škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Hız sabitleyici

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı özdil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1578
    • Profili Görüntüle
Motor kompresyonları gayet yerinde idi. 3.0 cdti turbo ve otomatik dizel olduğundan onda yoktu zaten kompresyon falan.
vw nin tercihi bu yönde olmuş.


Çevrimdışı SUPERB11

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 36
    • Profili Görüntüle
Konuyu okuduktan sonra hız sabitleyici devreye alıp rampalardan aşıya inerken frenleme yapıp yapmadığımı bizzet denedim ve rampanın açısına göre hızlanmaya devam ediyor.Hiç bir şekilde frenleme yapmadı.Aracım prestij paketi fakat acc yok.


Çevrimdışı Ugur79

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 30
    • Profili Görüntüle
Pek sanmasam da acaba hız sabitleyici ile hız limitleyici aynı anda devreye sokulamıyor mu? Mümkünse yokuşlarda da hızın o limitte kalması saglanabilir.


Çevrimdışı kolgezer

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 599
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SUPERB11;622345
Konuyu okuduktan sonra hız sabitleyici devreye alıp rampalardan aşıya inerken frenleme yapıp yapmadığımı bizzet denedim ve rampanın açısına göre hızlanmaya devam ediyor.Hiç bir şekilde frenleme yapmadı.Aracım prestij paketi fakat acc yok.


Şahsi kanaatim araçta acc yoksa cc nin bu şekilde çalışması daha mantıklı. Örneğin Eski aracımdaki(astra) cc hızı kesinlikle,ayarladığınız süratta tutardı. Yokuş inerken fren yapar, çıkarken ekstra gaz verirdi. Bu da yakıt tüketimini artırırdı. Uzun yolda ben cc den daha az tüketim değerlerini yakalardım hep. Bu durum beni cidden çıldırtırdı. Düşünün 120 ye sabitlemişsiniz yokuş aşağı gidiyosunuz, önünüz bomboş. Araç 121 e çıkmamak için sürekli frenliyor. Superbde ise yokuş aşağı inerken o enerjiyi kullanıyor sonra düzlüğe geçince ekstra gaz vermeden ayarladığınız sürata düşünceye kadar salıyor arabayı. Tam da benim sürüş alışkanlığıma uygun. Böylece yakıt tütetimi en ideal seviyede oluyor. Ama acc de öndeki araçla mesafe ayarlama imkanı olduğundan hızı yolun eğimine rağmen sabit tutması daha mantıklı olabilir.


Çevrimdışı Ugur79

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 30
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kolgezer;622489
Şahsi kanaatim araçta acc yoksa cc nin bu şekilde çalışması daha mantıklı. Örneğin Eski aracımdaki(astra) cc hızı kesinlikle,ayarladığınız süratta tutardı. Yokuş inerken fren yapar, çıkarken ekstra gaz verirdi. Bu da yakıt tüketimini artırırdı. Uzun yolda ben cc den daha az tüketim değerlerini yakalardım hep. Bu durum beni cidden çıldırtırdı. Düşünün 120 ye sabitlemişsiniz yokuş aşağı gidiyosunuz, önünüz bomboş. Araç 121 e çıkmamak için sürekli frenliyor. Superbde ise yokuş aşağı inerken o enerjiyi kullanıyor sonra düzlüğe geçince ekstra gaz vermeden ayarladığınız sürata düşünceye kadar salıyor arabayı. Tam da benim sürüş alışkanlığıma uygun. Böylece yakıt tütetimi en ideal seviyede oluyor. Ama acc de öndeki araçla mesafe ayarlama imkanı olduğundan hızı yolun eğimine rağmen sabit tutması daha mantıklı olabilir.


Soylediginiz yakit tuketimi acisindan cok mantikli katiliyorum ama radar acisindan yolun hiz sinirlarina uygun arac surmek istediginizde diger turlusu daha islevsel oluyor.


Çevrimdışı erzopelci

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 444
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;617835

Kusura bakmayın ama, hem sistemi bilmiyormuşsunuz ve yeni öğrendiniz, hem de hevesiniz kırılıyor ve sisteme lâf ediyorsunuz.
Almadan önce araştırsaydınız paşam...:dede:
Zaten iki sistem de ayrı, biri CC, diğeri de ACC diye geçiyor. Madem hoşunuza gitmeyecekti, neden ACC ile sipariş edip almadınız?
Diyeceksin ki şimdi "sanane".....doğru, banane.....

Neyse, zaman zaman sizin gibi insanlar foruma gelip, "şu ucuzmuş", "bu basitmiş" demesini bilirisiniz. Hiç biriniz objektif bir değerlendirme yapmaz mısınız? Hep ağlanırsınız, hep şikayet edersiniz....

Bana yanıt yazmadan önce, lütfen yazdıklarımı doğru değrlendirin. Bu yazıyı polemik için yazmadım, size garezim de yok. Ancak bir konuya girince, bu tarz gereksiz serzeniş yazıları okuduğumda canım fena sıkılıyor....:confused:
Esen kalın !! Sonraki arabanız ACC ile olur inşallah... :ok:


Ne kadar hadsiz ukala birisin sen ya. Bu nasıl bilgi paylaşımı . Nasıl bir yaklaşım. Sen  nasıl bir uslupla benimle konuşuyorsun ?


Çevrimdışı erzopelci

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 444
    • Profili Görüntüle
Polemik icin yazmadığına eminmisin . . sanane . burada  hep iyi yorum mu yapılır. Bu site iyi yada kötü olan, bilgi aktarımı icin kurulu değil mi? Velevki bilmiyorum diyelim senin gibi küstahcamı paylaşım yapılır bumu senin paylaşımın .
« Son Düzenleme: 27 Ağustos 2017, 00:45:57 Gönderen: erzopelci »


Çevrimdışı namre3kutuk

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 478
    • Profili Görüntüle
Benim de CC'li çok aracım oldu (Corsa, Cee'd, Qashqai, Leon); hepsinde CC vardı ve hiçbiri fren yapmıyordu.


Çevrimdışı kolgezer

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 599
    • Profili Görüntüle
Tabi radar mevzusu önemli. yüksek eğimli bir rampadan inerken yüzde onluk tolerans da aşılabilir. Bu yüzden riske girmemek adına yoldaki azami hız limitinin biraz altında sabitleme (cc için)yapılırsa kafalar da rahat olur.