@
afatsumacher,
50.000 km deki bir aracın yatsada conta yakabileceğini düşünmüyorum.İhtimal ama ilk akla gelmemesi gerekir. Bence ilk akla gelen su devri daim pompası ve contası gelmeli.
Cont yanması, nasıl ve neden radyatör haznesinin fokurdamasına neden oluyormuş anlayamadım.Motor sıcakken genleşme nedeniyle soğutma suyu doğal olarak yükselir,motor soğukken de seviye düşer.
Siz radyatör suyunun motor içine herhangi bir nedenle karıştığını düşünüyorsanız bunu anlamak kolay. Bir kağıt mendili açın,üzerine yağ çubuğundan bir damla yağ damlatın ve 3-5 dk. bekletin.Yağ damlasının etrafında bir hare belirirse yağda su vardır.Pembe renkli antifiriz kullanıyorsanız oluşan hare kirli pembemsidir.Eğer yoksa radyatör suyu motora karışmıyordur.Sorunu radyatör ve motor bağlantı hortumlarında ve bağlantı noktalarında radyatörün alt bağlantı girişini, soğutma suyu devri daim pompa ve contasında aramak lazım.Ayrıca 40 yıl akla gelmez benim 1999 Feliciada başıma geldi.Araç daha 3500 km deyken her gün şanzıman-motor bağlantı noktası altında yerde 1 TL büyüklüğünde bir leke görmeye başladım. Tabi aldığım yerin servisine (Öz Tansel şimdi kapandı) götürdüm motor sıcakken altta üstte hiçbir yerde sızıntı göremedik. O gün aracı serviste bıraktım.Ertesi gün öğle üzeri servise gittim.Millet bizim arabanın etrafında konuşuyorlar.Sızıntıyı bulmuşlar.Şanzımanı motora tutturan alt civataların birinden geliyormuş civatayı sökünce antifiriz damlamaya başlamış.Civata boyu normal uzunlukta ve yaylı ronelası pulu var.Büyük ihtimall motor tarafına diş açılırken ya fazla derin açıldı yada oraya denk gelen su soğutma kanalında döküm hatası var ince dendi.Aslında garantiden motorun komple değişmesi gerekti ama nedendir bilmiyorum Belkide servisteki 60'lık yaşlı usta ikna edici geldi.Beyaz renkli çekomastik benzeri bir macuna üstübüyü karıştırıp bulayıp civata deliğine yerleştirdi ve 2 mm. kadar daha kısa bir başka civatayı sıktılar.Sorun çözüldü ve bu aracı 164.800 km kadar kullanıp sattım.
Kısacası %1500 emin olmadan motor açtırmayın.Hele hele aracınızda motor sıcakken bile egzostan buhar çıkmıyor ve motorunuzda gelişi güzel teklemelerde yoksa.
Bence yukarıda sıraladığım ihtimalleri gözden geçirin,çoğu ustaya gerek olmayan tarafınızdan yapılacak yada gözlemlenecek işler.Her şey tamamsa o takdirde conta değişimine gidin.oda aslında fazla tutmaz sadece taşlama başka atölyede yapılır,geri kalanı sökme takma işçiliğidr.
Bence de @
DDŞ' nin dediği gibi yaptırıp güle güle kullanın.Yazık araç daha 50.000 km. de..