škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.0 TSI Dsg Style Octavia İlk İzlenimim

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Zena Creative

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
Merhabalar,

2017 Octavia 1.0 TSI Dsg Style Beyaz Renkli aracımı bugün bayiden teslim aldım, aracı almadan önce Altın paket bakım yaptırdım (Boya koruma, koltuk koruma, döşeme koruma, tam ön kaput koruyucu film, 4 cam film, motor koruma, ses yalıtımı) 2+3 yıl garanti uzatma da satın aldım ilave olarak. Toplam 5 yıllık garantisi oldu aracın

Henüz 40 km otoban, 15 km'de şehir içinde kullanım imkanına sahip olup ilk sürüş izlenimimi paylaşmak istedim. (Çevremde bu 1.0 Motorla ilgili çokça soru işareti olduğu için paylaşmak istedim)

Aracın amortisörlerine konfor konusunda bayıldım, uzun tümseklerde de kısa tümseklerde de amortisörler çok bütünleşik şekilde çalışmakta ve kendinizi çok iyi hissettirmekte. Amortisör konforu açısından kesinlikle Passat B7'den Passat B8'den ve Mondeo MK4'ten çok çok daha iyi.

Tabi amortisörlerin bu kadar yumuşak olması kendini virajlarda hemen belli etmekte. Araç sürekli yana yatma eğilimi göstermekte ve arkasını çok kolay salmakta. Tamamen esp üzerine kurgulanmış bir şasi. Araç limitlerine çok kolay bir şekilde gelmekte. Örneğin Focus'ta aracın limitlerini bulmak için virajlarda bolca uğraşmanız gerekmekte hatta her denemenizde sanki araç limitlerini arttırıyor gibi bir hissiyat verirdi.

Dsg Şanzımanın, bu motor için güncellenmiş yazılımı çok çok başarılı çalışmakta. Tamamiyle ekonomi üzerine kurgulanmış şanzıman. Ancak ara hızlanmalarda da sizi kesinlikle üzmüyor, aklınızda soru işareti bırakmıyor aynı golf'te ki gibi 7. vitesten bir anda 3'e düşürebiliyor. Sakin kullanımda önünüze orta yükseklikte bir rampa geldiğinde ve siz gaz tepkinizi değiştirmediyseniz şanzıman önce bir ne yapacağı konusunda kararsız kalıp 1-2 sn gecikme ile vites düşürüyor bu da birazcık can sıkıcı olabiliyor.

Aracın yalıtımı beni çok tatmin etmedi, araç içersindeyken pek "kütüphane" efekti olmuyor, dışarıdan sizi soyutlamıyor ama motor sessizliğine kesinlikle bayıldım (1.0 Motor, normal)

Araç içersindeyken kendimi çok güvende hissetmedim (Bu tabiki de bir hissiyat, kişiden kişiye değişir, eski aracım Mondeo MK4'ten sonra normal, arada 400 kg fark var)

Aracın şasesi tasarlanırken kesinlikle sürüş zevki düşünülmemiş, tamamiyle aile aracı olarak konumlandırılmış. Pek rafine bir araç değil. (Sürüş zevki arıyorsan git Focus yada Seat Leon al diyebilirsiniz, Haklısınız)

Direksiyonun yumuşaklığına bayıldım, ancak direksiyon tepkisi "kafanızı nereye çevirirseniz araç oraya gidiyor" denmiyor. Kafanızı çevirdikten 1-2 sn sonra direksiyon size tam olarak tepki veriyor.

Gaz tepkisi kesinlikle çok çok iyi, eski aracım 2.0 TDCİ Mondeo'da gaza bastığınızda ki 1-2 sn'lik gecikme bunda kesinlikle yok, şanzıman motor uyumu çok güzel olmuş.

Araç henüz rodaj sürecinde olduğu için tepegaz kullanamadım, onunla ilgili şuan için bir yorumum yok.

Otobanda 110 Km / S'e aracı sabitlediğimde ve belli bir süre öyle gittiğimde anlık yakıtın 3.6 oluşu beni fazlasıyla tatmin etti.

Aracın farları bugüne kadar sadece Audi'de gördüğüm netlik ve keskinlikte çok çok iyi. Mondeo'da önümü göremezdim (Full Led Dynamic Farları fln Hikaye Mondeo'nun) Kesinlikle arabanın AFL Full Led farları inanılmaz bir görsel şölen sunuyor.

Aracın ses sistemi bana göre tam bir rezalet, kesinlikle ilk fırsatta hoparlör ve tweeter'ları değiştireceğim. Benim gibi araç içersindeyken konser dinlemeyi seviyor ve tüm tınıları kulağım duyar ve bundan keyif alırım diyorsanız kesinlikle ses paketini satın alın derim. (Bass ayarını sonuna kadar getirmeme rağmen, hiç bass algılayamadım kolonlardan)

Araçta bana şuan en ilginç gelen özellik, aracı park edip yanından ayrıldıktan sonra cep telefonuma bir anda mesaj geldi "Skoda aracınız şurada park edildi ve mesajda aracın konumu görünüyordu." o esnada henüz telefonu smartlink'e bağlamamıştım sadece Bluetooth ile eşleştirmiştim ama telefonuma mesaj geldiğinde bluetooth mesafesinin ötesindeydim (Bu konuda beni aydınlatırsanız çok sevinirim)

