škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.2TSI DSG Kavrama Şekli?

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı TSIERCAN

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 15
    • Profili Görüntüle
Merhabalar, 2015 de satın aldığım rapid sp 1.2tsi dsg ambition aracımı 2016 da gelen yazılımla güncelledikten sonra kavrama sistemi biraz daha gelişti. Ancak geçenlerde kullanma fırsatı bulduğum fabiaIII ve eski kasa yeti ile anladım ki benim aracı kullanmak halen sıkıntılı. İstanbul Özaydın ve Doğuş servisleri normal deselerde ben aracı kullanırken bazı sıkıntılarla karşılaşıyorum. Diğer skodalar da ayağımı frenden kaldırınca gaza basmadan araç ilerliyor. Bunu hafif rampalarda da  yapıyor. Ancak benim araç özellikle hafif rampalarda hillholder görevini bitirince araç bildiğin boştaymış gibi geri salıyor. Diğer skodalar gitmesede yerinde duruyor. Bunun neticesinde dar yerlere park ederken, sıkışık trafikte, ya da rampalı bir tali yoldan ana yola çıkışlarda cambazlık gerektiren haller oluşturuyor. Ben bu aracı eşimde rahatça kullansın diye aldım ancak durum ortada. Merakım sadece benim araç mı böyle yoksa diğer rapidlerde mi böyle? Şimdiden teşekkürler.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Her otomatik aracın kavrama karakteri farklıdır. Hatta bazen aynı marka ve model arabalarda bile farklılık gösteriyor.
Yol eğimi, aracın yükü, gaz seviyesi ve başka sebeplerden dolayı farklı farklı durumlarda, hill holder ve kavrama çok değişik davranış sergileyebiliyor.
Bildiğim kadarıyla, 7 ileri kuru kavrama DSG kullanılan araçlarda, hill holder 4-5 saniye kadar tutuyor sadece, sonrasında bırakıyor.
Bence aracınızın karakterine alışana kadar, riskli durumlarda el freni kullanınız.
İyi park ve kısa manevra kabiliyetiniz yoksa, çok dik rampalarda, kesinlikle el freni ile park ve kısa manevrlar yapınız. DSG, kararsız kalınan durumlarda tam olarak kesin bir davranış sergileyemiyor.


Çevrimdışı TSIERCAN

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 15
    • Profili Görüntüle
En azından bunun böyle olduğunu bilmek bile insanı rahatlatıyor. Geri salan clio3 aractan sırf bu yüzden dsg ye geçtik. O kadar övünüyorlar, çift kavrama falan ancak halen eksikler devam ediyor. Test ederek almadım diye üzülüyordum, demek ki test de etsek durum yine şansa göre değişiklik gösterecekmiş. Hayırlısı. Cevap için teşekkürler. Diğer rapid kullanıcılardan da yorumları merak ediyorum. Selamlar.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: TSIERCAN;613906
En azından bunun böyle olduğunu bilmek bile insanı rahatlatıyor. Geri salan clio3 aractan sırf bu yüzden dsg ye geçtik. O kadar övünüyorlar, çift kavrama falan ancak halen eksikler devam ediyor. Test ederek almadım diye üzülüyordum, demek ki test de etsek durum yine şansa göre değişiklik gösterecekmiş. Hayırlısı. Cevap için teşekkürler. Diğer rapid kullanıcılardan da yorumları merak ediyorum. Selamlar.
Bence bazı olayları yanlış gözlemlemiş veya algılamış olabilirsiniz.
"Hill Holder" denilen sistemin DSG'deki çalışma prensibi, sürücü ayağını frenden çekip gaza basana kadar aracı sabit tutmaktır. Uzun süreli aracı tutmak için değildir. Bu da bence en mantıklısı.... !!!! :gaz:
Rampada, aracınız 4-5 saniye sonra kaymaya (eğime göre, ileri-geri) başlıyorsa, bu durum gayet normal, ancak yok hemen kaçırıyorsa, aracınızda sorun var demektir.
Ayrıca şu hususa da dikkat ediniz. Rampada ayagınızı frenden çekip gaza YETERSİZ miktarda basarsanız, araç yine ters tarafa kaçırmaya başlar.
Ki bu da çok normaldir, gaza bastığınız anda, HH bırakır ve hakimiyeti sürücüye bırakır. Sürücü, eğimin durumuna göre gaz vermezse, burda şanzımanın hiç bir süçu olamaz....:ok: Başarılar.


