Merhabalar. Bildiğim kadar cevap vereyim yalnız benim aracım Elegance+Prestige paket. Farklılıklar olabilir.
1. Airbag sayısı 7 (Sürücü, Yolcu, Diz, Ön Koltuk Sol, Ön Koltuk Sağ, Tavan Sol, Tavan Sağ)
2. ESP (ASR.de ABS.de sistemin parçası) tüm modellerse standart.
3. Yokuş kalkış desteği Elegance.da var comfort.da olmayabilir.
4. Dijital hız göstergesi yok sadece ön panelde hızı dijital olarak görmenizi sağlayan yol bilgisayarı ekranı var.
5. Zayıf olarak nitelendirebilieceğim tek husus süspansiyonların çalışma aralığının kısa olması. Passat mesela hem şehir içinde çok konforlu hem de yol tutuş daha iyi. Tabi ki bir klas farkı var ama malzeme kalitesi olarak Passat.dah hiç geri değil keza işçilik kalitesi de oldukça iyi. Aracın genişliğinden ve rahatlığından hiç bahsetmiyorum bile. Birde arka koltukta oturanlar için sunroof (sizde varsa) çok küçük kaldığını düşünüyorum. Yani arka koltukta oturan biri için sunroof hiçbir şey ifade etmiyor. Ayrıca arkada saat yerine havalandırma ızgaralarına yer verilse çok daha iyi olurmuş diye düşünüyorum.
6. Kronik sorun arka bagaj kapağındaki kabloların zamanla kesilmesi sonucu (çift açılır bagajın bir götürüsü) 2-3 yılda bir bu kablolar onarılmalı. 100 TL civarı bir işçiliği oluyor. Arka stop lambaları yanmadığında, bagaj kapağı kapak kumandasından açılmadığı zaman aklınıza bu gelmeli.
7. Turbonun çalışma prensibi tüm diğer turbolu araçlarda olduğu gibi egzoz gazı beslemesiyle oluyor. Yalnız intercooler yok. Dizel araçlardaki gibi belli bir devirde tork patlaması yaşamayı beklemeyin. Tork devir bandına oldukça lineer bir şekilde yayılmış ve turbo da bunu destekliyor. Benzinli aracın esnekliğine bayılacaksınız bence. 3.ve hatat 4. viteste 1000 devirde bile aracın rahatlıkla titremeden hızlanabildiğini göreceksiniz zaten.
8. Turbo benzinli araçların turbo dizel araçlara göre daha az nazlı olduğunus öylemek yanlış olmaz. Enjektör ve dizel pompası gibi sorunlarla karlılaşmazsınız. Benzin yakıtı daha tolere edilebilir bir yakıttır. Yani dizeldeki gibi kurum vb. durumlar söz konusu almaz. Çok çok kötü bir yakıt olmadığı sürece araçta sıkıntıya yol açmaz. Çok çok vuruntu olur. TSI motor bence çok verimli bir motor. Yakıt ekonomisi sunma konusunda oldukça başarılı ancak sonuçta benzinli. 3000 devir ve sonrası sürerken bence anlık yakıt tüketimi ekranına bakmayın
Ben 2 yıldır kullanıyorum ve servis dışında değiştiğim tek şey amortisör kule bilyaları oldu. Bu da çok yağışlı bir memlekette yaşadığımdan kaynaklı ve ayrıca aracı da ikinci el almıştım. Ön takımları kesinlikle çok sağlam bir araç. Önceki aracım Citroen C5-II ile 3 ayda bir salıncak burcu, Z rot, rot başı değişip dururken Allah'a şükür bu araçla bu tip sorunlardan kurtuldum. Direksiyon titremesi, mafsal gibi arızaların ne olduğunu unuttum. Lastik balansı nedir hatırlamıyorum bile. Lastikleri ilk taktığımdan beri (2 yıl oldu) sadece bir kez balans yaptırdım.
Daha tecrübeli arkadaşların da konuya katkı yapacağını düşünüyorum.