Akü sorunu genelde sürekli kullanılmayan araçlarda olur. O yüzden 2 sene önce aldığım Yeti de akünün yaşını bilmiyordum. Geçen sene yağan kar sonucu 3-4 haftaya kadar garajdan çıkartmayınca marş basmaz olmuştu. Ben de kendime Ataba AT-7012 akıllı şarj cihazı aldım. Akünün artı kutbunu söküp (sökerken dikkat etmek lazım, şifre isteyen cihazlar şifresini unutabilir! o yüzden bazı akücüler eskiyi sökmeden geçici bir takviye yaparlar) 8-10 saat şarjda bıraktım. Cihaz akıllı olunca ayarlanan voltaj ve amperde belli bir grafiği takip ederek eğer aküde fiziksel bir arıza yoksa sağlıklı bir şekilde şarjını yapıyor. Eğer aküde sülfatlaşma varsa sülfatlaşmayı çözmek için 16,1 Volt akım veren bir kademesi de bulunuyor. 1-2 saat süren bu işlemden sonra da normal şarja devam ediyor.
Neticede bilinmesi gereken;
1. Aküler en fazla 1/10 akım, yani üzerlerine yazan amper değerinin onda biri ile şarj edilmelidirler. Yeti'deki 12 V 44 Amper akü için bu değer 4 Amper civarındadır. Şarj voltu 14,4 Volt, dolu akü bakım şarjı 13,6 Volt'dur.
2. Fabrika değerinin dışında, müzik sistemlerini de beslesin diye belirtilenden yüksek amperde akü takılması önerilmiyor. Çünkü dinamo gerekli gücü sağlayamayacağından akü tam dolamayacak ve boş kalan kısım tembelleşecektir. Onun yerine fazla akım çeken ek cihazlar için ek aküler önerilmektedir.
Bu noktalara dikkat edilince kardeşimin Reno 19 Alizesi gibi 13 sene sonunda, o da "artık değişelim" demesi ile değişen akülerimiz olabilir.