škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

makyajlı 1.0 TSI DSG mi MAKYAJSIZ 1.6 TDI DSG mi ?

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı irfun4ever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 542
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Fabia II;612587
@kyenipazar Net hesap yapalım.

Yıllık 32.400 km yol yapıyorsunuz.

1.0 TSİ motor DSG style donanım liste fiyatı: 101.400 TL
1.6 TDİ motor DSG style donanım liste fiyatı: 111.900 TL

1.0 TSİ motor DSG ortalama yakıt tüketimi: 4.8 lt/100 km
1.6 TDİ motor DSG ortalama yakıt tüketimi: 3.7 lt/100 km

Güncel benzin litre fiyatı: 5.20 TL
Güncel dizel litre fiyatı   : 4.50 TL

1.0 motor hacmi yıllık vergisi: 646 TL
1.6 motor hacmi yıllık vergisi: 1.035 TL

*Dizel araçların bakım maliyetleri benzinli araçlardan daha yüksektir.

SONUÇ:    
Benzinli Araç Km Başı Maliyet(Bakım+Yakıt)     : 0,26953827160493826 TL/Km
Dizel Araç Km Başı Maliyet(Bakım+Yakıt)     : 0,19844444444444448 TL/Km
Araçlar Arası Fiyat Farkı                             : 10.500 TL
Yakıt Tüketimi Az Olan Aracın Yıllık Tasarrufu : 2.303,44 TL
Araçlar Arası Fiyat Farkının Kapanması için Gerekli Zaman: 4,56 Yıl

Değerlendirme: Dizel araç 4,5 yıl sonra size kâr ettirmeye başlayacaktır.
Eğer araca bu süreden az binmek niyetindeyseniz benzinli araç almanızı öneririm.
Eğer dizel araç alıp 4,5+ yıl sürede kullanacaksanız bu süreden sonra geçen her yıl 2.303.44 TL cebinizde kalır.

Eğer kredi ile alacaksanız benzinli aracın üzerine dizel araç için fazladan çekeceğiniz tutarın faizini de gözden kaçırmayın.
Açık şekilde; İki araç arasındaki fark 10.500 TL 48 ay vade ile çekildiğini düşünürsek geri ödemede ana paranın üzerine minimum 4.200 TL biner. (Güncel faiz oranlarıyla) Böylelikle araçlar arası fiyat farkının kapanması için gerekli zaman 6,7+ yıla tekabul eder.



Emeğe saygı duydum valla güzel hesap :)



Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
Benzinli araçla 140 la gidersen 8-9 litre bile yakar dizelde öyle bir durum olmaz.9 sene benzinli araca bindik kimsenin benzin ya da dizel fanatiği olmasın gerek yok.Ara hızlanmada rampada yüksek hızda şehir içinde benzinli araçların marka farketmeksizin hepsi dizellerden çok fazla yakıyor. Act 150 hp leon 140 la giderken 8 litreye yakın yakarken hele ki bu rampaysa çok daha uçuk dizel 5 litre yakıyor aynı hız ve yolda.İvmelenirken benzinli motorun yaktığı yakıt dizelden rahat bi 2 kat fazla yakıyor.Aylık 2700 km yol demek direk zaten direk dizel araç almak demektir.Tsi ye de bindik tdi ye de aynı şehirde 9 litre yakan tsi ve 7 litre yakan tdi.Şehir içi yakıt verileri.Lütfen fanatiklik yapmak yerine yardım isteyen birine objektif konuşalım.Benzinli alırsan cebinden dizele göre %50 fazla yakıt parası çıkar açık ve net bişey.Ama makyajlı kasa octaviada daha teknolojik ve modern duruyor.Dizel yasaklanacak yok olacak gibi ibarelere fazla kulak asmayın derim öyle birşey olsa denizde karada nakliyat yapan araç kalmaz :))) Artık w16 motor benzinli tırlar nakliyat yapar :))) Tercihim 1.6 tdi olurdu


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı keyifci

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 52
    • Profili Görüntüle
Herkes şunu savunuyor işte arada şu kadar fark var o paraya şu kadar km binersin diye falan ama olay arabayı alınca olmuyor alıyorsun benzinli aracı ya bu çok yakıyor biraz dikkatli kullanayim daha az araba kullanayim falan moduna dönüyor yani aldıktan sonra o aradaki hayali rakamı benzin yatirmiyorsun sonuçta.


Çevrimdışı durma

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 60
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dr.hsyn;612596
Ancak dikkatli kullanımda bu yakıt değerleri elde edilir. Hızlı kullanımlarda benzinli fabrika verilerini 2 ye katlayacak kadar çok yakacaktır, arkadaşların söylediği gibi satarken de dizel benzinli farkı var, hesap yapılacaksa cepten çıkan tüm para ve sattığında cepte kalan hesaplanmalı, konfor vs benzinliden yana tabi ki.
Bir de her yerde söylenen şu dizellerin yüksek bakım maliyeti nerdeymiş?  15.000-30.000 bakımları aynı aracın benzinli - dizel için ne kadar farkediyor, ben hemen hemen aynı diye biliyorum.
Bunları eskiden çok km yapan biri olarak söylüyorum, ilk aracımda aylık ortalama 3000 km yaptım dizeldi, 150.000 km de sattım. Şimdi ki aracım 35.000 ama son 6 aydır 5000 km yaptım , baya düştü araç kullanımım sürekli gözüm benzinli ilanlarında [emoji16], yıllık km 15-20.000 de arada kalınabilir benzinli mi dizel mi diye ama 30.000= dizel eğer yakıt parasını düşünüyorsak.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Doğrudur. 1.0 TSI yeni teknolojidir az yakar çok kaçar falan [emoji16] ama bana 100 km/h civarı tüketim ortalaması gonderebilecek var mı. Bu malum uzun yol tüketimi. Merak ediyorum TSI 100 lerin üzerine çıkınca ne tüketiyor [emoji23]

Lenovo A7020a48 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı Özgür Şahin

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 790
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mesutozil.com
Alıntı yapılan: durma;622107
Doğrudur. 1.0 TSI yeni teknolojidir az yakar çok kaçar falan [emoji16] ama bana 100 km/h civarı tüketim ortalaması gonderebilecek var mı. Bu malum uzun yol tüketimi. Merak ediyorum TSI 100 lerin üzerine çıkınca ne tüketiyor [emoji23]

Lenovo A7020a48 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


sabah 4 civarı yola çıkılmış, cruise ile de sabitlemiş olsanız diyelim, güzergah da düzmüş gibi ve hiç durulmamış ve kamyon arkasına gelinmemiş gibi algılıyorum :) yoksa normal uzun yolda 100 oralama hız için 140 bandında gitmek gerekiyor.


Çevrimdışı mcfly64

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Profili Görüntüle
Bence kesinlikle 1.0 alınmalı.Hem 1.0 ve 1.6 nın ayrıtılı videosunu izleyebilirsiniz bu linklerden benim tercihim 1.0 olurdu.
https://www.youtube.com/watch?v=P3Ui3mh-oT4&t=2s 1.0 yeni octavia
https://www.youtube.com/watch?v=CZboWlyyiKM 1.6 dizel dsg


Çevrimdışı durma

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 60
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Özgür Şahin;622112
sabah 4 civarı yola çıkılmış, cruise ile de sabitlemiş olsanız diyelim, güzergah da düzmüş gibi ve hiç durulmamış ve kamyon arkasına gelinmemiş gibi algılıyorum :) yoksa normal uzun yolda 100 oralama hız için 140 bandında gitmek gerekiyor.
E şimdi tabi bazı şeyler öyle. Ama Türkiye'nin biz bir yerinde 400 km düz yok olmaz sanırım. İstanbul çıkış kabul edersek. E ülkemizin her yeri de duble yol malum.

Asıl dikkat edilmesi gereken. 3.7 denilen Octavia dahi 3.7 yi görmek zorken maliyet analizlerinde fabrika verilerini kullanmak biraz aldatmaca gibi geliyor bana [emoji16]. Emekli adamsan basmazsan tamam. Emekli adam da ayda 2700 km yapmaz [emoji16]

Neyse teknik bir yere dikkat çekmek istiyorum. Octavia 1750 devir sabit hızda düz yolda 3.3 tüketime dusebiliyor. 2250 devirde 3.5 e dusebiliyor. Ancak bu değerler ivmelenmesiz sabit sürüş için geçerli. Yani bu değerleri bir arabanın ömründe uzun süre tutturmak imkansız. Her ne kadar 1.0 TSI teknik değerleri (max tork aralığı. Max bg devri falan) güzel değerler olsa da uygulamada aktif kullanımda tüketimin fazla olacağına inanıyorum. Bunun yanında konfor tuketicileri, basta klima ilave olarak motora etkisi daha fazla olacaktır.
Ve en ötesi 2. El satış rakamlarına da dikkat etmekte fayda var. Değer kaybı var mı yok mu. Varsa ne kadar.

Şahsen 1.0 motorun polo Fabia gibi küçük arabalarda kullanılması taraftariyim.

Lenovo A7020a48 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı comondx

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 157
    • Profili Görüntüle
octavia manuel 1.0 tsi var bizde, performans ile sıkıntı yok. torku yüksek aracın 140- 150 bandına kadar yetip artıyor. fazlasını zorlamadım bilmiyorum.
karışık ortalaması  genelde 6 lt civarı.
uzun yolda çok test edemedim ama şöyle yazayım. 5 kişi, bagaj full, devamlı klima açık iken yaklaşık 300 km yaptım ve kontrol ettim, ortalaması 5.6 lt.  aracı sakin ve düşük hızda kullanmayı başarabilen yakıtı daha da düşürür.
özetle octavia gibi bir araca 1.0 tsi bence tam uyumlu.