Ne yaparsam yapayım aracın Start / Stop özelliğini bitürlü çalıştıramadım. (Bu konuda yardımcı olursanız hayır demem, çok memnun olurum)

1.6 TDI Style almaya gidip 1.0 TSI ile galeriden çıktım, senede 20.000 Km ortalama yol yapıyorum, bugün gelen mazot zammı ve MTV zammı ile forumunuzda yaptığım araştırmada aracın ortalama yakıtı ile yıllık km'mi çarpıp toplayınca TDI ile yıllık aynı yakıtı tüketeceğimi gördüm. arada ki 15 bin fiyat farkı da cebime kalmış oldu. Performans olarakta 1.6 TDI'ın 0-100 11 sn, 1.0'ın 9 sn olduğunu ve güç ağırlık oranına baktığımda 1.6 TDI'dan daha iyi olduğunu fark ettim. (Bu tabiki kendi kararım)


Çevrimdışı efirat

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 18
    • Profili Görüntüle
"Araçta bana şuan en ilginç gelen özellik, aracı park edip yanından  ayrıldıktan sonra cep telefonuma bir anda mesaj geldi "Skoda aracınız  şurada park edildi ve mesajda aracın konumu görünüyordu." o esnada henüz  telefonu smartlink'e bağlamamıştım sadece Bluetooth ile eşleştirmiştim  ama telefonuma mesaj geldiğinde bluetooth mesafesinin ötesindeydim (Bu  konuda beni aydınlatırsanız çok sevinirim)"

Sanırım iphone kullanıyorsunuz. diğer telefonlarda da var mı bilmiyorum.
iphone'un özelliği bu, reanult clioda telefonu bluettoth ile bağlayınca da o mesaj geliyor.


Çevrimdışı Zena Creative

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: efirat;625020
"Araçta bana şuan en ilginç gelen özellik, aracı park edip yanından  ayrıldıktan sonra cep telefonuma bir anda mesaj geldi "Skoda aracınız  şurada park edildi ve mesajda aracın konumu görünüyordu." o esnada henüz  telefonu smartlink'e bağlamamıştım sadece Bluetooth ile eşleştirmiştim  ama telefonuma mesaj geldiğinde bluetooth mesafesinin ötesindeydim (Bu  konuda beni aydınlatırsanız çok sevinirim)"

Sanırım iphone kullanıyorsunuz. diğer telefonlarda da var mı bilmiyorum.
iphone'un özelliği bu, reanult clioda telefonu bluettoth ile bağlayınca da o mesaj geliyor.


Çok teşekkürler, evet Iphone kullanıyorum.


Çevrimdışı 06CCC06

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 36
    • Profili Görüntüle
Hocam aracınız hayırlı olsun Allah kazasız belasız kullanmayı nasip etsin.
Benimde aynı araçtan var uzun araştırmalar sonucu aldım bende bir sürü yorum okudum halada araç hakkındaki yorumları okumaya devam ediyorum ve bugüne kadar araçtan ve motordan memnun olmayan birini daha görmedim

Öncelikle bu koltuk ve döşeme korumayı sormak istiyorum size ,nasıl bir işlem oluyor bu koltuklar kirlenmiyor mu bunları yaptırınca ? Aynı şekilde yalıtım için ekstra ne yapıldı ?Birde sakıncası yoksa araçtaki ekstraların ve aracın size kaça malolduğunu sormak isterim ?

Araç hakkındaki yorumlarınızın birçoğuna katılmakla beraber bazılarının göreceli olduğunu söyleyebilirim mesela amortisörler bana sert geliyor güvenlik hissiyatı iyi diyebilirim bunlarda eski araçlarla kıyasladığımız için olduğunu düşünüyorum

Yalıtım ve direksiyon hissi ortalama gaz tepkisi ve motorun dsgyle uyumu gerçekten güzel
Farlara bende bayılıyorum ama sislerin sarı ışığıyla dönüşlerde yanması o güzelliği baltalıyor bence bakalım ilerde ya sisleri led yapıcam yada viraj aydınlatma iptal oluyormuş gizli özelklerden onu iptal ettirecem viraj aydınlatmaya bi katkısı yok zaten sislerin farlar çok güzel aydınlatıyor Ayrıca geri vites lambası ve arka sinyalin led olmaması da aracın güzelliğine gölge düşürüyor onlarıda değiştirecem ledle nasip olursa iç aydınlatmaları kendim değiştirdim beyaz ledlerle komple çok güzel oldu sizede tavsiye ederim

Müzik sistemine çok gömmüşsünüz :) bence o kadarda kötü değil orta derece diye düşünüyorum ayrıca 8 inç ekran Harika navigasyon olmasada gerek kalmıyor zaten telefonun ekrana entegre olması gerçekten çok güzel.Bende iPhone kullanıyorum araç park yerinin gelmesi çok hoşuma gitmişti Benimde ama Bluetooth çok kullanmadığım için USB'yle bağlayıp çıkardığımda geldiğini sanıyordum sadece


İlk defa dsg kullanıyorsanız dikkat edilmesi ve alışkanlık haline getirilmesi gereken bazı şeyler var bunlara mutlaka dikkat etmeniz gerekiyor şanzımanın uzun ömürlü olması için. Özetle Mantık olarak aracın ağırlığı hiçbir zaman şanzımana verilmeyecek el frenine verilip öyle park edilecek ve trafikte durduğunuzda frene güçlü bir şekilde basıp kavramayı ayırmanız gerek yoksa araç gideyim mi durayım mı yarı debriyaj halinde kalıyor ve dolayısıyla dsg zarar görüyor. Start stop un devreye girmemesi de bununla alakalı olabilir frene sağlam basın benim araç hemen hemen bütün durmalarda stop ediyor çok nadir stop etmiyor

Yakıt konusunda ben çok memnunum keşke birazsa benzin ucuz olsa tadından yenmez diye düşünüyorum şuan için uzun dönem ortalamam 5 lt  Şehir içi akıcı trafikte son iki depoda 5.1 le bitirdim Uzun yolda sakin kullanımda 4.5 i geçmek zor gerçekten ki istenirse 3-4 arası tüketimde yol durumuna göre rahatlıkla görülüyor.

Şu MTV zammı gerçekten çok can sıkıcı inşallah geri alınır yada yeniden düzenlenir diye umuyorum. Bizim aracın çıplak fiyatı 58.800 ki 40-70 bin arası 1-3 yaş yüzde 54 zamla 646 liradan 996 liraya çıkıyor bugünkü haberlere göre şaka gibi
« Son Düzenleme: 29 Eylül 2017, 19:28:20 Gönderen: 06CCC06 »


Çevrimdışı irfun4ever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 542
    • Profili Görüntüle
Allah kaza bela göstermesin, güzel güzel sorunsuz bir şekilde kullanın hayırlı olsun

Bu arada benim fabia da (1,0 tsi dsg 2017 model) skoda surround ses sistemi var ve baslar temizlik olsun beni tatmin ediyor. octaviada daha üste çıkması lazım mantık olarak.
« Son Düzenleme: 29 Eylül 2017, 20:39:06 Gönderen: enoktakenokta »


Çevrimdışı Zena Creative

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: 06CCC06;625040
Hocam aracınız hayırlı olsun Allah kazasız belasız kullanmayı nasip etsin.
Benimde aynı araçtan var uzun araştırmalar sonucu aldım bende bir sürü yorum okudum halada araç hakkındaki yorumları okumaya devam ediyorum ve bugüne kadar araçtan ve motordan memnun olmayan birini daha görmedim

Öncelikle bu koltuk ve döşeme korumayı sormak istiyorum size ,nasıl bir işlem oluyor bu koltuklar kirlenmiyor mu bunları yaptırınca ? Aynı şekilde yalıtım için ekstra ne yapıldı ?Birde sakıncası yoksa araçtaki ekstraların ve aracın size kaça malolduğunu sormak isterim ?

Araç hakkındaki yorumlarınızın birçoğuna katılmakla beraber bazılarının göreceli olduğunu söyleyebilirim mesela amortisörler bana sert geliyor güvenlik hissiyatı iyi diyebilirim bunlarda eski araçlarla kıyasladığımız için olduğunu düşünüyorum

Yalıtım ve direksiyon hissi ortalama gaz tepkisi ve motorun dsgyle uyumu gerçekten güzel
Farlara bende bayılıyorum ama sislerin sarı ışığıyla dönüşlerde yanması o güzelliği baltalıyor bence bakalım ilerde ya sisleri led yapıcam yada viraj aydınlatma iptal oluyormuş gizli özelklerden onu iptal ettirecem viraj aydınlatmaya bi katkısı yok zaten sislerin farlar çok güzel aydınlatıyor Ayrıca geri vites lambası ve arka sinyalin led olmaması da aracın güzelliğine gölge düşürüyor onlarıda değiştirecem ledle nasip olursa iç aydınlatmaları kendim değiştirdim beyaz ledlerle komple çok güzel oldu sizede tavsiye ederim

Müzik sistemine çok gömmüşsünüz :) bence o kadarda kötü değil orta derece diye düşünüyorum ayrıca 8 inç ekran Harika navigasyon olmasada gerek kalmıyor zaten telefonun ekrana entegre olması gerçekten çok güzel.Bende iPhone kullanıyorum araç park yerinin gelmesi çok hoşuma gitmişti Benimde ama Bluetooth çok kullanmadığım için USB'yle bağlayıp çıkardığımda geldiğini sanıyordum sadece


İlk defa dsg kullanıyorsanız dikkat edilmesi ve alışkanlık haline getirilmesi gereken bazı şeyler var bunlara mutlaka dikkat etmeniz gerekiyor şanzımanın uzun ömürlü olması için. Özetle Mantık olarak aracın ağırlığı hiçbir zaman şanzımana verilmeyecek el frenine verilip öyle park edilecek ve trafikte durduğunuzda frene güçlü bir şekilde basıp kavramayı ayırmanız gerek yoksa araç gideyim mi durayım mı yarı debriyaj halinde kalıyor ve dolayısıyla dsg zarar görüyor. Start stop un devreye girmemesi de bununla alakalı olabilir frene sağlam basın benim araç hemen hemen bütün durmalarda stop ediyor çok nadir stop etmiyor

Yakıt konusunda ben çok memnunum keşke birazsa benzin ucuz olsa tadından yenmez diye düşünüyorum şuan için uzun dönem ortalamam 5 lt  Şehir içi akıcı trafikte son iki depoda 5.1 le bitirdim Uzun yolda sakin kullanımda 4.5 i geçmek zor gerçekten ki istenirse 3-4 arası tüketimde yol durumuna göre rahatlıkla görülüyor.

