škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yol tutuşu tabiri

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
Abilerim hayırlı günler.Bir konuda size danışacağım.Bir araç manevralarda çevikse kısaysa ve sert bir araçsa mı daha iyi yol tutar yoksa dingil aralığı uzun ve yüksek hızlarda stabil gidebiliyorsa mı ? Örneğin Golf hb bir araç ve daha çevik Passata göre. Ancak otobanda yüksek hızlarda stabil ve uzun soluklu virajlarda passat daha iyi.Keskin ve dar ani yerlerde tahminim golf iyi.Golfün iyi olduğu alan burada manevra ve çeviklik mi oluyor ? 5 serisi e serisi a6 yüksek hızlarda çok çok daha stabil ve güvenli.Yol tutuş olayını neye göre baz almak lazım.Bir aile dostumuzda Lancia Delta var onun düşüncesi c segmentlerin daha iyi yol tuttuğu yönünde.Benim düşüncem uzun dingil mesafesi ve stabilite olarak d segmentler olduğu yönünde.Sert araç daha iyi tutar diyor ancak ben bunu aynı araç için geçerliyse diye düşünüyorum Örn M3 ve 320d.

Benim görüşürüm polo serttir kısadır ama bi passat değildir görüşlerinizi bekliyorum.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı elliyedi

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 619
    • Profili Görüntüle
çok parametre var;
- lastik taban genişliği
- süspansiyon/yay sertliği
- aerodinamik yapısı
- araç ağırlığı dağılımı/ağırlık merkezi
- arka kanat (porcshe gibi araçlarda)

yukarıdakiler bütün araçlar için farklılık gösteriyor.

ancak bmw'de başka bir etken daha var. bu etken diğer araçlarda olmayan birşey o da motorun aracın ortasına yakın konumlandırılması. bu sayede ağırlık merkezi dağılmıyor ve yol tutuş en iyi seviyelerde oluyor. bmw'ye binenlerin "tren rayında gider gibi" tabiri de bundan kaynaklanıyor sanırım.

polo-passat kıyaslaması yapılacak olursa passat sanırım daha stabil olur, ama golf derseniz net birşey söyleyemem.

bizim araçlar açısından, vw'e göre tasarlanan platform octavia veya superb de daha uzun bir gövdeyle buluştuğundan skodalar herzaman daha kötü yol tutuşa sahip oluyor. 2012 model jetta ile 2016 model octavia kıyaslamam bu sonuca ulaştırıyor beni.


Çevrimdışı miyop

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
    • https://www.instagram.com/mysensorlog/
Nacizane görüşüm, yol tutuş özelliğinin, aracın geometrisine bakılarak değerlendirilmesi gerektiği yönündedir.

Her gövde tipinin kendine has bir karakteristiği olacaktır.

Gemi gibi bir araçtan, C sınıfının kıvraklığı beklenemeyeceği gibi, kompakt bir aracın da, ağırlık faktöründen ötürü, yüksek hızlarda yola oturması/basması, D sınıfındakiler gibi olamaz.

Geniş bir aracın gövde esnemesi, kompakt bir araca göre daha fazla olmaya meyillidir. Ancak, aracın üreticisi, tasarım aşamasında bu farkı öngörerek, gerekli müdahaleleri yapmış olabilir. Özellikle, premium tabir edilen araçlarda, bu tarz dokunuşlar vardır.

Ayrıca, gövde geometrisinden kaynaklanan esneme yatkınlığını kullanım aşamasında tolere etmeye çalışan düzenlemeler de mevcuttur. Lastik geometrisi, adaptif süspansiyon ve direksiyon sistemleri gibi..

Özetlersem, her sınıfın, geometriden kaynaklı, kendine özgü bir yol tutma karakteristiği olmakla birlikte, üreticilerin sunduğu imkanlar dahilinde, farklılıklar azalabilmektedir.


Çevrimdışı namre3kutuk

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 478
    • Profili Görüntüle
Bana göre, araç yüksek hızdayken tedirgin etmiyorsa, virajlarda kafadan kaymıyorsa yol tutuşu iyi demektir. :)


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
Otobanda 200 le giderken Superbte hissettiğim stabil olma ve verdiği güven olsun virajlara açılmadan girme olsun bir jettaya göre çok çok daha iyi.Ancak yol tutuş denilen olayda söylenmek istenen nedir ? Eğer çeviklik ve manevra kabiliyetinden bahsediliyorsa bence 7 serisi s serisi bir polonun tırnağı olamaz mantığı çıkıyor.Yok uzun soluklu virajlarda yüksek hızlarda stabil olma durumuysa çoğu d segment araç c segment araçlardan iyidir.Burda yolu iyi tutuyor lafından anlamamız gereken nedir ?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

[MENTION=12735]elliyedi[/MENTION]

Hocam bir düzeltme yapmak istiyorum Jetta Octavia ile aynı platformu paylaşan bir araç değil.Jetta artık Vw nin ya yenilemesi gereken ya da üretimini durdurması gereken bir araç bence.Ben octaviayı hemen hemen her konuda Jettadan iyi buluyorum(Octavianın yüksek hızda rüzgar yalıtımı hariç)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı dawn

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 166
    • Profili Görüntüle
Yol tutuşundan benim anladığım, aracın zemine ne kadar sağlam bastığıdır. Yere sağlam basmayan aracın kontrolü kolaylıkla kaybedilebilir.

Araç hızlandıkça yer çekimine karşı direnci artar (yani ağırlığı azalır) ve lastiklerin yere temas eden yüzeyi daralır. Dolayısıyla geniş tabanlı lastikler dar tabanlı olanlara göre yüksek hızlarda zemine daha iyi tutunurlar. Uzun şasili ve yumuşak süspansiyonlu araçlar yüksek hızlarda dönüş yaparken diğer araçlara göre daha fazla ağırlık sapması yaşarlar, fakat bu araçlar zaten daha ağır üretilir ve daha geniş tabanlı lastiklere sahip olurlar. Bu şekilde de yol tutuşu dengelenmeye çalışılır. Dinamik şasi ve ESP gibi yardımcı sistemler eklendiğinde ise ağırlık sapmaları minimalize edilir.


Çevrimdışı adorno

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 629
    • Profili Görüntüle
Mihendislik konusuna giriyoruz
1-Guc aktarim organlari onden/arkadan/awd (quatro, xdrive, simetric, 4Matic)
2-Yerden yukseklik ve suspansiyonlar
3-Lastik ebatlari
4-Motor gucleri
Arttirilabilir...
Yorum yazan tum arkadaslara da aynen katilirim.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
[SIGPIC][/SIGPIC]

Superb 1.4 tsi elegance
next YE-G828 Plus 4.3"
sonyericsson p1i


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Bizde Passat vardı B6 kasa kodlu,aynı zamanda Polom var,Şimdi belki karşılaştırma için adil bir ortam olmayacak ama Polomda 3.5 cm Eibach yaylar,215/45/16 Michelin Pilot Sport 3 lastikler var,Passatla en sağdan girdiğim viyadük virajında 200 km civarı hızlarda en soldan çıkabilirken Poloda hangi şeritte girersem ordan çıkıyorum,kıvraklık ve çeviklik olarakta Polo çok daha güven veriyor mesela. Şimdi E180 var,240 la gir viraja sanki 140 la döner gibi dön. Bu iş birazda mühendislik ve üzerine çalışılmışlık bence boyutlardan ziyade.. Passatı çok çok severdim ama yol tutuş olarak bir türlü tatmin etmemişti..

Bir de eklemem lazım,araba yere ne kadar yaklaşırsa o kadar iyi yol tutuyor,E180 imizde 15 mm alçaltılmış spor süspansiyon var orijinal,aynı aracın standart süspansiyonlusu aynı yol tutuşu sağlayamıyor mesela. Aynı şekilde Poloda standart yaylar ve lastikleriyle kopuk uçurtma gibi bir arabaydı,yerinde durmuyordu,yol tutuş falan hak getireydi..

Her uzun araba daha iyi yol tutar diye bir şey yok yani..
« Son Düzenleme: 11 Temmuz 2017, 22:27:45 Gönderen: Can »


