škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Fabia III 1.0 TSI

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı sedatss

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 38
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: jackalcarlos_18;618956
Valla bir aksilik olmaz ise bir sonraki aracim yeni nesil 1.4 TSİ 150bg olsun istiyorum. 1.2 TSİ ya da 1.0 ECO TSİ iyi olabilir ama kesinlikle kucuk motorlar az ykmiyor arkadaş. Hele uzun yolda 120km ve sonrasinda bariz buyuk ve guclu motorun 0.5-0.75 lt ortalama yakit avantaji var. Yazin bu fark 1.0-1.25lt oluyor. Atiklil, sollama performansi, yokuş dinamikleri de cabasi. Şehir ici degerleri ise neredeyse ayni. Hepsi 7.0-7.5lt araliginda İstanbul trafiginde. Tamam eski 1.6-1.4 atmosferik motorlara tutkun olan kucuk hacimleri hor gören eski kafalilardan değilim ama 1.0lt Kia Picanto kullandiktan sonra 1.2 TSİ Fabiam iyi geldi ama bence hala yetersiz. 1.0 ECO TSİ da yetersiz. Sehir ici kullanacam abi neyi yetersiz evden ise isten eve diyen varsa zaten Turbo motor almasin 1.4 i20 ya da 1.3 Auris alsin binsin kafadan 1.5lt ortalama yakit avantaji var sehir ici kisa mesafelerde. Ama biraz performans, atiklik ve biraz da guç isteyen varsa 1.4 yeni nesil TSİ siddetle tavsiye ederim. 1.0 Eco TSİ az yakacak ve daha performansli diyen varsa aldiktan 6 ay sonra yazsin buraya. 1.2den hicbir farki olmayacak, tork beygir vs hikaye fabrikanin uyguladigi test dinamikleri ile Turkiye sartlari arasinda dunyalar fark var. Uzun yol cok kullanacak olanlar zaten bakmasin bile


Vallahi hocam 1.2 tsi fabiami yurtdisinda 1000 km arac kiraladiktan sonra almis biri olarak; hem sehirici hem de sehir disinda bu motor yeterli geliyor bana. Yokusta bayilmiyor. Sollamada sporta aliyorum utandirmiyor. Daha ne yapacak ki? Evet yuk bindi mi birazda gaza yuklenince yakiyor kucuk hacimden. O konuda haklisiniz. Ama 1.2 tsi uzun yolda da sehiricinde de yeterlidir. Dsg kombinasyonuyla cok guzel is goruyor.. Cekmeyen bir motor olsa koca passatlara golflere a3 lere konar miydi bu motor?. Ha 1.4 tsi 150 bg insallah nasip olur size. Daha az yakar daha cok kacarsiniz :)


Çevrimdışı Gökhan_55

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 229
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı jackalcarlos_18

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 571
    • Profili Görüntüle
[MENTION=15257]sedatss[/MENTION] valla hocam işte beklentilerle alakalı. Dediginiz gibi yeterli noktaları zaten yetiyor onda şüphe yok ama bazı ayrintilar var ki insan biraz daha iyisini bekliyor. Tabiki bu farkların fiyata yansıması, performans eldesi, konfora etkisi gibi etkenler seçim için yön verici oluyor.


Çevrimdışı bekomach

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 112
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: jackalcarlos_18;619070
[MENTION=15257]sedatss[/MENTION] valla hocam işte beklentilerle alakalı. Dediginiz gibi yeterli noktaları zaten yetiyor onda şüphe yok ama bazı ayrintilar var ki insan biraz daha iyisini bekliyor. Tabiki bu farkların fiyata yansıması, performans eldesi, konfora etkisi gibi etkenler seçim için yön verici oluyor.


Hocam 1.4 TSI 150BG pek iyi bir motor değil. Tork ve maksimum güç değerlerini kısıtlı devir aralıklarında üretiyorlar. 1.2 TSI 110ps olmasına rağmen çok daha verimli bir motor, 5000-6000 devir aralığında sürekli 110ps üretmesi önemli bir başarı. Bu sayede özellikle ara hızlanmalarda oldukça iyi (tabi hafifliğin de etkisi) mesela bir örnek vereyim:

Fabia 0-100:  9.4 sn
         0-160:  24 sn
      100-160: 14.4 sn

Leon FR 0-100: 8 sn
            0-160: 22 sn
        100-160: 14 sn

Fabia kalkışlarda gecikme yaşasa da 60-100, 80-120, 100-160 gibi esneklik verilerinde enteresan şekilde FR'ı aratmayacak kadar hızlı. Şahsen ben yolda bir defa FR ile denedim. FR bir boy kadar öne geçti ki FR 1.4TSI'ya sahip en hafif araçlardan biri. Passat, A4, Tiguan gibi arabalar alacaksanız baştan söyleyim Fabia'dan iyi performans beklemeyin (bir çok otomobil testinde de bu konuya değiniliyor youtube'dan bakabilirsiniz), sadece son hızda 220'leri görebilirsiniz tek artısı o olur. Tüketim'de de ACT sayesinde biraz daha iyi değerler görülebilir belki.

