škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yeni Sipariş:1.4 TSI Style DSG+20.000TL opsiyon...

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı wertasd

  • Sabreden Derviş
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1018
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Rifle44;622774
Konu hangi başlıkta acaba bilginiz var mı? Arattım ancak bulamadım.


Alıntı yapılan: erhan126;622784
Evet kesinlikle haklısın kapı içlerinde kadife kaplama yok benim arabada.Ben oraları hiç kullanmadığım için sorun olmuyor ama böyle bişey kabul edilemez.Yani özetle Mondeo konfor,yalıtım ve süspansiyon konusunda bir üst segmente yakın bir araba olsa da çok büyük handikapları olan bir araba,amacına uygun alınıp binilirse sahibini çok mutlu eder.Ben eşim kullansın diye otomatik araba alacam yoksa arabamı satmayı uzun yıllar düşünmezdim.

Arabasını satan arkadaş kim,link atabilir misiniz?


http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=39189


Çevrimdışı erhan126

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 24
    • Profili Görüntüle
Ben de Mondeo sahibi olup Superb almayı düşünen biri olarak bir kaç şey daha söyleyebilirim.10km hızda rüzgar sesi geliyor demişsiniz o bahsettiğiniz motor sesi o da 80km hıza kadar,sonrasından o da yok,siz belki arabayı çok yüksek süratlerde kullanmadığınız için öyle hissetmiş olabilirsiniz.ben her gün 60km uzun yolda 120-180 arası 15 km de şehir içi kullanıyorum.Daha yeni 10 günlük tatilden geldim 3500 km yol yaptık yani arabama çok hakimim.Bir günde toplam 1500km yol yaptık 1100 km'sini ben kullandım,araba hiç yormadı artık uykumuz geldiği için tükendik zira sabah 9'da çıktık gece 1 de babama çiğköfte yaptırdık gece 3'de evdeydik.Bu konfordur işte başka arabayla o saatte misafirliğe gitmek istemezsin evine gitmek istersin bir an önce.Rüzgarsız bir günde 150 km'den sonra rüzgar sesi geliyor 10km falan değil.Lastiklerim CSC 5,yol sesi de 130 dan sonra geliyor.Malzeme kalitesi konusunda Mondeo'da kapı içlerinde kaplama olmaması kabul edilemez bir eksikliktir doğru ama bu arabanın malzeme kalitesinin kötülüğünü göstermez.Vitesin aşağısına kadar yumuşak kaplama var,ön kapı üstleri daha yumuşak,aynı yumuşaklık arka kapı üslerinde ve altında da devam ediyor.Hele bir ortada ses açma tuşu var ki sımsıkı dokusu falan süper 3 yıllık ve 50bin km bir arabadan bahsediyoruz,tuşlarına bastığınızda hiç bozulmayacak hissi veriyor bu konuda Superb'ten daha iyi,daha bir sürü detay verebilirim.Superb kötü değil belki daha iyidir ama bence Mondeo bir tık ve çıt herneyse daha güzel geldi bana.Kapı içinde döşeme yok ama bagaj halısı 3 santim kalın,bu Superb'de 1santim falan çok ince,bu ne anlama gelir bilmiyorum ama malzeme kalitesi diyorsak al sana bir karşılaştırma.Bunlar detaylar ve subjektif şeyler.Focusvari demişsiniz focus nere mondeo nere hiç alaka yok ya,0 alaka.Segment konusunda en belirleyici hacimdir boyuttur bu konuda tabi ki Superb önde.Ben arabamın eksiklerini saysam sayfa dolar,siz Mondeo'yu çok yanlış yerden vuruyorsunuz bu kadar eleştirilecek yönü bulunmasına rağmen.Superb'in süspansiyonları o kadar yumuşak ki birbirine değip ses çıkarıyor diyorsunuz bu övünülecek bir şey değil ki,ben dediğiniz kadarını bilmem ama süspansiyonların çalışma aralığı Mondeo'dan daha dar gibi geldi bana,ayrıca kısa ve keskin çukur ve kasisleri daha fazla hissettiriyordu ama Superb'in dikey ve yatay salınımı daha azdı,daha rijid sıkı hissettirdi.Ayrıca Superb çok atik ve hafif hissettirdi,bu hoşuma gitti.Mondeo daha ağır başlı ancak yola daha iyi oturan anlatılmaz bir his veriyor.

