škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Superb III Yakıt Tüketim Değerleri-Ana Konu

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Manowar

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 104
    • Profili Görüntüle
Hocam 1.4 tsi bursadan ankaraya 130 km hızla 5.5 litreye gittim ben de. Yıl içinde yaptığın km ye bağlı. Eğer arabanın üstünden inmiyorsan dizelden vazgeçmeyeceksin. Ha yine de tsi motorlarda yormuyor insanı tüketim olarak. Gerçekten başarılı.


Çevrimdışı vetapex

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 59
    • Profili Görüntüle


son yakıt değerimiz budur.
aracın kataloğunda şehir dışı 4.7 litre yakıt yakacağı söylenmiş.

az yaktırmak gerçekten sabır işi. benim hız ile aram yok. yollarımız çok düzgün değil. bebek ve hanım genelde uyuyor ve bu yüzden yavaş kullanıyorum. ayrıca yavaş kullanmak bana daha fazla zevk veriyor.

şehir içinde 10 litre civarında yakıyorum. çünkü çok kısa mesafede kullanıp araba ısınmadan eve varıyorum.

Bayır çıkarken ve araba hızlanırken çok yakıt tüketiyor. özellikle bayırlar takip edilip dengeli gaza basılırsa , mümkün olduğunca tork veren minimum devir yakalanırsa araç gerçekten ekonomik oluyor.

Ben bundan önce toyota kullandım. tekrar toyota almak istedim. bagajı büyük diye bunu aldım. Turbolu motorun çok uzun ömürlü ve ekonomik olacağını düşünmemiştim. düşük devirde gelen torkla beraber gerçekten çok güzel yakıt değerleri yakalanabilir. ama toyota almış olsam bayır çıkarken illaki gaza daha çok basacak ve devir arttıracaktım. benim yaşadığım gibi bayırı çok olan yerlerde turbolu motor daha verimli kullanılabiliyor.


Çevrimdışı wertasd

  • Sabreden Derviş
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1018
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ringcep;642796
İstanbulda yoğun trafikte 6,5 lt civarında ,uzun yolda ise hıza bağlı olarak 5 lt ortalama yakıtı var,ayrıca aracım manuel..sizdeki yakıt böyleyse boşuna dizel araç almışız.Dün 300 km istanbul dışı yolculuğum oldu,ortalama hız 130 km civarında 5.2 lt yakıt miktarı..


Çok yorum yapmak istediğim konu değildir bu sarfiyat konuları ama, 45 km ortalama hız şehir içi tüketim değildir.


Çevrimdışı ringcep

  • Yüzbaşı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1415
    • Profili Görüntüle
    • http://www.tekbamatbaa.com
Dizel araç sahiplerine kötü haber!
Motorin ile benzin fiyatları adeta kafa kafaya geldi. devletin, zamları ÖTV’den karşılamaması halinde motorinin litre fiyatı 7 TL 64 kuruş, benzinin 7 TL 73 kuruş olacak. Aradaki fark yalnızca 9 kuruşa düşecek

Motorin fiyatları, uluslararası piyasalarda artmaya devam ediyor. Bu artış, Türkiye’de henüz depolara ve ceplere yansımıyor. Ancak, milyonlarca dizel araç kullananlarının aylık akaryakıt faturası bir süre sonra artacak.

ZAM ÖTV'DEN KARŞILANIYOR

Devlet, mayıs ayından bu yana benzin ve motorine gelen zammı, ÖTV’den karşılıyor, pompaya yansıtımıyor. Motorinde 1 TL 4 kuruş, benzinde halen 63 kuruş ÖTV’den karşılanıyor.  Devletin bu uygulamaya son vermesi halinde motorinde ÖTV ve yüzde 18 KDV dahil 1 TL 24 kuruş artış yapılması gerekiyor. Bu durumda motorinin halen 6 TL 40 kuruş düzeyinde olan litre fiyatı, 7 TL 64 kuruşa kadar çıkacak.

FARK 9 KURUŞA KADAR İNECEK

Benzinde, halen 6 TL 99 dolayıda olan fiyat, vergilerle birlikte 74 kuruş artacak. Bu durumda bir litre benzin 7 TL 73 kuruş olacak. Motorinle benzin arasında fark 9 kuruşa kadar inecek. Bu gelişmenin Türkiye’de dizel araç satışlarına da yansıyabileceği belirtiliyor.

Otogazda da ilginç bir durum yaşanıyor. Devlet, benzin ve motorinde olduğu gibi otogazda da zammı pompaya yansıtmıyor. Otogazda litrede devletin tahsil ettiği ÖTV tutarı, yaklaşık 1 TL’den 15 kuruşa kadar düştü. Devlet, otogazda 85 kuruşu ÖTV’den karşılıyor.


Çevrimdışı Blue Rapid

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
[MENTION=4833]ringcep[/MENTION] iyide 55 lt dizel şehir içinde 900 km yol yaparken, 55 lt benzin 650 km yol yapabiliyor. Lt fiyatı eşitlense ne olacak. Araç satış fiyat farkı kapansın yeter.


Çevrimdışı noodles

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ringcep;642796
İstanbulda yoğun trafikte 6,5 lt civarında ,uzun yolda ise hıza bağlı olarak 5 lt ortalama yakıtı var,ayrıca aracım manuel..sizdeki yakıt böyleyse boşuna dizel araç almışız.Dün 300 km istanbul dışı yolculuğum oldu,ortalama hız 130 km civarında 5.2 lt yakıt miktarı..


Ben hiçbir zaman dizel araba almadım. Hem o kokuya hem de gürültüye tahammül edemiyorum.Benzinli araçlarda da düşük tüketim gayet mümkün. Aracın bakımlarının muntazam yapılması, doğru lastik basıncı ve uygun sürüş stili yeterli. Gördüğüm en yüksek ortalama 6,5 oldu aracımda. O da kısa süreli. Ortalama 6,1-6,3 arası gidiyor şehir içinde.

Bakın bu da 35 km ortalama hız verisi;

https://i.hizliresim.com/NDmVQO.jpg


Çevrimdışı ringcep

  • Yüzbaşı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1415
    • Profili Görüntüle
    • http://www.tekbamatbaa.com
Resimde 89 km ortalama hızdaki yakıt miktarını gösteriyor,bu hız şehiriçi değil şehir dışı olarak değerlendirmek lazım.İstanbulda şehiriçi hızlar 20-30 km vede durkalk.Sizinki bu şekilde 9 lt aşağı yakmaz.


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
[MENTION=16993]noodles[/MENTION]

Hocam TSİ ve TDİ motorlara binmiş ve tecrübe etmiş birisi  olarak söylüyorum ki evet benzinli motorlar arasında tutumlu bir motor eğer ki gaza çok yüklenmez fazla trafikte kalmaz sakin bir sürüş yapılırsa ancak özellikle şehir içinden bahsediyorum aynı güzergahta ve trafikte TDİ nin 6.5 litre yakacağı dur kalklı yoğun bi trafikte TSİ en az 8.5 yakar bu bir gerçek. Sizin uyduğunuz kriterlerle ben zaten aracıma 5 litre tüketim göstermiyorum. Hepsini geçtim uzun yolda 90-120 giderken sabit hızla tamam TSİ gene az yakar ancak bu hız bantları 140-150 leri ya da 170-180 leri görürse dizel 6-7 litre yakarken benzinli araç 15-16 litre yakar. Özetle benzinli motor karakterini seviyor olabilirsiniz ancak hiçbir zaman aynı sürüş profiliyle ortalama tüketim farkı 1.5 litrenin altına inmez. Sert sürüşte ve yüksek hızda bu makas farkı iyice açılır. Superb TDİ de ben vay dizel sese bak o bu hiç demedim kaç kişi benzinli mi diye sordu gerek motorun kendi yalıtımı gerek aracın yalıtımı çok güzel bence. Performans isteyen birisi zaten ortalamayı çok düşünmez 150 beygir TSİ alır 8-10 litre arası gezer ama 1.4 125 hp TSİ yi de asla gidip TDİ ye tercih etmem. Nerdeyse aynı performans ama fazla yakıt parası. Zaten gücü yeten kimse de gidip dizel dururken onu almaz o da ayrı mesele.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı noodles

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ringcep;643226
Resimde 89 km ortalama hızdaki yakıt miktarını gösteriyor,bu hız şehiriçi değil şehir dışı olarak değerlendirmek lazım.İstanbulda şehiriçi hızlar 20-30 km vede durkalk.Sizinki bu şekilde 9 lt aşağı yakmaz.

Bir daha bakın bakalım o 89 green score mu yoksa ortalama hız mı :)

Alıntı yapılan: Cagri33;643258
@noodles

Hocam TSİ ve TDİ motorlara binmiş ve tecrübe etmiş birisi olarak söylüyorum ki evet benzinli motorlar arasında tutumlu bir motor eğer ki gaza çok yüklenmez fazla trafikte kalmaz sakin bir sürüş yapılırsa ancak özellikle şehir içinden bahsediyorum aynı güzergahta ve trafikte TDİ nin 6.5 litre yakacağı dur kalklı yoğun bi trafikte TSİ en az 8.5 yakar bu bir gerçek. Sizin uyduğunuz kriterlerle ben zaten aracıma 5 litre tüketim göstermiyorum. Hepsini geçtim uzun yolda 90-120 giderken sabit hızla tamam TSİ gene az yakar ancak bu hız bantları 140-150 leri ya da 170-180 leri görürse dizel 6-7 litre yakarken benzinli araç 15-16 litre yakar. Özetle benzinli motor karakterini seviyor olabilirsiniz ancak hiçbir zaman aynı sürüş profiliyle ortalama tüketim farkı 1.5 litrenin altına inmez. Sert sürüşte ve yüksek hızda bu makas farkı iyice açılır. Superb TDİ de ben vay dizel sese bak o bu hiç demedim kaç kişi benzinli mi diye sordu gerek motorun kendi yalıtımı gerek aracın yalıtımı çok güzel bence. Performans isteyen birisi zaten ortalamayı çok düşünmez 150 beygir TSİ alır 8-10 litre arası gezer ama 1.4 125 hp TSİ yi de asla gidip TDİ ye tercih etmem. Nerdeyse aynı performans ama fazla yakıt parası. Zaten gücü yeten kimse de gidip dizel dururken onu almaz o da ayrı mesele.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Hocam dizelin eskiden fiyat ve yakıt avantajı vardı, dolayısıyla tercih edilme sebeplerini anlayabiliyordum. Fakat son 2 yıldır artık böyle bir fark kalmadı. Hem yakıt makasının daralması, hem bakım masraflarının benzinliye göre çok daha fazla olması, hem ömrünün daha kısa olması, hem satıştaki değer kayıpları, hem baştan benzinli muadillerine göre en az 15-20 bin tl pahalı olmaları sebebiyle dizeller avantajdan çok dezavantaja dönüştü. Üstelik dizellerin kısa mesafelerde geç ısındığı için ne kadar çok yaktığı malum.

Bakın ben aracımı aldığımda, 1.6 dizel modeli tam 30 bin tl daha pahalıydı! Şu anda bu fark style paketleri için konuşursak 38 bin tl'ye çıktı. 38 bin tl nedir, düşünebiliyor musunuz??? Bu parayı faize versen neredeyse asgari ücrete tekabül edecek. O paraya 4-5-6 kişi 1 ay geçinenler var...Bugün benzinin litre fiyatı 7 lira. Tam 5428 litre benzin alabilirsiniz. Tdi ile tsi arasında 2 litre fark yok günümüz şartlarında. En fazla 1 litre, o da minimum 20 km mesafe olma koşuluyla oynar. Dizel aracı sakin kullanırsanız pek bir yere gidemezsiniz, 0-100 arası 30 sn olur. O ayrı konu tabi :)

140-150-160-180 nedir hocam, yarış pistinde misiniz? O hızlara çıkmayın sakın. Hem kendinizin hem sevdiklerinizin başını yakmayın. Size bir şey olmasa başkalarının can ve mal güvenliğini tehdit etmiş olursunuz. Yarın öbür gün bir sevdiğinize o süratlerde araç kullanan birisi çarpıp zarar verse ne düşünürsünüz?


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
[MENTION=16993]noodles[/MENTION]

Birincisi 125 hp tsi motorun hızlanması 10 saniye 1.6 tdi nin 11 saniye ve son hızları aynı ben 125 tsi nin performansını baz alarak konuştum tek yaptığı fazla yakmak hatta ara hızlanmalarda dizel kadar atik ve torklu hissettirmiyor. İkincisi uzun ömürlü dediğiniz benzinli motorlar atmosferik benzinli motorlardır. Turbolu ve Supercharger li bir benzinli motorun bu konuda bir avantajı olmaz uzun ömürlülük olarak. Hatta kirli bir yakıtta su koyverme ihtimali daha çok :) Üçüncüsü yakıt tüketimi konusunda aradaki makas öyle pekte azalmış değil. Turbo benzinli araç gaza basarsanız atmosferik motorlu bir araçtan daha çok yakacaktır ve dediğim gibi tecrübeyle sabittir normal sürüşte ekonomik sürüşte 1.5 lt normal sürüşte 2.5 litre performanslı sürüşte 4-5-6+ litre farklar rahatça görülür. Başta da belirttiğim gibi 150 beygirlik bir TSİ ye binen insanın performans beklentileri farklıdır ve 140-150 gibi hızlar istediği için iyi bir hızlanma istediği için kullanır benim lafım 125 beygirlik tsi motorun dizelden 5 beygir fazlası 50 tork eksiği var ve rampalarda ve ara hızlanmalarda çok daha canlı ve iyi gidiyor tecrübe edebilirsiniz :) özetle 150 beygirlik TSİ alanın isteklerine dizel bir araç cevap veremez yani en az 2.0 TDİ olmalı ama 125 beyfirlik TSİ ne dizelden farklı yürüyor 150 beygirliğe göre torku ve beygiri az oldupundan kasayı kaldırmakta zorlanıp daha çok yakıyor. Zaten başta da belirttiğim gibi alım gücü olan kimse 125 TSİ yi 1.6 TDİ ye tercih etmez. Ne öyle dizel sesi var Superbte ne de bir sorun. Bakım masraflarına değinmişsiniz forumda gezebilirsiniz TSİ motorlarla dizel bakımı arasında hiçbir fark kalmamış 1.0 TSİ bile nerdeyse aynı para hangi bakım masraf farkından söz ettiğinizi anlamadım :))


