škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

"Opel Insignia Alırken 1 Kez Daha Düşünün" demişler

lrfan · 131 · 198738

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı cagri

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 46
    • Profili Görüntüle
    • http://www.insigniateam.com/forum
Alıntı yapılan: Can;176526
Valla açıkçası üşendim okuyamadım :D

Benim fanatiklik yaptığımı hiç söyleme istersen Çağrı abi:++:

Ahada buyur :D
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=9326

Yerim Passatını Insigniasını,hepsi teneke yığını sonuçta.
Gidip çoçuk gibi fanatiklik yapacak halimde yok.

Benim anlatmaya çalıştığım Insigniayı çok abarttılar.

Motor konusuna gelince 1.6 180 Hp motor yapıyorsun,230 Nm tork koyuyorsun,birde Turboyu 2500de açtırıyorsun.Uuzn yolda tamamda,şehir içinde iyi bir motor değil o motor.
Bizim 1.4 TSI motor bile 200 Nm tork veriyor,Turboyuda 1500de açıyor.Ayrıca Insignia 1.5 bar basınç verirken bizim Turbo 2.5 bar veriyor.
Herşeyi geçip 1.4 TSI/1.6 TURBO karşılaştırması yaparsakta son hız dışında her yönden TSI derim.
Zaten yukardaki linktede belirtmiştim bunları...


TSI için yazdıklarımı bizim forumda da görebilirsin, o motorun hakkını yemem.


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Neyse,bana düşmez... :)
« Son Düzenleme: 03 Ocak 2011, 20:48:31 Gönderen: Can »


Çevrimdışı skodam_1985

  • Yaşayan Efsane
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2703
    • Profili Görüntüle
ayrıca ben yaptım karşılaştırma gibi bişey passat ağır abi arabasıdır insignia sportif görünümlü ve performanslı araçtır tsi ise can arkadşaımın dediği gibi şehir içinde çok güzel ve uzun yolda en fazla 170 kmh ile gidenler için çok ekonomiktir ondan sonrası yani hız yapıcaksan ve arabanda arka koltuğuna gidipte 40 yaşındaki adamı oturtmayacaksan insignia ama diğer tüm özellikler için ise passat ( yeni kasası tercihim olurdu :D) SuperB 1.8 TSI 160 HP +DSG ŞEHİR İÇİ İÇİN UYGUN OLANLARDAN BİR SEÇENEKTİR DEDİĞİM GİBİ TSI ŞEHİR İÇİ VE UZUN YOLDA NORMAL HIZDA KULLANANLAR İÇİN İNSİGNİA '''''''''''ÇOĞUNLUKLA''''''''''    GENÇLER İÇİN ARABADIR. İNŞALLAH BU SEFER ÇOĞUNLUKLA KELİMESİNİ GÖRMÜŞSÜNDÜR.
2011 Skoda Octavia 1.6 TDI CR Elegance Beyaz
Mercedes Benz E320 Avantgarde 2001 Siyah


Çevrimdışı AimLeSs

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 48
    • Profili Görüntüle
Biz hep bir otomobilden kendi beklentilerimizin, kendi önyargılamızın başkalarıyla aynı olduğunu düşünüp yorumda bulunuyoruz. Bir de tabii kolay kolay kimse yoğurdum ekşi demiyor.

Sıfır km' den beri 2003 astra kullanıcısıyım. Aynı zamanda ailemizde de geçen şubat ayına kadar 4 yıl boyunca 3 farklı a4 octavia tour bulundu.

2 markaya da sempatizanlığım vardır. Opel forumunda skodaya halen daha felicia-favorit imajıyla bakanlara karşı durup octavia ve superb in kalitesini anlatmaya çalışmışımdır.

Fakat dediğim gibi, herkesin beklentileri ayrı. Ben astramı zevkle kullanıyordum, babam da octavia' sını. Çünkü ben otomobilden dinamizm, sürüş keyfi bekliyorum, babam konfor ve bagaj hacmi.

Bu hesap, aracından sürüş dinamizmi bekleyen insanlar  İnsignia'yı tercih eder. TSI motorların verimliliğine hayranımdır. Fakat bu segmentte vw grunu tsi motorların 122-125hp lik versiyonlarını kullandı. Taktir edersiniz ki bu motorlar da Opelin 1.6lt 180hp 'lik motorlarından daha güçsüz motorlar. Bu doğrultuda vergi avantajını kullanıp  1.6lt aşağısında motorlu ve güçlü bir araç almak isteyenlerin ilk adresi Insignia oldu. Bu da insignia' yı mehşur eden durumlardan birisidir. Malum 2009 modellerinde bebeklik hastalıkları olsa da 2010 modellerden itibaren kronik bir sorun yok diye biliyorum.