Çevrimdışı remy

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 185
    • Profili Görüntüle
Bende şöyle örnek vereyim evin diğer aracı mk2 kasa Leon FR.. şuan ben Fabia 3 kullanıyorum.. Leon FR (normal Leon ile çok farklıdır FR) bağımsız süspansiyon 225/45/17 lastik ebati var..
Kısacası Leon ile girdiğim viraja Fabia ile besmele çekip giriyorum. Leon virajı benim kontrolumde istediğim yerden çıkarak bitiriyor. Fabia ise virajdan sag ciksinda nasıl çıkarsa çıksın diyorum :)
Birde uzun araç örneğim olsun.. latitude var arkadaşımın.. uzun yolda sollamalarda falan devrilecek hissi oluşturuyor.. bunun bı tık üzeri savrulma olur ki zaten sonrası Allah korusun..
Her aracın sanırım kendine dizaynına falan göre yol tutuşu değişiyor..
Fabia ile latitude ile denemeler yapmanın mantığı zaten yok
Leon FR ise ben bunun için üretildim diye bağırıyor.. işte böyle araçlar ile denemek lazım
Yoksa sonumuz patates olur :(


Çevrimdışı özdil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1578
    • Profili Görüntüle
ben de uç örnek vereyim. 1.5 sene e39 m5 kullandım. yüksek hızlarda sizi tedirgin etmeyen bir araçtı. 270 e çıktığımda bu muymuş demiştim. zaten hiç zorlanmadan gelmişti o hıza. önde 245 arkada 275 lastiklere rağmen virajlarda milim milim aracın arkadan kaymaya başladığını hissediyordunuz direksiyonda. zaten eğlenip drift yapmak isteyenlerin yapması gereken son ufak bir direksiyon hareketi idi.
 aracın 1720kg olan ağırlığına michelin sport 3 lastikler bile karşı koyamıyordu.
 superbe gelecek olursak virajların aracı değil belki ama 4 lastik 235 ebatta (benim opsiyon 19") 1390kg ağırlığı ile normal bir aile babasını son derece güvenle taşır. olağan üstü bir durumda da sizi sağ sağlim şeridinize döndürür. önünüze çıkan bir engel, kamyondan düşen yük vs kastediyorum.
 şu anda kardeşimin Leon FR ını da günlük kullanıyoruz, arada tabii ki fark var. üretim amaçları farklı zaten.


Çevrimdışı icarus

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 238
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dawn;619572
Yol tutuşundan benim anladığım, aracın zemine ne kadar sağlam bastığıdır. Yere sağlam basmayan aracın kontrolü kolaylıkla kaybedilebilir.

Araç hızlandıkça yer çekimine karşı direnci artar (yani ağırlığı azalır) ve lastiklerin yere temas eden yüzeyi daralır. Dolayısıyla geniş tabanlı lastikler dar tabanlı olanlara göre yüksek hızlarda zemine daha iyi tutunurlar. Uzun şasili ve yumuşak süspansiyonlu araçlar yüksek hızlarda dönüş yaparken diğer araçlara göre daha fazla ağırlık sapması yaşarlar, fakat bu araçlar zaten daha ağır üretilir ve daha geniş tabanlı lastiklere sahip olurlar. Bu şekilde de yol tutuşu dengelenmeye çalışılır. Dinamik şasi ve ESP gibi yardımcı sistemler eklendiğinde ise ağırlık sapmaları minimalize edilir.

Araç hızlandıkça ağırlığı azalır mı ? İyi güldüm :gut:


Çevrimdışı dawn

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 166
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: icarus;619615
Araç hızlandıkça ağırlığı azalır mı ? İyi güldüm :gut:


Gülünen kısım tam olarak nedir? Fizik kuralları mı?


Çevrimdışı elliyedi

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 619
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: icarus;619615
Araç hızlandıkça ağırlığı azalır mı ? İyi güldüm :gut:


ağırlık azalır derken kilo kaybı olur demiyor zaten. yere tutunması azalır.


Çevrimdışı icarus

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 238
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dawn;619619
Gülünen kısım tam olarak nedir? Fizik kuralları mı?

Komik olan kulaktan dolma 2. el bilgiyle insanları burada yanlış yönlendirmeniz


Çevrimdışı dawn

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 166
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: icarus;619622
Komik olan kulaktan dolma 2. el bilgiyle insanları burada yanlış yönlendirmeniz


Ben fizik bilgisi konusunda bir otorite veya referans kişilik olduğumu iddia etmedim. Hatalı bilgi veriyorsam düzeltebilirsiniz, bu konuda günlerce tartışabilirim ve her açıdan (bana, size veya okuyan herkese) çok da faydalı olurdu. Fakat şahsım hakkında yorum yaptıracak bir şey söylemediğim halde hakkımda yorum yapmanızın pek hoş göründüğünü söyleyemem. Bu konuya daha fazla zaman ayıramayacağım; iyi günler, kazasız sürüşler.