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı noodles

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Cagri33;643269
[MENTION=16993]noodles[/MENTION]

Birincisi 125 hp tsi motorun hızlanması 10 saniye 1.6 tdi nin 11 saniye ve son hızları aynı ben 125 tsi nin performansını baz alarak konuştum tek yaptığı fazla yakmak hatta ara hızlanmalarda dizel kadar atik ve torklu hissettirmiyor. İkincisi uzun ömürlü dediğiniz benzinli motorlar atmosferik benzinli motorlardır. Turbolu ve Supercharger li bir benzinli motorun bu konuda bir avantajı olmaz uzun ömürlülük olarak. Hatta kirli bir yakıtta su koyverme ihtimali daha çok :) Üçüncüsü yakıt tüketimi konusunda aradaki makas öyle pekte azalmış değil. Turbo benzinli araç gaza basarsanız atmosferik motorlu bir araçtan daha çok yakacaktır ve dediğim gibi tecrübeyle sabittir normal sürüşte ekonomik sürüşte 1.5 lt normal sürüşte 2.5 litre performanslı sürüşte 4-5-6+ litre farklar rahatça görülür. Başta da belirttiğim gibi 150 beygirlik bir TSİ ye binen insanın performans beklentileri farklıdır ve 140-150 gibi hızlar istediği için iyi bir hızlanma istediği için kullanır benim lafım 125 beygirlik tsi motorun dizelden 5 beygir fazlası 50 tork eksiği var ve rampalarda ve ara hızlanmalarda çok daha canlı ve iyi gidiyor tecrübe edebilirsiniz :) özetle 150 beygirlik TSİ alanın isteklerine dizel bir araç cevap veremez yani en az 2.0 TDİ olmalı ama 125 beyfirlik TSİ ne dizelden farklı yürüyor 150 beygirliğe göre torku ve beygiri az oldupundan kasayı kaldırmakta zorlanıp daha çok yakıyor. Zaten başta da belirttiğim gibi alım gücü olan kimse 125 TSİ yi 1.6 TDİ ye tercih etmez. Ne öyle dizel sesi var Superbte ne de bir sorun. Bakım masraflarına değinmişsiniz forumda gezebilirsiniz TSİ motorlarla dizel bakımı arasında hiçbir fark kalmamış 1.0 TSİ bile nerdeyse aynı para hangi bakım masraf farkından söz ettiğinizi anlamadım :))


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi



Hocam fabrika verilerini biliyoruz herhalde. İdeal hava ve yol şartlarında son gaz gidilse o fark olmayabilir. Ben sakin kullanımdaki farktan söz ediyorum. Dizel arabanın tek avantajı torkudur. Eğer o torku yakalayamazsa İstanbul gibi bir şehirde asla istediğiniz performansı elde edemezsiniz ve devamlı başka arabaların tacizine uğrarsınız. Ancak benzinli aracı dip gaz yapmasanız bile yeterli performansta kullanabilirsiniz. İşte ara hızlanmalardaki o atiklik ve torku hissetmek çok yakmak demek oluyor. Sonuçta aynı kapıya çıkıyor. Ha dizel, ha benzinli. Aradaki maksimum 1 litre/100 km ve şu anlık 50 kuruş, birkaç ay içinde daha da azalacak olan kuruşluk fark için mi alınıyor? Ki bunu kompanse edebilmek için yılda kaç bin km sürmeniz gerektiğini hesaplamışsınızdır muhtemelen. Her bir km fazla sürüş size daha fazla yıpranma, daha fazla bakım/tamirat masrafı ve 2. elde değer kaybı olarak geri dönecektir. Bakım masraflarını sadece periyodik bakım olarak değil kronik/olası ve sürüşe bağlı uzun vadeli masraflar olarak düşünmelisin.

