škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Oktavia Akü Değişimi

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Akü sorunu genelde sürekli kullanılmayan araçlarda olur. O yüzden 2 sene önce aldığım Yeti de akünün yaşını bilmiyordum. Geçen sene yağan kar sonucu 3-4 haftaya kadar garajdan çıkartmayınca marş basmaz olmuştu. Ben de kendime Ataba AT-7012 akıllı şarj cihazı aldım. Akünün artı kutbunu söküp (sökerken dikkat etmek lazım, şifre isteyen cihazlar şifresini unutabilir! o yüzden bazı akücüler eskiyi sökmeden geçici bir takviye yaparlar) 8-10 saat şarjda bıraktım. Cihaz akıllı olunca ayarlanan voltaj ve amperde belli bir grafiği takip ederek eğer aküde fiziksel bir arıza yoksa sağlıklı bir şekilde şarjını yapıyor. Eğer aküde sülfatlaşma varsa sülfatlaşmayı çözmek için 16,1 Volt akım veren bir kademesi de bulunuyor. 1-2 saat süren bu işlemden sonra da normal şarja devam ediyor.

Neticede bilinmesi gereken;
1. Aküler en fazla 1/10 akım, yani üzerlerine yazan amper değerinin onda biri ile şarj edilmelidirler. Yeti'deki 12 V 44 Amper akü için bu değer 4 Amper civarındadır. Şarj voltu 14,4 Volt, dolu akü bakım şarjı 13,6 Volt'dur.
2. Fabrika değerinin dışında, müzik sistemlerini de beslesin diye belirtilenden yüksek amperde akü takılması önerilmiyor. Çünkü dinamo gerekli gücü sağlayamayacağından akü tam dolamayacak ve boş kalan kısım tembelleşecektir. Onun yerine fazla akım çeken ek cihazlar için ek aküler önerilmektedir.

Bu noktalara dikkat edilince kardeşimin Reno 19 Alizesi gibi 13 sene sonunda, o da "artık değişelim" demesi ile değişen akülerimiz olabilir.;)


Çevrimdışı dryusufbal

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 875
    • Profili Görüntüle
Ankara coşar oto dan 550 ye dsğiştirdim resmen araç can buldu ilk çalışması rahatladı ilk çalışmadaki vuruntu gitti. Start stop çok rahat çalışmaya başladı bakalım göreceğiz.

Takılan akü

Varta Silver Dynamic 70Ah E39 12V AGM start stop


Çevrimdışı dryusufbal

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 875
    • Profili Görüntüle
VAG GRUBU ARAÇLARDA AKÜ DEĞİŞİM KAİDELERİ- UYGULAMALARI VE SONRASINDA ARAÇTA YAŞANAN HATALAR VE OLUŞANLAR:

ÖNCELİKLE AKÜNÜN DEĞİŞECEĞİNE KESİN EMİN OLUN:

1- Aracın marş almaması.
2- akü şarj değerinin %40 ve altına inmesi
3- akünün biçimsel olarak şekil değiştirmesi.
4 - start stop sisteminin çalışmaması( akü kaynaklı ) -kapıların kilitli kalması ( akü kaynaklı ) - alarm sisteminin çalışmaması ( akü kaynaklı )
5- benzinli araçlarda geç marş alma vuruntulu çalışma ( akü kaynaklı )


ARAÇ AKÜSÜNÜN DEĞİŞİMİ KURALLARI:

1- Aracınız çalışır haldeyken bütün ayak aydınlatmalarınızı ve tepe aydınlatmalarınızı tam kapalı konuma getiriniz.
2- coming home leaving home özelliğini kapatınız.
3- far ayarınızı 0 ( kapalı ) pozisyona getiriniz.
4- aracınızın alarm ve iç gözlem sensörünü kapatınız.
5- aracınızın multimedia cihazınızı kapatınız.
6 - Gündüz ledlerinizi multimedia dan kapatın.

( KISACA ARAÇ ÇALIŞMIYORKEN DE ELEKTRİK TÜKETEN TÜM ÖĞELERİ DEVRE DIŞI BIRAKINIZ

7- aracınızın kaputunu açın
8- sürücü camınızı tamamen açık hale getiriniz ( araç eğer kendini korumaya alırsa içeriden kilide ulaşabilin diye )
9- aracın kilidini açık halde tutun ve anahtarı içeride bırakmayın. tüm kapıları kapatınız.
10- aracın tüm sistemlerini uyku moduna alması için ortalama 2-3 dakika hiçbir işlem yapmadan bekleyin.

DOĞRU AKÜ SEÇİMİ :

----Yeni kasa octavialar 2013 yılından itibaren: 70AH AGM ÖZELLİKLİ START STOPLU AKÜ ( her markadan alınabilir)
----Çok fazla rafta beklemiş akü değerlerinde zayıflama olacağından akü alırken en yakn tarihli akü edinmeye gayret edin.