"Superb varken o takır tukur insignia alınır mı" diyene de sabit fikirli derim, "skodaya o kadar para verilir mi" diyene de sabit fikirli derim.

Opel her zaman sert araba üretmiştir zaten. Bir kullanıcının öncelikli kriteri konforsa opelde pek işi olmaz zaten. Ama bununla birlikte vw grubu da hep sürüş dinamizmini 2. plana atmıştır. ( gti-vr-cupra vs. vs. gibi performans serileri hariç)

Superb ne kadar kaliteli, konforlu vs. vs. olsa da insignia'nın sağladığı dinamizmi sağlayamaz. İnsignia da superb'in verdiği konforu.. Bu konuda 2 farklı kullanıcının birbirinin araçlarını kötülemesi bana anlamsız geliyor.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: cagri;176528
TSI için yazdıklarımı bizim forumda da görebilirsin, o motorun hakkını yemem.

Alıntı yapılan: Can;176526
...Bizim 1.4 TSI motor bile 200 Nm tork veriyor,Turboyuda 1500de açıyor.Ayrıca Insignia 1.5 bar basınç verirken bizim Turbo 2.5 bar veriyor.
Herşeyi geçip 1.4 TSI/1.6 TURBO karşılaştırması yaparsakta son hız dışında her yönden TSI derim...
1- Devir ekonomi devri ve hemen herkes az yakan otomobilin peşinde. 1.6 olmuş turbo olmuş kompresör olmuş, jet olmuş hemen hemen kimse buna bakmıyor. Bakılan yakıt tüketimi.
2- VW TSI ile performans ve performansa oranla düşük tüketimi elde etti. Bir nevî devrim falan dedik, falan filan... FIAT 1.4TJET falan çıkarttı, ...
3- Opel de kalktı 1.6T motorlu Insignia üretimine başladı. Fakat tüketim yüksek, düşük devirlerde toparlayamama sorunu var, azamî HP' yi 5500 d/d' de veriyor, ... gibi bir çok problem okuyoruz. (Şahsen kullanmadım, burada yazdığım sorunlar kullananlardan duyduklarım.)

1.6T çok yakıyorsa ve benim buna benzin yetiştirecek kadar çok param varsa, neden gidip Opel alayım? M3 falan gibi bir şeyler düşünürüm. Ha M3 alamayacak olanlara hitap ediyor diyorsanız da zaten o kesim de benzin tüketiminden şikayetçi.

Asıl sormak istediğimse şu; Opel bu 1.6T' yi (dikkat edin Insignia' yı değil motoru sorguluyorum.) niye üretiyor peki? Bu motorun üretimi bana çok gereksiz geliyor.

Sizin fikrinizi de merak ediyorum açıkçası.


Çevrimdışı cagri

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 46
    • Profili Görüntüle
    • http://www.insigniateam.com/forum
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;176679

3- Opel de kalktı 1.6T motorlu Insignia üretimine başladı. Fakat tüketim yüksek, düşük devirlerde toparlayamama sorunu var, azamî HP' yi 5500 d/d' de veriyor, ... gibi bir çok problem okuyoruz. (Şahsen kullanmadım, burada yazdığım sorunlar kullananlardan duyduklarım.)

1.6T çok yakıyorsa ve benim buna benzin yetiştirecek kadar çok param varsa, neden gidip Opel alayım? M3 falan gibi bir şeyler düşünürüm. Ha M3 alamayacak olanlara hitap ediyor diyorsanız da zaten o kesim de benzin tüketiminden şikayetçi.

Asıl sormak istediğimse şu; Opel bu 1.6T' yi (dikkat edin Insignia' yı değil motoru sorguluyorum.) niye üretiyor peki? Bu motorun üretimi bana çok gereksiz geliyor.

Sizin fikrinizi de merak ediyorum açıkçası.


