15 e çevirmedikçe jantı konfor fazla değişmez, 16 jantta çevresindeki fark %3 ten fazla olmasın diye yanak yüksekliği hemen hemen aynı kalacak birinde 215 mm nin %45 i kadar yanak(96 mm), diğerinde 195 mm nin %55 i kadar yanak (107 mm)olacak, arada 9mm lik bir yanak yüksekliği farkınız olacak, taban olarak da 20 mm daralacak, bu da her ne kadar yakıt tüketimine artı olsa da yol tutuşta kayıplar olacak. Benim rapid de 215x45x16 , kışın 195x50x16 kullanıyorum çok konfor farkı yok, 55 olsaydı da çok fark olacağını düşünmüyorum, süspansiyonlar sert olduğu sürece lastikle konfor bir yere kadar, ancak 15 e geçerseniz aynı çapı tutturmak için yanak genişliğiniz hatrı sayılır artması gerekecek, ancak o zaman hissedersiniz farkı.
Not: Bir de benim hesapladığım modülde fark %3,5 çıkıyor sizin dediğiniz ölçülerde. Yani baştan önerilmeyen bir ölçü.
Ancak 185x60x15 yaparsanız konforda artış olur, yanak yüksekliği 96 mm den 111 mm ya çıkacak,yani yanakta 15 mm lik artış olacak ama tekerin toplam çapı
değişmeyecektir.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi