škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

2 Senelik Araçta Vernik Dökülmesi

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ozan SARAÇ

  • RSS 99
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 343
    • Profili Görüntüle
[MENTION=280]wertasd[/MENTION] [MENTION=69]mdindas[/MENTION]

2. maddenin matbu metin, diğer bir ifadeyle kopyala-yapıştır olduğunu düşünüyorum.

Varsayalım değiştirilmesini istedin, çetrefilli: bindiğin kadar kısım için arabana kira ödüyorsun, modeli yükseldiğinden fark ödüyorsun v.s. benzer mahkeme kararlarına göre..


Çevrimdışı Ozan SARAÇ

  • RSS 99
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 343
    • Profili Görüntüle
Dilekçe örneği isteyenler olmuş:

ALTINDAĞ KAYMAKAMLIĞI
TÜKETİCİ SORUNLARI İLÇE HAKEM HEYETİ BAŞKANLIĞI’NA

ŞİKÂYET EDEN:Ozan SARAÇ  (TC Kimlik No:... )
... Adres...

ŞİKÂYET EDİLEN :Yüce Auto Motorlu Araçlar Ticaret A.Ş.
 E5 Karayolu Fil Yokuşu No:16, 34846 Maltepe - İstanbul

ŞİKÂYET KONUSU:Aracın kaput kısmının boyasında oluşan vernik atması sebebiyle yeniden boyanacak zorunda olmasından, değer kaybı nedeniyle satış bedeli tenzilinin tespiti ve yeniden boyanma bedeliyle birlikte toplam 4,500.-TL tazminat olarak tahsili talebidir.

AÇIKLAMALAR:

03.01.2015 tarihinde 06RSS99 plakalı Skoda Octavia marka aracımı sıfır olarak yetkili Skoda bayisinden teslim aldım.

21/12/2017 tarihinde, motor kaputunun boyasında fark ettiğim vernik atması sonucu oluşan deformasyonu, Ankara Skoda Yetkili Servisi And Otomotiv firmasında tespit ettirdim. İlgili parçanın fabrika çıkışı orijinal olduğu kabul edilmiş ve garanti kapsamında ücretsiz boyanabileceği belirtilmiştir. Hatta boyanmaması halinde sorunun daha büyüyeceği de beyan edilmiştir.

Bu durumda aracın ikinci el piyasa değerinde düşüş yaşanacağı çok açıktır.

İlgili servis; durumu tutanak altına aldığını, sistemlerinde kayıt oluşturduğunu ve değer kaybı ile ilgili olarak da Skoda markasının ülkemiz distribütör firması YÜCE AUTO MOTORLU ARAÇLAR TİC. A.Ş. ile görüşebileceğimi belirtti.

Ancak şirket tarafından; araç kaputunun bedelsiz boyanmasına ek olarak, bir seferlik yıllık periyodik bakımın ücretsiz yapılması teklif edildi. 45000 Km bakımı gelen aracımın yetkili servisteki bakım bedeli 700,-TL dir. Pek tabidir ki bu teklif, araçta meydana gelecek olan değer kaybının karşısında çok komiktir.

*Boyasındaki sorunun ilgili parçanın yeniden boyanarak giderilmesi bedelinin,
*Piyasa değerindeki düşüşün (Kaputun boyalı olmasından ikinci el piyasa ederinin olumsuz etkilenmesi sebebiyle) satış bedelinden tenzili ile tazminat olarak tarafıma ödenmesini talep ediyorum.

DELİLLER
1) Servis Kayıtları
2) Aracın Faturası ve Servis Müşteri Formu (EK)
3) Bilirkişi İncelemesi ve Sair Tüm Yasal Deliller

SONUÇ VE İSTEM:Yukarıda açıkladığım nedenlerle 06RSS99 Plakalı aracımın kaput kısmının boyasında oluşan vernik atması sebebiyle yeniden boyanma bedeli ile değer kaybından ötürü satış bedeli tenzilinin tespiti ve toplamının 4,500.-TL tazminat olarak tahsilini ve tarafıma ödenmesini saygılarımla arz ederim.

 02.01.2018
Ozan SARAÇ
EK:
1) Nüfus Cüzdan Sureti
2) Araç Faturası
http://cloud.tapatalk.com/s/5b5979dbe293e/T%C3%9CKET%C4%B0C%C4%B0%20HAKEM%20HEYET%C4%B0%20D%C4%B0LEK%C3%87E.docx

Sent from my E5803 using Tapatalk


Çevrimdışı akademiko

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Paylaşım için teşekkürler Ozan bey :gut:
(Octavia 2015 model beyaz )Benim aracımda da tavan ve sağ ön sütün da 3*3cm civarı bir vernik atması problemi var. And otoya götrüdüğümde kullanıcı hatası olduğunu ücretli boyayabileceklerini belirtmişlerdi. Bende süreci tüketici haklarıyla çözeceğimi söyleyip ayrıldım. Araştırırken sizin paylaşımınızı buldum ve içimde bir umut oluştu.


Çevrimdışı Celalsn

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 215
    • Profili Görüntüle
Arkadaslar baska konuda bahsetmistim benimde aracimin kaputunda vernik atmasi mevcut. Banada 2 periyodik bakim hediye edeceklerini ve baska birsey vermeyeceklerini soylediler sizce mahkemeye tasimalimiyim yoksa kabul etmelimiyim ?


Çevrimdışı Stigmata

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 62
    • Profili Görüntüle
Merhaba, aracin 1.4 dsg dizel rapid. Benim aracimda da 4 ayri parcada 2 cm lik boya atması mevcut. (sol çamurluk üstü, sol ön kapı, sağ arka kapı, sol ön çamurluk üstü) Aracım bakıma götürdüm ve bunu da kayıt altına aldırdım. Sonra doğuş oto garantiden parçaların garantiden boyanması uygundur diye cevap geldi. Ben de aracın değer kaybı oluşacaktır dediğimde ise bakım dosyasını bu şekilde kapatacaklrini ve müşteri hizmetlerine değer kaybı konusunda bilgi vereceklerini söylediler. Bir de muhtemelen boyanın yanında1 bakım ve ufak bir miktar para verilebilir dedi. Bağlayıcılığı olmasın ama dediler. Bu forumda bie mahkeme kararı görmüştüm. 1 parcada daha büyük ama aynı durum vardı bie arkadaşta. Mahkemeye vermiş ve 1 bakim ve 4200 tl geri iade ödeme kararı çıkmış. Ben nasıl bir cevaba olur demeliyim sizce? Boya (şimdi boyatmayi düşünmüyorum ama boya garantisi 10 yil boyunca boyama hakkı saklıdır kağıdı alırım diyorum okur derlerse. Çünkü büyüme ihtimali var sonuçta. Şu an boyamaya sıcak bakmıyorum.) + 1 bakım + min 4200 tl para iadesi desem ileride aRaci satarsa vb zarar eder miyim? siz 1 bakim arti 4200 tl almissiniz mahkeme karari ile. Sizin arabada kac bolgede bu problem mevcuttu? Ayeica boyattiniz mi aracinizi? Bende 4 parcada 2 cm lik bu problem var. Sizce nasil zarar etmem?Bilgi verebilir misiniz?

Alıntı yapılan: Ozan SARAÇ;640680
ve para hesap da..

14 ünde imza atmaya gittim, hesap bilgilerimi verdim, 16 sında pazartesi akşama doğru And Oto aracılığıyla 4,200.-TL hesabımdaydı.

Sent from my E5803 using Tapatalk


Çevrimdışı MATADOR

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 242
    • Profili Görüntüle
Selam.
2015 model FABIA 1.2 TSI STYLE aracımda yer yer boya atmaları var.
Aracımın konforundan ve motor performansından çok memnunum.
Fakat bir daha Skoda'nın cicili bicili süslü püslü araçlarını almamaya yemin ettim.
Bir boya bu kadar kalitesiz olabilirdi.
Sac ortaya çıkacak diye pasta cila yaptırmaya korkuyorum.
VW grubunun diğer araçlarındaki boya kalitesi bizim de hakkımızdı.
Geçmiş olsun.
Resmen aldatıldık.
Hakkını sonuna kadar  arayan arkadaşları tebrik ediyorum.
Saygılarımla.


Çevrimdışı Stigmata

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 62
    • Profili Görüntüle
Merhaba, bugün Skoda servisinden arandım. İlgili 4 bölgenin boyanması + 2 bakım hediye şeklinde geri döndüler. Düşünüyorum şu an. Nasıl bir yol izlesem. Yarın cevap verecem dedim. 3 bakım belki kabul ettirebilirdi bana ama 2 bakım zararı düşündüğümüzde beni tatmin etmiyor şu an.

Rapid aracımda 4 bölgede maksimum olacak şekilde 2,5 cm X 0,5 cm şeklinde her parçada 1 er adet olacak şekilde boya atması mevcut.