1.6T'nin tüketimi yüksek ama kime göre, neye göre yüksek? arabayı alan gaza geldi bastı, sonra forumlarda çok yakıyor diye adı çıktı. öncelikle TSI'ı dikkate almadan diğer D segmenti 1.6 benzinlilerle karşılaştırırsak ortalama
+ 60-70 beygir ve
+ 2-3 litre tüketimi var. ki bu tüketim değeri en iyi ihtimal.
daha öncede yazmıştım, Çorum şehir trafiğinde Vectra 1.6 ile 8-9 litre yakıyordum. İstanbul'da bu değerler daha da yükselecek. Insignia için yazdığım değerler de İstanbul verisi.
+60 beygir de istemiyorum, fazla tüketimde istemiyorum diyorsanız zaten bu araba size göre değil demektir, zorlamanın bir anlamı yok:)

isterseniz şu listeye de bakın;
http://www.insigniateam.com/forum/index.php?topic=1462.0

Opel'de TSI'a rakip bir motor henüz yok bence. biri yeni teknoloji diğeri eski teknoloji motor. benim düşüncem Opel bu arabaya 1.6T'yi zaman kazanmak için koydu. yıllardır Corsa OPC, Meriva OPC, Astra GTC'de kullanılan motoru, D segmentinde düşük hacim-yüksek güç diye piyasaya sürdü.
onların yerinde olsam bizim gibiler şuan 1.6T ile oyalanırken, bu arada güç+düşük sarfiyat sunan bir motor geliştirirdim.

bence TSI'daki düşük yakıt tüketiminin sebeplerinden birisi de daha düşük motor hacmi. Astra J neredeyse Insignia ağırlığında bir araç, karşılaştırmak gerekirse Astra'nın 1.4T ile 1.6T motorları arasında yaklaşık 2-3 litre tüketim farkı var. Insignia'da 1.4T olsaydı şuan Passat'ın yakıt tüketimi çok göze batmadığı gibi Insignia da batmazdı. (ama eminim basınca TSI'da yakıyordur ki kullananlardan gördüğüm yorumlarda böyle)

M3 çok uç bir örnek, biraz alakasız açıkçası. 2.0-2.5 bir motor diyebilirdiniz.

performans olarak karşılaştıranlar oldu, düşük hacim ve düşük beygire rağmen kalkışlarda VW, devamında Opel alıyor, buda TSI'ın farkı.


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
TSI sakin kullanımda yakmıyor(1 depo 1300 km zor değil)
Ama 1.vitesten itibaren redlinea soka soka 235e kadar çıktığımızda ortalama yakıt tüketimi 18-19 litre arasındaydı.Yakıyor yani basınca...
 
Benim anlatmaya çalıştığım 1.6 T saçma bir motor şehir trafiği için.
Uzun yolda sorun yok.Ama Mehmet abinin beraber çektiğiniz videosundada görmüştük,235 ile ilerleken anlık tüketim 38 küsür litreydi :)
Insignianın kesinlikle 1.4 T motora ihtiyacı var.
 
Performans karşılaştırmadada dediğin gibi 1.4 TSI motor gerek turbonun erken açılması,gerek verdiği fazla basınç ve toku düşük devirlerde verebilmesi açısından önde kalkar,180-190lara kadarda bırkmaz.Ama ondna sonra 6.vitese çekince bariz esneklik azalıyor.Insignia son hız olarak 260 görebilen bir araç.Son hız dışında o motorun bir artısını göremiyorum.Tamamen zevk amaçlı bir motor...
 
Ama benzine verecek param olsun,gider en kralından Cosmo+Spot jantlı+FlexRide Şasili+Sunrooflu felan 1.6T çekerim altıma.
Mantıklı yaklaşınca Passat tahtını kaptırmadı,zaten satış rakamlarındanda anlaşılacağı gibi tahtını pek kolay bırakacak bir arça değil.
Bakın,ben bunları Passat sahibiyiz diye söylemiyorum,aracı yerden yere vurduğumda çok olur.Devamlı objektifimdir.O yüzden faatiklikle felan karıştırmayın...
 
2 ay önce iş yerine giderken TEM'de Beyaz 1.6 T bir Insignianın yol vermesi için selektör yaptı babam,adam oralı olmadı ve gaza basmaya başladı.Onun hızlanmaa çalıştığı yerde bizim devir 3000lerdeydi ve motor resmen gaz istiyordu,sonra kedi gibi geçti sağa uzadık gittik...Turbo Lag olayınında bariz olduğu bir motor o.
Ben çok saçma buluyorum,düşüncem budur :)
« Son Düzenleme: 04 Ocak 2011, 12:28:58 Gönderen: Can »


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Efsane videodur, izleyin derim ;)

http://www.youtube.com/watch?v=z62A9kDRUmg

Haziran ayı için 2.0 130 bg dizelini mercek altına aldık babamla. O passat 1.6 TDI diyor ama inanın hiç istemiyorum passat. Golf mü, Jetta mı, Polo mu olduğu belli değil o grubun.