Çevrimdışı TSIERCAN

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 15
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;613910
Bence bazı olayları yanlış gözlemlemiş veya algılamış olabilirsiniz.
"Hill Holder" denilen sistemin DSG'deki çalışma prensibi, sürücü ayağını frenden çekip gaza basana kadar aracı sabit tutmaktır. Uzun süreli aracı tutmak için değildir. Bu da bence en mantıklısı.... !!!! :gaz:
Rampada, aracınız 4-5 saniye sonra kaymaya (eğime göre, ileri-geri) başlıyorsa, bu durum gayet normal, ancak yok hemen kaçırıyorsa, aracınızda sorun var demektir.
Ayrıca şu hususa da dikkat ediniz. Rampada ayagınızı frenden çekip gaza YETERSİZ miktarda basarsanız, araç yine ters tarafa kaçırmaya başlar.
Ki bu da çok normaldir, gaza bastığınız anda, HH bırakır ve hakimiyeti sürücüye bırakır. Sürücü, eğimin durumuna göre gaz vermezse, burda şanzımanın hiç bir süçu olamaz....:ok: Başarılar.


Aslında birisi de bana benim yazdıklarımı yazsa sizin gibi cevap verirdim. Bilgilerinizin hepsine katılıyorumda. Dediğiniz gibi hillholder görevini yapıyor. Ancak bu araca geçen sene yazılım güncellemesi gelmeden önce de aynı prensiplerle çalışıyordu. Gaza basar basmaz devre dışı kalıyor yada yeterince basmayınca da geri salıyor. Yazılım geldikten sonra toparlama tepkisi iyileşti. Hatta geri vitesim harika oldu. Ayağım sadece fren de iken park ediyorum. Eşim güncelleme öncesi bu yüzden çöp kutusuna sağlam bir vuruş yaptı. 35 yaşındayım babam şoför olduğu için 11-12 yaşlarından beri aktif bir çok marka model araç kullandım. Aracın yaptığı her ne varsa aracı kullanmasam bile hissederim. Bu olması gereken durum değil. Çok arada bir durum. Durumu internetten merkeze bildirdim. Doğuş tekrar kontrol edecek. Tekrar anlatmaya çalışacağım. Ama biliyorum ki bir fabia ve yeti de durum böyle değil. Pazartesiden sonra gelişmeleri yine yazarım. Görüşmek üzere.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=11486]TSIERCAN[/MENTION]        Aracınızda büyük bir ihtimal sıkıntı var,  H/H devreden çıkar çıkmaz siz gaz vermezseniz de araç hareket eder geri kaydırmaması gerekiyor, bendeki durum öyle rampa ne kadar dik olsun ben hiç gaza basmadan kalkış yapabiliyorum.


Çevrimdışı civilkaya

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 174
    • Profili Görüntüle
Aynı araç bende de var Ercan Bey. Yokuşta hh. aktifken freni yarım bırakırsanız araç kavramaya başlar ve kendini yavaştan ileri doğru atar. Bence eşinize bu şekilde taktik verirseniz sorun yaşamazsınız diye düşünüyorum. Yoksa dediğiniz şekilde araç geri kaçırma yapıyor.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;614005
[MENTION=11486]TSIERCAN[/MENTION]        Aracınızda büyük bir ihtimal sıkıntı var,  H/H devreden çıkar çıkmaz siz gaz vermezseniz de araç hareket eder geri kaydırmaması gerekiyor, bendeki durum öyle rampa ne kadar dik olsun ben hiç gaza basmadan kalkış yapabiliyorum.

