škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Superb III Yakıt Tüketim Değerleri-Ana Konu

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Bence ışık yanmasıyla, arabanın eğimi şamandıra pozisyonu falan doğru çıkmaz. Yol bilgisayarınkine itibar edin.


Çevrimdışı ozaslan.9495

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Benim aracım 1.6 tdi dsg otomatik şanzıman benim aracım daha 800 km de ama şehir içi 6.2 lt yakaladım şehirler arası daha denemedim ama erharp32 kullanıcı isimli arkadaşımın dediği benimde aklıma takıldı sanki cidden eco modda normal moda göre daha fazla yakıyor


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Haluk Çakmakcı;653626
Beyler merhaba, Geçen hafta 1.4TSI 2.el superb aldım, G.Antep çıkışında şheel den 300TL lik benzin aldım (kırmızı ışık çoktan yanmıştı), ort. 110-120 arası bir hızla 750km Yapıp ankara'ya kadar geldim ve tekrar kırmızı ışık yandı, araç bilgi ekranı 5,2LT/100Km yazıyordu ama ben ortalama hesabı yaptım 3,5LT/100km ile gelmişim yani 0,25TL/KM bana hiç mantıklı gelmiyor bu durum sizce normal mi?


Hesaplamada hata var hocam. 300 tl ile 750 km yol yaparsanız, km'de 40 kuruş yakarsınız, 5,6lt/100km eder.


Çevrimdışı Özgür Şahin

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 790
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mesutozil.com
7 yıl kullandığım octaviam ile hemen hemen aynı güzergahta (uzun yol ve şehiriçi) 5000 km de yaklaşık 6.2 l/100km ortalama yakıt tüketiyordum. aynı güzergahta araç daha 8000km yeni oldu 5.8 l/100km ortalama yakalamış durumdayım. Bence güzel bir düşüş.


Çevrimdışı Haluk Çakmakcı

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 114
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;653898
Hesaplamada hata var hocam. 300 tl ile 750 km yol yaparsanız, km'de 40 kuruş yakarsınız, 5,6lt/100km eder.


Haklısınız yanlış hesaplamışım 40 kuruş yakmış ama yinede değerler güzel..


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Haluk Çakmakcı;653900
Haklısınız yanlış hesaplamışım 40 kuruş yakmış ama yinede değerler güzel..

Hayırlı olsun Haluk bey aracınızın kıymetini bilin. TSI motor çok performanslı ve yakıtı çok çok iyi. Ben TSI'dan dizele geçtim 5000 km oldu. TSI ile aynı hava koşullarında 7-7,5lt yaktığım yolda TDI ortalaması 7,3 lt. Bakalım rodaj dönemi ne zaman bitip yakıt düşecek. Yoksa TDI benim açımdan fiyasko.


Çevrimdışı Haluk Çakmakcı

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 114
    • Profili Görüntüle
Teşekkürler ilhan bey,

Bende daha önce 2015 OCT TDI DSG vardı, o araçta  4,5 litre uzun yol, 6-6,5 litre civarı şehir içi yakıtım vardı, ortalaması ise 5,5 lt civarı, 5,5Lt x 6.6TL=36 kuruş/km

TSI 1.4 ile uzun yol 5-5,5 arası ve şehir içi de 7-8 litre arası desek yani ortalaması 7,5 litre civarı yapar, 7,5LT x 7TL=52 kuruş/km

Dizel ile benzinli arasında ortalamaya bağlı olarak KM de max. 20 kuruş yakıt farkı var, bugünün şartlarında aynı donanımda benzinli ve dizel araçlarda ise 20 bin TL fiyat farkı çıkıyor yani 20.000TL / 0,2 TL = 100.000KM yapar yani siz sıfır aldığınız bir dizel aracın benzinli araçla fiyat farkından dolayı oluşan amortisman süresi 100 bin KM dir, birde buna dizel araçların KM yıpranma ve ekstra bakım masraflarını da koyarsanız 120-150 bin KM ye kadar çıkar. senede 20bin KM yapan birisi verdiği fiyat farkını 5-6 yılda anca çıkarır, yani aslında parayı peşin verip 5-6 yılda taksitle alıyorsun, o aradaki fiyat farkını bankaya koysan 5-6 yılda daha çok kazanırsın.