Şu MTV zammı gerçekten çok can sıkıcı inşallah geri alınır yada yeniden düzenlenir diye umuyorum. Bizim aracın çıplak fiyatı 58.800 ki 40-70 bin arası 1-3 yaş yüzde 54 zamla 646 liradan 996 liraya çıkıyor bugünkü haberlere göre şaka gibi


Hocam merhabalar, değerli görüşleriniz için çok çok teşekkür ederim.

Koltuk korumayı (Bildiğim kadarıyla) şöyle tarif edebilirim, ben askerliğimi yaptığım dönemlerde kamuflajlarımız nano teknolojiydi, üzerimize komple yemek dökülse bile avucumuzla bir çırpardık tertemiz olurdu, bu koltuk korumada kullandıkları sıvı da nano teknoloji, ancak bu kamuflajladaki özellik 3-4 ay fln o şekilde devam ediyordu sonrasında leş gibi olurdu. O sebeple her mevsim geçişlerinde dışına mevsimlik cilasını içine de koruma yenilemesini yaptırırım. Lekeleniyor ama çok kolay bir şekilde silmeyle eski haline geliyor. Eski araçlarımda hep yaptım, çok faydasını gördüm. Her aracımı satarken de yüksek bir değerde satıp alan kişiden de hep hayır duasını alırım. (Umarım anlatabilmişimdir, bildiğim kadarıyla)

Ses yalıtımı için koruyucu katmanlı bir sıvıyı basınçlı püskürterek yapıyorlar ( % 40 yalıtım sağlıyor diyorlar ancak bence yalan) pek bir faydasını görmedim açıkçası. Ama davlumbazlara kesinlikle kendim vakit ayırıp yalıtım yapacağım
Yapılış şeklini burdaki videoda görebilirsiniz https://www.youtube.com/watch?v=dNKg72ptYRY

Hocam bu frene tam basma olayını pek anlayamadım? Kullanım klavuzunda da okudum bahsettiğiniz şeyi, frene tam bastığımı nasıl anlayabilirim? (Yani şanzımanın boşa çıktığını? Araç stop etmediği zaman) Her stop edişinde şanzıman kendini boşa çıkartıyor mu?

İçerdeki ledler derken, ayak aydınlatma ledleri mi? Yoksa tepelerde ki lambalarda mı? Sadece ampuller mi değişiyor? Birde orjinal bulabildiniz mi? (Orjinal takıntılıyımdır da, ucuz çin malı pek sevmem)

Aracı 100.000'e aldım, 2.000 tl altın bakıma verdim, 3.000 tl'de 3 yıllık extra uzatmaya ödedim. Style donanımdan extra bir donanım yok araçta. Aracı en ucuz Erzurum Bayide 94.000'e buldum ama elinde olmadığını, 2 ay sonra getirebileceğini söledi, bekleyecek vaktim yoktu açıkçası

Plakanıza bayıldım bu arada.


Çevrimdışı Zena Creative

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: irfun4ever;625041
Allah kaza bela göstermesin, güzel güzel sorunsuz bir şekilde kullanın hayırlı olsun

Bu arada benim fabia da (1,0 tsi dsg 2017 model) skoda surround ses sistemi var ve baslar temizlik olsun beni tatmin ediyor. octaviada daha üste çıkması lazım mantık olarak.


Hocam öncelikle çok teşekkürler, az önce bir arkadaşımla biryere gittik Motoru çok merak ediyordu ve kendisi makine mühendisi olmasına rağmen 1.0 motoru birtürlü anlayamadı, test ettik hayran kaldı motora. Kendisi "ses sistemi muazzammış" dedi, ben herhangi birşey söylemeden. Ben ses sistemi konusunda dediğim gibi biraz takıntılıyım, açıkçası "kılım". Babamın konservatuarda akademisyen olmasından kaynaklı büyürken maruz kaldığım müzik tınısı ve gerçek sesleri duyup dijital ses sevememe durumumdan kaynaklı olduğunu düşünüyorum (Plaktan müzik dinlemek bana büyük keyif verir)


Çevrimdışı 06CCC06

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 36
    • Profili Görüntüle
Ben teşekkür ederim hocam, frene tam basma dediğim normal durduğunuz zaman biraz daha baskılı bir şekilde basmanız gerekiyor sanki ezer gibi motor sesinden ve devirdende anlaşılıyor zaten şanzumanın ayrıldığı rolantiye geliyor ayağınız alışır yakında. Start stop her devreye girdiğinde ayrılma oluyor mu ondan pek emin değilim çünkü bazen durunca tam bu dediğim şekilde frene basmaya fırsat kalmadan stop ediveriyor

Ses yalıtımı videosunu izledim hoşuma gitti ama yaptırımıyım bilmiyorum koltuklar için korumayı nerde yaptırırız kaça malolur bize malum krem renk çok kirleniyor bende çok titizim neredeyse hergün ıslak mendil sürekli elimde

İçerideki ledlerden kastım 2 önde  üstte 3 arkada üstte 1 torpido 4 ayak aydınlatma 2 bagaj toplam 12 led ampül var bunlar T10 led diye geçiyor ben aliexpressten 10 tanesini 2 küsür dolara aldım bir sürü var nette orjinal bişey alayım marka derseniz 2 li satılıyor genelde ve fiyatları uçuk Ama mutlaka değiştirin derim çok güzel oluyor

