škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Bir daha Skoda mı? Ankara’da asla! (And faciası)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı rumiexile

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1082
    • Profili Görüntüle
Uzun bir yazı olacak zira kayıtlara geçsin istiyorum ki Skoda markasına (forumdaki arkadaşlar da bilirler)  çok değer vermiş birisi olarak bu markada bir araç bir daha asla neden almayacağımı anlatmak istiyorum. Zira amacım kötülemek değil bir deneyimin paylaşılmasından ibarettir ve bu deneyim sonucu benim için Skoda yaşadığım şehirde kullanılmaz bir markadır.

Skoda Superb II, Skoda Citigo ve Skoda Superb III aracımı 2010 yılından beridir zevkle kullanıyorum. Superb III’ümle Yaşadığım küçük kaza sonrasındaki olayları şu şekildedir:

25 Ağustos 2017 - Kurban bayramı öncesi talihsiz bir kaza sonucunda ufak bir tampon hasarı geçirdim. Tamponda 4 cm’lik ufak bir kırık haricinde, araç film kaplı olduğu için boya hasarım çok şükür yoktu. Bunun dışında çıtalarda vs. çizikler. Ancak hasar sonrasında ACC ve Front Asisst hizmet dışı kaldı. Aracımı kusursuz  ve kozmetik hatasız binmeyi seven biriyim, çoğu insanın yaptırmana değmez demesine rağmen servise götürmek istedim.  

29 Ağustos 2017 - Bayram arefesinde araçtaki kozmetik sayılabilecek hasar konusunda Ankara’daki tek yetkili hasar servisi olan And Oto’ya başvurdum. Hasar servisinin önü her zamanki kaos halinde. Araca bakmadan:”size randevu verelim. Bayramdan sonra gelin.” dendi. Randevumuzu aldık.

21 Eylül 2017 – 22 gün sonraya verilen randevumuza geldik. Hasar servisinin önü kaos. Araca bir yetkili hızlıca baktı. Talep ettiğim şeyler dinlendi. Hasar dosyam açıldı. Tekrar bana randevu verilmeye kalkışıldı ancak sonradan baktıkları ve randevuları yönettikleri ilkel excel dokümanında randevuyla geldiğim anlaşıldı. Araç kabul edildi.

25 Eylül 2017 (5. Gün) – Hasar bilgisinin ve süresinin ekspere aktarılmaması sonucu kişisel gayretler sonucu işlem kasko tarafında açıldı ve hasar süresi 7 gün olarak belirlendi. Bu konudaki bilgiyi kasko firmasından aldım, arayan bilgi veren olmadı.

26 Eylül 2017 (6. Gün) -  Kasko firması 7 gün için ikame araç teslim etti.

28 Eylül 2017 (8. Gün) – Aracın durumu ile ilgili telefonda bilgi alındı. Parçaların ulaştığını tampon tamirinin yapıldığını ACC için de işlem sonunda bakılacağı iletildi.

30 Eylül 2017 –(10. Gün)  Araçla ilgili yaptığım görüşmede sırasıyla iki hasar yetkilisi ile telefonda görüştüm. Telefonda arkada kendi aralarında aracın atölyeye alınmadığı, iş emrinin gelmediği üzerine atölyeden birileriyle tartıştılar. Size bilgi vereceğiz deyip telefon kapatıldı.

1 Ekim 2017 – (11.Gün) Pazar günü servisin yanından geçerken üst park alanında aracımı görünce yolda durup ne tür işlemler yapıldığını kontrol ettim ve gördüm ki aracım 21 Eylülde park edildiği yerde kalmış ‘unutulmuş’. Üzerinde bir karış toz, silecekleri bile çalışmamış. Araçta  10 gündür hiçbir işlem yapılmamış. Madem tamire başlamayacaktın beni 10 gündür neden araçsız bırakıyorsun?

