Merhaba,
Hacim önemliyse, Yetinin köşeli hatları ve arka koltuklarının esnek yerleşim düzeni, taşımada ve ferahlıkta, Scenic aracınızı fazla aratmayacaktır.
Otomatik vitesli Yetilerin Türkiye de satılan versiyonlarında, 7 ileri vitesli, kuru kavramalı dsg şanzıman bulunuyor.
Bu şanzımanın en önemli sorunu, ısındığı zaman balatalarının çabucak tükenmesidir. Dur-kalk trafik kullanımında da hızlı bir şekilde ısınabiliyor.
Ancak, burada, sorun olarak bahsettiğim durum, arıza değil, kullanım şartlarına bağlı olarak gerçekleşebilen, bir sarf parçasının bitmesinden ibarettir.
Genellikle, istanbul gibi, yoğun trafikli şehirlerde balatalar beklenenden önce tükenebiliyor. Tükendiğinde de, kavrama ünitesi değişiyor.
Değişim işleminde, eğer araç yetkili servis bakımlı ise, malzeme maliyeti garanti kapsamında sayılıyor, müşteri sadece işçilik bedelini ödüyor.
Bu nedenle, garanti koşullarına sahip olup olmadığının ve şanzıman durumunun bilinmesi açışından, alacağınız ikinci el aracın, geçmişini bilmek önemlidir.
Senelik 15bin km ve şehir içi ağırlıklı kullanım için, dizel tercih etmeniz daha uygun gibi görünse de, ekonomik seçeneği bulmak açısından, aracı ne kadar süre kullanacağınız da önemlidir. Şu anki piyasa fiyatlarına göre, muadil donanımli dizel ve benzinliler arasındaki fiyat farkı, belirttiğiniz kullanım miktarı ile, yaklaşık 6 senede geri dönüyor.