Aracı iyi almışsınız malum şuan liste fiyatı 104.900 ama Erzurum bayi nasıl 94 bin fiyat verdi üstelik elinde olmayan bir araca hayret ettim


Çevrimdışı takatas

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: 06CCC06;625040
Hocam aracınız hayırlı olsun Allah kazasız belasız kullanmayı nasip etsin.
Benimde aynı araçtan var uzun araştırmalar sonucu aldım bende bir sürü yorum okudum halada araç hakkındaki yorumları okumaya devam ediyorum ve bugüne kadar araçtan ve motordan memnun olmayan birini daha görmedim

Öncelikle bu koltuk ve döşeme korumayı sormak istiyorum size ,nasıl bir işlem oluyor bu koltuklar kirlenmiyor mu bunları yaptırınca ? Aynı şekilde yalıtım için ekstra ne yapıldı ?Birde sakıncası yoksa araçtaki ekstraların ve aracın size kaça malolduğunu sormak isterim ?

Araç hakkındaki yorumlarınızın birçoğuna katılmakla beraber bazılarının göreceli olduğunu söyleyebilirim mesela amortisörler bana sert geliyor güvenlik hissiyatı iyi diyebilirim bunlarda eski araçlarla kıyasladığımız için olduğunu düşünüyorum

Yalıtım ve direksiyon hissi ortalama gaz tepkisi ve motorun dsgyle uyumu gerçekten güzel
Farlara bende bayılıyorum ama sislerin sarı ışığıyla dönüşlerde yanması o güzelliği baltalıyor bence bakalım ilerde ya sisleri led yapıcam yada viraj aydınlatma iptal oluyormuş gizli özelklerden onu iptal ettirecem viraj aydınlatmaya bi katkısı yok zaten sislerin farlar çok güzel aydınlatıyor Ayrıca geri vites lambası ve arka sinyalin led olmaması da aracın güzelliğine gölge düşürüyor onlarıda değiştirecem ledle nasip olursa iç aydınlatmaları kendim değiştirdim beyaz ledlerle komple çok güzel oldu sizede tavsiye ederim

Müzik sistemine çok gömmüşsünüz :) bence o kadarda kötü değil orta derece diye düşünüyorum ayrıca 8 inç ekran Harika navigasyon olmasada gerek kalmıyor zaten telefonun ekrana entegre olması gerçekten çok güzel.Bende iPhone kullanıyorum araç park yerinin gelmesi çok hoşuma gitmişti Benimde ama Bluetooth çok kullanmadığım için USB'yle bağlayıp çıkardığımda geldiğini sanıyordum sadece


İlk defa dsg kullanıyorsanız dikkat edilmesi ve alışkanlık haline getirilmesi gereken bazı şeyler var bunlara mutlaka dikkat etmeniz gerekiyor şanzımanın uzun ömürlü olması için. Özetle Mantık olarak aracın ağırlığı hiçbir zaman şanzımana verilmeyecek el frenine verilip öyle park edilecek ve trafikte durduğunuzda frene güçlü bir şekilde basıp kavramayı ayırmanız gerek yoksa araç gideyim mi durayım mı yarı debriyaj halinde kalıyor ve dolayısıyla dsg zarar görüyor. Start stop un devreye girmemesi de bununla alakalı olabilir frene sağlam basın benim araç hemen hemen bütün durmalarda stop ediyor çok nadir stop etmiyor

Yakıt konusunda ben çok memnunum keşke birazsa benzin ucuz olsa tadından yenmez diye düşünüyorum şuan için uzun dönem ortalamam 5 lt  Şehir içi akıcı trafikte son iki depoda 5.1 le bitirdim Uzun yolda sakin kullanımda 4.5 i geçmek zor gerçekten ki istenirse 3-4 arası tüketimde yol durumuna göre rahatlıkla görülüyor.

Şu MTV zammı gerçekten çok can sıkıcı inşallah geri alınır yada yeniden düzenlenir diye umuyorum. Bizim aracın çıplak fiyatı 58.800 ki 40-70 bin arası 1-3 yaş yüzde 54 zamla 646 liradan 996 liraya çıkıyor bugünkü haberlere göre şaka gibi


Merhabalar; Bende 2-3 hafta önce 1.4 TSI Sport paket Octavia satın aldım. DSG konusunu bayide ki satış danışmanı ile konuştum. Araştırmalarımda yükün frenlerde kalması gerektiği şanzımanda olmaması gerektiğini öğrendiğimi satış danışmanına söyledim. Bana öyle birşey yok. Öyle bir durum olsa Skoda bizi mutlaka uyarır dedi. Yalnız tavsiye olarak Trafikte frene tam basmam da fayda olacağını, frene tam basmayınca dsg nin kararsız kalacağını söyledi. Ama ben yine de aracı durdurduktan sonra N ye alıp el frenini çekiyorum. Sonra P ye alıyorum. Tedbiri elden bırakmayayım diye düşündüm. Sizlerin extra başka tavsiyesi varsa da önerilere açığım.