3 Ekim 2017- (13. Gün) Pazartesi günü sigorta işlemlerimi yaptığım yetkiliyi aradım durumla ilgili kendisi hasar servisiyle iletişime geçti. Cumartesi günün tamamlanacağı sözünü aldım. Aynı gün aracım ikame aracımı teslim ettim. Araçsız kaldım.

4 Ekim 2017- (14. Gün) And Oto Müşteri Memnuniyet ekibini aradım ilgileneceklerini, gerekiyorsa ikame araç sağlayacakları söylendi. Hiçbir geri dönüş yapılmadı.

7  Ekim  2017 – (17. Gün) (Teslim Günü) 20 dakika boyunca bilgi almak için hasar servisi telefonlarını açan olmadı. Yine müşteri Memnuniyet ekibini aradım. Sonunda 17 gündür ilk defa geri arandım. Aracın tamponunun tamirden gelmediğini, gelirse bugün gelinip boyaya alınacağını ve Pazartesi, bugün gelmezse Pazartesi boyaya alınıp Salı günü teslim edileceği bilgisi paylaşıldı.

Velhasıl;

•   Bu sürecin içinde ben aramadıkça kimse bana geri dönüş yapıp bilgi vermediler.
•   Araçta yapacakları tamiratın kapsamı değişen değişmeyen nedir hiçbir bilgi verilmedi.
•   Hala araç hasar dosyasında eksper atama dışında bir veri girişi yapılmadı.
•   Hasar servisi kaos ortamında sisteme araç kabulü bilgilerini bile doğru düzgün girmemekte.
•   ACC çalışmıyor bilgisini ısrarla iletmeme rağmen ön tampon hasarlı şeklinde sisteme girilip bırakılmakta.
•   Excel dosyası üzerinden randevu takibi yapılmakta ve randevu hatırlatması dahi yapılmamakta.
•   Aracı servis alanında bir yere çekip unutulmakta.
•   Kaldırımın ortasında araç camları değiştirmekte.
•   Kaldırım hatta yolda iki şerit hasarlı araçlarla doldurulmakta zaten aralarında manevra yaparken birçok araç hasar almakta.

Velhasıl markaya olan ilgim ve sevgim Ankara’da gerek satış öncesi gerek satış sonrası hizmetlerin ilkelliği ve düşüklüğü nedeniyle yok olmuş durumda. Elindeki gelecek aracı pazarlamaya çalışan, sen almazsan nasıl olsa şu showroomda gezen bir başka kişiye bu aracı satacağım diye açık açık söyleyen, Skoda araçlarımla sürekli servis/aksesuar/sigorta müşterisi olduğum halde opsiyonlu araç için % 15 peşin isteyip 12 hafta teslim süresi öngören bu anlayışın bu güzel markayı derinden yaraladığını düşünüyorum. Sırf bu nedenle aracımı alırken bile Tekirdağ’dan almama neden olan akabinde her Ankara servis tecrübesinde ne olacak stresiyle uğraşmaktansa Skoda arabaya artık binmem içim rahat olur. Mekan değiştirmekle, forum buluşmalarında servis müdürünün kart dağıtmasıyla, hizmet kalitesi artmıyormuş onu da öğrenmiş olduk.

Skodacılara hasarsız, başkentten uzak günler dilerim.
« Son Düzenleme: 07 Ekim 2017, 11:13:34 Gönderen: rumiexile »


Çevrimdışı **SEMİH**

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1522
    • Profili Görüntüle
Bursa da da durum farklı değil şehir dışına bir servis açıyorlar. 30 km yol giyiyorsun arızayı göremedik yapcak rşey yok denir. Bir müddet sonra sesi yakalayıp 30 km daha gidersiniz randevu verirler. Randevuya bir 30 km daha gidersiniz. Tabi tek de halledemezler iki gün sonra değişen debriyaj pedalı kırılır. Bir 30 km daha gidersiniz yerine oturtup parça sipariş edeceğiz denir. 2 gün sonra bir 30 km daha gidip aracı yaptırırsınız ve artık pedala her bastığınızda çıt çıt ses gelir. Toplamda git gel 300 km ye yakın yol yaparsınız ve arada bir olan gıcırtı sorununuz sürekli olan çıt çıt sesine evrilir. Bir daha skoda mı asla. 300 km=100 tl yakıt olarak da cebinizden çıkar.


