škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Dsg D/S modu

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı gunes8706

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 38
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar merhaba,aracım octavıa style paket tdı dsg şanzıman 2016.Vitesi S konumuna aldıgımda yanıvites kolunu saga cektıgımde ekranda su sıralar S1 yazmıyor.1 yazıyor onun yerıne.Hem manuel hem de sport mod ya.Acaba nedendır bılenınız var mı anlayamadım da teşekkürler...


Çevrimdışı Blue Rapid

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Sağa çektiğinizde 1 yazdığı modda manuel kullanıma geçmiş olursunuz ancak doğru vitesi seçmezseniz dsg devreye girer müdahele eder, daha çok yoğun trafikte sık vites değişimini 1-2-1 engellemek için kullanılır.
D de 1750 2250 devir aralığında vites değişimi olur.
S modunda 1750 2500 daha geniş devir aralığı yüksek devirli kullanımı sağlar ben yoğun trafikte kullanmayı tercih ediyorum.


Çevrimdışı keyifci

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 52
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: gunes8706;616497
Arkadaşlar merhaba,aracım octavıa style paket tdı dsg şanzıman 2016.Vitesi S konumuna aldıgımda yanıvites kolunu saga cektıgımde ekranda su sıralar S1 yazmıyor.1 yazıyor onun yerıne.Hem manuel hem de sport mod ya.Acaba nedendır bılenınız var mı anlayamadım da teşekkürler...


Vitesi sağ doğru çekerseniz manuel moda alir ama vitesi d konumunda iken bir kere geriye çekerseniz s moduna alır ( arkadaşın da dediği gibi manuel modda sistem bir noktaya kadar vites atmanizi beklet eğer halen atmadiysaniz artık sisteme zarar vereceğiniz için kendisi vites atar .yani kısaca kesiciye girmez diyeyim .


Çevrimdışı Cenkay

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
yoğun trafikde S modunda mı gitmek gerekir yoksa D modundamı ? Birde S modunda daha mı fazla yakar acaba ?

uzun yolda S modunda gitmek daha mı iyidir ?
« Son Düzenleme: 29 Mayıs 2017, 18:55:44 Gönderen: enoktakenokta »


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
[MENTION=14214]Cenkay[/MENTION] Yoğun ve sıkışık dur kalk bir trafikte kesinlikle manuel modunda kullanınız. Uzun beklemelerde vs N konumuna alabilirsiniz. Ben 3 yıldır S moduna gerek duymadım D modu konfor ve ekonomi modu ama sizin zevkinize kalmış arkadaşlarında dediği gibi S modunda daha yüksek devirlerde vites değişimi gerçekleşir konfor ve ekonomi azalır. Sıkışık trafikte S modunuda tercih edebilirsiniz nedeni D modunda araç çok sık 1-2-1 yapıyor ve şanzuman ısınması olabiliyor. N modunu kullanmıyorsanız duruşlarde ve beklemelerde fren pedalına tam basınız böylece devir saatinden aracın 800 rpm ile rölantide çalıştığını gözlemleyebilirsiniz ayağınızı frenden hafif kaldırdığınızda kavrama başlar devir saati 1000 rpm olur araç hareketlenir. Aracınızın şanzuman sağlığı için kullanımına özen gösterin aynen manuel şanzuman gibi aracı yarım debriyaja düşürmemeye özen gösteriniz. Uzun yolda da D modu konforlu ve ekonomiktir. Kazasız belasız sürüşler...


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Bu da aracımın D sürüş modunda sakin kullanımda 70=80 km/h hızlardaki ortalama yakıt tüketimi bu arada Yeti boş ağırlığı Octaviadan oldukça fazladır... (1445 kg) Aynı şekilde kasa yapısı gereği rüzgar direnç katsayısıda Octaviadan fazladır.

« Son Düzenleme: 29 Mayıs 2017, 14:52:38 Gönderen: rocky62 »


Çevrimdışı Cenkay

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rocky62;616752
[MENTION=14214]Cenkay[/MENTION] Yoğun ve sıkışık dur kalk bir trafikte kesinlikle manuel modunda kullanınız. Uzun beklemelerde vs N konumuna alabilirsiniz. Ben 3 yıldır S moduna gerek duymadım D modu konfor ve ekonomi modu ama sizin zevkinize kalmış arkadaşlarında dediği gibi S modunda daha yüksek devirlerde vites değişimi gerçekleşir konfor ve ekonomi azalır. Sıkışık trafikte S modunuda tercih edebilirsiniz nedeni D modunda araç çok sık 1-2-1 yapıyor ve şanzuman ısınması olabiliyor. N modunu kullanmıyorsanız duruşlarde ve beklemelerde fren pedalına tam basınız böylece devir saatinden aracın 800 rpm ile rölantide çalıştığını gözlemleyebilirsiniz ayağınızı frenden hafif kaldırdığınızda kavrama başlar devir saati 1000 rpm olur araç hareketlenir. Aracınızın şanzuman sağlığı için kullanımına özen gösterin aynen manuel şanzuman gibi aracı yarım debriyaja düşürmemeye özen gösteriniz. Uzun yolda da D modu konforlu ve ekonomiktir. Kazasız belasız sürüşler...



teşekkür ederim bilgiler için.


Çevrimdışı Fabia II

  • ST Meraklısı
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Cenkay;616750
yoğun trafikde S modunda mı gitmek gerekir yoksa D modundamı ? Birde S modunda daha mı fazla yakar acaba ?

uzun yolda S modunda gitmek daha mı iyidir ?


http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=38268


Çevrimdışı farukuygun21

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
2,5 senedir hemen hemen hep D 'de kullandım. Octavia aracımla 89 km mesafeyi 90 km sabit hızla (CC Açık) (sollamalarda 100 e çıkmışımdır) Sabah serinliğinde klima kapalı, camlar kapalı, 3,7 lt/ 100 km gördüm. Efsane bi arabam var onu biliyorum da.