Fabrikalarda sıfır üretilen araçların ön ve arka tamponlarında astar olmuyor. Araç astar havuzuna tamponlar olmadan giriyor, ve boyama işlemi de tamponlar olmadan yapılıyor. Tamponlar fiberglass malzemeden yapıldığı için astar atılmadan direkt boya yapılıyor. Önceden çeşitli modellerin tamponları her renkte hazır. Montaj esnasında aracın boya koduna göre hazırlanmış tampon ekleniyor sadece. Boya ustasının bu durumu bilmesi lazım.
Bence de sıkıntı taşıma esnasında olmuş olabilir. Esneme fazla olduysa boyada kılcal çatlaklar olabiliyor, sıkıntıları sonradan çıkıyor.
bilgiç bey in verdiği birtakım bilgilerin yanıltıcı olduğunu düşünüyorum.
1. araçların tampon vb. sış aksam plastik parçaları fiberglas değildir. termoplastik olefin tpo malzeme ve türevleridir.
2. tampon boyamada seri üretim de genellikle prosess akışı şu şekildedir.
a- kalıptan çıkan malzemenin yağının alınması
b- malzeme üzerindeki gerilimin alınması (flamaj) yakarak veya çeşitli kimasallar ile.
c- astar uygulaması
d-astar flash off
e- astar pişirme fırını
f-soğuma bölümü
g-base coat uygulama (ana renk)
h- base coat flash off
i- base coat kürleme fırını
j- base coat soğuma
en son ürün özelliğine göre clear coat da uygulaması olabilir.
bu aşamalardan flamaj veya yağ alma iyi yapılamaz ise boyada dökülmeler ve çatlamalar görülebilir. firma bunu seri takibinden yapabilir.
yani özet olarak kalite problemi var ise bunu wag grubu saptayabilir.
örnek tampon boyama hattı :
https://www.youtube.com/watch?v=jamofhdLmrgsaygılarımla.