Hem 2.0 CDTI 130 bg fiyatıda oldukça uygun, 1.6 dizel passat parasına veriyorlar nerdeyse.


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;176766
Efsane videodur, izleyin derim ;)
 
http://www.youtube.com/watch?v=z62A9kDRUmg
 
Haziran ayı için 2.0 130 bg dizelini mercek altına aldık babamla. O passat 1.6 TDI diyor ama inanın hiç istemiyorum passat. Golf mü, Jetta mı, Polo mu olduğu belli değil o grubun.
 
Hem 2.0 CDTI 130 bg fiyatıda oldukça uygun, 1.6 dizel passat parasına veriyorlar nerdeyse.

Abi inan 1.4 TSI 190lara kadar bunun yaptığının daha iyisini yapıyor.2.viteste 100 km/h görüyor araç.Ama ondan sonrası için her türlü Insignia.
1.6 TDI Passtta uzak durulası bir araç zaten,o motor iş yapmaz :)


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Bize performans gerekmez Can'ım, babama Ferrari versen 90'ı geçmez, benim zaten Fabiam var kendine alacak D segment bişey :) Benzinli arabayıda silah dayasan almaz.

Passat 1.6 TDI var ben istemiyorum, Ford Mondeo düzgün bi araba değil bizim ekole ters, Superb desen 2.0 litre dizeli 2+1 daire parası anlamsız, PSA grubundan araç zaten babamı öldürsen almaz.

En mantıklı makul seçenek 2.0 130'luk dizel insignia, 5-6 lt yaksın uzunda mis, hemde otomatik vites pederi zorlamaz 50 yaşında adam artık.

2.0 lt dizel olup, İnsignianın kalitesini ve donanımını, otomatik vitesi 64 bin TL'ye veren araba zannımca yok. ESP ve üç harfli tüm kısaltmalar var, otomatik farı marı var, yağmur sensörüne kadar var.


İnceleme altındayım şu an, okuyorum ara sıra hakkında, oldukça mantıklı araç. Passatın 1.6 dizel comfortline versiyonu 62 bin TL. İnsigniada ise 2.0 litre makineye mukabil vergi fazlası var ama fiyat aynı :D VW gözümde en kazıkçı, soyguncu markadır TR şartlarında. Allah'a büyük sölemeyin o grubun yanından daha geçmem.


Çevrimdışı demir_01

  • O şimdi asker
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2082
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;176778
Bize performans gerekmez Can'ım, babama Ferrari versen 90'ı geçmez, benim zaten Fabiam var kendine alacak D segment bişey :) Benzinli arabayıda silah dayasan almaz.

Passat 1.6 TDI var ben istemiyorum, Ford Mondeo düzgün bi araba değil bizim ekole ters, Superb desen 2.0 litre dizeli 2+1 daire parası anlamsız, PSA grubundan araç zaten babamı öldürsen almaz.

En mantıklı makul seçenek 2.0 130'luk dizel insignia, 5-6 lt yaksın uzunda mis, hemde otomatik vites pederi zorlamaz 50 yaşında adam artık.

2.0 lt dizel olup, İnsignianın kalitesini ve donanımını, otomatik vitesi 64 bin TL'ye veren araba zannımca yok. ESP ve üç harfli tüm kısaltmalar var, otomatik farı marı var, yağmur sensörüne kadar var.


İnceleme altındayım şu an, okuyorum ara sıra hakkında, oldukça mantıklı araç. Passatın 1.6 dizel comfortline versiyonu 62 bin TL. İnsigniada ise 2.0 litre makineye mukabil vergi fazlası var ama fiyat aynı :D VW gözümde en kazıkçı, soyguncu markadır TR şartlarında. Allah'a büyük sölemeyin o grubun yanından daha geçmem.
bizim bi avukat tanıdık var.1,6 dizel arıyor e diyor avukata da dandik araba gitmez,geçenlerde bakınıyoz araçlara toyotaya baktık tırt cruzda dizel yok insignia 2000 var dedim 1,6 dizel olsa düşünmem alırdım dedi.vergsi olmasa insignia dizel iş götürür.showroomdakı eleman abı ısuzuya sipariş verdik bize dizel yapıyor falan demıstı ama ne kadar dogrudur bılemem.bu arada seçim güzel ortak.pederede selamlar.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: cagri;176758
...Opel'de TSI'a rakip bir motor henüz yok bence. biri yeni teknoloji diğeri eski teknoloji motor. benim düşüncem Opel bu arabaya 1.6T'yi zaman kazanmak için koydu. yıllardır Corsa OPC, Meriva OPC, Astra GTC'de kullanılan motoru, D segmentinde düşük hacim-yüksek güç diye piyasaya sürdü...
Tahmin ettiğim cevabı vermişsiniz zaten.
Alıntı yapılan: cagri;176758
M3 çok uç bir örnek, biraz alakasız açıkçası. 2.0-2.5 bir motor diyebilirdiniz...
Uçlarda verdim örneği ki dediğim daha net anlaşılsın.:wnk:
Alıntı yapılan: hakanerdogan;176778
...ESP ve üç harfli tüm kısaltmalar var...
:kiki: O nasıl bir anlatım nan!:rm::hanz:
Alıntı yapılan: skodam_1985;176781
çağrıyada üzülüyorum ama o ufak aklını bana kullanmaya yetti ama aklı kalmadı sorun o :D herşeyi tersten anlayan bir kişilik bu dünyada sayılı kişilerde bulunur heralde.
Tartışma gayet güzel gidiyor. Bana göre hiç bir sıkıntı yok; yalnız bu yazdığınızla ortamın gerileceğini de biliyorsunuzdur İnşaallah.


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;176778
Bize performans gerekmez Can'ım, babama Ferrari versen 90'ı geçmez, benim zaten Fabiam var kendine alacak D segment bişey :) Benzinli arabayıda silah dayasan almaz.

Passat 1.6 TDI var ben istemiyorum, Ford Mondeo düzgün bi araba değil bizim ekole ters, Superb desen 2.0 litre dizeli 2+1 daire parası anlamsız, PSA grubundan araç zaten babamı öldürsen almaz.

En mantıklı makul seçenek 2.0 130'luk dizel insignia, 5-6 lt yaksın uzunda mis, hemde otomatik vites pederi zorlamaz 50 yaşında adam artık.

2.0 lt dizel olup, İnsignianın kalitesini ve donanımını, otomatik vitesi 64 bin TL'ye veren araba zannımca yok. ESP ve üç harfli tüm kısaltmalar var, otomatik farı marı var, yağmur sensörüne kadar var.


İnceleme altındayım şu an, okuyorum ara sıra hakkında, oldukça mantıklı araç. Passatın 1.6 dizel comfortline versiyonu 62 bin TL. İnsigniada ise 2.0 litre makineye mukabil vergi fazlası var ama fiyat aynı :D VW gözümde en kazıkçı, soyguncu markadır TR şartlarında. Allah'a büyük sölemeyin o grubun yanından daha geçmem.


Güzel Tercih olur Abi.
Şimdi baktım cosmo donanımında 160hp var 130 yokmuş.Cosmo donanım olsun isterdim ama fiyatı çok yüksek.Hem iyi indirmişler 130luğun fiyatı.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: demir_01;176808
...showroomdakı eleman abı ısuzuya sipariş verdik bize dizel yapıyor falan demıstı ama ne kadar dogrudur bılemem...
Opel' le Isuzu' nun dizel konusunda ortak çalıştığını okumuştum bir dergide. Hatta Opel Frontera' nın dizel motorları ortak üretildi ve Opel Isuzu' ya kasayı verdi diye de hatırlıyorum.


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
A.selam.


Isuzu dünyanın en büyük dizel motor üreticisidir, seni temin ederim Opelin yapacağından 10 bin kat daha iyi dizel yaparlar :D Milyonlarca dizel motor ürettiler, yıllardan beride Opel'e üretirler.

Bizim Frontera vardı kocaayak, onun V6 bile Isuzu'dur. Çok kıral makineleri vardır Isuzu'nun.

Aha resminide çekmişim vaktiylen, benzinlide yaptı Uğur Abi :D





Valla 1.6 dizel diye, 6 aydan 6 aya az MTV ödeyecen ama satın alırken İnsigniadan en aşşa 6-7 milyar ucuz olmalı eş donanımı vereni, kaldı ki test ettiğim bir motor, hemde Golf kasasında, senin Favorit ondan şerefli gider Allah belamı versin. Gitmiyor araba.

Passat kasasında bluemotion şanzıman oranları ile artık tesbiat yaparız 100'e çıkasıya dek, kamyon sollamak için 1'e falan alırız.

2.0 lt vergisi cızlatsada katlanılır, hacmen yürüyor araba yine, 300+ tork dedin mi tınmıyor arabalar.

Benim küçücük tavşanda var 200 tork, gemi passatta 250 tork :D :D

Fabiamla 1.6 TDI Passat tokatlarmışım falan :lol: :lol: