sabah 4 civarı yola çıkılmış, cruise ile de sabitlemiş olsanız diyelim, güzergah da düzmüş gibi ve hiç durulmamış ve kamyon arkasına gelinmemiş gibi algılıyorum yoksa normal uzun yolda 100 oralama hız için 140 bandında gitmek gerekiyor.
E şimdi tabi bazı şeyler öyle. Ama Türkiye'nin biz bir yerinde 400 km düz yok olmaz sanırım. İstanbul çıkış kabul edersek. E ülkemizin her yeri de duble yol malum.
Asıl dikkat edilmesi gereken. 3.7 denilen Octavia dahi 3.7 yi görmek zorken maliyet analizlerinde fabrika verilerini kullanmak biraz aldatmaca gibi geliyor bana [emoji16]. Emekli adamsan basmazsan tamam. Emekli adam da ayda 2700 km yapmaz [emoji16]
Neyse teknik bir yere dikkat çekmek istiyorum. Octavia 1750 devir sabit hızda düz yolda 3.3 tüketime dusebiliyor. 2250 devirde 3.5 e dusebiliyor. Ancak bu değerler ivmelenmesiz sabit sürüş için geçerli. Yani bu değerleri bir arabanın ömründe uzun süre tutturmak imkansız. Her ne kadar 1.0 TSI teknik değerleri (max tork aralığı. Max bg devri falan) güzel değerler olsa da uygulamada aktif kullanımda tüketimin fazla olacağına inanıyorum. Bunun yanında konfor tuketicileri, basta klima ilave olarak motora etkisi daha fazla olacaktır.
Ve en ötesi 2. El satış rakamlarına da dikkat etmekte fayda var. Değer kaybı var mı yok mu. Varsa ne kadar.
Şahsen 1.0 motorun polo Fabia gibi küçük arabalarda kullanılması taraftariyim.
Lenovo A7020a48 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi