Dizeller biraz geç ısınıyor sanırım.Ben Roomi ile nerdeyse hiç gaza basmasam dahi 1 km içinde motor ısınıp içeriyi ısıtmaya başlayabiliyor bu soğuklarda bile..
Tüketim feci
Bizde 1 km falan mümkün değil.:bnn:
2500 devir gidersen motoruna daha az zarar vereceğini düşünüyorum zira dediğin gibi çabuk ısınacak. Ama burdaki en önemli nokta çok çok az eğimli bi ivme grafiği ile hızlanman Benimki 4-5 km de falan 90 derece oluyor eğer İstanbul Yoluna şak diye çıkarsam.
Zaten hararet göstergesinde görmesende 40 derece falan olduktan sonra problem değil. Zira o 50 mi 70 mi ne öle bi yerden başlıyor ölçmeye
Benzinli haliyle çabuk ısınır. Blok daha kibar Yanma ateşlemeli, yakıt benzin :lol:
Hararet göstergesi olmayınca kaloriferden anlyonuz de miiii :lol:
Belirttiğin gibi çok çok efendi kullanıyorum acelem yoksa; o sorun değil. Gaza basmıyorum, ayağım pedalın üstünde duruyor desem yeridir.
Bir de mesele çalıştırıp yola çıktığın an yüksek hızlara ulaşabilmek. Mesela geçen akşam bir iş için soğuk havada yoğun Kızılay-Tunus Caddesi-Tunalı trafiğine girdik. Araç bir türlü ısınmadı. Yani süreye baksan 2-3 kere 90 derece olması lazım; ama dur kalk yapmaktan devir arttıramadığımız için motor 90 dereceye çok geç ulaştı. 11-12 litre tüketim de cabası. (gerçi bu soğuktan ziyade sıkışık trafikte beklemekten kaynaklı)
İlk mesajda verdiğim örnekte de bunu belirtmek lazım. Söz konusu geç ısınma peridyodunun ilk 2-3 km'si ve 6-7 dakikası yavaş ve yoğun trafikte geçiyor.
Bu "düşük vites - yüksek devir" sistemi ile ilgili merak içindeyim; bir an önce denemem lazım.:++:
Ha bir de,
Her ne kadar kullanım kılavuzu 70 dereceden sonra motora yüklenebileceğimizi belirtmiş olsa da, mecbur değilsem 90 olmadan yüklenmiyorum. Psikolojik bir şey işte.
(o ibre orada sabit sabit duracak)