11- akü çıkarta işleminde önce (-) kutubu sonra (+) kutubu çıkartınız.
12- aküyü kızaklarından çekerek çok sarsmadan çıkartınız ve yeni aküyü yerine oturtunuz.
13- akülerin araç hızası ile paralel olması akünün sağlıklı çalışması açısından önemlidir ancak AGM özellikli akülerde su değil emdirilmiş elyaf oldugundan dolayı bu durum sıkıntı yaratmaz ancak tam oturtulmayan aküde oluşan vibrasyon akünün ömrünü çok hızlı tüketmesine neden olur.
14- yani akü başlıkları takılmadan akü kutup kabloları aksitlenme yönünden kontrol edilmeli ve temizlenmelidir.
15- akü takılırken sökülürken uygulanan basamklar tersinden uygulanır. önce (+) artı kutup takılır sonra (-) kutup takılır ve kutup başları ile akü sabitleme demiri sağlamca sıkılır.
16-akü izolasyon keçesini yerine yerleştiriniz.

17- aküyü ilk çalıştırmaya başlatmadan önce eğer fırsatınız var ise akü araç kapalı durumda ilen voltaj değerini ölçmeye çalışınız. 12,4 ve üstü olduğuna dikkat ediniz. akü test cihazını çıkartmayınız ve
18- aracınızı çalıştırınız. akü değeri 14 üstü geliyorsa yeni akünüz hayırlı olsun.



AKÜ DEĞİŞİMİ SONRASI ARAÇTA ALACAĞINIZ HATA EKRANLARI:

1- ESC hatası
2- Lastik başınç sensörü hatası
3- Start stop sistemi hatası
4- Direksiyon açı sensörü hatası
5- Araç multimedia saat ayar hatası
6- Araç km trip değerleri , başlangıç ve uzun süreli sürüş bilgileri sıfırlanması, ortalama hız ve yakıt bilgisi sıfırlanması.
7- aracın fuzzylogic ve ecu sürüş bilgilerinin sıfırlanması ( dsg resetleme )

hataları alırsınız. ama panik yapmayın.

ÇÖZÜMLERİ:

1- Araç çalıştırma sonrası ilk çalıştırma kapatılır. kaput ve kapılar kapatılır ve araç kilitlenir.
2- araç 1dk sonra açılır ve normal ve yavaş şartlarda araç çalıştıılır.
3- araç 5 dk rölantide gaza basmadan çalıştırılması sağlanır.
4- direksiyon araç hareket ettirilmeden tam sola ve tam sağa haraket ettirilerek en dip noktasında vurma sesi gelene kadar çevirilir ve hafifçe araç hareket ettirilir.
5- araç durdurularak saat ayarı yapılır.
6- araç hızı 50 km aşmayacak şekilde 10 dakika sakin şartlarda sürülür.
7- araç durdurularak kapatılır ve araç dışına çıkılarak araç kapatılır. sonrasında sanki ilk defa araca biniyormuş gibi arac sürülmeye devam edilir.

8- en son geçen hata start stoptur. çünkü start stop akünün alternatör ile tam şarjı sonrası devrenin tamamlanması sonucu akım çeken başka faktör yok ise devreye girer ve bu yeni aküde biraz zaman alabilir. takribi 30 dk da şartlar tam oluşacağından dolayı start stop sistemi çalışabilir duruma geçer. çalışır hale getirme için aracı kapatıp tekrar çalıştırmanız yeterli olacaktır.


NOT: akü değişimi vag araçlarda teyp kodu sormaz. akü değişimi beyni resetlemez. akü değişimi vagcom ayarlarını etkilemez.

herkese hayırlı olsun. benimkisi kötü komşu insanı ev sahibi yapar hesabı ile oldu ama yeni şeyler öğrenmiş olduk.


Çevrimdışı macrostr

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 735
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dryusufbal;631006
VAG GRUBU ARAÇLARDA AKÜ DEĞİŞİM KAİDELERİ- UYGULAMALARI VE SONRASINDA ARAÇTA YAŞANAN HATALAR VE OLUŞANLAR: ....

herkese hayırlı olsun. benimkisi kötü komşu insanı ev sahibi yapar hesabı ile oldu ama yeni şeyler öğrenmiş olduk.


Teşekkürler çok faydalı bir yazı, insanları saatlerce araştırmaktan kurtarıyor bu tarz paylaşımlar :gut:

Site içinde bir index konusu olsa bu tarz mesajlara ve başlıklara linkler olsa çok işe yarar.