Performans önemliyse size tavsiyem ikinci el BMW 118i (170hp) ya da 320i ED gibi araçlara yönelmeniz ya da 160'lık VW CC olabilir ama onlar da yakıtta üzebiilir.


Çevrimdışı Gökhan_55

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 229
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bekomach;619125
Hocam 1.4 TSI 150BG pek iyi bir motor değil. Tork ve maksimum güç değerlerini kısıtlı devir aralıklarında üretiyorlar. 1.2 TSI 110ps olmasına rağmen çok daha verimli bir motor, 5000-6000 devir aralığında sürekli 110ps üretmesi önemli bir başarı. Bu sayede özellikle ara hızlanmalarda oldukça iyi (tabi hafifliğin de etkisi) mesela bir örnek vereyim:

Fabia 0-100:  9.4 sn
         0-160:  24 sn
      100-160: 14.4 sn

Leon FR 0-100: 8 sn
            0-160: 22 sn
        100-160: 14 sn

Fabia kalkışlarda gecikme yaşasa da 60-100, 80-120, 100-160 gibi esneklik verilerinde enteresan şekilde FR'ı aratmayacak kadar hızlı. Şahsen ben yolda bir defa FR ile denedim. FR bir boy kadar öne geçti ki FR 1.4TSI'ya sahip en hafif araçlardan biri. Passat, A4, Tiguan gibi arabalar alacaksanız baştan söyleyim Fabia'dan iyi performans beklemeyin (bir çok otomobil testinde de bu konuya değiniliyor youtube'dan bakabilirsiniz), sadece son hızda 220'leri görebilirsiniz tek artısı o olur. Tüketim'de de ACT sayesinde biraz daha iyi değerler görülebilir belki.

Performans önemliyse size tavsiyem ikinci el BMW 118i (170hp) ya da 320i ED gibi araçlara yönelmeniz ya da 160'lık VW CC olabilir ama onlar da yakıtta üzebiilir.


güzel bilgiler vermişssiniz elinize sağlık


Çevrimdışı sedatss

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 38
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bekomach;619125
Hocam 1.4 TSI 150BG pek iyi bir motor değil. Tork ve maksimum güç değerlerini kısıtlı devir aralıklarında üretiyorlar. 1.2 TSI 110ps olmasına rağmen çok daha verimli bir motor, 5000-6000 devir aralığında sürekli 110ps üretmesi önemli bir başarı. Bu sayede özellikle ara hızlanmalarda oldukça iyi (tabi hafifliğin de etkisi) mesela bir örnek vereyim:

Fabia 0-100:  9.4 sn
         0-160:  24 sn
      100-160: 14.4 sn

Leon FR 0-100: 8 sn
            0-160: 22 sn
        100-160: 14 sn

Fabia kalkışlarda gecikme yaşasa da 60-100, 80-120, 100-160 gibi esneklik verilerinde enteresan şekilde FR'ı aratmayacak kadar hızlı. Şahsen ben yolda bir defa FR ile denedim. FR bir boy kadar öne geçti ki FR 1.4TSI'ya sahip en hafif araçlardan biri. Passat, A4, Tiguan gibi arabalar alacaksanız baştan söyleyim Fabia'dan iyi performans beklemeyin (bir çok otomobil testinde de bu konuya değiniliyor youtube'dan bakabilirsiniz), sadece son hızda 220'leri görebilirsiniz tek artısı o olur. Tüketim'de de ACT sayesinde biraz daha iyi değerler görülebilir belki.

Performans önemliyse size tavsiyem ikinci el BMW 118i (170hp) ya da 320i ED gibi araçlara yönelmeniz ya da 160'lık VW CC olabilir ama onlar da yakıtta üzebiilir.

Hocam bilgiler için teşekkürler. Bu bilgiler ışığında 200 km hıza kadar 1.2 tsi hızlanma anlamında 1.4 tsi 150 bg yerine iş görür. Zaten bu hız sınırlaması muhabbeti + güvenlik durumları yüzünden 200+ hızlara ne kadar ihtiyacımız var tartışılır. Sizin yazdığınız verilerden önce bende arada ciddi farklar olduğunu düşünüyordum. İlerisi için 1.4 tsi bettle 150bg (veya 160 bg) hayalim yerine makyajsız 1.18i 170 bg 8 ileri zf li makine çok daha tatmin edici bir değişim olur fabia'dan sonra.(2 ya da 3 yıl sonra :) )


Çevrimdışı bekomach

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 112
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar yukarıda yanlış yazmışım ufak bir düzeltme yapayım

Fabia 1.2TSI 4600-5600 devir aralığında 110PS üretiyor,
Fabia 1.0TSI 5000-5500 devir aralığında 110PS üretiyor

Maksimum tork ise 1.2TSI'da 175Nm Tork 1.400-4.000 devir bandında
                            1.0TSI'da 200Nm Tork 2.000-3.500 devir bandında üretiliyor

Yani maksimum güç ve tork daha geniş bir aralıkta üretiliyor. Yüksek hızlarda ve esneklikte az bir miktar olsa da 1.2'nin daha hızlı olacağını düşünüyorum.