Çevrimdışı sedatty

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 83
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: takatas;625431
Merhabalar; Bende 2-3 hafta önce 1.4 TSI Sport paket Octavia satın aldım. DSG konusunu bayide ki satış danışmanı ile konuştum. Araştırmalarımda yükün frenlerde kalması gerektiği şanzımanda olmaması gerektiğini öğrendiğimi satış danışmanına söyledim. Bana öyle birşey yok. Öyle bir durum olsa Skoda bizi mutlaka uyarır dedi. Yalnız tavsiye olarak Trafikte frene tam basmam da fayda olacağını, frene tam basmayınca dsg nin kararsız kalacağını söyledi. Ama ben yine de aracı durdurduktan sonra N ye alıp el frenini çekiyorum. Sonra P ye alıyorum. Tedbiri elden bırakmayayım diye düşündüm. Sizlerin extra başka tavsiyesi varsa da önerilere açığım.

Öncelikle hayırlı olsun.

Satış danışmanlarının bir şey bilmediğini hepimiz biliyoruz siz onu boş verin!

Tabi frene tam basmak konusunda haklı.

Yükü şanzımandan alıp el frenine yüklemek gerek haklısınız. Ama bunun için N ye almanıza gerek yok. Tam fren yapıp, el frenini çekip sonra P ye almanız yeterli. Zaten P ye aldıktan sonra ayağınızı frenden çektiğinizde araç kendini hafif salar buradan anlarsınız yükün şanzımandan el frenine geçtiğini.

her durumda P ye almadan önce tam fren yapıp el frenini çekin ve sonra P ye alın. Hepsi bu...
« Son Düzenleme: 06 Ekim 2017, 14:47:56 Gönderen: sedatty »


Çevrimdışı takatas

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Zena Creative;624960
Merhabalar,

2017 Octavia 1.0 TSI Dsg Style Beyaz Renkli aracımı bugün bayiden teslim aldım, aracı almadan önce Altın paket bakım yaptırdım (Boya koruma, koltuk koruma, döşeme koruma, tam ön kaput koruyucu film, 4 cam film, motor koruma, ses yalıtımı) 2+3 yıl garanti uzatma da satın aldım ilave olarak. Toplam 5 yıllık garantisi oldu aracın

Henüz 40 km otoban, 15 km'de şehir içinde kullanım imkanına sahip olup ilk sürüş izlenimimi paylaşmak istedim. (Çevremde bu 1.0 Motorla ilgili çokça soru işareti olduğu için paylaşmak istedim)

Aracın amortisörlerine konfor konusunda bayıldım, uzun tümseklerde de kısa tümseklerde de amortisörler çok bütünleşik şekilde çalışmakta ve kendinizi çok iyi hissettirmekte. Amortisör konforu açısından kesinlikle Passat B7'den Passat B8'den ve Mondeo MK4'ten çok çok daha iyi.

Tabi amortisörlerin bu kadar yumuşak olması kendini virajlarda hemen belli etmekte. Araç sürekli yana yatma eğilimi göstermekte ve arkasını çok kolay salmakta. Tamamen esp üzerine kurgulanmış bir şasi. Araç limitlerine çok kolay bir şekilde gelmekte. Örneğin Focus'ta aracın limitlerini bulmak için virajlarda bolca uğraşmanız gerekmekte hatta her denemenizde sanki araç limitlerini arttırıyor gibi bir hissiyat verirdi.

Dsg Şanzımanın, bu motor için güncellenmiş yazılımı çok çok başarılı çalışmakta. Tamamiyle ekonomi üzerine kurgulanmış şanzıman. Ancak ara hızlanmalarda da sizi kesinlikle üzmüyor, aklınızda soru işareti bırakmıyor aynı golf'te ki gibi 7. vitesten bir anda 3'e düşürebiliyor. Sakin kullanımda önünüze orta yükseklikte bir rampa geldiğinde ve siz gaz tepkinizi değiştirmediyseniz şanzıman önce bir ne yapacağı konusunda kararsız kalıp 1-2 sn gecikme ile vites düşürüyor bu da birazcık can sıkıcı olabiliyor.

Aracın yalıtımı beni çok tatmin etmedi, araç içersindeyken pek "kütüphane" efekti olmuyor, dışarıdan sizi soyutlamıyor ama motor sessizliğine kesinlikle bayıldım (1.0 Motor, normal)

Araç içersindeyken kendimi çok güvende hissetmedim (Bu tabiki de bir hissiyat, kişiden kişiye değişir, eski aracım Mondeo MK4'ten sonra normal, arada 400 kg fark var)

Aracın şasesi tasarlanırken kesinlikle sürüş zevki düşünülmemiş, tamamiyle aile aracı olarak konumlandırılmış. Pek rafine bir araç değil. (Sürüş zevki arıyorsan git Focus yada Seat Leon al diyebilirsiniz, Haklısınız)

Direksiyonun yumuşaklığına bayıldım, ancak direksiyon tepkisi "kafanızı nereye çevirirseniz araç oraya gidiyor" denmiyor. Kafanızı çevirdikten 1-2 sn sonra direksiyon size tam olarak tepki veriyor.

Gaz tepkisi kesinlikle çok çok iyi, eski aracım 2.0 TDCİ Mondeo'da gaza bastığınızda ki 1-2 sn'lik gecikme bunda kesinlikle yok, şanzıman motor uyumu çok güzel olmuş.

Araç henüz rodaj sürecinde olduğu için tepegaz kullanamadım, onunla ilgili şuan için bir yorumum yok.

Otobanda 110 Km / S'e aracı sabitlediğimde ve belli bir süre öyle gittiğimde anlık yakıtın 3.6 oluşu beni fazlasıyla tatmin etti.

