škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Lastik çapı hakkında

YEKE · 6 · 3715

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı YEKE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1503
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar araç 2012 superb yazlık teker değişim zamanım geldi. Normal ölçü bilindiği üzere 225/45/17. Ben şunu soracağım. 225/50/17 ölçüde alsak lastik dönüşlerde davlumbaza temas eder mi ? Kullanan arkadaş var mı ? Teşekkürler


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
Dis cap degisimi % 3,5 ten fazla. Her ne kadar yok densede   Dis cap 24 mm artiyor buda 12 mm alan ihtiyaci olur. Bunuda camurluk boslugu karsilar sanirim. Bide arachiziniz gostergede oldugundan % 5 gibi bi fazla olur.
« Son Düzenleme: 19 Ekim 2017, 20:04:21 Gönderen: mdindas »


Çevrimdışı szteker

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
bende 2014 süperb var ilk lastikten sonra hep 225/50/17 kullandım. araçta 5 kişi varken dönüşü olan dik bir rampaya girince davlumbaza sürtüyor ama delinmedi yada aşınmadı bu zamana kadar. sadece davlunbazın tanpon ucundaki paspas parçası koptu iki tarafta.
ben 50 yanak lastiği lastiklerin balon yapması ve çukurlu yollarda süspansiyonlar rahatlasın diye taktım bu konuda haklı olduğumuda tecrübe ettim.


Çevrimdışı bahcekapiliyavuz

  • Mali Müşavir
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 683
    • Profili Görüntüle
Hocam fark çok fazla oluyor arkadaşlarında söylediği gibi. 235/45/17 daha uygun hem de güvenli sınırlar içinde (%1.4 artış) S.Ziya Beyin dediğine tamamen katılıyorum yanak sınırlar içinde ne kadar yüksek olursa konforunuz artar ve lastiğin balon yapması, darbelerden etkilenmesi olasılığı da o kadar düşer. Şehirler arası yolda bu düşük yanak yüzünden düştüğüm hafif bir çukurda (köprü geçişlerinde yolda kirişler olur ama üzeri asfalt kaplıdır. Asfalt kalktığında lastik bu kirişe düştüğünde iki metal arasında yani jant ve kiriş arasında kaldı) pert oldu. Maalesef memleketemizde yolların durumu, aslfaltın ve yol işçiliğinin kalitesi belli.


Çevrimdışı YEKE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1503
    • Profili Görüntüle
geç cevap verdiğim için kusura bakmayın, yorumlarınız için teşekkür ederim. birkaç lastikçi ile görüştüm. sonuç şu oldu: fabrikanın bu ölçüdeki tekeri takmadaki amacı arabanın oturaklı olması. hemen hepsi geniş yanağın konforu sağlaması ile birlikte arabanın yüksekliğinin artması sebebiyle alta giren havanın fazla olacağını, yüksek süratle seyir halinde arabanın bu giren hava fazlalığından dolayı silkeleneceğini beyan ettiler. sonuç olarak yine orjinal ölçüde kalmaya devam edeceğim. karar veremediğim durum ise şimdi yeni çıkan nokian weatherproof 4 mevsim mi yoksa yazlık Z-line almak mı karar veremedim. 4 mevsim alırsam kış tekeri almak derdinden kurtulacağım. diğer taraftan yazlık lastiğe göre hamuru biraz daha yumuşak olacağı için aşınma oranı biraz daha fazla olacak. diğer arabamda nokian WR2 all season kullanıyorum. kışın gayet başarılı. kuru asfalttada iyi.


Çevrimdışı bahcekapiliyavuz

  • Mali Müşavir
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 683
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: YEKE;632894
geç cevap verdiğim için kusura bakmayın, yorumlarınız için teşekkür ederim. birkaç lastikçi ile görüştüm. sonuç şu oldu: fabrikanın bu ölçüdeki tekeri takmadaki amacı arabanın oturaklı olması. hemen hepsi geniş yanağın konforu sağlaması ile birlikte arabanın yüksekliğinin artması sebebiyle alta giren havanın fazla olacağını, yüksek süratle seyir halinde arabanın bu giren hava fazlalığından dolayı silkeleneceğini beyan ettiler. sonuç olarak yine orjinal ölçüde kalmaya devam edeceğim. karar veremediğim durum ise şimdi yeni çıkan nokian weatherproof 4 mevsim mi yoksa yazlık Z-line almak mı karar veremedim. 4 mevsim alırsam kış tekeri almak derdinden kurtulacağım. diğer taraftan yazlık lastiğe göre hamuru biraz daha yumuşak olacağı için aşınma oranı biraz daha fazla olacak. diğer arabamda nokian WR2 all season kullanıyorum. kışın gayet başarılı. kuru asfalttada iyi.


Nokian Weatherproof ya da Michelin Crossclimate öneririm. Bence gayet yeterliler. Ben SuperB.i sattıktan sonra Subaru Outback AWD aldım. Yaz kış lastik değiştirmemek için Michelin Crossclimate aldım. AWD desteği ile 20 - 25 cm karda dahi tırmanmada sorun olmuyor ancak özellikle inişlerde frenlemede kış lastiği çok daha güvenli. Bunu bilip dikkat ettikten sonra yaz ayrı kış ayrı kullanmaya çok zor koşullar haricinde bence gerek yok.