Uzun ömürlülük konusunda tsi motorlar henüz sadece birkaç yılını doldurduğu için  o kadar kesin konuşma derim. Atmosferik motorlar uzun yıllardan beri vardı ve ne zaman ne sorunu çıkartabileceği, ömrü, performansı,vs gibi konularda herkes rahatlıkla fikir sahibi olabiliyordu. Fakat tsi için bu söz konusu değil. Yine de dizelle kıyaslayınca daha az ömürlü olduğunu söylemek abesle iştigaldir. Bu konuda da benzinli modellerin epey avantajlı olduğu aşikar. 4-5-6 litre farkların olabilmesi için anca arabayı insan gibi değil başka bir şey gibi kullanarak olabilir. O şartlarda da akıl, mantık, irade ve vicdan sahibi hiç kimsenin kullanmayacağını düşünüyorum. Hiç kimse ne kendi sağlığını ne kendisini sevenlerinin sağlığını ne de trafikte seyreden başka insanların can ve mal güvenliğini tehlikeye atmamak için o süratlere çıkmak istemeyecektir. Performans istenirse kontrollü şekilde ara hızlanmalar yapılabilir elbette ancak bu birkaç saniyeden fazla süren, uzun süre yüksek süratli seyir olarak olmamalı asla.  Uzun dönem/ 4bin-5bin-10 bin gibi verilerde asla o farkların olamayacağını ikimiz de biliyoruz sanırım.

Ses konusunda sana katılamıyorum. Belki de bugüne kadar hiç uzun süre dizel araç kullanmadığım için her ne kadar superb'in yalıtımı iyi de olsa alışamadım/alışamazdım. Gayet yol ve motor sesini içeri alıyor ve tek kişiyken, radyo veya müzik açık değilken rahatsız ediyor. Belki prestige donanımda öyle olmayabilir. Ona binmediğim için bir yorum yapamam fakat diğer paketlerdeki ses beni rahatsız edecek boyuttaydı. 125 hp tsi - 120 hp dizel konusunda arada derede kalanlar olabilir elbette, ki onda bile halihazırda dizelin aleyhine 28 bin tl gibi fahiş bir fark var ancak 150 hp tsi - 120 hp dizel karşılaştırması yaparsak her türlü mantıklı argümana binaen dizelin şansının olmadığını düşünüyorum.


Çevrimdışı HasanK

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 300
    • Profili Görüntüle
Bundan önceki arabam 1.4T Cruze'du, şimdi de Tdi kullanıyorum. Önceki arabam da lpg olduğu için tüketimine hiç bakmıyordum, çok agresif kullandığımda oluyordu, normal yol durumuna göre de kullandığım oluyordu. Benim güzergahımda karma ortalamam minimum 11 di genellikle 12 idi yol bilgisayarında. 12-13 lpg tüketse bile 30kr yapıyordu. Şimdi 40-45kr yapıyor galiba.

Tdi onun kadar gitmiyor, önceki arabam kadar olmasa da arada agresif arada sakin kullanarak minimum 7,5 yakıyorum. 8 de diyebiliriz rahatlıkla. Cruze, 1.4 Tsi'ların 9-9,5 yaktığı yerde 11 yakıyordu. Tsi'lar, özellikle 1.0 Tsi çok gazlamıyorsanız Tdi'a çok yakın yakıyor. Ama biraz gazlıyorsanız, kilometre yapıyorsanız, Tdi daha mantıklı bir tercih.

Bakım olarak bir farkı yok, ısınma olayı da şu ana kadar benim Cruze'dan hızlı, -10,-15 soğuklarda bakmak lazım tabi.

XT1650 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
[MENTION=16993]noodles[/MENTION]

