škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

2017 skoda octavia 1.4 tsi sport kullanicilari

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı bsarmaz

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 96
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Giunti;631210
TEŞEKKÜRLER , çok yardımcı oldunuz, cvplarınız için. ben normal de kullnıyordum. o zmn, eko moda geçeyim. yakıt sarfiyatına etkisi olur mu sizce?


Ben de bu soruyu daha önce sormuştum,çoğu arkadaş pek bi şey fark etmediğini söylemişti ama ben yine de psiklolojik olarak daha rahat ettiğim için Eco modda kullanıyorum çoğu zaman :)


Çevrimdışı Giunti

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 164
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı bsarmaz

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 96
    • Profili Görüntüle
Evet memnunum bugüne kadar sıkıntılı bir durum yaşamadım.


Çevrimdışı Giunti

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 164
    • Profili Görüntüle
geç yanıt veriyor gibi hissetim ben. bir de keşke arka  sileceğe de duyarlı olsaydı keşke


Çevrimdışı Giunti

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 164
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bsarmaz;631211
Ben de bu soruyu daha önce sormuştum,çoğu arkadaş pek bi şey fark etmediğini söylemişti ama ben yine de psiklolojik olarak daha rahat ettiğim için Eco modda kullanıyorum çoğu zaman :)


Buğra hocam, eco moda aldım ben de dün. Başta vitesler E konumda değişiyordu. Ertesi gün, araç eco modda olmasına rağmen, vites değişimleri  D konumuna geçti ve öyle kaldı. Neden olabilir sizce?


Çevrimdışı bsarmaz

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 96
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Giunti;631911
Buğra hocam, eco moda aldım ben de dün. Başta vitesler E konumda değişiyordu. Ertesi gün, araç eco modda olmasına rağmen, vites değişimleri  D konumuna geçti ve öyle kaldı. Neden olabilir sizce?


Araca binip çalıştırdığınızda bolero ekranda en son kullandığınız mod'un simgesi (Eco-Normal-Sport) çıkmasına rağmen tepkiler normal mod (D) tepkileridir yani tekrar mod seçimi yapmalısınız.Garip geldi bana da ama maalesef her yeni sürüş öncesi mecbur seçim yapılmalı.


Çevrimdışı Giunti

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 164
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı Ac1dBuRN

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 98
    • Profili Görüntüle
Merhabalar,

18 Aralık 2017 den beri 1.4 Sport aracımı kullanıyorum, görüşlerimi paylaşmaya çalışacağım, umarım araç ile ilgili bilgi arayanlara yol gösterir. Öncelikle bir kaç eksiği dışında fiyatına göre çok iyi bir araç aldığımı düşünüyorum (113500 TL ye Kayadibi Otomotivden satın aldım). Benim aradığım en büyük eksik geri görüş kamerası. Octavia yı alırken Seat Arona ile arasında kalmıştım ancak iç mekan kalitesinden ötürü tercihimi Octaviadan yana kullandım ancak hemen hemen aynı fiyat ile teklif verdikleri Arona araçta Park asistanı bile varken Octaviada geri görüş kamerası bile olmaması açıkçası beni şaşırttı. Yol işaretlerini okuyamaması ve şerit takip sisteminin bulunmaması gözlemlediğim eksiklerinden. Bu özellikler Opel Astrada mevcut iken octi de olmaması benim için üzücü açıkçası.

Sürüş kalitesi olarak DSG farkı kendini bariz belli ediyor. Kadran hareketleri çok hoş duruyor. Devir saatinin çok hızlı bir şekilde hareket etmesi güzel görünüyor. Şehir içinde ise ortalama 8 lt/km aşağısına pek düşüremedim.

Araç ile 2500 km yol yaptım aldığımdan beri. Aracı aldığımdan beri sıfırlamadığım uzun süreli yakıt ortalaması 6,7 lt/km ki bu değer içerisinde yaptığım hız ve performans denemeleri bulunmakta.

ECO sürüş modunu bir kaç defa denedim ancak aracı gaz kestiğimde salınıma bırakması bana çok mantıklı gelmedi açıkçası. Hele ki DSG şanzımanda sürüş sırasında N ye alıp sonra D ile devam etmenin çok tehlikeli olduğu bağıra bağıra söylenirken ürküttü açıkçası. Birde sonuçta 3 kuruş benzinden kar edeceğiz derken salınan arabayı yavaşlatmak için daha fazla firen kullanıp balataları gereğinden daha erken bitirme olasılığı varken bana çok da mantıklı gelmedi açıkçası. Bu konuda daha detaylı bilgisi olan var ise paylaşırsa çok memnun olurum.

Bu aracımdan önce sırasıyla Toyota Verso (7 yıl) ve Corolla (1,5 yıl) modellerini kullandım, açıkçası yol tutuşları bana bir tık daha iyi gibi geldi ancak lastik basınçlarını en kısa sürede kontrol edeceğim. Bu hali ile çok güvende hissettirdiğini söyleyemeyeceğim Toyotalardan sonra.