Çevrimdışı Bilgic

  • Nová Fabia III Combi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1325
    • Profili Görüntüle
And Oto beni de hayattan soğutmuştu, şöyle ki;

Ben aracımı değiştirmeye karar verdiğimde yaklaşık 6 ay kadar araştırma yaptım. En sonunda Slovakya'da yaşayan arkadaşımda gördüğüm Fabia Combi'ye karar verdim. B sınıfı station wagon arabaydı. İstediğim her özellik vardı. Neyse atladık And Oto'ya gittim, Fabia ile test sürüşü yaptık. Satış personeli ağzını açıp tek kelime tanıtım yapmadı. Arabayı anlatmadı. Neyse zaten arabayı kendi arkadaşımda gördüğünden ben de ses etmedim. Sonra oturduk showroom'da. Dedim ben Combi istiyorum, o araç Türkiye'de satılmıyor dedi. Ya nasıl olur Yüncüler vs. Satıyor dedim. Yok o araç gelmiyor, sipariş açamıyoruz siz Rapid Spaceback alın dedi. Ben de teşekkür edip ayrıldım. Bu ilgisizliğin satış temsilcilerinin maaş vs. düşüklüğünden kaynaklandığını düşünmüyor değilim. Çünkü iş yerinden arkadaşıma Octavia almaya gittik, Efe'de de yüzümüze bakan olmadı. İnceledik baktık çıktık.

Sonra babama araç aldığımız Doğuş Oto Esenyurt'tan Mesut Bey'i aradım. Dedim ben bu aracı istiyorum, sipariş edeceğim. Hiç satılmıyor vs. Demedi. Daha önce satmadık, ithalat kısmı ile görüşeyim dedi. 5 dakika sonra döndü getirebiliyoruz dedi. Özellikleti e–posta attım. Sağolsun siparişi açtı, araç da 100 gün sonra geldi. Aracı teslim alırken kauçuk paspas ve şemsiye vardı. Aaa ben hediye mi dediğim de "yok artık standart geliyor" diye mütevazi davrandı. Başka bayiler hediye ediyoruz diye milleti yiyor.

100 günlük süreçte Euro da aldı başını gitti, ancak zamları yansıtmadılar üzerine de ilk şahıs siparişi ile Fabia Combi aldığım için güzel de bir indirim yaptılar. Ankara'da yaşamama rağmen babama da kendime de aracı Esenyurt Doğuş'tan aldım. Bir daha alacak olsam yine Mesut Bey bulurum :)

Bu arada Ankara'da servis sıkıntısının Tolga Bey de farkındaydı, ve şimdi Aydoğanlar da servis hizmeti veriyor. Daha önceden VW, Seat ve Audi servisi olduğundan bence en yetkili ve başarılı servis Aydoğanlar'dır gibi geliyor.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Bu ilgisizliğin Doğuş'a ve Yüce Oto'ya da bildirilmesinde fayda var.


Çevrimdışı Blue Rapid

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
And oto ile ilgili yaşadıklarımı yazsam And otonun önünden geçmezsiniz..
Sıfır arabaya vermedikleri hasar kalmadı..
Ve bunu yüce otoda biliyor hala adamlar yetkili servis olarak bu işe devam ediyor.


Çevrimdışı fatihatilla

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 379
    • Profili Görüntüle
    • https://www.youtube.com/otodunyam
Ben de yaz tatilimde Antalya bir gün problem yaşadım Skoda CAG da zerre memnun kalmadım , dogusa da şikayet ettim ama pek kaale alırlar mi sanmiyorum. İstanbul Avekte iki kez ihtiyaç hasıl oldu ilgililerdi.


Çevrimdışı Fikret_55

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 295
    • Profili Görüntüle
Bu ülkede araç alırken herşeyi sorgularız da servis ağı ne durumdadır müşteri memnuniyet oranı nerelerdedir bakmayız.Yani bu şikayetler stemler alacak olan kişileri fazlaca etkilemiyor.Yığınla para dök sonra servise kat kat para vermeyi kabul ederek git yine dememnun kalma.Satış rakamları da yeni kasalarla birlikte gerçekten artış gösterdi.skoda denince bilen bilmeyen ALINACAK ARABA diyor.Satana kadar yani.


Çevrimdışı özdil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1578
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı fatihatilla

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 379
    • Profili Görüntüle
    • https://www.youtube.com/otodunyam
Sikayetvar.com a dogusoto ya da bildirin ayrıca telefon ile de bildirin yaptıkları yanlarına kar almasın.


Çevrimdışı koraycan35

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 300
    • Profili Görüntüle
Ben sırf bu tip nedenlerle sattım.bakım zamanı heleki kampanya varsa randevu alman mümkün değil.ford focus aldım telefon ettiğim gün 2 saat içinde aracı teslim ediyorlar.yeter artık dedim sattım.yedek parça sorun servisin tekel olması sorun vs vs


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Sizinde dediğiniz gibi skoda yıllardır bu bayi kırizlerini bir türlü çözemedi artık insanlar bireysel çözüm aramaya başladı kötünün iyisi dendi bir bayiye yüklendi onlarda zamanla şımarmaya başladı ve elde avuçtu TR geneli doğru düzgün bayi kalmadı.Doğuşun el atması ile biraz imkanları çoğaldı ama onlarında pek bir farkı yok.

Nedense TR de iş ahlakı bir çok yerde mevcut değil illa herşey diretilerek zorla yaptırılacak.Yada birisi telkin edecek.

Tabi bunu marka olarak kişiselleştirmiyorum benzer bir durumu bende Ford Marka şirket aracımda da yaşadım bayideki pek saygılı kişi direksiyon kutusu onarımını 15 günde tamamlayamayınca bir telefon ile 48 saat içinde aracı teslim ettiler.Dediğiniz gibi onlarda aracımı yatırıyormuş günlerdir.

Piyasada düzenli çalışan 3-5 köklü isim yapmış bayiler dışında diğerleri hala arka mahalle dükkanı havasında.


Çevrimdışı ecz.taha

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Aracı daha yeni aldım korkutmayın beni :).

 Ben en erken bakım randevusu verdi diye  uzak da olsa Büyükçekmece özaydın skoda bayisine gitmiştim geçen yıl. . Çok memnun kaldım. Sonrasında  Bütün bakım servis işlerine 45 dk yol çekmeme rağmen oraya gidiyorum. İnşallah nazar değmez bozulmazlar :)


Çevrimdışı Bilgic

  • Nová Fabia III Combi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1325
    • Profili Görüntüle
Ankara'ya da Doğuş Skoda lazım. VW var, Seat var, bir Skoda yok :(


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Faruk Abi selam.Çok geçmiş olsun.

Maalesef Ankara'da skoda'nın hem satışı hem servisi oldukça kötü.Bende ön cam değişimi için doğuşta çok benzer bir olay yaşadım.Bana doğuş kendi ikame araç verdi kaskodan değil.Bir nebze mağduriyet giderdiler.Ön cam değişimi 10gün sürdü ve her gün arabanın başına gittim.Maalesef başında durmayınca iş yapmıyorlar ama doğuşta en azından zorda olsa sorun çözülüyor.Seninki çok üzücü olmuş.


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Geçmiş olsun Faruk, umarım en kısa sürede çözülür.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...