Aracın farları bugüne kadar sadece Audi'de gördüğüm netlik ve keskinlikte çok çok iyi. Mondeo'da önümü göremezdim (Full Led Dynamic Farları fln Hikaye Mondeo'nun) Kesinlikle arabanın AFL Full Led farları inanılmaz bir görsel şölen sunuyor.

Aracın ses sistemi bana göre tam bir rezalet, kesinlikle ilk fırsatta hoparlör ve tweeter'ları değiştireceğim. Benim gibi araç içersindeyken konser dinlemeyi seviyor ve tüm tınıları kulağım duyar ve bundan keyif alırım diyorsanız kesinlikle ses paketini satın alın derim. (Bass ayarını sonuna kadar getirmeme rağmen, hiç bass algılayamadım kolonlardan)

Araçta bana şuan en ilginç gelen özellik, aracı park edip yanından ayrıldıktan sonra cep telefonuma bir anda mesaj geldi "Skoda aracınız şurada park edildi ve mesajda aracın konumu görünüyordu." o esnada henüz telefonu smartlink'e bağlamamıştım sadece Bluetooth ile eşleştirmiştim ama telefonuma mesaj geldiğinde bluetooth mesafesinin ötesindeydim (Bu konuda beni aydınlatırsanız çok sevinirim)

Ne yaparsam yapayım aracın Start / Stop özelliğini bitürlü çalıştıramadım. (Bu konuda yardımcı olursanız hayır demem, çok memnun olurum)

1.6 TDI Style almaya gidip 1.0 TSI ile galeriden çıktım, senede 20.000 Km ortalama yol yapıyorum, bugün gelen mazot zammı ve MTV zammı ile forumunuzda yaptığım araştırmada aracın ortalama yakıtı ile yıllık km'mi çarpıp toplayınca TDI ile yıllık aynı yakıtı tüketeceğimi gördüm. arada ki 15 bin fiyat farkı da cebime kalmış oldu. Performans olarakta 1.6 TDI'ın 0-100 11 sn, 1.0'ın 9 sn olduğunu ve güç ağırlık oranına baktığımda 1.6 TDI'dan daha iyi olduğunu fark ettim. (Bu tabiki kendi kararım)



Merhabalar;
Öncelikle aracınız hayırlı olsun. Kullanıcı kitapçığında Start/Stop ile ilgili bölümde sistemin nasıl çalıştığına dair bilgiler mevcut. Aşağıda Start/Stop ile ilgili bölümü yazdım. İşinize yarar diye düşündüm. Ayrıca kullanıcı kılavuzunu http://www.skoda.com.tr/SiteCollectionDocuments/A7_Octavia_OwnersManual.pdf linkinden indirebilirsiniz. Kolay Gelsin

Otomatik şanzımanlı araçlar
Araç durunca ve fren pedalına basılınca motor otomatik olarak kapatılır.
Fren pedalı bırakılınca motor otomatik olarak çalıştırılır.

Sistem fonksiyonu için koşullar
Sistemin doğru bir şekilde çalışması için aşağıdaki temel koşullar gereklidir.
Sürücü kapısı kapalı.
Sürücü emniyet kemerini takmış.
Aracın hızı duruştan beri 4 km/saati aşmıştır.

Sistem durumu
Durulduğu zaman sistem durumu ekranda görüntülenir » Şek. 242.
Motor otomatik olarak kapatılmıştır, hareket edildiğinde otomatik olarak
yeniden çalıştırma işlemi gerçekleştirilir.
Motor otomatik olarak kapatılmamıştır.
Durma sırasında örn. aşağıdaki nedenler varsa motor kapatılmaz.
▶ Sisteminin sorunsuz fonksiyonu için motor sıcaklığına henüz ulaşılmamıştır.
▶ Araç aküsünün şarj durumu çok düşük.
▶ Elektrik tüketimi çok yüksek.
▶ Yüksek klima/ısıtma gücü (yüksek fan devri, istenilen ve gerçek iç sıcaklık
arasında büyük fark).
Sistem, motor otomatik olarak durdurulmuşken, örn. fren pedalına tekrar tekrar
basıldıktan sonra motor çalışması gerektiğini algıladığında, motor otomatik
olarak çalıştırılır.
Güncel sistem durumuyla ilgili diğer bilgiler bilgi/eğlence sistemi ekranında  /
 →  Araç durumu menüsünde görüntülenebilir.
Bir sistem arızasında, gösterge paneli ekranında ilgili bir mesaj gösterilir. Yetkili
bir servisten yardım alın.

Not
■ Otomatik kapatılmış motorda 30 saniyeden uzun süre sürücü kemeri çıkarılırsa
veya sürücü kapısı açılırsa, motor manüel olarak çalıştırılmalıdır.
■ Otomatik şanzımanlı bir araç düşük hızda hareket ediyorsa (örn. trafik sıkışmasında)
ve fren pedalına hafif basıldıktan sonra araç durursa, motor otomatik
olarak kapatılmaz. Fren pedalına daha kuvvetli basıldığında motor otomatik olarak
durdurulur.
■ Otomatik şanzımanlı araçlarda, sistem, direksiyonun çok fazla çevrilmesi nedeniyle
manevra işlemi algıladığında motor otomatik olarak kapatılmaz.


Çevrimdışı Bilgic

  • Nová Fabia III Combi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1325
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: sedatty;625451
Öncelikle hayırlı olsun.

