). N konumunda beklemek veya varsa sart/stop'u devreye almak bence daha sağlıklı bir hareket olur. Tabi benim gibi N konumuna aldığınızı unutup freni brakırsanız, araç geri kayınca ve gaza basıp tepki almayınca 1-2 saniyelik bir adrenalin banyosu yapabilirsiniz :)

Park ederken N -> Park freni -> P sıralaması bence araç stop edilinceye kadar olan bir kaç saniye için önemli. Çünkü sıralama ne olursa olsun araç stop ettiğindeki son durum değişmeyecektir. P konumunun amacı park freni mekanizmasındaki olası aksaklık durumunda tekerleklerin dönmesini engellemektir (manuel vitesli aracı önlem olarak viteste bırakmak gibi). Kılavuzda "Park Etme" başlığı altındaki adımlarda N konumu ile ilgili bir adım bulunmuyor, dolayısıyla hayati önemi olduğunu düşünmüyorum. (%99 garantiden tamir edilecek parça için "çabuk bozulsun diye kılavuza ince detayları yazmıyorlar" teorisi bana mantıklı gelmiyor).

Diğer taraftan hiç bir şeye dikkat etmeden kullanırsak sadece kavrama ömrünü biraz azaltmış oluruz, o da kısa sürede yüksek km yapan kişiler için daha önemlidir. Düşük km'lerde sorun yaşıyorsak bunun nedeni kullanıma bağlı olamaz.


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
Alıntı yapılan: mojaverock;612231



Bir araç aynı devirde 1. viteste 200 N/m tork üretebiliyorsa , 3. viteste 120 N/m  , 7 . viteste 60 N/M tork üretebilir . ( rakamları salladım )



"Aynı hız"da demek istediniz sanırım devir yerine

Motor daima aynı devirde aynı torku üretir, hangi vites olursa olsun



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı Bilgic

  • Nová Fabia III Combi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1325
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mojaverock;612231
Düz yolda 1500 devirde 7. vitesle gidebiliyoken , dik rampada 1500 de 2. viteste gidiyoruz . Vites küçülmesinin sebebi tork ihtiyacı ve düşük viteste daha yüksek tork elde edebilmemiz .

1500 devirde 7. viteste düz yolda sabit 100km/h gittiğimizi düşünelim ,araç çok az torka ihtiyaç duyar .  Dip gaz basıp 200 km/h  çıkarmak istediğimizde ivmelenmek için tork ihtiyacı oluşur ve araç vitesi küçültüp yüksek devirlere geçer .

Yine düz yolda 1500 devirde 7. vites 100 km/ h de hızı sabitleyip gidelim . Araç rampaya geldiğinde çıkamayacağını anladığında daha yüksek tork için direk 6 - 5 diye düşüyor . Yeterli torku elde ettiğinde o viteste kalıyor .

Fabia tork eğrisinde maks torka 1400 de ulaşıp 4000 e kadar koruyor olabilir .

Bir araç aynı devirde 1. viteste 200 N/m tork üretebiliyorsa , 3. viteste 120 N/m  , 7 . viteste 60 N/M tork üretebilir . ( rakamları salladım )

Ben böyle biliyorum , işin doğrusunu teknik boyutunu  bilen bi arkadaş anlatırsa daha iyi olur .


Hocam tork ile beygiri karıştırıyorsunuz. Araç hangi viteste olursa olsun 1400 d/d ile 4000 d/d arasında 175 Nm tork üretiyor. Bu ister 1. vites, isterseniz de 7. vites olsun. Ancak devir aralığına göre beygir gücü değişiyor ki yokuşta ya da düz yolda araca gaz verdiğimiz zaman güç artışı buradan kaynaklanıyor. Ben VW AG'nin 1.2 TSI 81 kW EA211 kodlu motoruna ait eğriyi koyuyorum. Burada devir aralığına göre tork değerinin vitesten bağımsız olarak sabit olduğunu, ancak devir yükseldikçe gücün (1 kW= 1.341 horse power) artışını görebilirsiniz.

« Son Düzenleme: 30 Mart 2017, 11:02:19 Gönderen: Bilgic »


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Geçmiş olsun.
Yaşamış olduğunuz durumda bence kullanıcı hatası olayı yok. Fabirkasyon hatalı parça vardı muhtemelen ve tamamen arıza verdi. Hakkınızı sonuna kadar arayın.

