Su 3 Gündür ise gidip geliyorum (gidis - gelis 24 Kilometre) ve aracin Motoru 90°C derece isiya hic bir sekilde ulasamiyor. Nedeni ise Soguk havalar, Sabah -8,5°C derece ve aksamlari is cikisinda -4,5°C derece oluyor ve tabiki bu buz kesen havada Motor zor isiniyor malesef, tabi birde mesafe fazla uzun olmayinca Vakit bulamiyor diyebiliriz.
Masallah 15 litre´yi gecmis bu arada. Motor neydi
Sizin araçta da bizim mesele ile alakalı bir sorun var: DSG-2.0 TDI birlikteliği.
Aracınızda, maşallah, canavar gibi motor var. DSG şanzıman çok yüksek güç talebinde bulunmadığınız sürece çok düşük devirleri kullanıyor. (daha bugün tamamen aynı motor-şanzıman kombinasyonuna sahip Tiguan ile yolculuk yaptım) Bu nedenle benim başlıktaki ilk mesajımda bahsettiğim "düşük motor aşınmasına karşın yüksek tüketim" teorisi devreye giriyor olabilir.
Hani gene ben 1600-1800 aralığında kullanıyorum (daha alt devirlerde ilerleme isteği üst viteslerde iken zayıf) Ama sizin araç (en azından Tiguan:D) gayet de 1400-1500 devirlerde geziyor. Kullanan arkadaşın da gazı okşadığını falan sanmıyorum; o kadar pro değildir.:kiki:
dizel yakıtlı motorların handikapı geç ısınmasıdır. amcam kamyoncu iken hatırlarım genelde ankarada bize uğradığı zamanlar sabah gider yarım saat kamyonu çalıştırır öyle hareket ederdi.
Ama sorun burda işte; durduğu yerde çalışan dizel ısınmıyor. (en azından alüminyum bloklu olmayan TDI'ımız için bu şekilde) Hatta ABD'deki TDIclub'cıların sitesinde bile yazılıdır, "rölantide boşuna beklemeyin, ısınmayacak" diye.
Başlangıcı için en doğrusu Hakan'ın da belirttiği gibi yağın şöyle iyi bir çalkalanması, turbonun kendini korumaya alabilmesi için kısa bir süre bekleyip, sonrasında çoook sakin bir sürüş tarzıyla harekete geçmek. Bunu gönül rahatlığıyla uyguluyorum.:ok:
Ama sonrası hala meçhul. Birkaç deneme daha yapıp yakıt durumunu da inceleyerek kesin kararı vereceğim.