Bunlara ek olarak aracı kullanırken ön cam çok çabuk buharlanıyor. Araç içerisini 25 - 26 derece olacak şekilde buharlanma yok iken auto konumuna alıyorum ve dışarısı 10 derece civarındayken bile buhar oluyor. Sürekli ön cam ısıtma modunda kullanmam gerekiyor buna bağlı olarak da max fanda çalıştığı için de start-stop sistemi devre dışı kalıyor, çok sesli oluyor. Bu şekilde bir problem ile daha önce karşılaşan oldu mu bilmiyorum.


Çevrimdışı Giunti

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 164
    • Profili Görüntüle
[MENTION=16489]Ac1dBuRN[/MENTION]
 Yakın tarihlerde almışız araçlarımızı. Ben ilk yakıt depomu normal modda, şu anki yakıt depomu ise eco modda kullanıyorum. Şimdilik 6.1 lerde tüketimim. Eleştireceğim tarafları, aracın, el frenini düğme şeklinde olmamması, aynalrda kör nokta olmaması, bagaj kapağının ayak hareketiyle açılmaması. Ön camda rezistans olmaması olarak sayılabilir. Dediğiniz gibi, eco modda salınım yapıyor arac. Zararı var mı dsg ye bilmem ama yoktur diye düşünüyorum. Kışın ön cama buğu yapmaması için, sedace ön cama fanı açın bence( klima kapalı iken) sıcaklığı da 22 de tutmanız yeterli.


Çevrimdışı Ac1dBuRN

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 98
    • Profili Görüntüle
@Guinti
Evet haklısınız, yazdığınız eksiklerde mevcut ancak aracın bulunduğu segmenti de unutmamak lazım. :) Kör nokta gibi güvenlik özelliklerinin ise eksikliği benim nezdimde daha önemli açıkçası, ben bunu eklemeyi unutmuşum. :ok: Ön cam için de cama fan verdiğimizde çözülüyor evet ama o zamanda gereksiz yere ses yapıp fanı fullde çalıştırıyor ve start-stop devreye girmiyor. Eksikliklerinin yanı sıra bu fiyata alınabilecek muadilleri yanında (golf, astra HB vs. yi muadil saymıyorum) en iyi tercihlerden biri olduğunu düşünüyorum.


Çevrimdışı Giunti

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 164
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Ac1dBuRN;632563
@Guinti
Evet haklısınız, yazdığınız eksiklerde mevcut ancak aracın bulunduğu segmenti de unutmamak lazım. :) Kör nokta gibi güvenlik özelliklerinin ise eksikliği benim nezdimde daha önemli açıkçası, ben bunu eklemeyi unutmuşum. :ok: Ön cam için de cama fan verdiğimizde çözülüyor evet ama o zamanda gereksiz yere ses yapıp fanı fullde çalıştırıyor ve start-stop devreye girmiyor. Eksikliklerinin yanı sıra bu fiyata alınabilecek muadilleri yanında (golf, astra HB vs. yi muadil saymıyorum) en iyi tercihlerden biri olduğunu düşünüyorum.

  Ön cama fanı klima kapalıyken vermelisiniz.  Yani  Max'in tuşuna basmadan.  Yani klima kapalıyken (A/c tuşu düğmesi yanmayacak).  Bu durumda Start stop devreye  çok güzel giriyor.


Çevrimdışı Vierna

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 24
    • Profili Görüntüle
Merhaba ben de 3 gün önce sport sahibi olarak aranıza katıldım :)

Bizim araçlarda geriye takınca sağ ayna aşağıya iniyor mu? Golf'te yapmıştım ama bunda ya yok ya da beceremedim.


Çevrimdışı Ac1dBuRN

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 98
    • Profili Görüntüle
[MENTION=16970]Vierna[/MENTION]

bildiğim kadarı ile kodlama yaparak bu özelliği aktif hale getirebiliyorlar. Aşağıdaki konuda kodlama ile ilgili detay bilgi bulabilirsiniz.

http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=32579


Çevrimdışı Vierna

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 24
    • Profili Görüntüle
[MENTION=16489]Ac1dBuRN[/MENTION]

Kitapçığında ya anahtara ya da varsa hafızalı koltuğa tanımlanır diyor ama ben de tam anlayamadım. sadece bunun için de uğraşmak istemedim kodlamayla. biraz daha kurcalayım en iyisi teşekkürler


Çevrimdışı Ac1dBuRN

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 98
    • Profili Görüntüle
[MENTION=16970]Vierna[/MENTION]

Ben koltuğa veya aynaya tanımlanan ayna pozisyonları diye biliyorum. Sizin bahsettiğiniz geri vitese takınca sağ aynayı aşağı indirme bir şekilde kodlama olmadan yapılabiliyorsa bulabilirseniz bizi de aydınlatabilirseniz sevinirim.