Ömer kardeşim, nezaket gereği kendinizi tanıtarak soruya başlayabilirdiniz.
Daha önce otomatik vitesli araç kullanmışsanız bile DSG ya da çift kavramalı şanzımanlar diyeyim daha hassas olduğunu hatırlatarak söze başlayayım. Bunun için aracın kitapçığından ve internetteki inceleme ve anlatımlardan yararlanabilirsiniz.
DSG'de vitesler arası biraz boşluk olabilir, mesela kalkışta D'ye alıp gaza yüklenme ile aniden hareket beklemeyin. Hatta böyle bir alışkanlık zamanla arızaya sebep olabilir! Vitesler devir ve hıza göre mekatronik denen robot tarafından değiştirildiğinden ilk kalkışta gaz vermeden arabanın kavrama yapması için bir 1-2 saniye süre verin. Zaten kavradığını arabayı hareket ettirmeye çalışmasından anlayacaksınız.
Bahsettiğiniz ses 3 ten 2 ye derken sanırım manuelde kullanımdan bahsediyorsunuz. Bende herhangi bir ses yok eğer ikinci vites devrini aşan bir devirde 2 ye çekmeye çalışıyorsanız aşırı devir ve sorun olabilir. Bu konuda vitesin küçülmemesi için bir engelleme/koruma var mı denemediğim için emin değilim. Daha önce sanki istense de şanzımanı koruma amaçlı vites küçültmediği gibi bir şey söylenmişti!? Bir de hangi hızda bunu yapıyorsunuz? Çok hızlıyken frenle vites küçültüyorsanız fren pedalında bir titreme varsa ABS devreye giriyordur?