Bunlar 10km Superb kullandıktan sonraki hissiyatlarım illa böyle demiyorum.İnşallah Superb'i alırız da daha iyi bir karşılaştırma yaparım yazarım buraya :)


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
Yol tutuş olarak Ford bu konuda takıntılı olsa da aynısını Mondeo da sergileyememiş. Superb daha kararlı ve daha sıkı bir araç mondeodan. Superte sadece ön arka kapı üstleri değil iç kısımlar bile komple yumuşak. Mondeoda bazı alanlarında sert plastikler var. Superbin de vites bölümü nerdeyse kolçağa kadar soft malzemelerle kaplanmış.Bence bu konu biraz hissiyat meselesi bana da Superbte malzeme kalitesi bi çıt fazla gelmişti. Yalıtım olarak ben en çok motor sesi farkında Superb daha iyi derim kalan yerlerde birbirleirne yakınlar. Ancak işlevsellik hacim vb durumlarda Superb segmentinde liderdir.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı fairfight

  • Superb Driver
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 283
    • Profili Görüntüle
Yaklaşık 1,5 ay mondeo 1.5 Ecoboost 160 HP kullanmış ve şu anda şahsi aracım olarak Nisan ayından bu yana 1.4 Tsi 150 HP Superb kullanan biri olarak yorumlarımı paylaşmak isterim.

-Bu sınıfta benim görüşüm en önemli olan kriterlerden biri hacim olmalı. Bu konuda Superb'in sınıf lideri olduğu herkes tarafından bilinmekte. Bana göre bu değerlere yaklaşan araçlar da kabul edilebilir. Fakat mondeo, özellikle bagaj hacmi bakımından birçok c sınıfı aracın bile gerisinde kalıyor. Boyutları büyük olmasına rağmen, iç hacme ve bagaj hacmine yansıtmayı başaramamış Ford mühendisleri. Hacim konusunda Superb çok önde.

-Motor konusunda ise benim yorumum yine Superb'in çok daha önde olduğu yönünde. Kağıt üstünde hem 1.5 olup hem de 160 beygir olan Mondeo daha güçlü gibi dursa da işler kullanımda değişiyor. Özellikle yaklaşık 100 kg Superb'in daha hafif olması, torkunun daha güçlü olmasından dolayı 0-100 değerlerinde de ara hızlanmalarda da bariz şekilde Superb daha iyi. İki aracı da kullanmış biri olarak bunu net şekilde deneyimlediğimi söyleyebilirim.

-Yakıt tüketimi konusunda da Superb çok daha başarılı bir araç. Aynı şartlar altında Mondeo ile 8,5-9 litre yaktığım bir yolda Superb ile 6,5-7 litre yakıyorum. Arada net olarak en az 2 litre oynama oluyor. Hem ağırlık hem de act özelliğinin de bu tüketimde katkısı büyük Superb için.(Benim Superb'im manuel, mondeo powershift olarak kullandım)

-Genel malzeme kalitesi, işçilik konusunda ise çok büyük bir fark olduğunu düşünmüyorum fakat kendi görüşüm yine Superb'in önde olduğu yönünde. Ön ve arka kapıların tamamen yumuşak malzemeyle kaplanması, kapı içlerinin halı kaplı oluşu Mondeo'da olmayan özellikler. Özellikle vitesin alt kısmının Superb'de yumuşak plastik olması bu fiyat seviyesindeki D sınıfı araçlarda görmediğim bir artı. Mondeo da kesinlikle sınıf standartlarını karşılayan bir araç. Konsol görünümü olarak Mondeo'yu daha çok beğendiğimi de söylemeliyim.

-Yol ve motor sesi ise iki aracın birbirine üstünlük kuramadığı bir alan bana göre. Superb yol sesini, mondeo ise motor sesini daha çok içeri alıyor. Rüzgar sesinde 120 km'ye kadar iki araçta da sıkıntı görmedim.