Çevrimdışı ilkerol

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 130
    • Profili Görüntüle
1.2 olan ilk kalkışta tork patlaması ( tork 1400 dev. de başlıyor ) yapıp tekerlekleri patinaj yaptırıyor galiba 1.0 da atmosferik gibi  daha oturaklı yapıya ulaşmış oldu.


Çevrimdışı Ceycey1103

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 183
    • Profili Görüntüle
1.2 Tsi'dan çok fazla üstünlüğü yok neredeyse aynı.Pololardaki 1.2tsi 90hp'ye göre iyi tabi ama fabiadaki 1.2 tsi 110hp'den farkı çok.Yeni teknolojinin,yeni motorun biraz daha iyi olmasını beklerdim ama sanırsam pololardaki motorun yenisi gibi onun gelişmiş versiyonu olarak bakarsak gelişim var.


Çevrimdışı Bilgic

  • Nová Fabia III Combi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1325
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bekomach;619421
Arkadaşlar yukarıda yanlış yazmışım ufak bir düzeltme yapayım

Fabia 1.2TSI 4600-5600 devir aralığında 110PS üretiyor,
Fabia 1.0TSI 5000-5500 devir aralığında 110PS üretiyor

Maksimum tork ise 1.2TSI'da 175Nm Tork 1.400-4.000 devir bandında
                            1.0TSI'da 200Nm Tork 2.000-3.500 devir bandında üretiliyor

Yani maksimum güç ve tork daha geniş bir aralıkta üretiliyor. Yüksek hızlarda ve esneklikte az bir miktar olsa da 1.2'nin daha hızlı olacağını düşünüyorum.


Arkadaşlar atladığınız nokta şu.

1.0 TSI motor 175 Nm torka 1.2 TSI motor ile aynı devirde yani 1400 devir/dakika'da ulaşıyor. 1400 ile 2000 devir aralığında 200 Nm'ye yükseliyor. Sadece burada 1.2 TSI motor torku daha geniş aralıkta koruyor. Ancak 1.0 TSI motor 200 Nm'ye çıkabildiği için 175 Nm'ye düşmesi de hemen hemen aynı zamanlarda oluyor. Aşağıda karşılaştırma grafiği koydum, oradan da bakabilirsiniz.



Aracın gücü için de konuşursak 1.0 TSI motor daha başarılı.

Ben aracı alırken 1.0 TSI motor seçeneği olsa düşünmeden alırdım, çünkü bildiğim bir motor Seat grubundan (İlk Audi ve Seat kullanmıştı bu motoru). 1.2 TSI'a göre daha başarılı, ancak önümüzdeki süreçte hataları ve arıza durumlarını görüp net karar vermek daha doğru olacaktır.


Çevrimdışı bekomach

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 112
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Bilgic;619467
Arkadaşlar atladığınız nokta şu.

1.0 TSI motor 175 Nm torka 1.2 TSI motor ile aynı devirde yani 1400 devir/dakika'da ulaşıyor. 1400 ile 2000 devir aralığında 200 Nm'ye yükseliyor. Sadece burada 1.2 TSI motor torku daha geniş aralıkta koruyor. Ancak 1.0 TSI motor 200 Nm'ye çıkabildiği için 175 Nm'ye düşmesi de hemen hemen aynı zamanlarda oluyor. Aşağıda karşılaştırma grafiği koydum, oradan da bakabilirsiniz.



Aracın gücü için de konuşursak 1.0 TSI motor daha başarılı.

Ben aracı alırken 1.0 TSI motor seçeneği olsa düşünmeden alırdım, çünkü bildiğim bir motor Seat grubundan (İlk Audi ve Seat kullanmıştı bu motoru). 1.2 TSI'a göre daha başarılı, ancak önümüzdeki süreçte hataları ve arıza durumlarını görüp net karar vermek daha doğru olacaktır.


Hocam öncelikle bu 85kw yani 115PS olan motorun grafiği, 81Kw için eğriler biraz daha farklı, ben verileri Skoda'nın kendi sitesinden aldım.

Aracın düşük devirde fazla tork üretmesi yakıt tüketiminde tasarruf sağlarken (ki veriler de bunu gösteriyor) dip gaz yaptığınızda önemli olan maksimum güç miktarı ve bu gücün ne kadar geniş aralıkta üretilebildiğidir. 1.2TSI peformans olarak bu nedenle daha iyi. Ama bu farklar daha önce de bahsettiğim gibi küçük şeyler 0-100'ün 1.2TSI'da 0.4sn çabuk olması bence de çok önemli değil.

Ben de sıfır alacak olsam 1.0TSI alırım. Yeni geliştirilmiş bir motor. Hacim küçük, sesi de güzel. Tüketimi özellikle şehir içinde 0.4litre daha az. Her sene 15000km yapsak 60litre benzin farkeder. Azımsanacak bir fark değil bence.