škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

geç marş alma

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Octavia_Ghost

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 25
    • Profili Görüntüle
aracım Octavia A7 kasa , 1.6 tdi dsg ,2014 model 43.000 km

3 hafta önce marş geç almaya başladı, akü ölçümü yapıldı, akü bitik dendi Varta akü aldım sorun ilk başta çözüldü.

aradan 2 hafta geçti ve hafif geç alma başladı. dün ise 8-9 sn. geç aldı.

akü yeni, yakıt sürekli Shell den , bundan önceki aracımlada aynı istasyonalrdan yakıt alıyordum. hatta Shell ve Opet den alıyordum, servisin Opet'i önermemesi üzerine sürekli shell nitro dizel almaya başladım.

sorum ise, bu bir arızamıdır yoksa bu araçların genel hali bumudur.

passat, jetta, ve skoda dorumlarında bir çok aracın bu şekil kullanılmaya devam ettiğini ve bir çok kullanıcısı tarafından normal olarak değerlendirildiğini okudum ve bana garip geldi.

aracımda 1 yıl mekanik garanti mevcut (2.el garantisi), bu bir arıza ise garanti kapsamda yaptırmayı düşünüyorum.


Çevrimdışı Bilgic

  • Nová Fabia III Combi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1325
    • Profili Görüntüle
[MENTION=15243]Octavia_Ghost[/MENTION] Geçmiş olsun. Aracınızda araç kamerası ya da başka akım çeken bir şey var mı? Akü yeni olabilir, ancak fazla yük biniyor da olabilir.


Çevrimdışı Octavia_Ghost

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 25
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Bilgic;617840
[MENTION=15243]Octavia_Ghost[/MENTION] Geçmiş olsun. Aracınızda araç kamerası ya da başka akım çeken bir şey var mı? Akü yeni olabilir, ancak fazla yük biniyor da olabilir.


Merhaba,

Aracım Optimal fabrika çıkış donanımı mevcut, hiç bir ilavesi yok. Varta Amg 70ah start/stop akü aldım. ilk 2 hafta gayat iyiydi. herhangi bir sıkıntı yaşamadım.

ilave olarak süreli mp3 den müzik dinliyorum ve telefon sürekli şarja takılı.

araç kullanım şeklim ise ,

sabah 1 saat, akşam 1 saat, hafta sonları bazen 2-3 saat. ayda 1100 km yapıyorum bu şekilde.


Çevrimdışı durma

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 60
    • Profili Görüntüle
Merhaba. Akü değişiminden sonra da düzelmesi arabada sıkıntı yok anlamına gelir. Tekrar etmesi yine aküde sıkıntı olabilir anlamına gelir. Mümkünse. Haftasonu o 2-3 saat kullaniminizdan sonra stop Edip tekrar marş yapar mısınız. 2-3 saatlik kullanımda akü biraz dolacaktır. bu süreçte MP3 player. Şarj aleti gibi elektrik tüketecek ne varsa Çakmaklık tan çıkartın. 8-9 saniye çok uzun bir sure

Lenovo A7020a48 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı God_is_love

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Kullanım süreniz bence oldukça yeterli Aküde yeni olduğuna göre şarz dinamosunu kontrol ettirmenizde fayda olabilir


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Akünüzü ilk çalıştırmadan önce şarja bağlama imkanınız varsa birde o şekilde deneyin, eğer şarjdan sonra sorunsuz çalışıyorsa sıkıntı belli.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
* Bildiğim kadarıyla bizim arabaların akü şarj desteği yoğunlukla fren mekanizmasından geliyor. Araç rölantide çalışınca akü şarj olmuyor. Bence sizin günlük araç kullanımınızda akü bitmememlidir.
Ben kış aylarında bazen 2-3 hafta hiç marşa basmadığım olmuştu. Ancak yine sonrasında en geç 2 saniye gecikme ile araç çalıştı. (TDI-2013 model)

Siz bence aracın akü seviyesini kontrol altında tutun. Maksidot ekrandan sık sık akü seviyesine bakınız. Arabanızda akım çeken bir aygıt varsa, küçük de olsa 24 saate aküyü düşürebilir.