Yorumlarınız nedir? Sizce uğraşmaya değer mi? Ozan bey sizi çok uğraştırdı mı bu durum? Tketici heyeti vb. uğraştınız mı çok? İlk dilekçeyi verdiğiniz zaman ile kararın açıklanması arasında aşağı yukarı 6-7 ay zaman olmuş sanırım. Bu süre gereksiz yere yıpratsın istemiyorum da size sorayım dedim.

Alıntı yapılan: Ozan SARAÇ;640830
Dilekçe örneği isteyenler olmuş:

ALTINDAĞ KAYMAKAMLIĞI
TÜKETİCİ SORUNLARI İLÇE HAKEM HEYETİ BAŞKANLIĞI’NA

ŞİKÂYET EDEN:Ozan SARAÇ  (TC Kimlik No:... )
... Adres...

ŞİKÂYET EDİLEN :Yüce Auto Motorlu Araçlar Ticaret A.Ş.
 E5 Karayolu Fil Yokuşu No:16, 34846 Maltepe - İstanbul

ŞİKÂYET KONUSU:Aracın kaput kısmının boyasında oluşan vernik atması sebebiyle yeniden boyanacak zorunda olmasından, değer kaybı nedeniyle satış bedeli tenzilinin tespiti ve yeniden boyanma bedeliyle birlikte toplam 4,500.-TL tazminat olarak tahsili talebidir.

AÇIKLAMALAR:

03.01.2015 tarihinde 06RSS99 plakalı Skoda Octavia marka aracımı sıfır olarak yetkili Skoda bayisinden teslim aldım.

21/12/2017 tarihinde, motor kaputunun boyasında fark ettiğim vernik atması sonucu oluşan deformasyonu, Ankara Skoda Yetkili Servisi And Otomotiv firmasında tespit ettirdim. İlgili parçanın fabrika çıkışı orijinal olduğu kabul edilmiş ve garanti kapsamında ücretsiz boyanabileceği belirtilmiştir. Hatta boyanmaması halinde sorunun daha büyüyeceği de beyan edilmiştir.

Bu durumda aracın ikinci el piyasa değerinde düşüş yaşanacağı çok açıktır.

İlgili servis; durumu tutanak altına aldığını, sistemlerinde kayıt oluşturduğunu ve değer kaybı ile ilgili olarak da Skoda markasının ülkemiz distribütör firması YÜCE AUTO MOTORLU ARAÇLAR TİC. A.Ş. ile görüşebileceğimi belirtti.

Ancak şirket tarafından; araç kaputunun bedelsiz boyanmasına ek olarak, bir seferlik yıllık periyodik bakımın ücretsiz yapılması teklif edildi. 45000 Km bakımı gelen aracımın yetkili servisteki bakım bedeli 700,-TL dir. Pek tabidir ki bu teklif, araçta meydana gelecek olan değer kaybının karşısında çok komiktir.

*Boyasındaki sorunun ilgili parçanın yeniden boyanarak giderilmesi bedelinin,
*Piyasa değerindeki düşüşün (Kaputun boyalı olmasından ikinci el piyasa ederinin olumsuz etkilenmesi sebebiyle) satış bedelinden tenzili ile tazminat olarak tarafıma ödenmesini talep ediyorum.

DELİLLER
1) Servis Kayıtları
2) Aracın Faturası ve Servis Müşteri Formu (EK)
3) Bilirkişi İncelemesi ve Sair Tüm Yasal Deliller

SONUÇ VE İSTEM:Yukarıda açıkladığım nedenlerle 06RSS99 Plakalı aracımın kaput kısmının boyasında oluşan vernik atması sebebiyle yeniden boyanma bedeli ile değer kaybından ötürü satış bedeli tenzilinin tespiti ve toplamının 4,500.-TL tazminat olarak tahsilini ve tarafıma ödenmesini saygılarımla arz ederim.

 02.01.2018
Ozan SARAÇ
EK:
1) Nüfus Cüzdan Sureti
2) Araç Faturası
http://cloud.tapatalk.com/s/5b5979dbe293e/T%C3%9CKET%C4%B0C%C4%B0%20HAKEM%20HEYET%C4%B0%20D%C4%B0LEK%C3%87E.docx

Sent from my E5803 using Tapatalk
« Son Düzenleme: 12 Aralık 2018, 16:24:33 Gönderen: Stigmata »


Çevrimdışı Ozan SARAÇ

  • RSS 99
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 343
    • Profili Görüntüle
Hayır çok uğraştığımı söyleyemem, sadece 6 ay kadar süren bir iş.

4 farklı bölgede sorun olduğunu yazmışsınız, böyle bir durumda beni ancak yeni araç vermeleri tatmin ederdi.


Çevrimdışı Stigmata

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 62
    • Profili Görüntüle
Sizin boyut biraz büyük olabilir mi? Gerçi ufak ta olsa komple boyanıyor da. Size fotoğraflarını göndermek isterim. Sizin yorumunuz benim için önemli. Bir mail adresi paylaşabilir iseniz size de göstermek isterim.  Yarına kadar karar vermem gerekiyor ya anlaşma ya da mahkeme :)
Bunun yanında araç DSG ya fazla papaz da olmak istemiyorum. Karar vermek gerekiyor yarına kadar :)

Alıntı yapılan: Ozan SARAÇ;645330
Hayır çok uğraştığımı söyleyemem, sadece 6 ay kadar süren bir iş.

4 farklı bölgede sorun olduğunu yazmışsınız, böyle bir durumda beni ancak yeni araç vermeleri tatmin ederdi.


Çevrimdışı Ozan SARAÇ

  • RSS 99
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 343
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Stigmata;645333
Sizin boyut biraz büyük olabilir mi? Gerçi ufak ta olsa komple boyanıyor da. Size fotoğraflarını göndermek isterim. Sizin yorumunuz benim için önemli. Bir mail adresi paylaşabilir iseniz size de göstermek isterim.  Yarına kadar karar vermem gerekiyor ya anlaşma ya da mahkeme :)
Bunun yanında araç DSG ya fazla papaz da olmak istemiyorum. Karar vermek gerekiyor yarına kadar :)



ozansarac@gmail.com


Çevrimdışı Ozan SARAÇ

  • RSS 99
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 343
    • Profili Görüntüle
bu arada papaz olacak bir durum yok tam tersine daha ilgi gösteriyorlar;)

benimki de DSG idi;

5 yıla kadar, sadece işçilik ücretinin yarısını alarak yapıyorlar.


Çevrimdışı Stigmata

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 62
    • Profili Görüntüle
Siz ne yaptınız? Herhangi bir sonuç aldınız mı?



Alıntı yapılan: akademiko;640841
Paylaşım için teşekkürler Ozan bey :gut:
 (Octavia 2015 model beyaz )Benim aracımda da tavan ve sağ ön sütün da 3*3cm civarı bir vernik atması problemi var. And otoya götrüdüğümde kullanıcı hatası olduğunu ücretli boyayabileceklerini belirtmişlerdi. Bende süreci tüketici haklarıyla çözeceğimi söyleyip ayrıldım. Araştırırken sizin paylaşımınızı buldum ve içimde bir umut oluştu.


Çevrimdışı ruzgar

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 120
    • Profili Görüntüle
Aracı servise ilk götürenlerdenim.Burda da yazmıştım.Servis taş değmesi deyip başından savdı.Antalya servisi.Şu an 2 yerde aynı durum söz konusu ama büyüme yok.Garanti bitti.Öneriniz nedir?
« Son Düzenleme: 16 Ocak 2019, 22:37:38 Gönderen: ruzgar »


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Ozan SARAÇ;640818
[MENTION=280]wertasd[/MENTION] [MENTION=69]mdindas[/MENTION]

2. maddenin matbu metin, diğer bir ifadeyle kopyala-yapıştır olduğunu düşünüyorum.

Varsayalım değiştirilmesini istedin, çetrefilli: bindiğin kadar kısım için arabana kira ödüyorsun, modeli yükseldiğinden fark ödüyorsun v.s. benzer mahkeme kararlarına göre..

Ben 2004 de sıfır aldığım Hyundai marka aracı 5 yıla yakın süren mahkeme sonucunda geri iade ettim aracın fatura bedelini tüm mahkeme bedellerini yasal faizleri ile geri aldım. Kullandığım zaman zarfında kira vs vs ödemedim. Yargılama süresince aracı kullanmaya devam ettim. Bilirkişiler ve  İTÜ bir gün aracı inceledi kontrol etti benim aleyhime rapor yazdı ama yinede mahkemede haklı bulundum. Aracın değişimini ve ya fatura bedelini alabilirdiniz.


Çevrimdışı Kemal Korkmaz

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 76
    • Profili Görüntüle
Aynı vernik atma sorunu 2017 Model Octavia aracımda da oldu 2 bakım önerdiler bende para istemiştim. Aracı satmak istediğimi de belirtmiştim kesin sonuç deyip kestirip attılar bu tüketici hakem heyeti işi kaç ay sürüyor...