Çevrimdışı zeyfa31

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
Bilgilendirmen çok işime yaradı Allah razı olsun


Çevrimdışı civanmukti

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 625
    • Profili Görüntüle
merhaba geçenlerde benim de akü bitti. gerçekten de tık diye bitiveriyor. vartanın e39 70 ah agm start stop aküsünü araç çalışırken taktı akücü. hiçbir ayar da kaybolmadı.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dryusufbal;631006
VAG GRUBU ARAÇLARDA AKÜ DEĞİŞİM KAİDELERİ- UYGULAMALARI VE SONRASINDA ARAÇTA YAŞANAN HATALAR VE OLUŞANLAR:

ARAÇ AKÜSÜNÜN DEĞİŞİMİ KURALLARI:
1- Aracınız çalışır haldeyken bütün ayak aydınlatmalarınızı ve tepe aydınlatmalarınızı tam kapalı konuma getiriniz.
2- coming home leaving home özelliğini kapatınız.
3- far ayarınızı 0 ( kapalı ) pozisyona getiriniz.
4- aracınızın alarm ve iç gözlem sensörünü kapatınız.
5- aracınızın multimedia cihazınızı kapatınız.
6 - Gündüz ledlerinizi multimedia dan kapatın.

( KISACA ARAÇ ÇALIŞMIYORKEN DE ELEKTRİK TÜKETEN TÜM ÖĞELERİ DEVRE DIŞI BIRAKINIZ

7- aracınızın kaputunu açın
8- sürücü camınızı tamamen açık hale getiriniz ( araç eğer kendini korumaya alırsa içeriden kilide ulaşabilin diye )
9- aracın kilidini açık halde tutun ve anahtarı içeride bırakmayın. tüm kapıları kapatınız.
10- aracın tüm sistemlerini uyku moduna alması için ortalama 2-3 dakika hiçbir işlem yapmadan bekleyin.
Güzel bir anlatım olmuş.
Peki kurallara uymadan akünün kutup başlarını sökersem ve aküyü şarja alırsam, bir sorun yaşaınyır mu? Veya sorun yaşanması ihtimiali mi var sadece, önerilerinize bakarsak.
Ayrıca, aküyü kapalı ve toplu apartman garajında şarj yapacağım ve kapı camını açık bırakma durumum yok. Araç korumaya alırsa, kapı kilidi ile kapı açılmaz mı?


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Kapatılması sözkonusu olan şeyler için akü yeniden takıldığında aşırı yük çekmesinden ve ilgili cihazların ani kontakta zarar görmemesi için bir tedbir olabilir. Ben aküyü sökmeden kumandadan aracı kilitlediğimden zaten her şey kapanmış oluyor, o şekilde kutup başını söküp takıyorum. Kendi garajımda arada eksi kutubu sökerek şarja taktığımdan şimdiye kadar bir sorun görmedim. Şarj bitip kutbu takacağım zaman bir hamlede temas sağlamaya dikkat ediyorum. Sürücü kapısı anahtarla açılıp kapanabildiğinden camları da açık bırakmıyorum.


Çevrimdışı dryusufbal

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 875
    • Profili Görüntüle
bahsettiğiniz durumda takribi en az 10 sensör çalışır vazıyette. araç konfor modülü aktif olarak çalışır durumda alarm sistemi, kontak çalışır durumda, iç gözlem sensörü, kapı sensörleri çaşlışır durumda bu yüzden ayrıntılı alatma gereği duydum. zaten önemli olan ecu ve konfor modulunu kapalı tutmak.zarar gören onlar.


Çevrimdışı Swift

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 97
    • Profili Görüntüle
Merhaba,

Akü bazı arabalar için ciddi sorun. Kardeşimin sıfır aldığı 2010 model Astra J'nin ikisi garantiden olmak üzere dört kere aküsü değişti. Sonuncusunda kendim varta aldım bir boy büyüğünden, şu an için sorun yok.

Astra J bir türlü tam uyku moduna geçmediğinden sanırım, kardeşim yurt dışına çıktığında bir hafta on gün içinde akü azalma/bitme sorunu yaşıyorduk. Çözüm olarak "transport mode" aktifleştirmeyi buldum. Arabayı bırakırken taşıma modunu açıyorduk özel prosedürüyle (4lüler yanarken marşı basılı tutarak). Bu modda iken neredeyse çalışan hiç bir şey yok. Sadece kumandadan kapı açılıyor o kadar. Beklemede akü bitme derdimizi çözdü.

Acaba akü değişiminde taşıma moduna almak bir çözüm olabilir mi? VCDS'de taşıma modu için bir alan var ama mutlaka kolay bir yolu da vardır.

Aküden yana dertli olduğumuzdan Octavia için de biraz araştırmıştım. Edindiğim bilgiye göre akü değiştikten sonra seri numarasını beyne tanımlama gerekiyor. Anladığım kadarıyla seri numarasının takibi diye bir şey yok, aküden seri no okumuyor beyin. Rastgele seri no girilse de oluyormuş. Söylenene göre yeni seri no girildiğinde araç yeni akü takıldığını anlıyormuş. Aksi durumda hala eski akü var sandığından bazı ayarları kısma, start-stopu iptal etme durumları olabiliyormuş. Gereksiz bulan farklı görüşler de var gerçi. Skoda'nın servis talimatnamesini bulmak lazım aslında.