Bu "ömür boyu kullanılacak" yağ konusunu başka bir yönden anlatayım.
Kardeşimin Astra J aracı var. Şanzıman 6 vitesli Active Select denen (6T40 tam versiyonu). Klasik otomatikler gibi tork konvertörü var (kuru tip kavrama yok yani). Bazı özellikleri ile klasik ile dsg arasında bir yerde diyebiliriz. Neyse, bunun da yağı ömür boyu değişmeyecek deniyor. Ancak, 7 yıl ve 50 bin KM'den sonra (evet, az kullanılıyor) vites geçişleri çakma otomatiklere dönmiş durumda. Benzer sorunu Türkiye'de ve yurt dışında yaşayanlar yağın yarısını bile değiştirseler vites geçişleri başka ayar vb işlem yapmaksızın düzeliyor. (Prosedüre göre tıpa açılınca 8 litre yağdan 4 litre boşalıyor, yerine yenisi konuyor. Bir kaç yüz km sonra tekrar aynı işlem yapılıyor. Sonuçta eski yağdan bir miktar karışmış durumda kalıyor.)
Kanaatime göre "ömür boyu" terimi "şanzıman ölene kadar" anlamına geliyor. Şanzımanın sabit bir ömrü yok ki. Yağ değiştirilmezse ömrü de kısa oluyor haliyle. Bana kalırsa sadece boşalt-doldur yapmak yerine prosedüre harfi harfine uyan bir serviste değiştirmek çok iyi olur. Kendi aracım 43binde şu an, sanırım seneye değiştirteceğim.