START-STOPP Sistemi
Sistem fonksiyonu birçok faktöre bağlıdır. Bazılarını sürücü yerine getirmek zorundadır,
diğerleri sistemseldir ve etki edilemez.
Sistem, bu nedenle sürücüye aynı gibi görünen durumlarda farklı davranabilir.
Sistem, kontak her açıldığında (daha önce tuşuyla manüel olarak devre dışı
bırakılmış olsa dahi) otomatik olarak etkinleştirilir.
Durma sırasında örn. aşağıdaki nedenler varsa motor kapatılmaz.
▶ Sisteminin sorunsuz fonksiyonu için motor sıcaklığına henüz ulaşılmamıştır.
▶ Araç aküsünün şarj durumu çok düşük.
▶ Elektrik tüketimi çok yüksek.
▶ Yüksek klima/ısıtma gücü (yüksek fan devri, istenilen ve gerçek iç sıcaklık
arasında büyük fark).
Yukarıda ki bilgiler aracın kitapçığında yazıyor. Bahsettiğiniz şekilde turboya zarar verecek olsa motoru neden durdursunlar? Sonuçta bunu yapan mühendis zaten bu ayrıntıları düşünüyordur. Start Stop nedeniyle Turbo gibi bir parçaya arıza yaptırıp markanın adını lekeleyeceklerini sanmıyorum.
Yanlış mı düşünüyorum?