Kaput ve far çizgilerinde eşitsizlik olması illa aracın kazalı olmasını gerektirmiyor. Araçlar bant üzerinde seri bir şekilde üretiliyor ve bazı kontrollerden geçiyor ancak sonuçta bunları yapanlar da insan ve gözden kaçabilen hatalar olabiliyor. Bir süre önce bayide Renault Kadjar inceledim sürücü kapısını açarken bir noktada ön çamurluğa sürterek gıcırtı yapıyordu. Bu durum bile kontrolde gözden kaçmış.
Benzer bir durumu ise sizin gibi ben de yaşadım. İkinci el olarak aldığım kazasız aracımı aldıktan sonra incelerken tesadüfen aynı sizdeki gibi kaput çizgisinin düzgün olmadığını, sağ taraftaki boşluğun fazla olduğunu, sol farın ise daha içeride olduğunu gördüm. Kaput üzerindeki kilit karşılığındaki civatayı sıkarak kaputu, far üzerindeki civatadan ise farı ayarladım.
Nissan Qasqai'de ise kalıp hatasından kaynaklanan kaput çizgisinde fark olduğu forumlarda paylaşılan bir husus.
Bunun dışında nakliye sırasında veya bayideyken aracın başına bir şey gelebiliyor. Ancak bu gibi durumlarda alıcıya bilgi verilmesi gerekiyor.
Sene başında arkadaşımın arabasını ekspertiz yaptırmak üzere Bosch Car Service Macunköy şubesinde gittik. Biz oradayken yeni kasa bordo renk VW Tiguan alan bir bey bayiden çıkar çıkmaz aracını ekspertize getirmiş. Sağ ön çamurluk ucunda işlem çıktı, sadece boya değil macun da vardı. Araç sahibi haliyle hem şaşırdı hem de çok üzüldü. Ardından hemen Doğuş otoya gitmek için ayrıldı. Sonuç ne oldu bilemiyorum.