Evet 4 gün oldu yazılım yaptıralı.Hem bi 50-60km yazılımın tam oturma süreci geçti hemde ben yaklaşık 300km'ye yakın yol yaptım.
140-145hp aralığında gücümüz ve 300nm ile sınırlı bir torkumuz olduğu bana söylenen.Yazılım yapıldıktan sonra log aldık her şey beklediğimiz gibi oldu.
Yazılım yapıldığında dsg şanzımanı en çok zorlayan şeylerin birincisi ani patlama ile gelen tork.Bu ani güç patlamaları dsg şanzımanı baya zorluyor.Bu yüzden yapılan yazılımın gücü daha dengeli ve uzun vadeli vermesi dsg için en önemli şey.Zaten bu işi bilen çoğu firma torku çok yükseltmiyor.Araç manuel olsa 15-20nm daha fazla tork elde edilebilir belki.
DSG yi zorlayan ikinci şey ise kullanım stili.Sürekli 0 dan kalkmak kötü yolda basmak tabiki dsg'yi zorlar.Çünkü yazılımdan sonra yol kötüyse 3 ve 4. viteslerde bile patinaja kalkabiliyor araba.
Gelelim sürüş zevkine.
Sanki 1.6 motorlu bir araba sürmüyorsunuz da daha güçlü daha hacimli bir araba sürüyorsunuz.Araba hiç bir viteste vites düşürme ihtiyacı hissetmiyor.Her daim güç ayağınızın altında.Baya ciddi ciddi yürüyor.Haberiniz olsun.Bu konuda bir kaç arabayla deneyip video atarsam daha inandırıcı olur diye düşünüyorum.
DPF kısmı ise, bana yazılım yapılan firmada 1.6 tdı big turbo dsg 200hp 420nm güç veren araç var Dpf'si hala üstünde.Yani en soft sayılan stage 1 için DPF pek problem olmayacak gibi.Ayrıca hiç bir şekilde duman vs yok tabi ki.
Yakıt tüketimini de önümüzde ki depoda ölçeceğim.İki kere fulleyeceğimden biraz uzun sürecek.Ama bana söylenen yakıt tüketiminin aynı kalması bile başarılı bir durum yazılım sonrası
Ama sabit hızlarda tabiki tüketim düşecektir.
Aklıma gelenler bunlar gelmeyenleri siz sorun elimden geldiğince cevaplayayım