škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Start Stop Sistemi hk.

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı oktavyam

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Herkese Merhaba,
 
 Octavia A7 2016 TDI DSG aracımdaki start/stop sisteminin motora verebileceği zararlardan ötürü endişelerim mevcut.
 
 Yoğun trafikte devre dışı bırakmayı tercih ediyorum. Park ederken de 2-3 dakika rölantide bekletiyorum. Motorun/turbonun selahiyeti için. Acaba bu işlem doğrumudur? Yoksa start/stop sistemine karışmasam daha mı iyi?
 
 Ben bu sisteme alışamadım keşke olmasaydı. Mesela, partikül filtresi temizlensin diye Ankara Çevre yolunda Gölbaşından bağlanıp havaalanına kadar yüksek hızda giderim 2 haftada bir. Işığa denk gelince çat diye kendini start/stop sistemine alıyor içim acıyor.


Çevrimdışı Celalsn

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 215
    • Profili Görüntüle
Bu konu daha önce konuşuldu, bende kullanmıyorum varsın o kadarcık ta tasarruf etmeyelim. DPF konusunda bence o kadar kendinizi kasmayın temizleme yapıldığı zaman üst üste daha işlem bitmeden stop etmeyin yeter


Çevrimdışı emreogut

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 257
    • Profili Görüntüle
kapatın start stopu isterseniz komplede kapatılabiliyor vagcom ile


Çevrimdışı Taşcı50

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
Bende kapattırmayı denedim full kapandı yapan eleman beceremedi sanırım geri açtırdım istediğimiz zaman düğmeye basıp açabileceğimiz şekilde oluyormu?


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Start stop sistemi siz tasarruf edin diye degil, cevre daha az zarar gorsun diye var :)


Çevrimdışı Swift

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 97
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;626336
Start stop sistemi siz tasarruf edin diye degil, cevre daha az zarar gorsun diye var :)


Daha da doğrusu, piyasaya çıkacak aracın yakıt tüketimi ve emisyon değerlerini belirlemek için yapılan bir kaç kmlik standart test sonuçlarını düşük çıkararak rekabetçi olmak ve emisyona dayalı vergiden kaçınmaktır.

Şahsi kanaatime göre aracın bu sistemle ömrü boyunca yapacağı tasarruf, kullanılan daha gelişmiş sistemlerin eklediği maliyet ve dur-kalk yapmanın zarazından fazla değildir.

Tamamen test odaklı aldatmaca sistemi. NEDC diye aratın her şey ortada.


Çevrimdışı emreogut

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 257
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Taşcı50;626256
Bende kapattırmayı denedim full kapandı yapan eleman beceremedi sanırım geri açtırdım istediğimiz zaman düğmeye basıp açabileceğimiz şekilde oluyormu?



Olmuyor öyle ya hep ya hiç yada her kontak açtığınızda elle kapatacaksınız


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2420
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: oktavyam;626248
...
 
 Yoğun trafikte devre dışı bırakmayı tercih ediyorum. Park ederken de 2-3 dakika rölantide bekletiyorum. Motorun/turbonun selahiyeti için. Acaba bu işlem doğrumudur? Yoksa start/stop sistemine karışmasam daha mı iyi?
...

Turboyu koruma adına 2-3 dakika rolantiye hiç gerek yok. Zaten durma esnasında düşük devire inileceğinden turbo devrede olmayacaktır. Yine de sıcaklıktan dolayı ben 20-30 saniye kadar sıcak havaya çevirip fanı açıyorum bu süre durmakta olan turbo fan rulmanlarını yağlamak ve motoru bir nebze serinletmek için yeterlidir diye düşünüyorum.


Çevrimdışı Nitro 37

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 30
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;626351
Turboyu koruma adına 2-3 dakika rolantiye hiç gerek yok. Zaten durma esnasında düşük devire inileceğinden turbo devrede olmayacaktır. Yine de sıcaklıktan dolayı ben 20-30 saniye kadar sıcak havaya çevirip fanı açıyorum bu süre durmakta olan turbo fan rulmanlarını yağlamak ve motoru bir nebze serinletmek için yeterlidir diye düşünüyorum.


Şöyle bir düzeltme yapayım. Turbolu araclarda turbo araç marş almasıyla beraber çalışmaya başlar. Marş kapanması ile de devre dışı kalır. Ama bir süre daha dönmeye devam eder. Aynı şekilde yağ ile soğur yine yağ ile ısınır.  Şimdi uzun süreli bekleme stop durumundan sonra araç ilk çalıştığında turbo devreye girer ama devri düşüktür. Kimi Kullanıcı hararet ibresi oynar oynamaz motor ısındı diye yola çıkar ve araca yüksek devir gösterir. Halbuki hararet motor içi sıcaklığıni gosterir. Turbo içinse önemli olan yağın sıcaklık durumudur. Yağ tam ısınmadan zorlanan yüksek devir çeviren turbo palleri zamanla kırılır.  Pul pul atar. Aynı şekilde kullandığımız araçların turbosu kaymalı yatak dediğimiz göbeğe sahiptir. Aynı krank mili ve kol yatakları gibi düşünün. Soğuk yagda nasıl krank ve yataklar dönme hareketinde zorlanıyor ve birbirleri üzerinde aşınma yaratıyorsa, aynı şey turbo göbeğindeki yataklarda da oluşuyor. Turbo da ki bu kaymali göbek soğuk yağda zorlanarak döndüğünden bir süre sonra dönme hareketinde balans meydana getiriyor. Sonra turbo dan ses basınç kaçırma gibi durumlar ortaya çıkıyor. Modifiye sektorunde sirf bu turbo arizalari yuzuden cift rulmanli turbolara daha cok ilgi vardir. Bu cift rulmanli turbolar da donen turbo gobek mili, kayarak degil iki rulmanin arasinda bilyalar sayesinde donerek hareket ediyor. Neyse konuya donelim. Peki ne yapılmalı
Soğuk havalarda ve uzun süreli bekleme sonrasi ilk çalıştırma larda motor suyu ısinsa bile ilk bir iki dakika aracı düşük devirde sürmek gerekiyor. Aynı şekilde stop etmeden öncede en az 45 saniye rölantide bekleyip öyle stop etmek icap ediyor. Uzun yol esnasında 5. Yada herhangi bir vitesde iken aracı boşa atıp sonra tekrar vitese takılarak yapılan gazlamalardan da kacinilmasi gerekiyor.



Çevrimdışı elliyedi

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 619
    • Profili Görüntüle
Start stop'u ilk kalkışta kapatıyorum, sadece uzun ışıklarda açıyorum.
Dpf zaten kendini temizliyor, bunu motor rölantideyken devrin yüksek olduğundan anlayabilirsiniz. 1000 devirde sabitliyor. Eğer temizleyemezse ışık yakıyormuş o zaman çevre yoluna çıkıp 80km üzeri hız ve 3000 devirde 20dk gitmeniz gerekiyor. Yine olmazsa servis 200tl'ye temizliyor.


Çevrimdışı emreogut

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 257
    • Profili Görüntüle
Partikülü dolduran 2 şey var birisi kötü yakıt diğeri devamlı devirsiz kullanım
Ayrıca servise 200 lira vermeye gerek yok yazılım firmaları 50-100 liraya dejenerasyon yapar


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı khalil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 601
  • KAMIQ
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Nitro 37;626391
Şöyle bir düzeltme yapayım. Turbolu araclarda turbo araç marş almasıyla beraber çalışmaya başlar. Marş kapanması ile de devre dışı kalır. Ama bir süre daha dönmeye devam eder. Aynı şekilde yağ ile soğur yine yağ ile ısınır.  Şimdi uzun süreli bekleme stop durumundan sonra araç ilk çalıştığında turbo devreye girer ama devri düşüktür. Kimi Kullanıcı hararet ibresi oynar oynamaz motor ısındı diye yola çıkar ve araca yüksek devir gösterir. Halbuki hararet motor içi sıcaklığıni gosterir. Turbo içinse önemli olan yağın sıcaklık durumudur. Yağ tam ısınmadan zorlanan yüksek devir çeviren turbo palleri zamanla kırılır.  Pul pul atar. Aynı şekilde kullandığımız araçların turbosu kaymalı yatak dediğimiz göbeğe sahiptir. Aynı krank mili ve kol yatakları gibi düşünün. Soğuk yagda nasıl krank ve yataklar dönme hareketinde zorlanıyor ve birbirleri üzerinde aşınma yaratıyorsa, aynı şey turbo göbeğindeki yataklarda da oluşuyor. Turbo da ki bu kaymali göbek soğuk yağda zorlanarak döndüğünden bir süre sonra dönme hareketinde balans meydana getiriyor. Sonra turbo dan ses basınç kaçırma gibi durumlar ortaya çıkıyor. Modifiye sektorunde sirf bu turbo arizalari yuzuden cift rulmanli turbolara daha cok ilgi vardir. Bu cift rulmanli turbolar da donen turbo gobek mili, kayarak degil iki rulmanin arasinda bilyalar sayesinde donerek hareket ediyor. Neyse konuya donelim. Peki ne yapılmalı
Soğuk havalarda ve uzun süreli bekleme sonrasi ilk çalıştırma larda motor suyu ısinsa bile ilk bir iki dakika aracı düşük devirde sürmek gerekiyor. Aynı şekilde stop etmeden öncede en az 45 saniye rölantide bekleyip öyle stop etmek icap ediyor. Uzun yol esnasında 5. Yada herhangi bir vitesde iken aracı boşa atıp sonra tekrar vitese takılarak yapılan gazlamalardan da kacinilmasi gerekiyor.


Alıntı yapılan: rsimsek;626401
https://otomobilteknoloji.blogspot.com.tr/2016/06/turbo-nedir-turbo-sarj-sistemi-calisma-prensibi.html

Linkten alıntı:
"Bazı turbo şarj tiplerinde, turboyu soğutmak için motor soğutma suyu da kullanılır. Su, turbonun gövdesinde dolaştırılır.
Su soğutmalı turbo  şarjların avantajı: Motor stop edildiğinde, turbo kanatçıkları (turbo mili) bir süre daha dönmeye devam eder, fakat motor yağı dolaşımı durmuştur, bu durumda turbo mili soğutulmadan ve yağlanmadan çalışmaya devam etmiş olur ki, bu durum turbo miline ve yataklarına zarar verir. Su soğutmalı sistemlerdeyse, motor stop edilse ve su devir daimi dursa bile, sıcaklık farkından dolayı su hareket etmeye devam eder (ısınan su yukarı doğru akar-hareket eder), böylece su dolaşımı kendiliğinden olduğu için, turbo soğutulmuş olur."
Bu durumda bizim araçlardaki turbo su soğutmalı mı? yoksa yağ soğutmalı mı? Su soğutmalı ise yukarda Mehmet beyin dediği önlemleri almaya gerek kalmayacak. Fakat yağ soğutmalı ise bu önerilere dikkat etmemiz gerekecek malesef.


Çevrimdışı Nitro 37

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 30
    • Profili Görüntüle
Yağ soğutmalı. O kadar araba modifiye ettim daha su soğutmalı turbo görmedim. Yukarıdaki linkte açıklama yapan uzmanlara sormak lazım.  Su yağlama yaparmi. Cevap hayır olacağına göre linkteki açıklama doğru olsa dahi su sadece soğutma yapaçağından turbo mili ve yatakları turbomuz su soğutmalı olsa bile zarar görecektir. Arac stop edildikten sonra yağlama duracagi icin istedigi kadar su sogutmali olsun yataklar ve turbo mili devir dusene kadar yagsiz donmeye devam edicektir. Yani kisaca linkteki su sogutmali turbo aciklamasi yanlış bilgi. O en fazla motor çalışır halde iken yağın sıcaklığıni düşürür. Böylece fazla ısınmayan yağ daha kaliteli yağlama yapar turboya.


Çevrimdışı dr.hsyn

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 87
    • Profili Görüntüle
Start-stop devredeyken turboyu yağlamaya devam eden ekstra bir sistemden bahsedilmişti ilk aracımı alırken. Poloydu araç,150.000 km hiç start stopu kapatmadan kullandım, ne turboda problem oldu ne de marş motorunda.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi