Tesekkür ederim arkadaşlar. Öncelikle şunu belirteyimki test etmedigim hic bir araba haķkında yorum yapmam. Bunu neden söylüyorum. Cünkü bu aracı aldığım günden beri çevremde ileri geri konuşan, bu motor yürümez, turbolu olduguna bakma 1.6 atmosferik motorun yokuşta bayılmayanı gibi saçma sapan eleştrilerde bulunan insanlar oldu. Zira benim derdim hız değil ekonomik, güvenli ve genis bir araç olmasi idi. Bunu kendi forumumdada defalarca söyledim. Teknoloji degiisiyor bildigimiz kalıpların artik dısına cikma zamani geldi vs gibi. Onceki araclarim nissan 200 sx s14a, opel calibra, forester sti vs gibi yüksek hp li araçlar olduğu icin, 1.0tsi den çok bir performans beklemiyordum. Klima açinca bayılmasın, torku yeteri kadar bana sunsun yeter demistim. Aldığım günden dün akşama kadar arabayı ne zorladim nede başka bir islem yaptım. Arkadaşlar Ben bu motorun sıradan1.6 2.0 atmosferik veya turbolu 1.6 dizel araçlari yolda geride bıracağını daha gaz pedalına dokundugum ilk gun anladim. Tabii buna cevremde ve forumumda kimse inanmadı. Dün akşam forumuzun istanbul bulusması vardı. Ankaradan basa basa gittim cankurtaran rampasini 182 km hizla arabada iki kisi var iken ciktim. Bulusma oldu yedik ictik. Muhabbet 1.0 tsi nin performansina ve benim moderator olarak bulundugum iddalara geldi. Bulusmada bulunan herkese rolling teklifinde bulundum. Sadece subaru forester sturbo 177 hp arabasi olan Burak kardesim davetime icap etti. Oda tamamen meraktan. Otobana ciktik tum ekip olarak. 20 km hizla giderken korna ile yarisimiz basladi. Yol sakindi seritler bostu. Diger ekip videosunu cekmeye calisiyordu. Sturbo 177 hp 4 ileri tork konvertorlu bir sanzimana sahip arabadir. Benim tsi ise manuel. Kalkar kalkmaz sturbo bir boy farkla onume gecti. 1.2 ve 3. Vitese kadar aradaki bir boy fark devam etti. 4.vitese attigimda yanina geldim. 5. Vitese attigimda gecmeye basladim. 6 vitesi attigimda ise sturbo hayli geride kalmisti. Arkadaslar 1. Vites haric tum vitesleri 6 bn devirde attim. Inanin saka gibi. Surekli hissettiginiz tork gucu bu arabayi cok muazzam bir hale gwtiriyor. Isimiz bittiginde herkes olaya cok sasirmis acaba sturbonun motorumu bitik demeye baslamisti. Kaput acildi icindeki findik tsi 3 silindirli motor iyice incelendi. Teknolojinin nerelere geldigi ve bizim ne kadar gwride kaldigimiz bir kez daha ortaya cikti. Tum bu exsina ragmen Ankara istanbul git gel arti rolling sonucu aracim ortalama 5.3 litre yakit yakti. Bana gore sudan ucuz. Bu arac inanin dusundugunuzun otesinde bir performans sunuyor oyleki 6.vitesde hiziniz 65 iken gaza bastiginizda arabayi alip goturuyor. Dizel gibi torku da erken bitmiyor. Bant araligi azalarak uzuyor sanki. 1.2 tsi den cok cok iyi. Bu cekise ragmen yakiti da oyle guzel degerlendiriyorki bu hareketleri bir baska arabada yapsaniz 100 km de en az 10 litre yakardi diyorum ben.
Sonuc olarak ben cok ama cok memnunum, gerek yakit gerekse ceviklik hiz, adina ne derseniz artik, her yonden konfor, ic hacim vs kullaniciyi tatmin edecek bir araba. Almayi dusunenler varsa bir dakika bos beklemesin diyorum.