Satış danışmanlarının bir şey bilmediğini hepimiz biliyoruz siz onu boş verin!

Tabi frene tam basmak konusunda haklı.

Yükü şanzımandan alıp el frenine yüklemek gerek haklısınız. Ama bunun için N ye almanıza gerek yok. Tam fren yapıp, el frenini çekip sonra P ye almanız yeterli. Zaten P ye aldıktan sonra ayağınızı frenden çektiğinizde araç kendini hafif salar buradan anlarsınız yükün şanzımandan el frenine geçtiğini.

her durumda P ye almadan önce tam fren yapıp el frenini çekin ve sonra P ye alın. Hepsi bu...

Sedat Bey     [MENTION=15926]takatas[/MENTION]'ın dediği doğru. Aracı yokuşta önce N konumuna alıp tam fren yapmanız, sonra el frenini çekip ayağınızı frenden bırakmanız lazım. O an yük sadece el frenine biniyor. Daha sonra P konumuna alınmalı.

Sizin dediğiniz gibi tam fren yapıp P'ye alırsanız yük tamamıyla şanzımana biniyor. Zaten o an vitesi tekrar D/S'ye almak isterseniz vitesin zor geçtiğini görür, klink diye ses geldiğini duyarsınız. Tabi bu sesi şanzımana yük binen yokuş yerlerde duyabilirsiniz.

Sizin bahsettiğiniz boşluk aslında şanzımana yük bindiğini gösteriyor. Çünkü şanzıman kendisini yük altında P konumuna kitliyor. Bunu P konumuna geçirdikten sonra tekrar vitese alarak deneyebilirsiniz. Özellikle yokuşta denerseniz ne demek istediğimi anlarsınız.

Düz zeminde önce N ya da P'ye alınması fark etmiyor. Şanzıman yükte olmadığı için iki seçenek de aynı.

Ancak alışkanlık olması açısından önce N, sonra el freni, ayakları frenden çek bu sayede yükü boşalt, en son P'ye al ;)
« Son Düzenleme: 07 Ekim 2017, 04:20:41 Gönderen: Bilgic »


Çevrimdışı sedatty

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 83
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Bilgic;625515
Sedat Bey     [MENTION=15926]takatas[/MENTION]'ın dediği doğru. Aracı yokuşta önce N konumuna alıp tam fren yapmanız, sonra el frenini çekip ayağınızı frenden bırakmanız lazım. O an yük sadece el frenine biniyor. Daha sonra P konumuna alınmalı.

Sizin dediğiniz gibi tam fren yapıp P'ye alırsanız yük tamamıyla şanzımana biniyor. Zaten o an vitesi tekrar D/S'ye almak isterseniz vitesin zor geçtiğini görür, klink diye ses geldiğini duyarsınız. Tabi bu sesi şanzımana yük binen yokuş yerlerde duyabilirsiniz.

Sizin bahsettiğiniz boşluk aslında şanzımana yük bindiğini gösteriyor. Çünkü şanzıman kendisini yük altında P konumuna kitliyor. Bunu P konumuna geçirdikten sonra tekrar vitese alarak deneyebilirsiniz. Özellikle yokuşta denerseniz ne demek istediğimi anlarsınız.

Düz zeminde önce N ya da P'ye alınması fark etmiyor. Şanzıman yükte olmadığı için iki seçenek de aynı.

Ancak alışkanlık olması açısından önce N, sonra el freni, ayakları frenden çek bu sayede yükü boşalt, en son P'ye al ;)

Merhaba,

Ben tam fren yapıp vitesi P ye alın demiyorum, dikkat edin!
Frene basıp el frenini çekip sonra P ye alın diyorum. Tam fren yaptığınızda, yani frene tam bastığınızda zaten şanzımandan yükü alıyorsunuz. Yani bi Nevi araç Boş (n) de oluyor.  Sonrasında el frenini çekince yük el frenine geçiyor, ve artık P ye alabilirsiniz.
Yani ben böyle biliyorum en azından ve yokuş ta dahil yükün şanzımandan el frenine geçtiğini net bir şekilde fark edebiliyorum.

Yanlış bildiğim bir nokta varsa araştırmaya devam edeyim.
Yanlışımı görüp düzeltmeniz için teşekkür ederim. Forumun amacı tam olarak bu işte. Tekrar deneyip araştıracağım.

Saygılar.
« Son Düzenleme: 09 Ekim 2017, 08:59:22 Gönderen: sedatty »


Çevrimdışı sedatty

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 83
    • Profili Görüntüle
Kullanım kitabında yokuş v.s. ayrımı yapmadan benim dediğim gibi yapmayı öneriyor.
Ama yine de N yi kullanarak yapmak bana bir şey kaybettirmez. Dediklerinizi dikkate alacağım.

Ama üreticinin tek yöntem önermesi enteresan.

Kullanım kitabından:

Park etmek
Önce ve okuyun ve dikkate alın (Sayfa 123).
Durmak ve park etmek için uygun zeminli bir yer arayın » .
Park etme sırasındaki eylemler sadece belirtilen sırada yerine getirin.
› Aracı durdurun, fren pedalına tam basın ve basılı tutun.
› El freni sıkıca çekilmelidir.
› Otomatik şanzımanlı araçlarda vites kolunu P konumuna alın.
› Motor durdurun.
› Manuel şanzımanlı araçlar için 1. vitese ya da geri vitese takın.
› Fren pedalını bırakın.