škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

makyajlı 1.0 TSI DSG mi MAKYAJSIZ 1.6 TDI DSG mi ?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kyenipazar

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
merhaba arkadaşlar ,

aralarında 9.000 TL fark var , benzinli makyajlı 2017 Octavia mı alırsınız , yoksa makyajsız ama yine 2017 Octavia TDI mi alırsınız ? İkisi de DSG , aylık 2700 KM yol yaparım.
Teşekkürler


Çevrimdışı volkan.e

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 202
    • Profili Görüntüle
Makyajsız 1.6 tdi dediğiniz şekilde yol yapıyorsanız çok düşünmeye gerek yok dizel olanı tercih edin bence.



Çevrimdışı ali729

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 576
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kyenipazar;612562
merhaba arkadaşlar ,

aralarında 9.000 TL fark var , benzinli makyajlı 2017 Octavia mı alırsınız , yoksa makyajsız ama yine 2017 Octavia TDI mi alırsınız ? İkisi de DSG , aylık 2700 KM yol yaparım.
Teşekkürler


yıllık 27000 dizel mantıklı olur


Çevrimdışı kyenipazar

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ali729;612570
yıllık 27000 dizel mantıklı olur


arkadaşlar "çok yol dizel mantıklı" yaklaşımı bilinen ve  güzel olanı ama 9.000 TL kaç ayda amorti ediyor hesapladınız mı ?


Çevrimdışı ceycey34

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 289
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kyenipazar;612573
arkadaşlar "çok yol dizel mantıklı" yaklaşımı bilinen ve  güzel olanı ama 9.000 TL kaç ayda amorti ediyor hesapladınız mı ?


sürüş keyfi vs. de göz ardı etmeyin. 1.0 motor ne kadar iyide olsa yüklü olunca aynı çekişi gösteremeyeceği kanaatindeyim. tek iyi yanı motor sesi daha az duyacaksınız ki uzun yolda rahatsız eden motor sesi değil yol ve rüzgar sesi zaten. benimde önerim 1.6 tdi.
benim deneyimlerim. uzun yol : 2 kişi + orta bir yük ortalama tüketim yol ve sürüşe göre (110- 150 km arası değişen hızlarda ) 4.5 - 5 L/ 100 km
1.0 yeni motor çok fazla deneyim yok yakışla ilgili ama tahminim 1.2 ile aynı olacaktır.


Çevrimdışı Fabia II

  • ST Meraklısı
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 210
    • Profili Görüntüle
[MENTION=14385]kyenipazar[/MENTION] Net hesap yapalım.

Yıllık 32.400 km yol yapıyorsunuz.

1.0 TSİ motor DSG style donanım liste fiyatı: 101.400 TL
1.6 TDİ motor DSG style donanım liste fiyatı: 111.900 TL

1.0 TSİ motor DSG ortalama yakıt tüketimi: 4.8 lt/100 km
1.6 TDİ motor DSG ortalama yakıt tüketimi: 3.7 lt/100 km

Güncel benzin litre fiyatı: 5.20 TL
Güncel dizel litre fiyatı   : 4.50 TL

1.0 motor hacmi yıllık vergisi: 646 TL
1.6 motor hacmi yıllık vergisi: 1.035 TL

*Dizel araçların bakım maliyetleri benzinli araçlardan daha yüksektir.

SONUÇ:    
Benzinli Araç Km Başı Maliyet(Bakım+Yakıt)    : 0,26953827160493826 TL/Km
Dizel Araç Km Başı Maliyet(Bakım+Yakıt)    : 0,19844444444444448 TL/Km
Araçlar Arası Fiyat Farkı                            : 10.500 TL
Yakıt Tüketimi Az Olan Aracın Yıllık Tasarrufu : 2.303,44 TL
Araçlar Arası Fiyat Farkının Kapanması için Gerekli Zaman: 4,56 Yıl

Değerlendirme: Dizel araç 4,5 yıl sonra size kâr ettirmeye başlayacaktır.
Eğer araca bu süreden az binmek niyetindeyseniz benzinli araç almanızı öneririm.
Eğer dizel araç alıp 4,5+ yıl sürede kullanacaksanız bu süreden sonra geçen her yıl 2.303.44 TL cebinizde kalır.

Eğer kredi ile alacaksanız benzinli aracın üzerine dizel araç için fazladan çekeceğiniz tutarın faizini de gözden kaçırmayın.
Açık şekilde; İki araç arasındaki fark 10.500 TL 48 ay vade ile çekildiğini düşünürsek geri ödemede ana paranın üzerine minimum 4.200 TL biner. (Güncel faiz oranlarıyla) Böylelikle araçlar arası fiyat farkının kapanması için gerekli zaman 6,7+ yıla tekabul eder.
« Son Düzenleme: 03 Nisan 2017, 20:47:35 Gönderen: Fabia II »


Çevrimdışı ceycey34

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 289
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Fabia II;612587
[MENTION=14385]kyenipazar[/MENTION] Net hesap yapalım.

Yıllık 32.400 km yol yapıyorsunuz.

1.0 TSİ motor DSG style donanım liste fiyatı: 101.400 TL
1.6 TDİ motor DSG style donanım liste fiyatı: 111.900 TL

1.0 TSİ motor DSG ortalama yakıt tüketimi: 4.8 lt/100 km
1.6 TDİ motor DSG ortalama yakıt tüketimi: 3.7 lt/100 km

Güncel benzin litre fiyatı: 5.20 TL
Güncel dizel litre fiyatı   : 4.50 TL

1.0 motor hacmi yıllık vergisi: 646 TL
1.6 motor hacmi yıllık vergisi: 1.035 TL

*Dizel araçların bakım maliyetleri benzinli araçlardan daha yüksektir.

SONUÇ:    
Benzinli Araç Km Başı Maliyet(Bakım+Yakıt)    : 0,26953827160493826 TL/Km
Dizel Araç Km Başı Maliyet(Bakım+Yakıt)    : 0,19844444444444448 TL/Km
Araçlar Arası Fiyat Farkı                            : 10.500 TL
Yakıt Tüketimi Az Olan Aracın Yıllık Tasarrufu : 2.303,44 TL
Araçlar Arası Fiyat Farkının Kapanması için Gerekli Zaman: 4,56 Yıl

Değerlendirme: Dizel araç 4.5 yıl sonra size kâr ettirmeye başlayacaktır.
Eğer araca bu süreden az binmek niyetindeyseniz benzinli araç almanızı öneririm.
Eğer dizel araç alıp 4.5+ yıl sürede kullanacaksanız bu süreden sonra geçen her yıl 2.303.44 TL cebinizde kalır.


1. si dizel araç aldığında 3 yıl sonra satışa çıkardığında o aradaki fiyat farkı belki 9 bin tl olmyacak ama yine benzinliye göre 4-5 bin fazla gidecektir. yani siz  satarken de aynı fiyata gidecekmiş gibi hesap ederek o farkı diyorsunuz.

2. fabrika teknik verileri gerçekte maalesef o kadarda aynı olmuyor . yani hız arttıkça o aradaki farkta az da olsa açılacaktır.

arkadaş 2700 km ay demişki bu ektrslarda belki 3000 km ki bulacak o da en az yılda 30 bin km olacaktır. uzmanlarında söylediği yılda 25 - 30 bin km üzeri dizel araba önerilir .(tabi bu söylediklerim hepsi ağırlıklı uzun yol yapanlar için geçerli)


Çevrimdışı Fabia II

  • ST Meraklısı
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ceycey34;612593
1. si dizel araç aldığında 3 yıl sonra satışa çıkardığında o aradaki fiyat farkı belki 9 bin tl olmyacak ama yine benzinliye göre 4-5 bin fazla gidecektir. yani siz  satarken de aynı fiyata gidecekmiş gibi hesap ederek o farkı diyorsunuz.

2. fabrika teknik verileri gerçekte maalesef o kadarda aynı olmuyor . yani hız arttıkça o aradaki farkta az da olsa açılacaktır.

3. arkadaş 2700 km ay demişki bu ektrslarda belki 3000 km ki bulacak o da en az yılda 30 bin km olacaktır. uzmanlarında söylediği yılda 25 - 30 bin km üzeri dizel araba önerilir .(tabi bu söylediklerim hepsi ağırlıklı uzun yol yapanlar için geçerli)



Sadece hesaplar mısınız kaç ayda amorti ediyor diye sormuş onu yanıtladım arkadaş için.
1.) Ben satarken değil alırken cepten çıkacak parayı söyledim.
2. el piyasasını bilmem. Ancak dizelin değer kaybıyla benzinlinin değer kaybı arasında çok bir fark olacağını düşünmüyorum.
2.) Fabrika teknik verilerini ben aracımla yakalıyorum hatta çok daha düşüğünü. (Rapid SB 1.2 TSİ. 90 HP DSG.
Önceki paylaşımlarımdan görselleri bulabilirsiniz.)
3.) Haklısınız kimi ay 3000 kimi ay belkide 1000 km yapacak. Bunu bilemeyiz.


Olaya duygusal yaklaşıyorsunuz. Dizel diye ısrar ediyorsunuz. Bense sadece olanı istatistik olarak değerlendirip ortaya koyuyorum.