Kayseride çok yakın bi arkadaşımda a3 1.6 tdi sedan ve b8 passat 125 tsi vardı aynı yolu aynı kişiyle birinin ortalaması 8.8 ken TSİ nin A3 ün 6.2 litreydi yani insan gibi de sürüyordu süren bayandı öyle basmak etmekle de işi olmaz kayseri şehir içinde ki verileri aynı güzergahta böyle. 1 litre felam değil en az 2 litre oynuyor benim sürüş profilimle de bu şekilde. Yol sesini araba dizele benzine göre almaz onu da çok anlayabilmiş değilim ki mesele yol sesiyse Superbten iyi piyasada kaç tane premium hariç marka var ki daha az yol sesi alsın birçok arabaya bindim hepsinden de çok iyi yalıtım olarak. Dizeli pahalı alırsan pahalı benzini de aynı şekilde ucuz alırsan ucuz satarsın önemli olan alım gücü. Yani 1 litre felam diyorsunuz burda birçok abimiz var dizelin şehir içi 900 gittiği yeri TSİ 600 km gidiyor basıp etmekle alakası yok depo başı en az hele ki 60 küsür litrelil bir Superb deposuyla ben rahat 400 km karma sürüşte fark olacağına da eminim 400 km demek ortalama 6 litre bile yaksa 24 litre benzin demek bu da depo başı 168 km kafadan ortalama tüketim farkı demek normal depo doldurmayı saymıyorum bile ki senede 15 bin km yapan bir insan bile en az yakıttan 4 milyar rahat kar eder. Alım gücüm varsa dizel alırım binerken de param cebimde kalır satarken de pahalı satacağım zaten benzinlisinden yani bunu demeye çalışıyorum. Mersin de yaşıyoruz motorun ısınması gibi bir sorunumuz yok keza Sivas’ta 5 sene dizele bindik benzinliye de bindik TSİ motor çabuk ısınmıyor atmosferik gibi zaten. Tsi motorda ki turboya binen yük dizeldekinden fazla hacmi de dolayısıyla yani turbo ömrü de motor ömrüne dahildir bakımlarda da fiyat farkı yok o bahsettiğiniz bayileri arayıp öğrenebilirsiniz. DSG şanzımanı da baz alacaksak hiçbir arabadan tacize felan uğrama gibi bir durum yaşamazsınız keza arabayı yürütüyor şanzuman daha önce ne kadar tecrübe ettiniz dsg ve tdi kombinasyonunu bilmiyorum ama bence öyle bir durum yok. Yani yalıtım iyi olsa da bahsettikleriniz arasında benim yaşantımla ve çevremdekilerde asla 1 litre kadar yaklaşmadı tüketimi dizele benzinlinin çok çok abartı derecede sakin sürmek lazım sollama yapan ışıklarda yeşil yanınca normal bi şekilde hızlanan bi arabada bu benim içim hiç olmadı açıkçası dediğim gibi benim gördüğüm ve kendi tecrübem tdi 6 litre tsi 8 litre şehir dışı olursa tsi 6.5 yakıyorsa tdi de 4.5 yakar yani biraz seçim meselesi zevk meselesi tekrar belirtiyorum alım gücüm varsa dizeli alırım satarken de o parayı zaten geri kazanırım dizel alacak param varken 125 Tsi almam şahsen :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı noodles

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Cagri33;643291
[MENTION=16993]noodles[/MENTION]

Kayseride çok yakın bi arkadaşımda a3 1.6 tdi sedan ve b8 passat 125 tsi vardı aynı yolu aynı kişiyle birinin ortalaması 8.8 ken TSİ nin A3 ün 6.2 litreydi yani insan gibi de sürüyordu süren bayandı öyle basmak etmekle de işi olmaz kayseri şehir içinde ki verileri aynı güzergahta böyle. 1 litre felam değil en az 2 litre oynuyor benim sürüş profilimle de bu şekilde. Yol sesini araba dizele benzine göre almaz onu da çok anlayabilmiş değilim ki mesele yol sesiyse Superbten iyi piyasada kaç tane premium hariç marka var ki daha az yol sesi alsın birçok arabaya bindim hepsinden de çok iyi yalıtım olarak. Dizeli pahalı alırsan pahalı benzini de aynı şekilde ucuz alırsan ucuz satarsın önemli olan alım gücü. Yani 1 litre felam diyorsunuz burda birçok abimiz var dizelin şehir içi 900 gittiği yeri TSİ 600 km gidiyor basıp etmekle alakası yok depo başı en az hele ki 60 küsür litrelil bir Superb deposuyla ben rahat 400 km karma sürüşte fark olacağına da eminim 400 km demek ortalama 6 litre bile yaksa 24 litre benzin demek bu da depo başı 168 km kafadan ortalama tüketim farkı demek normal depo doldurmayı saymıyorum bile ki senede 15 bin km yapan bir insan bile en az yakıttan 4 milyar rahat kar eder. Alım gücüm varsa dizel alırım binerken de param cebimde kalır satarken de pahalı satacağım zaten benzinlisinden yani bunu demeye çalışıyorum. Mersin de yaşıyoruz motorun ısınması gibi bir sorunumuz yok keza Sivas’ta 5 sene dizele bindik benzinliye de bindik TSİ motor çabuk ısınmıyor atmosferik gibi zaten. Tsi motorda ki turboya binen yük dizeldekinden fazla hacmi de dolayısıyla yani turbo ömrü de motor ömrüne dahildir bakımlarda da fiyat farkı yok o bahsettiğiniz bayileri arayıp öğrenebilirsiniz. DSG şanzımanı da baz alacaksak hiçbir arabadan tacize felan uğrama gibi bir durum yaşamazsınız keza arabayı yürütüyor şanzuman daha önce ne kadar tecrübe ettiniz dsg ve tdi kombinasyonunu bilmiyorum ama bence öyle bir durum yok. Yani yalıtım iyi olsa da bahsettikleriniz arasında benim yaşantımla ve çevremdekilerde asla 1 litre kadar yaklaşmadı tüketimi dizele benzinlinin çok çok abartı derecede sakin sürmek lazım sollama yapan ışıklarda yeşil yanınca normal bi şekilde hızlanan bi arabada bu benim içim hiç olmadı açıkçası dediğim gibi benim gördüğüm ve kendi tecrübem tdi 6 litre tsi 8 litre şehir dışı olursa tsi 6.5 yakıyorsa tdi de 4.5 yakar yani biraz seçim meselesi zevk meselesi tekrar belirtiyorum alım gücüm varsa dizeli alırım satarken de o parayı zaten geri kazanırım dizel alacak param varken 125 Tsi almam şahsen :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Örnek verdiğin iki araba her ne kadar vag grubu da olsa da bambaşka araçlar. İkisinin de hedef kitlesi farklı. Bir kere passat d sınıfı, audi a3 c sınıfı sedan. İkisinin birbirleriyle uzaktan yakından karşılaştırılmamaları lazım. Skoda superb'in 1.6 tdi ve 1.4 tsi modellerini kıyaslarsan anlarım ama bu yaptığın elmayla armutu karşılaştırmak olmuş.

