Rampa çıkarken yüksek torka ihtiyaç duyuyor demişsiniz, ancak bu bilgi bana pek doğru gelmedi [MENTION=13991]mojaverock[/MENTION]. Şunun için söylüyorum; Fabia 1.2 TSI DSG'de 1400 devir/dakika ile 4000 devir/dakika arasında tork değeri sabit ve 175 Nm.
Düz yolda 1500 devirde 7. vitesle gidebiliyoken , dik rampada 1500 de 2. viteste gidiyoruz . Vites küçülmesinin sebebi tork ihtiyacı ve düşük viteste daha yüksek tork elde edebilmemiz .
1500 devirde 7. viteste düz yolda sabit 100km/h gittiğimizi düşünelim ,araç çok az torka ihtiyaç duyar . Dip gaz basıp 200 km/h çıkarmak istediğimizde ivmelenmek için tork ihtiyacı oluşur ve araç vitesi küçültüp yüksek devirlere geçer .
Yine düz yolda 1500 devirde 7. vites 100 km/ h de hızı sabitleyip gidelim . Araç rampaya geldiğinde çıkamayacağını anladığında daha yüksek tork için direk 6 - 5 diye düşüyor . Yeterli torku elde ettiğinde o viteste kalıyor .
Fabia tork eğrisinde maks torka 1400 de ulaşıp 4000 e kadar koruyor olabilir .
Bir araç aynı devirde 1. viteste 200 N/m tork üretebiliyorsa , 3. viteste 120 N/m , 7 . viteste 60 N/M tork üretebilir . ( rakamları salladım )
Ben böyle biliyorum , işin doğrusunu teknik boyutunu bilen bi arkadaş anlatırsa daha iyi olur .