Uzun bir yazı olacak zira kayıtlara geçsin istiyorum ki Skoda markasına (forumdaki arkadaşlar da bilirler) çok değer vermiş birisi olarak bu markada bir araç bir daha asla neden almayacağımı anlatmak istiyorum. Zira amacım kötülemek değil bir deneyimin paylaşılmasından ibarettir ve bu deneyim sonucu benim için Skoda yaşadığım şehirde kullanılmaz bir markadır.
Skoda Superb II, Skoda Citigo ve Skoda Superb III aracımı 2010 yılından beridir zevkle kullanıyorum. Superb III’ümle Yaşadığım küçük kaza sonrasındaki olayları şu şekildedir:
25 Ağustos 2017 - Kurban bayramı öncesi talihsiz bir kaza sonucunda ufak bir tampon hasarı geçirdim. Tamponda 4 cm’lik ufak bir kırık haricinde, araç film kaplı olduğu için boya hasarım çok şükür yoktu. Bunun dışında çıtalarda vs. çizikler. Ancak hasar sonrasında ACC ve Front Asisst hizmet dışı kaldı. Aracımı kusursuz ve kozmetik hatasız binmeyi seven biriyim, çoğu insanın yaptırmana değmez demesine rağmen servise götürmek istedim.
29 Ağustos 2017 - Bayram arefesinde araçtaki kozmetik sayılabilecek hasar konusunda Ankara’daki tek yetkili hasar servisi olan And Oto’ya başvurdum. Hasar servisinin önü her zamanki kaos halinde. Araca bakmadan:”size randevu verelim. Bayramdan sonra gelin.” dendi. Randevumuzu aldık.
21 Eylül 2017 – 22 gün sonraya verilen randevumuza geldik. Hasar servisinin önü kaos. Araca bir yetkili hızlıca baktı. Talep ettiğim şeyler dinlendi. Hasar dosyam açıldı. Tekrar bana randevu verilmeye kalkışıldı ancak sonradan baktıkları ve randevuları yönettikleri ilkel excel dokümanında randevuyla geldiğim anlaşıldı. Araç kabul edildi.
25 Eylül 2017 (5. Gün) – Hasar bilgisinin ve süresinin ekspere aktarılmaması sonucu kişisel gayretler sonucu işlem kasko tarafında açıldı ve hasar süresi 7 gün olarak belirlendi. Bu konudaki bilgiyi kasko firmasından aldım, arayan bilgi veren olmadı.
26 Eylül 2017 (6. Gün) - Kasko firması 7 gün için ikame araç teslim etti.
28 Eylül 2017 (8. Gün) – Aracın durumu ile ilgili telefonda bilgi alındı. Parçaların ulaştığını tampon tamirinin yapıldığını ACC için de işlem sonunda bakılacağı iletildi.
30 Eylül 2017 –(10. Gün) Araçla ilgili yaptığım görüşmede sırasıyla iki hasar yetkilisi ile telefonda görüştüm. Telefonda arkada kendi aralarında aracın atölyeye alınmadığı, iş emrinin gelmediği üzerine atölyeden birileriyle tartıştılar. Size bilgi vereceğiz deyip telefon kapatıldı.
1 Ekim 2017 – (11.Gün) Pazar günü servisin yanından geçerken üst park alanında aracımı görünce yolda durup ne tür işlemler yapıldığını kontrol ettim ve gördüm ki aracım 21 Eylülde park edildiği yerde kalmış ‘unutulmuş’. Üzerinde bir karış toz, silecekleri bile çalışmamış. Araçta 10 gündür hiçbir işlem yapılmamış. Madem tamire başlamayacaktın beni 10 gündür neden araçsız bırakıyorsun?
3 Ekim 2017- (13. Gün) Pazartesi günü sigorta işlemlerimi yaptığım yetkiliyi aradım durumla ilgili kendisi hasar servisiyle iletişime geçti. Cumartesi günün tamamlanacağı sözünü aldım. Aynı gün aracım ikame aracımı teslim ettim. Araçsız kaldım.
4 Ekim 2017- (14. Gün) And Oto Müşteri Memnuniyet ekibini aradım ilgileneceklerini, gerekiyorsa ikame araç sağlayacakları söylendi. Hiçbir geri dönüş yapılmadı.
7 Ekim 2017 – (17. Gün) (Teslim Günü) 20 dakika boyunca bilgi almak için hasar servisi telefonlarını açan olmadı. Yine müşteri Memnuniyet ekibini aradım. Sonunda 17 gündür ilk defa geri arandım. Aracın tamponunun tamirden gelmediğini, gelirse bugün gelinip boyaya alınacağını ve Pazartesi, bugün gelmezse Pazartesi boyaya alınıp Salı günü teslim edileceği bilgisi paylaşıldı.
Velhasıl;
• Bu sürecin içinde ben aramadıkça kimse bana geri dönüş yapıp bilgi vermediler.
• Araçta yapacakları tamiratın kapsamı değişen değişmeyen nedir hiçbir bilgi verilmedi.
• Hala araç hasar dosyasında eksper atama dışında bir veri girişi yapılmadı.
• Hasar servisi kaos ortamında sisteme araç kabulü bilgilerini bile doğru düzgün girmemekte.
• ACC çalışmıyor bilgisini ısrarla iletmeme rağmen ön tampon hasarlı şeklinde sisteme girilip bırakılmakta.
• Excel dosyası üzerinden randevu takibi yapılmakta ve randevu hatırlatması dahi yapılmamakta.
• Aracı servis alanında bir yere çekip unutulmakta.
• Kaldırımın ortasında araç camları değiştirmekte.
• Kaldırım hatta yolda iki şerit hasarlı araçlarla doldurulmakta zaten aralarında manevra yaparken birçok araç hasar almakta.
Velhasıl markaya olan ilgim ve sevgim Ankara’da gerek satış öncesi gerek satış sonrası hizmetlerin ilkelliği ve düşüklüğü nedeniyle yok olmuş durumda. Elindeki gelecek aracı pazarlamaya çalışan, sen almazsan nasıl olsa şu showroomda gezen bir başka kişiye bu aracı satacağım diye açık açık söyleyen, Skoda araçlarımla sürekli servis/aksesuar/sigorta müşterisi olduğum halde opsiyonlu araç için % 15 peşin isteyip 12 hafta teslim süresi öngören bu anlayışın bu güzel markayı derinden yaraladığını düşünüyorum. Sırf bu nedenle aracımı alırken bile Tekirdağ’dan almama neden olan akabinde her Ankara servis tecrübesinde ne olacak stresiyle uğraşmaktansa Skoda arabaya artık binmem içim rahat olur. Mekan değiştirmekle, forum buluşmalarında servis müdürünün kart dağıtmasıyla, hizmet kalitesi artmıyormuş onu da öğrenmiş olduk.
Skodacılara hasarsız, başkentten uzak günler dilerim.