* Bir diğer ihtimal ısıtma bujilerinden biri ve ya bir kaçının arızalanmış olmasıdır. Bazen arızalı ısıtma bujisi olur ama araç hata vermez.


Çevrimdışı Octavia_Ghost

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 25
    • Profili Görüntüle
değerli yorumlarınız ve yönlendirmeleriniz için teşekkürler. servis yolunu tutmanın vakti geldi o zaman.

sonuçları bildiririm en kısa zamanda


Serhatt

  • Ziyaretçi
Mazot pompasını göz ardı etmemek lazım. Aracı mutlaka düz yerde park edin.yokus aşağı veya yukarı parklar motora mazot geliş süresini etkiler.araci çalıştırdıktan sonra istop edin ve tekrar çalıştırın. İkinci çalıştırmada süre kısalıyor ise durum netlesir. Demek ki uzun süreli parkta mazot pompasına kaçan yakıt,motora olması gerekenden daha geç sürede ulaşıyor. Mazot pompası teşhisi emin olun akü den daha doğru bir tesbit.Bunu öğrenmenin bir yılı daha var. Aracı ilk çalıştırdığınızda mars konumuna getirin bir kaç saniye bekleyin.Ama çalıştırmayın.Sonra kontağı kapatıp tekrar mars konumuna getirin sonra çalıştırın.Eger calistirma süresi kısalıyor ise teşhis doğru demektir. İstediğiniz motor ustasına sorun.


Çevrimdışı MaÇaHeL

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 364
    • Profili Görüntüle
Değerli Arkadaşlar,
Öncelikle konuyu yanlış açtığınızı ve yorum yapan arkadaşlarında tamamen yanlış anlamadan mütevellit yanlış yorumladıklarını görüyorum.
Bir elektrik teknikeri ve elektrik işlerine çocukluktan meraklı olup bu yaşıma kadar zevk ile haşır neşir olan meslek erbabı olarak bu kanı ile bu yorumu yapıyorum naçizane...lütfen alınmayın darılmayın...!!!
   Öncelikle geç alma akü kaynaklı olmadığı gibi bu tabir yanlış da bir tabir ve doğru anlaşılamayabiliyor; bu ve bu tip bir sıkıntıyı araç marş bastığı halde geç çalışıyor diye tabir edilir ise sanırım daha anlaşılır olur.
Bu nedenle herkese naçizane tavsiyem sıkıntı ve problemleri daha net anlaşılır şekilde başlıklandırmanız anlatmanızdır.
Konuya dönecek olursak günümüz akülerinin ömrü 3 yılda kolay tükenmez ancak çok ileri derece kötü kullanım aküyü yorgun düşürür yada öldürür.
Geç alma yani geç çalışma problemi benzinli dizel yada lpg yakıt ne olursa olsun yakıt yada yakıt sistemi kaynaklı bir sorundan ileri gelir ki akü çok yeni ve tam şarjlı yada eski ve zayıf olsun hiç fark etmez kontağa bastıkça araç marj basıyor ise ve araç geç çalışıyor yada hiç çalışmıyorsa bu akü,şarj veya marş ve dinamosu kaynaklı değildir ve olamazda bunu mutlak bir gerçek olarak biliniz lütfen.
Ancak vede ancak marş basmaz yada ikinci yada üçüncü veya ilk marşta araçta elektrik enerjisi kesilip yada çok düşüyor ise akü yada elektriksel bir arızadan endişe edin.
5 yıldan evvelde araçlarınızın orjinal akülerini gözden çıkarmayın.7 yıllık bir akü dahi marş basıyor ve uzun süre zayıflasada yani marş devir sayısı düşsede marş basıyor ve araç çalışmıyor yada geç çalışıyorsa yakıt vede yakıt tertibat ve sistemini gözden geçirin geçirtin temizleyin temizletin yada deponuzdaki yakıtın temiz ve güvenilir olduğuna inanıyorsanız, araçlarınızı çalışarak da nisbeten kendi kendini temizler, Bu iş kısa mesafede de olur 200 km kullanımda da olur araçlarınıza bu fırsatı verin yani zaman zaman aracınızı 200 km kadar sabit hızda özellikle tavsiye edilen dpf temizleme işlemi  şartlarında kullanın bu işlem hem yakıt sistemini temizler hem de akü şarjını diri tutar.


