Arkadaşlar merhaba. Soyledigim gibi aracimin yagini ve yag filtresini 2550 km de erzurum yetkili serviste değiştirdim. %15 indirim ile 283 tl tuttu. Artik icim rahat.
LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
En iyisini yapmışsınız ama dizel olduğu için bi nebzede olsa kararması normaldir.
Çok fazla yoğun trafiğe girmiyorsanız, fazla dikkate almayın derim.
Yağ markalarına takılmadan 15 000 km yerine 10 000 km de çokta pahalı olmayan yağla değiştirmek en mantıklısı..Bundan önceki octavyada öyle yaptım.İlk bakımını bile yetkili servise götürmeden İstanbul Aksaraydan orjınal filtre ve Lukoıl 5 30 yağ alarak periyotik olarak 8 ile 10 000 km de değişim yaptırdım.Beş yıl bindim hiç bir sorunla karşiılaşmadım.Beş yılda sırf bu değişimden yaptığım tasarruf 4000 tl civarında..Çünkü yağlar dünya standartlarında üretiliyor,hiçbirimizde motor bitene kadar araçlarımızı kullanmıyoruz.Vw nin motorlarına ortalama periyotik bakımlarını zamanında yapmak şartıyla 500 bin kilometre,hatta 800 bin kilometre yapanlar var ömür biçiyorlar.Bu yüzden boşuna reklamı çok yapılan pahalı yağlara para vermeyin.Para kolay kazanılmıyor.Ben 5 30 lukoıl yağdan 1 kolı aldım ( 4 lt.60 tl )octavyada da,Berlıngoda da hep kullandım kullanmaya devam ediyorum.
Hocam kullanmış olduğunuz yağ vw yeni nesil motor spesifikasyonunu karşılamıyor. Bahsettiğiniz yağ VW 502 00 / 505 00, 505 01 onaylı.
VAG grubu TDI ve TSI motorlarda üretici VW AG onaylı 504 00 / 507 00 spesifikasyonlu 5 W 30 yağ kullanmak zorunludur bu onay ana yağ üreticisi firmalarca da kabul edilmiş ve bu spectlerde yağ üretilmiştir.
Kullandığınız vw 502.00 - 505.00 referanslar eski nesil atmosferik beslemeli motorlar için geçerlidir.
Yeni nesil turbo beslemeli motorlar için vw 504.00 - 507.00 özellikli yağı kullanmanız lazım.
Zaten ucuz yağı alıp 8bin km değiştireceğinize uygun yağ kullanıp 15bin km değiştirseniz neredeyse aynı kapıya çıkar.