škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Hangi Şanzıman Yağı

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Serviste şanzıman yağ değişim ücreti 160 tl, 160 tl yağ, bu ücreti belli km aralıklarında alacak peki şanzıman arıza yaparsa ne kadar ücret alacak neredeyse 10 tane yağ değişimine bedel. Ben değiştirmekten yanayım.


Çevrimdışı macrostr

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 735
    • Profili Görüntüle
Tamir kılavuzunda ilgili sayfa, burada kullanılan yağ hidrolik yağ. Yani yağlamak için kullanılmıyor, hidrolik basınç için kullanılıyor. Değişmesine gerek yok.

« Son Düzenleme: 04 Ekim 2017, 00:50:03 Gönderen: macrostr »


Çevrimdışı Bilgic

  • Nová Fabia III Combi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1325
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar briskoda'da bununla ilgili açılmış bir başlık var. İngilizcesi olan arkadaşlar detaylı inceleyebilir.

Kısaca Ramon Skoda UK'yi aramış servis mühendisi ile görüşmüş, 7 ileri dsg için her 40 bin mil yani her 65 bin km'de şanzıman yağı değiştirilmeli demiş. Daha sonra aracı aldığı yerel bayiyi aramış, bayideki teknisyen de 7 ileri dsg'nin yağ değişimi ile ilgili kayıt bulamadım demiş. Yani onlarda da kafa karışıklığı var.

Son olarak 7 ileri DSG'nin yağ değişimi olmadığına kanaat getirmişler :)

İncelemek isteyenler için link; https://www.briskoda.net/forums/topic/233854-7-speed-dsg-maintenance/


Çevrimdışı mert1411

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 23
    • Profili Görüntüle
https://tr.scribd.com/doc/109570855/7-Speed-DSG-Oil-Change

Linkteki dosyada 7 ileri DSG nin yağ değişim prosedürünü anlatıyor fakat:
Not olarak yazıyor ki; şanzıman ömürlük olarak doldurulur ama eğer ki sızıntı ve ya hasar var ise şanzıman yağı tamamen dişliler arasında bile kalmayacak şekilde kurutularak yeni yağ konulmalıdır.

Sonuç olarak; 7 ileri DSG sistemi daha önce diğer arkadaşların dediği gibi yağ içinde yüzen bir sistem olmadığından değişime sızıntı ya da tamir gerekmedikçe gerek yok olduğunu düşünüyorum ben. Saygılar.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=9510]mert1411[/MENTION]
DSG aynı manüel şanzıman gibi yarıya kadar yağ ile dolu dişliler yağın içinde ve mekatronik aynı yağdan basınç sağlıyor ayrı bir yağ haznesi yok.



Çevrimdışı Octablue

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 48
    • Profili Görüntüle
Konuyu şaşkınlıkla takip ediyorum acaba daha ne kadar devam edecek diye :D


Çevrimdışı emreogut

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 257
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dryusufbal;625619



Hayret ya hala bir sonuca varamadık [emoji1]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı emreogut

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 257
    • Profili Görüntüle
DQ200 kodlu 7 ileri kuru kavra şanzıman için bir kaç video buldum ve yağ değişimi/eklemesi yapıyorlar :)

https://www.youtube.com/watch?v=ZtCA3wqDa1s

https://www.youtube.com/watch?v=lzPjXzWx5rI

buda bir VW sayfasının paylaştığı video

https://www.youtube.com/watch?v=EH6hoZlT-RE


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=8501]emreogut[/MENTION]
İlk videoda yağ eksiltiği için ilave ediyor, ikinci videoda değişim yapılıyor galiba, üçüncü videoda DSG 6 nın yağ değişimini gösteriyor o da zaten olması gereken.
Benim eklediğim videoda eski ve yeni yağın farkı gözüküyor ( 1:05 dk ) ve bu değişimi 37,000 km de yapmış, değişimden sonra adaptasyon yapmaya gerek kalmadığını yazmış. Ben yinede değiştirmekten yanayım servisler ne kadar bu işleme yanaşmasa da.

https://www.youtube.com/watch?v=kb_BjaK2nKc&t=3s&index=2&list=FLFzK626Otf7hePbcsmpZ7Mw


Çevrimdışı emreogut

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 257
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;625873
[MENTION=8501]emreogut[/MENTION]
İlk videoda yağ eksiltiği için ilave ediyor, ikinci videoda değişim yapılıyor galiba, üçüncü videoda DSG 6 nın yağ değişimini gösteriyor o da zaten olması gereken.
Benim eklediğim videoda eski ve yeni yağın farkı gözüküyor ( 1:05 dk ) ve bu değişimi 37,000 km de yapmış, değişimden sonra adaptasyon yapmaya gerek kalmadığını yazmış. Ben yinede değiştirmekten yanayım servisler ne kadar bu işleme yanaşmasa da.