-Konfor konusunda sınıf lideri Mondeo. Kullandığım Mondeo'da 16'', benim Superb'imde 18'' jant olmasının tabi ki etkisi var fakat Mondeo süspansiyon anlamında kesinlikle çok üstün sınıfına göre. Superb asla rahatsız etmedi beni fakat Mondeo ''uçan halı'' hissiyle çok etkilemişti beni.

Saydığım tüm başlıklar altında Mondeo bana göre sadece konfor anlamında üstünlük kurabiliyor. Motor ve yol sesi bakımından eşit olarak gördüğüm araçlarda diğer tüm kriterlerde Superb'in üstün olduğunu düşünüyorum. Araç satın almadan önce bu iki aracı da değerlendirdiğimde bunları göz önünde bulundurarak Superb almıştım ve çok memnunum kararımdan. Umarım uzun yorumlarım yardımcı olmuştur :)


Çevrimdışı erhan126

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 24
    • Profili Görüntüle
Hocam yorum için teşekkürler.Çok açıklayıcı olmuş,çok güzel özetlemişsiniz.Benim aklım Leon Xcellence'a da biraz kaymış durumda,20 bin TL daha ucuz daha küçük,bizim kullanım amacımıza daha uygun gibi geliyor.Bayramdan sonra bayiye gidip inceleyecez.Golf ömrümü yedi bir türlü alamadık şimdi de Superb ömrümüzü yiyeceğe benziyor bir alamayacaz bu gidişle :)


Çevrimdışı fairfight

  • Superb Driver
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 283
    • Profili Görüntüle
Rica ederim ne demek :) Leon çok beğendiğim bir araç. O sınıfta Golf için fiyatların çok yüksek olduğunu düşünüyorum. Leon daha mantıklı bir seçenek. Araçtan beklentileriniz Leon ile de karşılanıyorsa tavsiye ederim kaliteli bir araç :)


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
[MENTION=15934]erhan126[/MENTION]

Abi eğer leon almayı düşünüyorsan bence aracını satma.Sadece leon için demiyorum d segment araçtan c segmente geçiş yapacaksın en basiti arka süspansiyon bağımsız değil torsiyon olacak ve sen mondeodan inip bunu yaparsan bence mutlu olamazsın. Ha illa c segmente yönelirim diyosan ben gene hacim artısı ile Octavia derim. Astrayı beğenen çok ancak ben astrayı o  otomatik şanzuman ile almam.Kim ne derse desin gecikmeli çok eski bi şanzuman yakıtı da çok arttırıyor. Konfor olaraksa sınıfında en son sırada astra. Bence satma mondeoyu Superb almayacaksan :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Bana gore Aractaki sert plastik olayina bu kadar takilmamak lazim. Ikinci aracim captiva 6 yas 100bin kmde aldim ve aracin tum plastik aksami dondurma kulahi kalitesinde sert bir plastik ama devasa orta kol dayama disinda hicbir yerinden rahatsiz edici ve aracin km ve yasina uygun olmayan bir ses gelmiyor.
Arac cok hor kullanilmadigi ve cok km yapip cok eskimedigi surece plastigin sert yumusak olmasinin ses acisindan cok farki olmuyor ama yumusak plastik goruntu olarak biraz daha yuksek kalite hissi uyandiriyor.


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
[MENTION=13384]Forever[/MENTION]

Hocam benim bi tanıdığım almayı düşünüyor.Captivanın hemen hemen yer yerinde ön arka kapı göğüs kolçağın oralar yumuşak plastik çok kaliteli demişti. CRV ye ise yumuşak plastik yok çıtırdıyor demişti. Captiva da sert plastik çok az demişti bana. Eğer aracınız hala sizdeyse malzeme incelemesi olarak kısa bi video atabilir misiniz ? Bir de yol tutuşu yalıtım tüketim nasıl yardımcı olursanız çok sevinirim. Bu arada uzun vadede sert ve yumuşak plastik arasında çok fark olduğunu söylemek istiyorum. Cevabınızı ve captiva hakkındaki yorumlarınızı bekliyorum. Ufak bi video size zahmet olmazsa çok mutlu olurum. Yol tutuş yakıt konfor yorumlarınızı bekliyorum abi teşekkürler.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı erhan126