1.4 tsi 150 beygir ile uzun yolda 4 litrenin bile altına düşülebilir. Bir depoyla yaklaşık 2000 km yol alabilirsiniz. Burada yapılmışı var;

https://www.youtube.com/watch?v=4DLsBqdZWAg

Keza şehir içinde de aşırı yoğun trafik veya olağan dışı hava koşulları oluşmadı sürece maksimum 6 litre olacak şekilde rahatlıkla kullanılabilir. Benim ortalamam 6,1 litre mesela. Maksimum 6,3 litreye çıkıyorum. Karma tüketimde 1 litre fark olarak hesaplar isek 60 litrede en fazla, taş çatlasa bugünün benzin fiyatıyla 70 tl fark eder. Senelik 12 depo ile 840 tl, 24 depo ile 1680 lira eder. Bir depo benzinle şehir içinde 1000 km gidebilirsin. 24 depo demek şehir içinde 24 bin km demek. Hangimiz bir senede o kadar kilometre yapıyoruz? Şehir dışında tüketim çok daha düşük olacağından bu 24 bin km çok daha yukarılara çekilebilir. Karma tüketimde 30 bin km'nin üstüne çıkılabilir. Şehir dışında 1 depo ile 2000 km kullababilirsiniz videodaki gibi. Bu da yaptığın hesaplamaları boşa çıkarıyor.

Ayrıca benim görüşüme göre dizel araç asla benzinlinin seyir konforuna, ortalama süratine ve güvenliğine ulaşamaz. Az yakıyım derken trafik güvenliğini tehlikeye atacak derecede sürüş profilindeki bir dolu bilinçsiz şöför gördüm. Maalesef gaza az dokunduklarında benzinli araç gibi ivmelenme sağlayamadıklarından trafikte diğer araçları da tehlikeye atıyorlar. Dizellerde sesin az gelmesi olayı alışkanlıktandır diye düşünüyorum. Devamlı benzinli araç kullanmaya alışan biri için o ses çok aykırı duruyor gerçekten. Ama mesela sen dizel araç kullanmaya alışıksın belli ki. Bu durumda kullağını tırmalamıyor olabilir. Hem sesi, hem kokusu rahatsız edici seviyedeydi benim tecrübelerim. Ayrıca günümüzde 150 milyarı aşkın para verip de konforsuz bir araç almak istemiyor artık insanlar. Yüksek kilometre yapmış dizel araçların 2. elde pahalı satılabilmeleri söz konusu değil. Hangi siteye girsen en eski ilanlar hep dizel araçlara ait olur çünkü satışları çok zor. Sahipleri de çok fazla kaybetmemek için kapıyı yukarıdan açıyorlar ve sonuçta zahmetli bir satış süreci oluyor. Kısa mesafelerde fazla yakma ve geç ısınma sorunu dizeli tercih etmeme sebeplerimden diğer ikisi açıkçası. Hangi şehirde yaşarsan yaşa kışın belli bir bölümü muhakkak sabahları ve akşamları 5 derecelerin altını görüyor. Bir müddet Antalya'da yaşadığım için bunu tecrübe etmiştim. Evi işine yakın 1.6 tdi kullanan bir arkadaşım 9-10 litreleri görüyordu her gün. Evi işine uzak olsa da vakit kaybı olacaktı. O yüzden benim nacizane tavsiyemi de dikkate alarak aracını satıp 1.4 tsi motorlu bir araç aldı ve rahat etti. 125 beygir bazılarını tatmin etmeyebilir. Bu tabi tercih meselesi. Kimseyi yargılamam. Ancak arkadaşım evli barklı, çocuklu, işinde gücünde bir adam olduğu için 125 beygir onu rahatsız etmiyordu.
« Son Düzenleme: 24 Ekim 2018, 13:08:23 Gönderen: noodles »