Benim Yeti'de aynı karakteri gösteriyor.

Ercan bey bir kere hill holder (yokuş kalkış desteği) denen sistem hafif frende çalışmaz. Devreye girmesi için frene iyice basmanız gerekiyor! Bir de VAG-COM la bu sistemin ayarı (erken, geç, normal) şeklinde yapılabiliyor. Frene iyice basılmasına rağmen yine kaydırma yapıyorsa bu konuya da bakılması gerekir.


Çevrimdışı BadLizard

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 57
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: TSIERCAN;613842
Merhabalar, 2015 de satın aldığım rapid sp 1.2tsi dsg ambition aracımı 2016 da gelen yazılımla güncelledikten sonra kavrama sistemi biraz daha gelişti. Ancak geçenlerde kullanma fırsatı bulduğum fabiaIII ve eski kasa yeti ile anladım ki benim aracı kullanmak halen sıkıntılı. İstanbul Özaydın ve Doğuş servisleri normal deselerde ben aracı kullanırken bazı sıkıntılarla karşılaşıyorum. Diğer skodalar da ayağımı frenden kaldırınca gaza basmadan araç ilerliyor. Bunu hafif rampalarda da yapıyor. Ancak benim araç özellikle hafif rampalarda hillholder görevini bitirince araç bildiğin boştaymış gibi geri salıyor. Diğer skodalar gitmesede yerinde duruyor. Bunun neticesinde dar yerlere park ederken, sıkışık trafikte, ya da rampalı bir tali yoldan ana yola çıkışlarda cambazlık gerektiren haller oluşturuyor. Ben bu aracı eşimde rahatça kullansın diye aldım ancak durum ortada. Merakım sadece benim araç mı böyle yoksa diğer rapidlerde mi böyle? Şimdiden teşekkürler.

Kullandığınız Fabia ve Yeti de 1.2 miydi?


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı TSIERCAN

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 15
    • Profili Görüntüle
Durum netleşene kadar bir şey yazmak istemedim. ÇOK ŞÜKÜR!!! Çok şükür arabanın sorunlu olduğu anlaşıldı ve kabul edildi. Esenyurt Doğuş çalışanlarının ilgisine de ayrıca teşekkür ettim, kendilerinede! Artık çok sevdiğim arabamdan soğumuştum. Daha önceden kaç kere aracı göstermeme rağmen hep normal denilmişti. Boş alanlarda denerken anlaşılmıyor. Ancak kavşaklarda ya da yola çıkarken veya hafif rampalı dar yerlere park ederken süper yetenekler sergilemek gerekiyordu. Çok şükür şimdi araç kendi kendine hareket eğilimi gösteriyor, kalkış için hazırda tutuyor. Haliyle gaz tepkimesi ile yumuşak kalkış yapabiliyorum. Daha önce araç hazır olmadığı için ya sert vuruntulu ya da patinajlı kalkış yapıyordu. Hayırlısı olsun bakalım. Daha önce yazanlar için; aracı yaklaşık 2 yıldır kullanıyoruz. Freni yarısı tamı denemedik şekli kalmadı. Geri kaydıran corsa kullanmıştım. Onda bile hakimiyet daha kolaydı. Fabia eu6 110bg di. Yeti eu5 105bg di. Bazen böyle ender durumlar oluyor. Neyse ki sorunum düzeldi. Herkese teşekkürler, selamlar, saygılar.