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 24
    • Profili Görüntüle
Superb 124 bin TL.O da mesele değil,eşim kullanamam dedi,bence de kullanamaz.Küçük bir araba lazım bize.Mondeo'dan sonra C segmenti değil bir çok D segmenti bile beni bazı yönlerden tatmin etmeyecektir ama ben razıyım göze aldım.Diğer türlü bir tane D bir tane B segmenti araba almak zorundayız ki o daha zor vergisi,kaskosu pulu vs...Leon benim için bazı yönlerden iyi olur daha hızlı,güzel opsiyonları var,2. eli iyi,şekli şemali güzel,otomatik,0 araç,0 km,şehir içinde küçük olmasının avantajı var vs...İlerde Mercedes E serisi alırız 2. el Allah can sağlığı versin :)

Sert plastik olayına ben de hiç takıntılı değilim.Eğer arabanın fiyatı bu duruma göre uygunsa trim sesi yapmıyor ve aşınma olmuyorsa sorun değil hatta bazı yönlerden daha iyi:uzun ömürlü,dokunmayla falan çizilmez yırtılmaz,temizliği kolay :) CRV tavsiye etmem seneye yeni kasası gelecek hatta Amerika'da satılıyormuş.


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Cagri33;622886
[MENTION=13384]Forever[/MENTION]

Hocam benim bi tanıdığım almayı düşünüyor.Captivanın hemen hemen yer yerinde ön arka kapı göğüs kolçağın oralar yumuşak plastik çok kaliteli demişti. CRV ye ise yumuşak plastik yok çıtırdıyor demişti. Captiva da sert plastik çok az demişti bana. Eğer aracınız hala sizdeyse malzeme incelemesi olarak kısa bi video atabilir misiniz ? Bir de yol tutuşu yalıtım tüketim nasıl yardımcı olursanız çok sevinirim. Bu arada uzun vadede sert ve yumuşak plastik arasında çok fark olduğunu söylemek istiyorum. Cevabınızı ve captiva hakkındaki yorumlarınızı bekliyorum. Ufak bi video size zahmet olmazsa çok mutlu olurum. Yol tutuş yakıt konfor yorumlarınızı bekliyorum abi teşekkürler.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Video cekecek vaktim olmadi ama internetten captiva gorsellerine bakarsaniz konsolun ortasi yukari cama kadar sert. Konsoldaki siyah ust kisim yumusak ama kaliteli degil, ustu plastik kapli sunger gibi birsey. Konsolun krem renk olan alt tarafi vitesin etrafi ve kol dayamanin tamami sert plastik. Kapi icinde usteki siyah kisim yumusak, kol dayama ve cam kumandalarinin etrafi koltuklardaki suni deri kapli fakat bu kisimin altinda kalan devasa bolum sert plastik, kapi ceplerinin ici kapli degil. Bagajin yan taraflari yan camlara kadar sert plastik ile kapli, hali sadece zeminde var. sadece bagajdaki plastik miktari superbin tamaminda kullanilandan fazladir. Buna ragmen amerikan araclarinin genisligi ve uzak dogu araclarinin sorunsuzlugu ve aksesuar cesitliligini barindiran guzel bir arac.
Aracin tutulmamasinin en onemli nedeni 1910kglik agirlikla, eski teknoloji motor ve tork konvertorlu sanzumanin ortaya cikardigi tuketim. Motor ve sanzuman dayanikli ancak gunumuz emisyon ve tasarruf degerlerini karsilamaktan uzak. Bayramda aksarayda idim, daracik yollar, sikisik trafikte YB verisi 12,5lt idi (captivalarda YB nin %10 eksik gostermesinin kronik sorun oldugunu hatirlatirim). Uzun yolda ise pompa verisi 7,5-8.0 altina dusmuyor, ayni yukle ayni yolu 125 hp tsi superb 5 lt ile geliyor.
Ruzgar sesi yok ancak motor ve yol sesi fazla. Yol tutus sehirici sert virajlarda oldukca kotu ancak uzun yolda 100-120km araliginda cok stabil ve genis virajlarda hic sorun yasatmiyor.
Suan superb surekli garajda duruyor sehirdisi heryere captiva ile gidiyorum, devasa bagaji, genis ferah ic hacmi ile cocuklar superbe binmiyor.