Ben aracı alıp 3-4 yıl sonra satacaksa eğer dizel alınmasına gerek yok çünkü zarar eder diyorum. Burada benzinli aracın fanatizmini yapmıyorum. :ok:

Saygılarımla


Çevrimdışı dr.hsyn

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 87
    • Profili Görüntüle
Ancak dikkatli kullanımda bu yakıt değerleri elde edilir. Hızlı kullanımlarda benzinli fabrika verilerini 2 ye katlayacak kadar çok yakacaktır, arkadaşların söylediği gibi satarken de dizel benzinli farkı var, hesap yapılacaksa cepten çıkan tüm para ve sattığında cepte kalan hesaplanmalı, konfor vs benzinliden yana tabi ki.
Bir de her yerde söylenen şu dizellerin yüksek bakım maliyeti nerdeymiş?  15.000-30.000 bakımları aynı aracın benzinli - dizel için ne kadar farkediyor, ben hemen hemen aynı diye biliyorum.
Bunları eskiden çok km yapan biri olarak söylüyorum, ilk aracımda aylık ortalama 3000 km yaptım dizeldi, 150.000 km de sattım. Şimdi ki aracım 35.000 ama son 6 aydır 5000 km yaptım , baya düştü araç kullanımım sürekli gözüm benzinli ilanlarında [emoji16], yıllık km 15-20.000 de arada kalınabilir benzinli mi dizel mi diye ama 30.000= dizel eğer yakıt parasını düşünüyorsak.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı ceycey34

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 289
    • Profili Görüntüle
soran arkadaş forumdan uzaklaştırılmış . bizde tartışıp duruyoruz yaw :)


Çevrimdışı Fabia II

  • ST Meraklısı
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ceycey34;612598
soran arkadaş forumdan uzaklaştırılmış . bizde tartışıp duruyoruz yaw :)


Bilgi evrenseldir. Herkes için gereklidir. Zararı olmaz. :)
Bu arada [MENTION=15215]dr.hsyn[/MENTION] beyin dediği gibi normal periyodik bakımlarda pek fark olmasa da ileri yıllarda yada 100bin kmnin üstüne çıkıldığında genel bakımlarda dizel fiyatları yüksek olur. Dizel arabanın bakım fiyatından çok arızalandığı zaman tamir masrafından korkulur. Çünkü dizel arabayı götüren başlıca 4 parça var ki bunlar; Motor, Enjektör, Yakıt pompası ve Turbo.
(Veriler tamamen araştırmalar sonu çıkartılmıştır rastgele verilmemiştir.) ;)


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Dizel ile benzinli aracin rutin bakinlari arasinda fiyat farki max 100tl.

Masraf acacagini soylediginiz o 4 parca turbo benzinlinarac icin de ayni masraflari cikarma potansiyeline sahiptir.


Çevrimdışı promethe

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 557
    • Profili Görüntüle
Dizel her zaman dizeldir, kaç km hız yaptım, ne yaktım  derdi olmaz,hele hele yüksek hızlarda benzinli araç daha çok yakacaktır,  gözünüz sadece yolda olur, az yaksın diye kasmazsınız. Bunu bir benzinli araç sürücüsü olarak söylüyorum, yaptığınız tol yıllık 10binlerde olsa benzinli alın verdiğiniz farka değmez diyeceğim ama, az yıl değil yaptığınız, ben olsam düşünmeden dizel alırım, ama fikir sizin.

ASUS_Z002 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı Nitro 37

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 30
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar uzmanların söylediği yıllık 30k ve üzeri yapılan km ler için dizel tercih edilmelidir sözü artık geride kaldı. Öyle ki yeni çıkan teknolojiler her geçen gün benzinli araçların yakıt oranlarını dizele dahada yakınlaştırdı. Bu gün 1.0 tsi motorun ortalama yakıt verileri inanın egea 1.3 multijet vs gibi araçlardan çok daha makul. Kendi grubuna bakacak olursak vag grubunda dizel araçların yakıt oranları ile yeni tsi teknolojisinin yakıt oranları arasında öyle aman aman bir fark yok.
Benim tespitim şöyle: Vag grubu değişen dünya şartlarına ve çoğu eyalet yada ülkelerin dizel yakıtı yasaklaması veya yasaklayacak olması sebebiyle, ekonomi anlamında benzinli yeni bir sistem geliştiriyor. Bu sistem ileride dizelin yerini alacak. Yıllarca ekonomi altında ürettiği dizel motorları, yine kendilerinin üretmiş olduğu bu yeni tip tsi motorlar ile tarihe gömecek. Diye düşünüyorum