Çevrimdışı Tropikal

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 30
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: TSIERCAN;614330
Durum netleşene kadar bir şey yazmak istemedim. ÇOK ŞÜKÜR!!! Çok şükür arabanın sorunlu olduğu anlaşıldı ve kabul edildi. Esenyurt Doğuş çalışanlarının ilgisine de ayrıca teşekkür ettim, kendilerinede! Artık çok sevdiğim arabamdan soğumuştum. Daha önceden kaç kere aracı göstermeme rağmen hep normal denilmişti. Boş alanlarda denerken anlaşılmıyor. Ancak kavşaklarda ya da yola çıkarken veya hafif rampalı dar yerlere park ederken süper yetenekler sergilemek gerekiyordu. Çok şükür şimdi araç kendi kendine hareket eğilimi gösteriyor, kalkış için hazırda tutuyor. Haliyle gaz tepkimesi ile yumuşak kalkış yapabiliyorum. Daha önce araç hazır olmadığı için ya sert vuruntulu ya da patinajlı kalkış yapıyordu. Hayırlısı olsun bakalım. Daha önce yazanlar için; aracı yaklaşık 2 yıldır kullanıyoruz. Freni yarısı tamı denemedik şekli kalmadı. Geri kaydıran corsa kullanmıştım. Onda bile hakimiyet daha kolaydı. Fabia eu6 110bg di. Yeti eu5 105bg di. Bazen böyle ender durumlar oluyor. Neyse ki sorunum düzeldi. Herkese teşekkürler, selamlar, saygılar.


Dostum öncelikle hayırlı olsun değiştirmişsin. Aynı problem benim arabada da var. Yokuş kalkış desteği çok kararsız ve değişken tepkiler gösteriyor. Gaza yüklendiğimde araba illaki geri kaçırıyor? Gaza iyice asılmak gerekiyor buda vuruntulu kalkışa sebep oluyor... Tekrar sorayım bu problemin sebebi kavrama hatası mısır?


Çevrimdışı TSIERCAN

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 15
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Tropikal;614681
Dostum öncelikle hayırlı olsun değiştirmişsin. Aynı problem benim arabada da var. Yokuş kalkış desteği çok kararsız ve değişken tepkiler gösteriyor. Gaza yüklendiğimde araba illaki geri kaçırıyor? Gaza iyice asılmak gerekiyor buda vuruntulu kalkışa sebep oluyor... Tekrar sorayım bu problemin sebebi kavrama hatası mısır?


Çok net açıklama yapmasalarda, sorun kavrama ayarlarıdır. Yokuş kalkış görevini yapıyor çünkü. Tüm mesele frenden ayağını kaldırınca arabanın gitme eğilimi gösterip göstermemesi. Gitmiyorsa sende gazı köklemen ve sert bi kalkışa neden olmandır. Mutlaka servise göster kabul etmezlerse başka bir araçla deneme iste.


Çevrimdışı Tropikal

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 30
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: TSIERCAN;614733
Çok net açıklama yapmasalarda, sorun kavrama ayarlarıdır. Yokuş kalkış görevini yapıyor çünkü. Tüm mesele frenden ayağını kaldırınca arabanın gitme eğilimi gösterip göstermemesi. Gitmiyorsa sende gazı köklemen ve sert bi kalkışa neden olmandır. Mutlaka servise göster kabul etmezlerse başka bir araçla deneme iste.


Tekrar merhaba aracı bugün servise götürdüm kavrama arızası olduğu söylendi. Yokuş kalkışta geri kaçırma yaptığını söyledim. Bunun da kavrama arızasından olduğu söylendi. Şimdi problem şu ki bu kavrama hatası 2 senelik garanti süreci dolunca nasıl işliyor?


Çevrimdışı TSIERCAN

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 15
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Tropikal;615002
Tekrar merhaba aracı bugün servise götürdüm kavrama arızası olduğu söylendi. Yokuş kalkışta geri kaçırma yaptığını söyledim. Bunun da kavrama arızasından olduğu söylendi. Şimdi problem şu ki bu kavrama hatası 2 senelik garanti süreci dolunca nasıl işliyor?


Garanti bitince süreç nasıl işler tam olarak bilmiyorum. Ancak aracınızı garanti bitince de servise götürmeye devam ederseniz, bazen iyi niyet kapsamında diye birşeye dahil edip yine ücretsiz hizmet verebiliyorlar. Onların insiyatifine kalmış birşey diye biliyorum.