SUPERB GÜNCEL FİYAT LİSTESİ

1.5 TSI ACT 150 PS DSG Elite   212.900 TL

1.6 TDI SCR 120 PS DSG Elite   239.900 TL

Eskiden benzin ile Dizel fiyatları arasında hemen hemen yarı yarıya gibi fiyat vardı, (Şu anda 40 kuruş yani yüzde 5-8 arası fiyat farkıyla ister al ister alma diyor) bu durumda sayın hükümetimiz baktı ki dizel araçlara rağbet yüksek yakıt ucuz oradan vergi kaybı geliyor hem vergiye hem mazota zammı geçirdi böylece eskiden elinde dizel aracı olup ömür boyu ucuza gezme hayali yapanların bir nevi kabusu oldu.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Dizel biraz ucuzdan ziyade, aynı litre ile daha fazla yol yapılabiliyor. Yani kompresyon/sıkıştırmadan dolayı daha verimli yanıyor, daha fazla güç üretiyor. Zaten bu sebeple benzinlilere de sıkıştırmayı ve dolaysıyla verimi artırmak için turbo eklendi. Yine de dizel motor yakıt sarfiyatı olarak daha ekonomik. Ama dediğin gibi ilgililer bir şekilde vergilerle dengeyi sağlıyorlar! Çok yol yapanlar için tercih sebebi, az yol yapan ve konforuna düşkün olanlar için benzine, TSI'a devam.;)

LPG
« Son Düzenleme: 23 Aralık 2019, 13:08:50 Gönderen: rsimsek »


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Haluk Çakmakcı;653974
bu durumda sayın hükümetimiz baktı ki dizel araçlara rağbet yüksek yakıt ucuz oradan vergi kaybı geliyor hem vergiye hem mazota zammı geçirdi


Benzin Türkiye'de üretiliyor, ancak motorin Türkiye'de üretilmiyor, ithal ediliyor. Onu da göz ardı etmeyin.

Alıntı yapılan: rsimsek;653975
Dizel biraz ucuzdan ziyade, aynı litre ile daha fazla yol yapılabiliyor. Yani kompresyon/sıkıştırmadan dolayı daha verimli yanıyor, daha fazla güç üretiyor. Zaten bu sebeple benzinlilere de sıkıştırmayı ve dolaysıyla verimi artırmak için turbo eklendi. Yine de dizel motor yakıt sarfiyatı olarak daha ekonomik. Ama dediğin gibi ilgililer bir şekilde vergilerle dengeyi sağlıyorlar!


Yanlışınız var, motorin, benzin kadar verimli yanmıyor. Motorin, rastgele patlamalarla yanar. Benzin ise daha homojen ve temiz yanar. Homojen yanma odası, daha az ses demektir.

Turbonun tek olayı var. Aşırı hava beslemesi yapmak. Değişken geometrili kanatlılar ve sabit kanatlı turbolar diye iki farklı tipi var. Düşük güç üreten motorlarda sabit kullanılıyor.

Motorinin, benzinden daha çok güç vermesinin sebebi, içeriğiyle alakalıdır. Motorinin molekül zinciri, benzinden çok daha uzundur. Aynı litrede, motorin, benzinden daha ağırdır. Tutuşma sıcaklığı daha yüksektir. Kibritle, mazotu yakamazsınız. Benzin ise buharına alev değse dahi tutuşur. Dizel araçlarda bujiye gerek olmama sebebi, sıkıştırılan hava-yakıt karışımının yüksek basınçta ısısının yükselmesi ve kendiliğinden alev alıp yanmasıdır. Benzinde oktan, mazotta ise setan sayısı önemlidir.

Bu forumda mıydı bilmiyorum, akaryakıt fiyatları ile ilgili PDF paylaşılmıştı. Oradan bakıldığında mazotun üretim maliyetleri artması ve ithal olması, ülkemiz için durumu zorlaştırıyor.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: octa;653979
Benzin Türkiye'de üretiliyor, ancak motorin Türkiye'de üretilmiyor, ithal ediliyor. Onu da göz ardı etmeyin.



Yanlışınız var, motorin, benzin kadar verimli yanmıyor. Motorin, rastgele patlamalarla yanar. Benzin ise daha homojen ve temiz yanar. Homojen yanma odası, daha az ses demektir.

Turbonun tek olayı var. Aşırı hava beslemesi yapmak. Değişken geometrili kanatlılar ve sabit kanatlı turbolar diye iki farklı tipi var. Düşük güç üreten motorlarda sabit kullanılıyor.

Motorinin, benzinden daha çok güç vermesinin sebebi, içeriğiyle alakalıdır. Motorinin molekül zinciri, benzinden çok daha uzundur. Aynı litrede, motorin, benzinden daha ağırdır. Tutuşma sıcaklığı daha yüksektir. Kibritle, mazotu yakamazsınız. Benzin ise buharına alev değse dahi tutuşur. Dizel araçlarda bujiye gerek olmama sebebi, sıkıştırılan hava-yakıt karışımının yüksek basınçta ısısının yükselmesi ve kendiliğinden alev alıp yanmasıdır. Benzinde oktan, mazotta ise setan sayısı önemlidir.

Bu forumda mıydı bilmiyorum, akaryakıt fiyatları ile ilgili PDF paylaşılmıştı. Oradan bakıldığında mazotun üretim maliyetleri artması ve ithal olması, ülkemiz için durumu zorlaştırıyor.


Tabi oktan ve setan oranlarıyla her iki yakıtta da kararlı ve daha verimli yanma sağlanıyor. Fakat demek istediğim yanmadan ziyade, birim miktar motorinden elde edilen güç birim miktar benzinden elde edilen güçten daha fazladır.


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;653980
Tabi oktan ve setan oranlarıyla her iki yakıtta da kararlı ve daha verimli yanma sağlanıyor. Fakat demek istediğim yanmadan ziyade, birim miktar motorinden elde edilen güç birim miktar benzinden elde edilen güçten daha fazladır.


İşte onun nedeni aşağıdaki resimlerde saklı.





Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar dizel ve benzinli Superb te depo kapasitesi farklı mı? bilen varmı? TSI da 30-40 km menzil kaldığında 69-71 lt arası benzin alabiliyordum. Dizel aynı menzille 60-61 lt alıyor. Hatta TSI ilk aldığımda menzil 0 km gösteriyordu ve 74 lt benzin almıştı.
Ayrıca TSI 150km den sonra depo full den aşağı inmeye başlıyordu. TDI da depoyu doldurdum, 44 km yol yaptım depo bir kademe eksildi.
Adblue olduğu için depo kapasitesi düşük olabilir mi?


Benzin- motorin konusuna bir ekleme de ben yapmak istiyorum. Motorin litre başına benzinden yaklaşık 100 gr daha ağırdır yani daha yoğundur. Fakat litre başına benzin daha fazla ısıl enerji içermesine rağmen neden araçlar aynı yolu daha fazla benzin tüketerek alıyor. Çünkü benzinli motorlar (benzinin alevlenme sıcaklığı düşük olduğu için) daha düşük basınç ve sıcaklıkta çalışır, bu nedenle yanmadan atılan yakıt miktarı fazla yani verim düşüktür.
« Son Düzenleme: 03 Ocak 2020, 14:17:08 Gönderen: Forever »


Çevrimdışı Özgür Şahin

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 790
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mesutozil.com
Alıntı yapılan: Forever;654188
Arkadaşlar dizel ve benzinli Superb te depo kapasitesi farklı mı? bilen varmı? TSI da 30-40 km menzil kaldığında 69-71 lt arası benzin alabiliyordum. Dizel aynı menzille 60-61 lt alıyor. Hatta TSI ilk aldığımda menzil 0 km gösteriyordu ve 74 lt benzin almıştı.
Ayrıca TSI 150km den sonra depo full den aşağı inmeye başlıyordu. TDI da depoyu doldurdum, 44 km yol yaptım depo bir kademe eksildi.
Adblue olduğu için depo kapasitesi düşük olabilir mi?


Benzin- motorin konusuna bir ekleme de ben yapmak istiyorum. Motorin litre başına benzinden yaklaşık 100 gr daha ağırdır yani daha yoğundur. Fakat litre başına benzin daha fazla ısıl enerji içermesine rağmen neden araçlar aynı yolu daha fazla benzin tüketerek alıyor. Çünkü benzinli motorlar (benzinin alevlenme sıcaklığı düşük olduğu için) daha düşük basınç ve sıcaklıkta çalışır, bu nedenle yanmadan atılan yakıt miktarı fazla yani verim düşüktür.


superb'in kataloğundan baktığımda bütün modeller için 66 LT depo yazıyor. ilk yakıt aldığımda konya da pompadaki arkadaş sağolsun 71 LT basmıştı, genleşme tankına da basmış. genleşme tankının büyüklüğüne göre fullendiğinde miktar değişebiliyordur (ki normalde kullanılmaması lazım)


Çevrimdışı Blackadder59

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 444
    • Profili Görüntüle
Genleşme tankı yaklaşık 7 litredir. Yani 66 litre ana depo ve 7 litre genleşme tankı= 73 litre eder. Ek olarak depo ağzı ile dolum deliği arasındaki boru (alan) da 2-3 litreye kadar yakıt alabilir. Böylece tankımızın toplam kapasitesi 75 litreyi bulmuş olur.
Özgür Bey in de dediği gibi araçlarımızdaki genleşme tankına yakıt doldurulmamalıdır. (Özellikle yazın) Pompa otomatik attığında dolum için kafidir.
Bu tankın ana görevi, buharlaşan yakıntın, burada sıvı hale gelmesi sonrası tekrar ana depoya geri göndermektir. Eğer bu depo dolarsa, özellikle yazın ilk depo fullemenizde bir miktar yakıt boşa atılacaktır.


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Özgür Şahin;654189
superb'in kataloğundan baktığımda bütün modeller için 66 LT depo yazıyor. ilk yakıt aldığımda konya da pompadaki arkadaş sağolsun 71 LT basmıştı, genleşme tankına da basmış. genleşme tankının büyüklüğüne göre fullendiğinde miktar değişebiliyordur (ki normalde kullanılmaması lazım)


Verdiğim değerlerin tamamı tabanca ilk attığında elde edilenlerdir. Tabanca attıktan sonra genleşme tankına asla yakıt doldurmam ama TDI da 13 lt kapasiteli adblue tankı var, o depodan kapasite çalıyor mu bilmiyorum. TSI menzil sıfıra yaklaştığında 70 lt den fazla alıyor ve 1000+ menzil gösteriyordu. TDI da menzil 900 ancak oluyor.