Geçmiş olsun cana geleceği mala gelsin...Sevgi ve Saygılarımla.
« Son Düzenleme: 26 Temmuz 2017, 12:48:24 Gönderen: MaÇaHeL »


Çevrimdışı Octavia_Ghost

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 25
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: MaÇaHeL;620384
Değerli Arkadaşlar,
Öncelikle konuyu yanlış açtığınızı ve yorum yapan arkadaşlarında tamamen yanlış anlamadan mütevellit yanlış yorumladıklarını görüyorum.
Bir elektrik teknikeri ve elektrik işlerine çocukluktan meraklı olup bu yaşıma kadar zevk ile haşır neşir olan meslek erbabı olarak bu kanı ile bu yorumu yapıyorum naçizane...lütfen alınmayın darılmayın...!!!
   Öncelikle geç alma akü kaynaklı olmadığı gibi bu tabir yanlış da bir tabir ve doğru anlaşılamayabiliyor; bu ve bu tip bir sıkıntıyı araç marş bastığı halde geç çalışıyor diye tabir edilir ise sanırım daha anlaşılır olur.
Bu nedenle herkese naçizane tavsiyem sıkıntı ve problemleri daha net anlaşılır şekilde başlıklandırmanız anlatmanızdır.
Konuya dönecek olursak günümüz akülerinin ömrü 3 yılda kolay tükenmez ancak çok ileri derece kötü kullanım aküyü yorgun düşürür yada öldürür.
Geç alma yani geç çalışma problemi benzinli dizel yada lpg yakıt ne olursa olsun yakıt yada yakıt sistemi kaynaklı bir sorundan ileri gelir ki akü çok yeni ve tam şarjlı yada eski ve zayıf olsun hiç fark etmez kontağa bastıkça araç marj basıyor ise ve araç geç çalışıyor yada hiç çalışmıyorsa bu akü,şarj veya marş ve dinamosu kaynaklı değildir ve olamazda bunu mutlak bir gerçek olarak biliniz lütfen.
Ancak vede ancak marş basmaz yada ikinci yada üçüncü veya ilk marşta araçta elektrik enerjisi kesilip yada çok düşüyor ise akü yada elektriksel bir arızadan endişe edin.
5 yıldan evvelde araçlarınızın orjinal akülerini gözden çıkarmayın.7 yıllık bir akü dahi marş basıyor ve uzun süre zayıflasada yani marş devir sayısı düşsede marş basıyor ve araç çalışmıyor yada geç çalışıyorsa yakıt vede yakıt tertibat ve sistemini gözden geçirin geçirtin temizleyin temizletin yada deponuzdaki yakıtın temiz ve güvenilir olduğuna inanıyorsanız, araçlarınızı çalışarak da nisbeten kendi kendini temizler, Bu iş kısa mesafede de olur 200 km kullanımda da olur araçlarınıza bu fırsatı verin yani zaman zaman aracınızı 200 km kadar sabit hızda özellikle tavsiye edilen dpf temizleme işlemi  şartlarında kullanın bu işlem hem yakıt sistemini temizler hem de akü şarjını diri tutar.


Geçmiş olsun cana geleceği mala gelsin...Sevgi ve Saygılarımla.


Değerli yorumların için teşekkür ederim.

soruna gelince, sanırım pimpiriklik yaptım, kontağı çevirdikten 1-2 sn sonra araba tık diye çalışıyor. akü durumuda %80-%90 seviyelerinde.

marşa basıldığında geç alma olayını video a çektim sonra süreyi hesapladığımda bana 8-9 sn gibi gelen zamanın en fazla 4-5 sn olduğunu gördüm.

bu arada, farklı istasyonalrdan da yakıt almaya başladım. önceden sadece shell alıyordum, şuan opet ve po da kullanmaya başladım. belki onunda bir faydası olmuş olabilir.