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
[MENTION=16993]noodles[/MENTION]

Hocam siz demek ki gaz pedalının altında yumurta varmış gibi araç kullanıyorsunuz. 6.1 i  ben değil yoğun trafik ortalama tüketim olarak bile hatta ve hatta uzun yolda bile 6 litreyi birkaç kere yakalayabildim. Sürül profiliniz bana göre maximum derecede sakin yoksa bindiğiniz TSİ de karma 8 litre ortalama oluyor şehir dışı sürüşlerde de asla böyle 80 le sabit gidemem nefesim daralır. Otobanda 140+ hızlarda bölünmüş yollarda da radar sınırı en son kaçsa 130 mesela öyle giderim. Haliyle bu hayal edilen veya sizin yakaladığınız tüketimleri yakalamam imkansız ki dizel motor var dizel motor var. TDİ ve DSG kombinasyonu ile bu araç 1200 devirden itibaren kalkıp yürüyor ve ne trafiği ne de kişinin kendisini riske atmıyor. Ancak birçok kez c elyyse kullandım citroen 1.6 dizel manuel. Araç adeta 2 bin deviri görene kadar yürümüyor değil sollama hızlanmıyor bile ancak TDİ ve DSG kombinasyonu ve uyumuyla 2 bin deviri görmeden araç zaten vites yükseltiyor ve rahatça hızlanabiliyor bu konuda size asla katılmıyorum. Bundan önce ki aracımız benzinli idi Superb aldık ve rahatsız da olmadık çünkü yol rüzgar yalıtımı önceki aracımızdan(ix35) çok daha iyi ve o dizel dediğiniz sesi 30-40 km hızlarından sonra duyma imkanınız yok dediğim gibi birçok kişi benzinli sanıyor ama tabii ki soğukken benzin gibi değil. Dediğim gibi TSİ araç dizelden farklı bir ısınma da göstermiyor ben gözle görülür bir çabuk ısınma yaşamadım ama atmosferik motorlar için dediğiniz doğru. Turbo olduğu içi zaten atmosferik gibi ısınması imkansız. 2. Elde fiyatlara gelince bu tamamen kişiseldir ancak ben 1.4 turbo beslemeli +200 bin bir benzinli motoru asla almam eğer atmosferik bir japon olsa mesela başka ancak 1.4 motorda turboya binen yük daha fazla hatta komple turbodan ibaret yürümesinin sebebi ve turbo ömrü rezil bir durumda olur ki benzinli araçta temiz yakıt almak çok çok daha önemli. Bunlar bilimsel bir sonuç değil saydıklarınız kişisel tercihleriniz ancak ben eğer tdi dsg ye trafikte tehlike yaratıyor diyorsanız tecrübe etmediğinizi düşünüyorum sizin bu kombini. Piyasada birsürü alt devirleri ölü atmosferik eski benzinli araçlar tehlikeye atmıyor da 1500 devir/dakikada maximum torku yakalayan TDİ motor mu tehlike yaratıyor :) isterseniz 2.0 hacimli bir atmosferik hatta 2.5 atmosferik bir benzinli motor ile 1.6 tdi yi 1200 devirde yan yana yürütmeye çalışın bakalım hangisi yerinden kıpırdamıyor :)) dediğim gibi en az 300 km fark oluyor çevremdeki tüm dizel benzin süren hemen hemen herkeste de böyle bir depo yakıtta. Sizin bahsettiğiniz gibi bir tüketimi yakalayacak kadar gaza basmadan sağ şeritten gidebilen birisi değilim ya da uzun yolda 80-90 la gidebilen birisi ama sizin gibi sürebiliyor olsam bende benzinli alırdım ancak ne yazık ki siz yoğun trafikte 6.1 yakalabilirken benzinli araç ile ben şehir dışı bile yakamıyorum yoğun trafik ortalamamı siz düşünün :) Sizi de tebrik ediyorum inanılmaz uysal araç kullanıyorsunuz demek ki :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi