škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

EPC, Lambda, Motor Arıza Sinyali yardım lütfen.

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı burhan baytar

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Merhabalar...
 
 Konunun iyi anlaşılması araçta oluşan sorunları aşama aşama anlatayım. maalesef bizde oto ustaları dinlemeden kafalarına göre iş yaptıkları için sorunu tespit edememekte.
 
 2003 model skoda fabia 1.4 16v otomatik vites aracım var, aynı zamanda lpg takılı.
 Uzun yola çıkacaktım ustaya bakım için götürdüm. aracın boğaz kelebeğini temizleyelim ve bujilerini değiştirip 3 tırnaklı takalım dedi. sen nasıl dersen dedim. araçta uzun zamandır ön lambda sensörü arızası vardı ama sorun yaratmadı hiçbir zaman. neyse usta boğaz kelebeğini söküp temizleyip geri taktı. bobinleri de zorla olsa söküp yeni 3 tırnaklı bujileri taktı (eskisi tek tırnak). aracı aldım çalışır vaziyette yola çıktım. lpg de kullandım. 500 km sonra araç rampada çekişte zorlanınca benzine aldım. bir ara benzin yemez gibi oldu ama stop etmedi. az daha gidince araç seyir halindeyken ayağımı gazdan çekince stop etti. benzinde tekrar çalıştırdım yine gazdan ayağı çekince stop etti. aracı yarım saat dinlendirdim. ustayı aradım, boğaz kelebeği adaptasyonu yapmadık mı diye sordu. yapılmamıştı maalesef. tekrar çalıştır sonra bilgi verirsin dedi. araç dinlendikten sonra çalıştırdım benzinde ve 50km gittim sorun yok. gaza geçtim bir süre fakat rampada 20km ile gidebildim. araç rampada çıkamıyordu resmen. neyse tekrar benzine aldım ve yine seyir halinde stop etti ve frenler şişti, direksiyon sertleşti. memlekete vardım orada gazda kullandım ama araç en ufak zorlanmada bu kez EPC sinyali verdi ve bu haldeyken 2000 devir 30km hızdan ileri gidemedi. vites geçişlerinde ise aşırı tekleme yapıp geçiş yapamıyordu. akü başı sök takla geçici olarak düzeldi. dönüş yolunda yine rampada çekemeyince tekrar epc yandı ve aynı şekilde motor kendini korumaya aldı. tekrar akü sök takla düzeltip, ustaya götürdüm, boğaz kelebeği adaptasyonu yaptım dedi. sonra lpg bakımı yaptırdım sorun yok dediler hava almıyor filan, sadece filtre eskimiş değiştik ve performans arttırıcı sıktılar tüpe. dönüş yolunda lpg de sorun olmadı hiç. eve geldim 2. gün tekrar epc sinyali verdi yine motor korumaya aldı, tekrar başka ustaya götürdüm. boğaz kelebeği hatası dedi adaptasyon yaptı geçti. bir kaç gün benzinde gezdim stop edip etmediğini kontrol etmek için, herhangi bir sorun olmadı stop konusunda. aracın benzini iyice azalınca aracı stop ettim tekrar çalıştırınca yine epc hatası verdi fakat bu kez motor korumaya almadı, benzin doldurdum tekrar çalıştırdım epc söndü ve yine normal şekilde devam etti. benzinden gaza aldım bu kez bir süre lpg bitince yine epc arızası yandı. onu doldurunca yine söndü arıza ışığı ama devirlerde aşırı oynaklık oluyor, araç geç hızlanıyor, devir hızla yükselip hızla düşüyor vs.  fakat bundan sonra araçta ciddi manada rölantideyken titreme başladı, direksiyon ve gaz pedalı aracın içi ciddi titreme yapıyor, avmlerdeki masaj koltukları gibi. tabi bu arada ustalara sordum ama bizim ustalar araç sahipleri kadar dahi bilgi sahibi olmadıkları için sorunla ilgilenmiyorlar. ustalara göre müşteri direkt arızayı söyleyecek, yani değişmesi gereken parçayı, onlar da bunu yapacak. yoksa arızanın ya da sorunun neyden kaynaklandığını tespit etmek onlara göre değil. her neyse, bu arada motor sarı arıza lambası sürekli yanıyor zira bu sorunlardan çok önce de böyleydi ve ön lambda sensöründen kaynaklı bu ikaz. bilgisayara bağlayınca gösteriyor zaten.
 yaptığım araştırmalara göre sorun; boğaz kelebeği, lambda sensörü (bence değil 1 yıldır arıza veriyordu ama boğaz kelebeği temizliğinden sonra sorunlar başgösterdi) egr valfi, bujiler, devir daim sensörü vesaire.
 
 sorum; epc ışığı ve motor koruma neyden kaynaklanıyor, özellikle gaz veya benzinin bitmesi ya da buna yakın zamanda yapması neyi gösterir? motorda titreme başlaması ve bunun süreklilik arz etmesi neden olabilir. benzer sorunla karşılaşan arkadaşlar teşhis edebilirlerse ve çözümünü de yazarlarsa sevinirim.


Çevrimdışı bipekkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 360
    • Profili Görüntüle
Burhan Bey,
Aşağıdaki linkteki araştırma, sorununuza yrd olabilir.Özellikle motor yıkama ,su birikintilerine hızlı girp çıkma soketlerde paslanmaya ve iletimde sıkıntılar yaratabiliyor.
http://forum.vwturk.com/showthread.php/19724-EPC-(Electronic-power-control)-SORUNU


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Bence bujilerden de olabilir. Bobin sök-taklarda bir sıkıntı olmuştur. Bulabilirseniz sorunsuz eski bujileri geri taktırıp deneyin.


Çevrimdışı burhan baytar

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
ben de bujilerden şüpheleniyorum ama epc yandığı zaman arıza göstermediler, sadece 2 nolu ateşleme ile ilgili birşeyler yazmıştı ama unuttum. silip geçtiler. benım eski bujiler tek tırnaktı, yeni bujiler 3 tırnaklı. usta daha iyi olur demişti. bundan kaynaklı olabilir mi bilmiyorum. eski tek tırnağa mı dönsem bilemedim.


Çevrimdışı burhan baytar

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bipekkan;621823
Burhan Bey,
Aşağıdaki linkteki araştırma, sorununuza yrd olabilir.Özellikle motor yıkama ,su birikintilerine hızlı girp çıkma soketlerde paslanmaya ve iletimde sıkıntılar yaratabiliyor.
http://forum.vwturk.com/showthread.php/19724-EPC-(Electronic-power-control)-SORUNU


 daha önce de okumuştum bunu, yine de çıkamadım içinden. kelebekte sorun var orası kesin ama kablolarla ilgili olmadığını düşünüyorum.


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
Aslinda uzun seyahat oncesi bu tür bakim yaptirma, arac motor yikatma gibi islemlerin yapilmasina pek olumlu yaklasmiyorum.
Bencede sorun egr den gibi duruyor.


Çevrimdışı burhan baytar

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Aracım en son trafikte epc yaktı fakat bu kez çalışır haldeyken gaz pedalı hiç tepki vermedi. kenara çektim ve çekici ile götürdüm. çekiciden indirince yine epc yanık halde bu kez 1500 devir ile tekleye tekleye ev götürdüm. sabah sorun kendiliğinden düzeldi ve doğruca ikitelli Atatürk oto sanayine gidip çıkma boğaz kelebeği bulabildim. götürüp taktırdım ve adaptasyon yaptırdım. tekrar bilgisayara bağladık bu kez boğaz kelebeği arızası gözükmedi ama egr valfi arızası gözüktü bu kez. ustada egr borularını temizleyelim sorun kalmaz dedi. haftaya egr borularını temizletmek için götüreceğim ama boğaz kelebeği değişiminden sonra araçta ciddi düzelmeler oldu ve şimdilik sorun gözükmüyor. çıkma aldığım için çok güvenmedim açıkçası sonuçta bozuk olup olmadığını bilemiyorsun ama şimdilik aracın performansı epey düzeldi.
 
 Usta boğaz kelebeğini değişmeden once egr borusu temizleyelim düzelmezsse öyle değiş dedi ama benim artık tahammül kalmadığı için direkt değiştim. 400 lira çekici parası verdim fakat boğaz kelebeği değişimi 420 liraya mal oldu, bu yüzden bu tür durumlarda çekinmeden direkt parça değişimi daha mantıklı.


Çevrimdışı Blue Rapid

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Benzer problemleri clioda yaşadım, uzun yıllardır tanıdığım ustanın tavsiyesi üzerine, 2000 km lpg kapalı benzinde kullandım hiç bir derdi kalmamıştı.
Bu süreçte lpg depo vanası kapalı sigorta çıkarılmış vaziyette kullandım.
Lpg kesicilerinin arızalanması ve benzin enjektöktörlerinin lpgden dolayı kurumlanmasından kaynaklandığı sonucuna ulaşmıştık.
Piyasadaki tanıdık olmayan ustaların çoğu para kazanmak için yanlış yönlendiriyor.
Saygılar.