škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

2016 1.2 otomatik fabia yı manuel kullanmak üzerine

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı fabia2016

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 27
    • Profili Görüntüle
arkadaişar 2016 model 1.2 fabia manuel kullanan var kullanmayı taviye edermisiniz ben dün biraz kullandım 40 km şehir dışında yakıt ibresi şehrin girişinde 3.4 gösteriyordu normalde aynı yolda genelde 4.7   4.8 lerde gösterirdi      
şehir içi veya şehir dışında kullanıp deneyimlerini paylaşacak arkadaşlar varmı bide manuel kullanmanın şanzımana bi zararı olurmu avantajları ve dezavantajları hakkında yardımcı oluyrsanız sevinirim


Çevrimdışı sedatss

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 38
    • Profili Görüntüle
Hayatımda ehliyet aldığım dönem haricinde hiç manuel kullanmamış biri olarak yorumum dsg'nin bana göre çok daha iyi vites değiştirdiği :) Ama bu benim beceriksizliğimle doğru orantılı olabilir. Yalnız zaten dsg d modunda 60 km hıza ulaşana kadar 7 vites değiştirdiği için gerekli ekonomiyi yapıyor gibime geliyor. Ben manual moda sadece sıkışık trafikte geçiyorum o da şanzıman dur kalkta çok ısınmasın diye..


Çevrimdışı fabia2016

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 27
    • Profili Görüntüle
dsg performans olarak gayet iyi ama ben açıkçası ilk uzun yolda denemek istiyorum manuel vitesi deneyen varmı tecrübleri nedir merak ediyorum ve tabiki şanzıaman sorun yaşatırmı bu onu bilmek istiyorum açıkçası biraz elim alışsın istedim kış aylarında manuel kullanmam gereken yerlerde zorlanmamak için


Çevrimdışı coxcomb

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 541
    • Profili Görüntüle
hocam şanzımanda hiçbir sorun olmaz manuel kullanabilirsiniz ancak vites aralıkları alışılagelmiş manuel vitesler gibi değil.

özellikle ilk 3 viteste çok düşük devirlerde vites yükseltiyor ve aracın ivmelenmesini çok iyi takip ediyor.

ben test ettim ve dsg'den daha verimli bir yakıt tüketimi sağlayamadım, çünkü en fazla ezbere vites değiştirebiliyorum. çünkü manuel viteste motor sesini veya devir göstergesini takip ederken burada takip edecek bir şey yok.


Çevrimdışı firat1337

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 116
    • Profili Görüntüle
Ben de manueli sadece dik yokuş çıkarken ve sıkışık trafikte kullanıyorum. DSG nin yokuşlarda ve inişlerde bir hayli kafası karışıyor ve geç vites yükseltiyor. Ayrıca aracımızın otomatikte 60km. hızla 7. vitese çıktığını düşünürsek düz vites araçlardaki gibi km.ye göre vites uyumunu ben açıkçası tutturamıyorum :) bir kaç defa manuelde kullanırken aracı bağırttığım oldu vites düşürürken.


Çevrimdışı Uzman24

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 375
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: coxcomb;620733
hocam şanzımanda hiçbir sorun olmaz manuel kullanabilirsiniz ancak vites aralıkları alışılagelmiş manuel vitesler gibi değil.

özellikle ilk 3 viteste çok düşük devirlerde vites yükseltiyor ve aracın ivmelenmesini çok iyi takip ediyor.

ben test ettim ve dsg'den daha verimli bir yakıt tüketimi sağlayamadım, çünkü en fazla ezbere vites değiştirebiliyorum. çünkü manuel viteste motor sesini veya devir göstergesini takip ederken burada takip edecek bir şey yok.

Maxi Dot bilgi ekranında gösteriyor manuel kullandığınızda vites yükseltmeniz gerektiğini şu şekilde bir görüntü çıkıyor 2>3 şeklinde


Çevrimdışı coxcomb

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 541
    • Profili Görüntüle
evet gösteriyor ancak ister istemez gecikmeler oluyor, insanlık hali. dsg o an geldiği anda vites geçişini yapabildiği için bence daha verimli sonuçlar çıkıyor ortaya. [MENTION=11723]Uzman24[/MENTION]


Çevrimdışı Uzman24

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 375
    • Profili Görüntüle
[MENTION=15281]coxcomb[/MENTION] size katılıyorum. Ben manueli sadece yokuş yukarı çıkarken ve aşağı inerken kullanıyorum ama doğru mu yapıyorum bilmiyorum açıkçası. yokuş yukarı çıkarken araç düşük viteste yüksek devirde çıkıyor bende vites yükselterek devir düşmesini sağlıyorum. Aynı şekilde aşağı inerken hiç gaza basmamama rağmen araç 4000 devirlere çıkıp vites yükseltmiyor bağırıyor bende manuelden vites yükseltip gaza basmadan düşük devirle iniyorum. Eğer yanlış yapıyorsam eleştirilere açığım


Çevrimdışı coxcomb

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 541
    • Profili Görüntüle
ben bir tek yoğun trafikte manuel vitese alıyorum. doğruluğundan emin değilim ama duyduğum bir bilgiyi ileteyim size, yokuş çıkarken kendiniz vites yükselttiğinizde şanzımana olduğundan daha fazla yük bindiğinden zararlı olabiliyormuş.

bunu düşünerek aracın biraz devirli çıkması çok da problem değil, en fazla yakıt tüketimi artar ki bahsettiğimiz yokuşlar çok dik ve kısa sürede biten yokuşlar.

yokuş inerken de araç çok hızlanıyorsa frenle iniyorum, çünkü vites yükseldikçe hızlanmaya devam ediyor araç. varsın balataları biraz erken değiştireyim o çok problem değil. [MENTION=11723]Uzman24[/MENTION]


Çevrimdışı Bilgic

  • Nová Fabia III Combi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1325
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uzman24;620868
[MENTION=15281]coxcomb[/MENTION] size katılıyorum. Ben manueli sadece yokuş yukarı çıkarken ve aşağı inerken kullanıyorum ama doğru mu yapıyorum bilmiyorum açıkçası. yokuş yukarı çıkarken araç düşük viteste yüksek devirde çıkıyor bende vites yükselterek devir düşmesini sağlıyorum. Aynı şekilde aşağı inerken hiç gaza basmamama rağmen araç 4000 devirlere çıkıp vites yükseltmiyor bağırıyor bende manuelden vites yükseltip gaza basmadan düşük devirle iniyorum. Eğer yanlış yapıyorsam eleştirilere açığım


Yokuş çıkarken devirli çıkmak daha iyi. Siz vitesi arttırdığınız zaman yarım debriyaj kullanıyormuş gibi oluyor. Bu daha zararlı DSG için. Bırakın şanzıman beyni ayarlasın.

İnerken de devirli inmesinde bir sakınca yok. Motor freni yapıyor. Gaza basmadığınız sürece yakıt tüketimi de olmuyor.

Ben yokuşlarda DSG'ye güveniyorum. Bir tek çok sıkışık trafikte manüel kullanıyorum, o da DSG yapısı gereği hemen 2. vitese geçmek istiyor. Ancak sürekli 1>2 sonra tekrar 2>1 şanzımanı yoruyor. Gereği yok.