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
[MENTION=13384]Forever[/MENTION] çok teşekkür ederim yorumlarınız için çok sağolun :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı Onurr

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 136
    • Profili Görüntüle
maddi açıdan sorun olmayacaksa mondeodan sonra leon almaktansa 3008 düşünebilirsiniz. test ettiğimde özellikle sürüşünün rahatlığı çok hoşuma gitmişti. leon asra tarzı araçlara göre de hem ferahlık hem konfor açısından artıları var ayrıca ebat olarak da c hatcbacklerden çok uzun değil.


Çevrimdışı erhan126

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 24
    • Profili Görüntüle
Geçenlerde kardeşim uçurumdan uçtu arabası pert oldu hava yastıkları açılmadı arabası 208'di.Pejo 454646464600008 olsa yine almam binmem bindirmem,seyahat bile ettirmem sevdiklerimi.5008'i de inceledik serviste,beş para etmez işçilik malzeme yerlerde.Alana hayırlı olsun bedava olsa binmem.


Çevrimdışı namre3kutuk

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 478
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: erhan126;622727
1.4 Tsi pretige 7400 TL'lik benim opsiyonları ekleyip indirimler dahil 155.000 TL olacak.Benim  hesapla 1.4 Tsi Style + yukardaki opsiyonlar 141.000 TL oluyor indirimler dahil.155 binlik araba 130'a benim 141'binlik araba 116'ya satılsa yine aynı hesaba geliyor.Zaten alcantara koltuk ve 18 inç jant hariç benim kombin prestige'in aynısı hatta daha dolusu.Zaten satmaya değil binmeye alacam hiç umrumda olmaz artık 2. eli.

Herşeyden önemlisi şu an skodanın genel sitesinde 1.4 TSI DSG 134.400 TL yazıyor.Kahramanmaraş bayisinin sitesinde 124.800 yazıyor.Ne yani zam geliyor da yerini mi yapıyorlar,şimdi ben arabayı liste fiyatı 124.800'den sipariş edip daha bir ay geçmeden 10 bin TL zam yapabilirler.Çok korkunç bir durum :)Bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz bir tezat var,uyumsuzluk var.

"Hiç bulaşma en dolu 2 el 1.6 TDI Prestige 140bin TL al geç" mi dersiniz.Ya da "Kıy paraya 1.6 TDI Prestige + 7400 TL'lik hoşuna giden opsiyonları ekle 0 km sipariş et." mi dersiniz?


Bence ikinci el Prestige alın. Ama sizin istediğiniz özellikteki bir aracı bulmak zor olabilir. Benim kendi aracım 2015 model Prestige ve üstündeki opsiyonlar şunlar.

Arka koltuktan ayarlanabilen ön yolcu koltuğu
Isıtmalı ön cam suyu püskürtücüleri
Panaromik sunroof
Phoenix 19” jantlar
3 bölgeli iklimlendirme sistemi
Arka koltuk konfor paketi (230 V Priz – USB – Karartmalı arka camlar)
Isıtmalı ön camlar
DSG şanzıman kontrol özellikli direksiyon (2015 modellerde opsiyoneldir, 2016 sonrasında standart oldu)
Adaptif hız sabitleyici
Şerit takip asistanı & Kör nokta uyarısı & Akıılı far asistanı
Ön bölge frenleme asistanı (2016 ve sonrası araçlarda opsiyonel)
CANTON 610 W 12 hoparlörlü ses sistemi

Böyle bir aracı sıfır almaya kalksanız 190-195 Bin TL ödemeniz gerekiyor. Fakat ikinci elde 140-145 civarına bulabilirsiniz.