lütfen yol gösterin...
haziran ayında samsun asal otomotivden aldığım 2017 superb active de benim 2 ay hiç fark etmediğim, superb hastası bir arkadaşımın ilk görüşte farkettiği bir hata var(superb hastalığı böyle bir şey).
1)biliyorsunuz farların sinyale doğru inen kısmı kaportada-çamurlukta hafif bir keskinlik/köşe yapar. arabamda sol tarafta ki far kaput ile uyumlu şekilde, dışa herhangi bir çıkıntılık vermeden yerine oturmuşken, sağ tarafta ki farın sinyal köşesi(yana doğru) kaportaya 1,5-2 cm dışarıda duruyor. el ile yoklanınca ele baya bir geliyor. tabi bunun dışarıda durmasına canım sıkılırken sonra fark ettim ki kaput kısmı da sağ çamurluk üstüne, soldaki gibi oturmuyor ve fazladan 1 cm lik boşluk bırakıyor. bunu da çamurluk ve kaput arasına ince bi plastik sokarak anladım(sağa tarafa motora kadar girerken-sola hiç bir şekilde girmiyor). aklıma hemen sağ çamurlukta bir işlem olabileceği, çamurluğun içeri doğru fazlaca girmesi ile kaput ve farların simetrisinin bozulduğu ihtimali geldi. 2017 superb active olan arkadaşlar acaba seri üretim kaynaklı bir sıkıntı olabilir mi diye kontrol etsinler, gözle fark etmek zor parmakları ile kaput çizgilerinden farlara doğru bir tarasınlar derim.
2)direksiyon simidi sanki 10 yıllık araba imiş gibi sürekli kullanırken tuttuğum yerden soyulmaya başladı, hala şaşkınım.
3) bagaj kapağı üstünde 1/1.5 cm lik olmak üzere birbirine yakın ama bütünleşik olmayan 4 tane boya atma noktası oluştu.
>Ben ilk önce böyle durumlarda ne gibi haklarım var ona baktım sonra vardım samsuna gittim. ilk şok boya atmaları ile ilgili ustaları darbe kaynaklı ya da bagaja birilerinin yaslanması ile olduğunu söylemesi ile yaşadım. boya ustasını yanıma çağırıp bana bi anlatın dedim nasıl bir darbe nokta şeklinde ayrı ayrı yerlerde boya attırabilir? ön tampon değilke taş sekmesi ile oldu deyim. ya da nasıl yaslanma/kol dayama ayrı ayrı noktadan boya atmasına neden olur. sonra baktım kendi de inanmıyor aslında dediğine, darbe olsa dedim aynı noktada uzunlamasına ya da daha derin kaportayla temasta çökükler filan yapar deyince ikna oldu.boyamayı teklif ettiler.
>direksiyon simidine allahtan ses etmediler, değiştiririz dediler.
> kaput far örtüşmezlik problemine ise, boşluk var onları alırız diye pekte ciddiye almadan savmaya çalıştılar. peki arabam işlem görmüş olacak o zaman diyince beyefendinin savunması bunlar allah yapısı değil olur böyle şeklinde ciddiyetsiz olunca, yanımda götürdüğüm makine mühendisi arkadaş patladı, "çocuk musun be adam dedi bu arabalar bant üretimi her vidanın kaç torkla sıkılacağı bellidir, işçiler tek tek montaj yapmaz bunda diye" bunun üzerine itiraz ettim. şimdi bagajı boyarız diyorsunuz, bagaj boyalı olacak satarken milleti kaza yapmadığıma inandırmaya çalışacağım, far kaput boşluk problemi dediniz bunlar hep sökülecek (daha 3000 km de), herhangi bir kayıt olmasa bile(ki ayıplı mal olur ben satarken söylemezsem hukuki yaptırımı var) millet vida yerlerine bakıp anlayacak, bu sefer bir de kaput-çamurluk-far da kaza değil işlem olduğunu insanlara anlatma derdine düşeceğim. en önemlisi bu tür sorunlar yaşamamak adına sıfır kilometre araç almışım allahtan korkun 3 aylık arabaya türlü türlü işlemler vs.
>velhasıl iyi de ne yapmamı istiyosun o zaman deyince, arabamın değişmesini talep ediyorum dedim(hukuki olarak tamir, bedeli ya da aynı olarak değişmesini tercih alıcıya aittir diye okumuşum bi kere). o zaman iş bizden çıktı deyip fotolarını çektiler skoda ya gönderdiler. bunlar 05.09.17 de oldu bu tarihe kadar bir dönüş olmadı. gerçi fotolarını çekerken belirttim doğru açıdan çekmezseniz benim iddialarım havada kalır diye bilmiyorum dikkat ettiler mi.
bu nokta da ne yapmalıyım? ya da doğru olanı mı yapmışım? siz değerli arkadaşlardan varsa tecrübe ve fikirlerinizi almak isterim.