https://www.youtube.com/watch?v=kb_BjaK2nKc&t=3s&index=2&list=FLFzK626Otf7hePbcsmpZ7Mw

abi asıl mesele bu işlemi yapabilecek bilinçli bir usta bulmakta :)


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: emreogut;625876
abi asıl mesele bu işlemi yapabilecek bilinçli bir usta bulmakta :)


Yetkili servis bunu zaten sorunsuz yapar, sanayide tavsiye üzerine birisini bulmak gerekiyor.


Çevrimdışı resolute

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 90
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: macrostr;625317
Tamir kılavuzunda ilgili sayfa, burada kullanılan yağ hidrolik yağ. Yani yağlamak için kullanılmıyor, hidrolik basınç için kullanılıyor. Değişmesine gerek yok.

Konuya üreticinin verdiği yazılı yanıt. Gayet net, teşekkürler.


Çevrimdışı Swift

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 97
    • Profili Görüntüle
Bu "ömür boyu kullanılacak" yağ konusunu başka bir yönden anlatayım.

Kardeşimin Astra J aracı var. Şanzıman 6 vitesli  Active Select denen (6T40 tam versiyonu). Klasik otomatikler gibi tork konvertörü var (kuru tip kavrama yok yani). Bazı özellikleri ile klasik ile dsg arasında bir yerde diyebiliriz. Neyse, bunun da yağı ömür boyu değişmeyecek deniyor. Ancak, 7 yıl ve 50 bin KM'den sonra (evet, az kullanılıyor) vites geçişleri çakma otomatiklere dönmiş durumda. Benzer sorunu Türkiye'de ve yurt dışında yaşayanlar yağın yarısını bile değiştirseler vites geçişleri başka ayar vb işlem yapmaksızın düzeliyor. (Prosedüre göre tıpa açılınca 8 litre yağdan 4 litre boşalıyor, yerine yenisi konuyor. Bir kaç yüz km sonra tekrar aynı işlem yapılıyor. Sonuçta eski yağdan bir miktar karışmış durumda kalıyor.)

Kanaatime göre "ömür boyu" terimi "şanzıman ölene kadar" anlamına geliyor. Şanzımanın sabit bir ömrü yok ki. Yağ değiştirilmezse ömrü de kısa oluyor haliyle. Bana kalırsa sadece boşalt-doldur yapmak yerine prosedüre harfi harfine uyan bir serviste değiştirmek çok iyi olur. Kendi aracım 43binde şu an, sanırım seneye değiştirteceğim.


Çevrimdışı emreogut

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 257
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Swift;625973
Bu "ömür boyu kullanılacak" yağ konusunu başka bir yönden anlatayım.

Kardeşimin Astra J aracı var. Şanzıman 6 vitesli  Active Select denen (6T40 tam versiyonu). Klasik otomatikler gibi tork konvertörü var (kuru tip kavrama yok yani). Bazı özellikleri ile klasik ile dsg arasında bir yerde diyebiliriz. Neyse, bunun da yağı ömür boyu değişmeyecek deniyor. Ancak, 7 yıl ve 50 bin KM'den sonra (evet, az kullanılıyor) vites geçişleri çakma otomatiklere dönmiş durumda. Benzer sorunu Türkiye'de ve yurt dışında yaşayanlar yağın yarısını bile değiştirseler vites geçişleri başka ayar vb işlem yapmaksızın düzeliyor. (Prosedüre göre tıpa açılınca 8 litre yağdan 4 litre boşalıyor, yerine yenisi konuyor. Bir kaç yüz km sonra tekrar aynı işlem yapılıyor. Sonuçta eski yağdan bir miktar karışmış durumda kalıyor.)

Kanaatime göre "ömür boyu" terimi "şanzıman ölene kadar" anlamına geliyor. Şanzımanın sabit bir ömrü yok ki. Yağ değiştirilmezse ömrü de kısa oluyor haliyle. Bana kalırsa sadece boşalt-doldur yapmak yerine prosedüre harfi harfine uyan bir serviste değiştirmek çok iyi olur. Kendi aracım 43binde şu an, sanırım seneye değiştirteceğim.


bende aynı fikirdeyim aracım 75bin km de ilk bakımda değiştireceğim