DSG tipi kavramanın daha uzun ömürlü olması için dikkat edilmesi gereken bazı hususlar var. Arkadaşlar bir çoğunu yazmış zaten.
Ayrıca, aşağıdaki anket konusunda da bazı ipuçları mevcut.
Konuya bakıp anketi de oylarsanız iyi olur... :)

http://skodaturkey.com/showthread.php?t=37100


Çevrimdışı özdil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1578
    • Profili Görüntüle
serinlemek için yelpazeyi sabit tutup başımızı sallamamız lazım. yoksa yelpaze bozuluyor. meşhur hikayedeki gibi.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Kiminde bir yandan 100 bin km garanti kiminde bir yanda 10 binlerde arıza!


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Benim ilk aklıma gelen parçanın fabrikasyon hatalı olması yoksa bu kadar kısa sürede dsg kavramasının bitmesi çok çok zor bir ihtimal.Ne kadar billinçsiz bile olsanız o kavrama 10 bin km de bitmez.Çevremdeki bir çok arkadaşım yazılımlı araçlarında aynı kavramayı kullanıyor çok dikkatsiz ve zorlayarak kullanmalarına rağmen ben daha 30 binden önce bitenine denk gelmedim.


Çevrimdışı mojaverock

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 291
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Bilgic;612241
Hocam tork ile beygiri karıştırıyorsunuz. Araç hangi viteste olursa olsun 1400 d/d ile 4000 d/d arasında 175 Nm tork üretiyor. Bu ister 1. vites, isterseniz de 7. vites olsun. Ancak devir aralığına göre beygir gücü değişiyor ki yokuşta ya da düz yolda araca gaz verdiğimiz zaman güç artışı buradan kaynaklanıyor. Ben VW AG'nin 1.2 TSI 81 kW EA211 kodlu motoruna ait eğriyi koyuyorum. Burada devir aralığına göre tork değerinin vitesten bağımsız olarak sabit olduğunu, ancak devir yükseldikçe gücün (1 kW= 1.341 horse power) artışını görebilirsiniz.



Teşekkürler , yanlış bilgilendirdiğim için özür  dilerim .


Çevrimdışı toxo

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 9
    • Profili Görüntüle
hepinize geçmiş olsun dilekleriniz için teşekkür ederim.
aracın işlemi bugün öğlene kadar bitirilmiş. parçayı incelemelerini istedim ama sadece görebileceğimi söylediler garantiye göndereceklermiş. takılan parça da yeni seviye parçaymış; doğruysa tabi.
forumda arkadaşların yorumlarına da bakacak olursak dsgyi türlü türlü kullanan var ve hiç kimsenin aracında düşük kmlerde dsg arızası olmamış.
bizim araçlarımız mekanikle beraber basit de olsa yapay zekaya sahip ben yine de aracın kendi durumuna göre vites değiştireceğini benim çok da müdahele etmemin doğru olmadığı kanaatindeyim. kaldı ki ben aracı hafta sonu istanbul edirne arası uzun yolda kullanıyorum ve trafiğe hiç girmiyorum. işe giderken hiç durmuyorum gelirken de 1 kere duruyorum; o zaman da start stop motoru durduruyor. benim aracım 11200 km de hatta 8000km den beri aynı problem var servis bulamadı; demek ki parça problemi var. açıkçası Aaa önümde yokuş var hadi manuele alayım veya yokuş aşağı gidiyorum manuele alayım diye birşey yapmıyorum, böyle kullanmak da çok saçma olurdu şahşi fikrim.
birkere makinalar insanların hayatını kolaylaştırmak için varlar benim hayatımda rahatlık veya fayda sağlamayacaksa o makina veya mekanizmanın bir anlamı olmaz ki. bize bir faydası olmayacaksa neden otomatik aldık değil mi.
arkadaşlar şimdi benim ne yapmam gerekir sizce, bir fikir verirseniz çok sevinirim.


Çevrimdışı özdil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1578
    • Profili Görüntüle
Bence ya takılan parça kusurlu idi ya da montajında hata yapıldı.